Toukokuun terveiset

Meillä on käytössä Liberon neloskoon housu- ja teippivaipat, molemmat toimii sirolle tytölle hyvin.

...ja mä lähinnä mietin, että hitto kun tämäkin kesä menee raskaana, enkö ikinä saa nauttia elämästä! :D
 
Mulla tulee välillä flashbackeja kesän tuoksuista siitä viime kesän raskaana olosta ja oikein puistattaa ku oli tukalaa se loppu aika :D
 
Mullakin on sellainen olo että olispa kiva ku olis se maha ni vaatteet sopis paremmin :D
 
Ärsyttääkö teitä koskaan, kun ulkopuoliset tulee sanomaan, että nauttikaa nyt siitä vauva-ajasta? Mutta entäs jos ei "nautituta" yhtään? Ts onko se autuus siis valvomisessa ja vaipan vaihtelussa ynnä vauvan ruuasta likaisen lattian kuuraamisessa? Musta tuntuu, että ihmiset on vieraantunut vauvatodellisuudesta ja siksi romantisoi muistojaan... Toinen mikä ärsyttää, on tädit jotka sanovat että on kyllä niin helppo lapsi jne. Mutta jos se ei itse tunnu siltä? Ja toinen on vieraskorea. Eli ei ois oikeutta olla väsynyt ja kettuuntunut, kun vauvan kanssa on niiin helppoa ja nautinnollista...
 
Ite oon ainaki pamauttanu kaikille suoraan että ei se nyt ole ollut niin ruusunpunaista enkä minä kuulu niihin joiden arki on yhtä onnea ja autuutta. Jos on, ni sit varmaan on oikeesti tosi helppo vauva, joka nukkuu kaiket yöt. Itellä on ollu välillä tosi vaikeeta, eniten huonojen öiden takia. Toiseks ku en jaksa sitä että koko ajan pitää olla saatavilla ja lahkeessa roikutaan. Kolmanneks en ole koskaan tykännyt ihan pienistä vauvoista, onneks se ei enää ole sitä.
 
Joo, just lahkeessa roikkuminen väsyttää niin paljon. Viihtyis edes hetken leikeissä tms. Toiv. korjaantuu kun vauvaikä jää taakse.
 
Meillä päivisin libero 4 housuvaippa ja yöllä teippivaippa. Onhan noi housuvaipat tiukahkoja mut päivällä kun tiheemmin vaihtaa ni on menny ihan hyvin. Yöllä teippivaippa imeny isomman määrän pissaa ku housuvaippa.
Muumeista meidän tytön peppu ei pitänyt ollenkaan ja lähes täys paketti jäi nurkkiin pyörimään. Liberon kans ongelmia ei oo ollut.
 
Daaria, se on varmaan joku ihmiskunnan selviytymisjuttu se että aika kultaa ne vauva-ajan kamalat (jopa traumaattiset) muistot :cool14 se väsymys oli jotain hirveetä ja näin ollen mielikin oli todella maassa, välillä tuntui ettei vaan enää selviä. Meillä ei edes ollu vauva "vaikeimmasta päästä" :confused004 nykysin nautin jo tästä elämästä, saa nähdä miten sitten ku se arki alkaa taas pyörimään elokuussa ja siihen uusi lisä: päiväkotirumba..
 
Libero 4-koko housu-sekä teippivaippoina.. Ja yöllä täytyy siis aina käyttää teippivaippoja. Housuvaipat päästää öisin läpi, mutta päivisin hyvät,kun on helppo pukea.. Ja on siinä vauva-arjessa hyviä puolia paljon.. Mutta helpompaa se oli esikoisen kanssa,kun oli vain yksi.. Nyt tuntuu tosiaan,että toinen roikkuu koko ajan puntissa ja huutaa.. No olenkin sitten tehnyt kompromissin,että imuroin,siivoan,teen ruuan vauva sylissä.. Mutta sitten tulee se tilanne,kun esikoinenkin haluaisi syliin.. No onko elämä koskaan helppoa lasten kanssa ? Varmasti kaiken sen tuskan,hien ja kyynelien arvoista, mutta en usko,että koskaan helppoa :D
 
Itse oon nauttinut tästä vauva ajasta tosi paljon :angelic:lukuun ottamatta 2 ensimmäistä viikkoa vauvan kanssa jotka meni ihan sumussa väsymyksen takia ja nyt viimme viikko oli aivan kummallinen enkä olisi jaksanut yhtään mitään, hermostutti ja itketti vaikka normaalisti olen tosi rauhallinen, mutta nyt onneks jo helpottanut :) ainoa asia mikä joskus tympii on se että ukko saa pötkötellä vaikka pitkin päivää ja minä hoidan vauvan, mutta toisaalta iteppähän oon ominu tään vauvan :shy: se asia raskauttaa päiviä kun poika osaa mennä jo kaikille kaapeille, roskikselle, vaate kaapille...:nailbiting: Eipä paljoa kerkeä omia juttuja tehdä kun ei poika tunnu ymmärtävän "ei" sanaa.. Mutta tästä huolimatta on ihanaa :Heartred
Paljonhan se riippuu ihmisestä että nauttiiko vai eikö. Jos on paljon mielenkiinnon kohteita, harrastuksia, tavoitteita ja tarvitsee omaa aikaa niin totta kai vauva aika tuntuu raskaammalta kuin tälläiseltä jolla ei ole mitään harrastuksia eikä muitakaan menoja. On vain ollut helpottavaa kun nyt on tekemistä eikä tarvitse sitä väkisin keksiä.
Ihmiset on erilaisia niin myös kaikkien tarpeet.
 
