Toukokuun tarinoinnit

musta ekat viikot meni tosi hitaasti sinne 12viikolle asti, se vaan mateli kun ootti et kaikki menis hyvin .. siitä sitte viikoille 16-17 mulla ei mitään muistikuvaa mistään, et tuntuu et on menty rytinällä ; yhtäkkii vaa tuntuu et maha pompsahti yhessä yössä ja liikkeet siirty navan korkeudelle. menispä nyt pari kk viellä nopeesti :)

kaikista ihaninta on varmaan se kun ukko tuntee noi liikkeet, pääsee sekin viimeinki mukaan tähän <3
 
Heippa!

Täällä sataa vettä ku saavista kaataen! Aika matelee. Kirjotin tonne nuoret äidit palstalle, että olin päättäny jäädä Suomeen ku mies lauantaina lähti Irlantiin. No, mies lähti ja minä päätin (naisellisesti) lähteä perässä. En yksinketasesti pysty olemaan täällä yksin! Ikävä on jo nyt niin kauhea, että en millään jaksais odottaa kesäkuun loppuun.

Kävin tänään rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja hoitaja lupaili meille pikku prinsessaa. emoticon Sanoi, ettei kannata vielä mekkoja alkaa ostaa, mutta on melko varma että tyttö tulee. :) Sain 4D-kuvat mukaan! Olin tosi yllättynyt, että osa ultrauksesta tehtiin 4D:nä!

Että semmosta. Huomenna 20 vko täynnä. Ihanaa. :)
 
Mainiota Fuyu, että teiän ultra oliki 4D!! :)

Me lähetään huomenna ajamaan Rovaniemelle. emoticon Jeii! Sukulaisia kattomaan. Matkaa reilut 700km, saa nähä montako kertaa saahaan pysähtyä pissille matkalla.. emoticon Mutta kivaa on lähteä, oon kauan oottanu että pääsisimmä matkaan. :) on niin ikävä Roihin<3

Täällä kävi ukkostamaan, äsken napsahti koneestaki virrat poikki. Toivottavasti kestää nytte virroissaan tämän viestin kirjottamisen loppuun ees... emoticon Tykkään kyllä ukonilmasta. emoticon Ois kyllä melkein turvallisinta laittaaki kone kiinni ettei posaha jos salama jysähtää lähelle.. emoticon
 
Böö pitkästä aikaa mammat !
Hengissä täällä ollaan vaikka en oo tänne kirjottamaan eksynyt pitkään aikaan.. oltiin tuossa lomailemassa miehen kanssa ja sitten jotenki menny vaan päivät hirveetä vauhtia kun ollu kaikkea ja jääny se kirjoitteleminen. Oon kuitenki yrittäny teiän kuulumisia lueskella välillä :)

Onnittelut kaikille joilla puoliväli on saavutettu! jihaa! nyt saa tuuletella! nyt saa kuulkaas mammat naaattia naattia puolivälistä ja mestaruudesta ! :D

Omasta navasta sen verran ettei mitään niin kummosta ole tapahtunu. Kaikki menny hyvin, vaaveli zumbailee masussa suurimman osan päivästä.. oonki miettiny että nukkuu tää ollenkaan kun yölläkin herään välillä siihen ku myllertää ja potkii niin paljon. Nyt tuntuu jo hyvin miehenki kädelle potkut ja se on aikas jännää   <3  <3 Mua on alkanu jännittämään nyt hirmusti tuo lähellä häämöttävä maali! nyt mennää jo viikkoa 26 voi kääk!! ens viikolla saavutetaan yks maaginen raja kun sitte on vauvelilla  90% mahollisuus selvitä jos nyt päättäis tulla ulkomaailmaan :)

Osa on jääny jo mammalomalle! ohhoh. Ihanaa! Itte oon jäämässä vasta 29.7.. eli tässä vielä "muutama" viikko aikaa.. yritän olla mahdollisimman pitkään töissä.. saas nähä pystyykö sitä loppu ajalla olemaan.
Onko teillä muilla tullu paljon harjotussuppareita? täällä on tullu.. ei kylläkään kipeitä mutta koko ajan useimmin tulee semmonen erittäin vaikeasti kuvailtava olotila mahaan :D

^^ olipas omanapainen teksti.. yritän tsempata ja kirjotella taas ahkerammin ! ihanaa odotusta ihanaiset! :)
 
Onkos täällä ollut puhetta harjoitussupistuksista? Voikohan sellaisia olla jo nyt, raskauden puolivälin tienoilla? Jotkut sanovat, että ne tuntuvat ikäänkuin mahan kovettumisena, mutta eivät tee kipeää. En tiedä ovatko nämä omat tuntemukset niitä vaiko jotain kohdun kasvukipuja, mutta välillä tuntuu kuin alavatsa hieman kramppaisi. Ei tunnu kipeältä, mutta ei erityisen kivaltakaan. Jaloittelu auttaa (ilmenee varsinkin istuessa - teen istumatyötä) ja vatsan "venyttäminen"nostamalla sitä käsillä varovasti ylöspäin. Koko vatsanahka saattaa olla tuolloin kosketusherkkänä. En ole ollut erityisen huolissani, vaan ajatellut, että koska vauvamaha on nyt aivan viimeisen viikon sisällä ottanut kunnon kasvupyrähdyksen, tämä voisi olla jotain kohdun venymisestä johtuvaa tuntemusta. En oikein osannut kuvailla asiaa neuvolassa, ja sieltä sanoivatkin vaan, että kunhan menee aina ohi eikä jää päälle saati pahene, ei liene syytä huoleen, mutta jos tuntuu yltyvää kipua, johon ei oikein mikään tuo helpotusta, mars päivistykseen. Ja siitäpä se lievä huolestus alkoikin nosta päätään...

Entäpä onko teillä naiset ilmennyt hiivatulehduksia? On kuulemma raskausaikana hyvin yleistä. Itsellä iski lievänä ja hain apteekista siihen apua. Tylsä homma mutta eiköpä mene tällä ohi. Kaikenlainen "lääkitysten" käyttö vaan aina pistää miettimään vauvan hyvinvointia, vaikka tuonkin pitäisi olla täysin vaaraton vauvalle.

Muutenkin tuntuu, että nyt puolivälissä on yhtäkkiä herännyt vatsassa asuvan pikkuihmisen olemassaoloon! Olen yhtäkkiä tarkempi, varovaisempi, huolellisempi ja huolestuvampi, tähän saakka mennä porskuttanut aivan vanhaan malliin. En ole yhtään äitihahmotyyppiä, mutta kummasti on alkanut äidillisiä piirteitä tulla pintaan.

Ja voi taivas tätä energian määrää! En ole ollenkaan myöskään kodinhengetärtyyppiä, ja kas, pari viime viikkoa intoa täynnä puunannut kotona paikkoja, järjestellyt kaappeja ja laittanut raskauden takia pieneksi jääneitä vaatteita pois, jne. Laittanut jopa ruokaa, vaikka ruokatalous on meillä yleensä tyystin miehen vastuulla! Aivan ihmeellistä. Lisäksi koko ajan on hymy huulilla ja onnen tunteet pinnassa. Jos raskaanaoleminen olisi varmasti joka kerta näin ihanaa, voisin vaikka ryhtyä suurperheelliseksi :)

Hankinnoista: menimme miehen kanssa kihloihin viime viikolla ja ostimme kihlajaislahjaksi ensimmäisen vauvanvaatteen <3 Loppuviikosta teimme toisen vauvahankinnan eli ostimme isomman auton, johon mahtuu sitten rattaatkin. Tämä yhtäkkinen viimeaikainen "herääminen" on vihdoin sallinut varovaisen vauvatarvikkeiden selaamisen netistä. Josko rakenneultran jälkeen alkaisi uskaltautua muihinkin hankintoihin...

Ohhoh, tulipas paljon asiaa!
 
Pikkuakka, onneksi olkoon kihlauksen johdosta!