Kyse ei kyllä ole siitä onko menoja vai ei. Ei niitä minullakaan ole mutta ei kyllä vaan jaksa kaiken aikaa eikä kaikki ole niin ihanaa. Me ihmiset ollaan myös erilaisia
 
Oispa itelläki kestäny se sumuaika "vain" 2viikkoa :grin

Viime yö olikin poikkeuksellisen raskas pitkästä aikaa. Jouduin syliin ottamaan ja hyssyttelemään ja hyräilemään itkevälle tytölle, liekkö hampaita tehdään nyt sitten lisää. Raasu oli aivan poikki itekki ja silti oli vaan paha mieli, oikein huutoitkua itki:sorry:
 
Raskaita hetkiä on varmasti kaikilla. Eipä se täälläkään oo ollut aina helppoa, ja väsymys tekee asioista sina astetta raskaampia. Mutta kyllä voin silti sanoa, että olen nauttinut. Se, että saa seurata tuon pienen ihmisen huimaa kehitystä ihan läheltä on korvannut kaikki omat itkut ja vaikeat päivät. Se hyvä nousee voimakkaampana mun mielessä esille kuin se raskas puoli. :)

Ja vaippat.. Meillä myös liberon 4 housuvaippa, mutta yöllä pakko käyttää pampersin housuvaippaa (joka mun nenään haisee joltain), kun se on ainoa joka pitää pissat sisällään (jos sekään). On niin solakka tuo poika.
 
Noo usein tyrkkään vauvan isukin kainaloon kun tulee töistä. Pitäähän isänkin "nauttia" vauva-ajasta! Hoitaa sitten illan toimet. Vielä kun tohtis livetä paikalta, jotain harrastamaan ees. Oikeeta liikuntaa en oo vuoteen ehtiny harrastamaan! (jos ny vaunuttelua ja kaupparallia yms vauvan nostelua ei lasketa)
 
Vaipoista.. Meillähän käytetään pääsääntöisesti kestovaippoja, mutta ne vähät kertikset mitä käytetään on Liberoja, kokoa 4. Päivisin menee housuvaippa, mutta yöllä tarvii teippivaipan. Housuvaipassa se imuosa ei tuu niin ylös, joten pissa tulee sit nukkuessa yli helpommin. Toucheja tuli pari näytettä, ja huomasin, että niissä oli vuotosuoja myös selän puolella, mitä ei tavallisissa oo.

Muumi-vaipoista myös tuli näytteitä, eikä huonoja olleet nekään. Pampersit haisee mun nenään hirveiltä, joten on saaneet jäädä kauppaan. Lidlin vaippoja on nuo vanhemmat joskus käyttäneet, mutta ilmeisesti ovat muuttuneet siitä. Yksi paketti meillä kävi, ja huonoin kokemuksin. Joka ikinen vaippa vuoti! Ja kaiken lisäksi se geelisisus muuttu jotenki kovaksi, kädellä kun koitti, niin poksahtelu vaan kuului :confused:
 
Tässä ollaan nyt aika vaarallisilla vesillä, ettei kukaan loukkaannu, mutta totta kai kunki pitää päästä aiheesta ääneen.. :D

Ymmärrän täysin mitä tarkotit tuolla marsupilami, mutta niinku Yomandaki sano ni ihmisestä se minun mielestäki riippuu. Toinen kestää sitä jatkuvaa tarpeellisena oloa ja toinen ei. Ja tietysti jos on kovin korkea tarpeinen vauva, ni onhan se raskaampaa. Meillä on nyt alkanu nukkumaanmeno olee sellasta huutotaistelua, ei onneks ku noin vartin, mut kyl se repii ihan eri tavalla. Huomaan kyllä, et hermostun paljon nopeemmin jos mies on sängyssä jo, oon oikeesti vihanen sille kun ei auta,, mut ei nyt mennä siihen :p
Mä en pysty käsittää, et vauva-aika on kohta ohi. Musta on myös, kuten Jebsu sanoi, ollut ihan älyttömän ihanaa seurata pienen ruipana rassukan kasvua ja kehitystä, siis en usko että voin elämäni aikana kokea mitään yhtä sydäntä pakahduttavaa kun just tää vauva-aika kun pieni oppii ensin hymyilemään, sormia liikuttelemaan, sitten ne nyrkit aukee, opitaan sohimaan. Puhumattakaan liikkellelähtö, tuoreimpana nyt tietysti mielessä kun vaan istuu itse lattialla ja katsoo kun toinen vaappua taapertaa paikasta toiseen, niin itsevarmana jo. Äidin oma pikku vauva :love7
Nyt oon jo ihan tippa linsissä täällä WÄÄ kuukaus ja mun pikku vauva ei oo enää vauva :'(
 
Aubrey, niin totta että ei oo sydäntä pakahduttavampaa asiaa kuin seurata oman lapsen kehitystä :love7 ehkä se vaatii suuria tunteita molempiin suuntiin tämä lapsen kasvatus, tuntuneisko muuten niin spesiaalilta :rolleyes::Heartred
 
Meillä on ollut nyt muutaman viikon käytössä ainoastaan Libero 4 housuvaipat ja oon ollu niihin tyytyväinen. Liberoita ollaan ostettu alusta alkaen, muita vaippamerkkejä on kokeiltu näytepakkauksien muodossa.
Pampers haisee munkin nenään jotenkin voimakkaasti.
 
Meillä libero 4 housuvaipat on joko pieniä tai muuten epäsopivia kun pissat tulee paljon ohi. Kilojen puolesta pitäisi olla sopivat. Teippivaipat noin yleensä on vaikuttanu pitävimmiltä. Itsekään en pidä pampersin hajusta ja vaippa näyttääkin jotenkin kemikaalien kyllästämältä. Xtran 4/5 teippivaipat on olleet parhaat, housuvaipat vaikuttaa hieman isoilta.
 
Takaisin
Top