Mä kyselin tuolta Rokkibeibistä, että lähettäiskö ne niitä vaunuja sinne Irlantiin asti. Sieltä luvattiin selvittää postikulut, oli todella ystävällinen palvelu!

Mua jännittää ihan hirveästi se Irlantiin lentäminen. Silloin olen rv 24-25 eli maha alkaa olla jo ihan kivan kokoinen! Lisäksi mun pitää ottaa koira mukaan plus tietenkin kaikki laukut yms. En ole ennen lentänyt yksin, enkä koskaan Helsinki-Vantaan lentokentältä. Konetta pitäisi vaihtaa Arlandassa tai sitten Riikassa, riippuu minkä lennon ottaa. Kaikissa suorissa lennoissa on merkintä, etteivät ota eläimiä ruumaan EU:n sisäisillä matkoilla. Pelkään, että jännitys (ja pelko), ihmismassat, huoli eläimestä ja siitä että yleensä osaan mennä oikeaan paikkaan ja oikeassa ajassa sekä lisäksi huolehtia koiran ja matkatavarat oikeisiin paikkoihin aiheuttavat supistuksia tai keskenmenon! Voikohan lentokentälle soittaa, että sais jonkun "oppaan" joka opastaisi. :D

Kertokaa tekin hei, että millaista on lentokentällä! Varsinkin Arlandassa tai Riikassa. Millaista on koneenvaihto?

Täälläkin on ollut jonkin verran harjoitussupistuksia, ne tuntuvat etenkin aamuisin kun kävelen töihin. Olen huomannut niitä myös iltaisin sänkyyn mentyäni, rankan työpäivän jälkeen.

Mulla ei ole (vielä) ollut hiivatulehduksia. Usko että on ihan älyttömän inhottava vaiva. Onneksi se on helppo ja nopea hoitaa. On hyvä että tuon tyyppiset vaivat voi hoitaa paikallisesti.
 
Heippa taas täältäkin pitkästä aikaa! Hengissä ollaan vaikka kirjoittelemaan en ole ehtinytkään alun jälkeen. Tässä on ollut kaikenlaista tohinaa ja aika on vain kulunut jonnekin:)



Odotus kuitenkin etenee hyvin, puolivälikin tuli aivan mahdottoman nopeasti, esikoisen kanssa aika meni niin paljon hitaammin:) Hetkeen ei ole ollut enää pahoinvointiakaan ja olo onkin tällä hetkellä aivan mainio. Esikoisen mammaloma loppui juuri, nyt olen kesälomalla ja lisäksi päädyimme työnantajan kanssa pitkien työmatkojen takia siihen että jäin pois töistä kokonaan. Eli olen siis nyt kesällä muutaman kuukauden työttömänä kunnes jään uudelle mammalomalle. Hieman pelottava ratkaisuhan tämä oli, mutta uskon vahvasti että eiköhän sitä sitten toisen mammaloman jälkeen jotain töitä taas löydä.



Esikoinen kyllä pitää mamman niin toiminnassa täällä kotona, että melkein voisi sanoa olevansa töissä:) Pojalla on nyt ikää 9 kk ja kävelemään lähteminen on nyt päivän juttu. Seisomista on harjoiteltu kovasti jo muutama kuukausi (ja siinä samalla kiskottu joka paikasta kaikki alas), nyt tulee jo muutamia askeliakin. Saas nähdä millainen vilinä täällä on vuoden päästä:D



Jaahas, isäntä huutelee tuolla teranssilla vaunuissaan eli mamman on mentävä:)

 
moi,

en oo taas vähään aikaan kirjotellu, mut kuulumisia oon käyny urkkimassa=)

eli tännää oli neuvola. kaikki oli niin ku pittääki ainaki vaavin kohalla. mulla on hirmunen flunssa ja sängyn pohjalla päivystän. neuvolassa sanovat et painoa sais ruveta tulemaan reippaammi, sf-mittaa ei ottanu vielä, mut kokeili ja sano et reilusti yli navan... eli aikas iso=)

jotenki tuntuu, et aika matelee... mie niin haluisin jo vaavin sykkyy<3 mut saa kyl olla masus loppuun asti!

mulla on itelläni niin heikko lihaskunto, et viiden jälkee ei mitään asiaa enää mihinkää. maha painaa jo nyt niin paljon, et selkä on ihan paskana... ääh... ja viel näin aikasi:/ lääkäri käski mennä fysioterapiaan ja suositteli ruveta käyttää jo nyt tukivyötä... jos tää on jo nyt tällasta, nii mitähän 10 tai 15 viikon päästä. ei oo heleppoo... mut kaiken tän paskan kyl jaksaa, ku tietää mikä on tulos<3

Meijän pojalla on ollu hikkakin jo pariin kertaan(siis, et oon sen tuntenu=) se oli ihan hassua<3

puoliväliki viuhahti ohi ja kohta maaginen 23. raskausviikko, että vois olla jo mahollisuus selviytyä. mutta niin ku sanoin, nii siellä saa olla vielä piiiitkän aikaa...

mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille mammoille<3
 
Onnea kihlauksesta Pikkuakka! Sitä on näköjään liikkeellä, sillä mekin mentiin kihloihin 10.5.!emoticon
zasmiini: mulle eilen neuvolassa suositeltiin kans tukivyötä kun on selkää alkanut särkeä töissä sekä tukisukkia. Tänään kävin hakemassa fysioterapeutilta 2 tukivyötä, kapean ja leveän. Tukisukkia en vielä oo hankkinut mutta en kyllä haluaisi suonikohjujakaan... ja nilkat on ollut koko viikon turvoksissa.
Huh mahtaa olla "hehkeä" olo kun nuo pukee päälle mutta jos auttaa selkäsärkyihin niin pakkohan se on kokeilla. Ei mulla aiemmissa raskauksissa mitään tämmöisiä ollut.
Mulla oli tiistaina töissä pari harjoitussupistusta ja neuvolassa sanottiin että jos menee levolla ohi niin ok, mutta jos niitä tulee runsaasti tai tulee myös vuotoa niin päivystykseen.

Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja mammoille!  
 
wauu! suuren suuret onnittelut kihloihin menosta pikkuakka & nennaq !  <3
masentaa kun on tuollanen sää .. missä se kesä viipyy? ens viikolla alkaapi jo kesäkuu!

hankinnoista: Meillä on muutama muuttolaatikollinen pikkuselle vaatteita ja eilen otettiin iso askel kun haettiin pinnasänky ! mulla kieltämättä kädet hieman tutis :D tuli jotenki niin konkreettisemmaksi vauvan tulo...
yhdyn chevyn sanoihin :"Toivottavasti vauva sitten on tyttö,ikävää jos joutuu pojan pukemaan mekkoon :D !"

Me ollaan panikoitu asunto asiaa nyt viimeset kuukaudet kun ei oo löytyny sopivaa asuntoa.. suurin osa tavaroista on muuttolaatikoissa kun ollaan valmiita muuttamaan päivän varotusajalla. Haluan poies täältä remonttihelvetistä... 3 remonttia joko menossa tai juuri alkamassa tässä talossa.. HOHHOIJAA! eikä tähän kotiin yksinkertasesti mahdu kolmas.

nennaq: Ootko vielä kerenny testaamaan tukivyötä? Jos oot niin mitä mieltä oot sen käytöstä?

zasmiini: ai teiä vaavilla on hikka ollu! ihana! ;p tuntuu varmaan aika jännältä pienen hikottelu. Mä en oo meiän zumbailijalla sellasta viel huomannu.

Tänään kerenny miettiä hirmusti taas kaikkea ja kehittelin ittelleni pelottavia ajatuksia ens keskiviikon lääkärineuvolaa kohtaan.. mulla on ollu jonkun verran harjotussupistuksia ei kylläkään kipeitä mutta on niitä ollut..levolla rauhottunut.. tuli vaan pelottava ajatus että mitäs jos kohdunkaula on pienentyny tai pehmentyny yms.. ja mut laitettais yllättäen saikulle. Hui. En tahdo.. se ois mulle hirmunen shokki. No mutta tää on tätä mun omaa panikointia... :DD

no muttas hyvää viikonloppua kaikille mammoille :)
 
jenn_u: olen vasta kokeillut että vyö on sopiva, ajattelin maanantaina töissä kokeilla pitää sitä.
 
Ois kannattanu mun samantien laittaa kone kiinni keskiviikkoiltana. Modeemi tms meni rikki, kuului vain iso POKS ja ei toiminu enää... X/ ääh... Nytte oon reissun päällä Rovaniemellä, joten saan lainata serkun konetta. ;)
Täytyy kirjotella kotona sitte enemmän kuulumisia paremmalla ajalla. Napero kyllä touhuilee masussa kovasti ja hipsuttelee välillä käsilläänki kohdun yläreunaa. :D ja ensimmäistä kertaa yritti pönkästä ittensä kyljestä läpi, aijettä oli julman tuntuista.. :D:D
 
Tervehdys piiitkästä aikaa!

Onnea pikkuakka & nennaq, aina yhtä ihania uutisiaemoticon

Täällä menny aika kyllä tosi nopsasti.. Hoksin tänään aamulla kun lähdin töihin että hei tänään on puoliväli saavutettu!!  Taidetaan juhlistaa sitä hakemalla pitkästä aikaa pitsaa emoticon

Viikot menee aivan huomaamatta ja saahan tässä jo keskiviikkona ruveta kalastuslupia taas myymään, ku alkaa kalastuskausi! Torstaina tai perjantaina olis tarkoitus ilmoittaa asiasta pomolle.. Vähän kyllä jännittää että mikä on vastaanotto.. Hän kun ei oo mikään maailman helpoin ihminen, jos kyse ei ole siitä että itse joustaisi firman suuntaan.

Tiistaina päästään jännäämään miehen kanssa rakenneultraan! Mies tuumas lauantaina aamusta ku heräiltii että hällä vähän jännittää se ultraan meno, tulee tosiaan vasta ekaa kertaa mukaan! Kyllähän se itselläkin jännittää että onko kaikki hyvin, mutta toivotaan parasta. Liikkeetkin on vissiin ruvennu jo tuntumaan, aika hankala mennä sanomaan varmuudella ku ensimmäinen vasta  tulossa. Mutta sellasta "koputusta" ja ilmakuplia on tuntunu aika ajoin emoticon

Viimein ja vihdoin saatiin päätettyä hääpaikkakin vuoden päähän.. Tässä viimeiset puoli vuotta hakenu ja kyselly tarjouksia eri paikoista. Paras paikka meille oli yllättäen edullisin vaihtoehto hotelli, järven rannalla ja kirkosta ei ole pitkä matka. Eli vieraiden jotka tulee kauempaa ei tarvitse käyttää autoa ollenkaan hääpäivänä. Nyt vaan laskemaan budjettia tarkemmin, ja jos saataisiin vanhemmat sponssaamaan suurta päivää jollakin summalla niin olis vielä parempi emoticon

Laittelen lisää viestiä kunhan siellä ultrassa on käyty kurkkimassa!!
 
Kiitoksia kaikille onnittelijoille! Ja nennaq, onnittelut täältäkin :)

Huomenna tasan 20 viikkoa täynnä, aika uskomatonta, kuinka nopeasti aika onkaan mennyt. Loppupuolella kuulemma odottavan aika pitenee ja pitenee, ja jos oikein kuuma kesä tulee, voi olla toisinaan tukalat paikat. Itse kyllä rakastan hellettä ja kunnon auringonpaistetta, mutta saas nähdä millä mielellä ollaan tänä kesänä... Yleensä kesäksi kadonnut muutama kilo, nyt on viisi-kuusi jo tullut ja lisää koko ajan vaan tulossa
:D

Pitäisi löytää viikon päästä jotakin päälle pantavaa ylioppilasjuhliin. Ei millään jaksaisi ruveta ihmettelemään, mikä mahtuu ja mikä ei ja onko ihan pakko lähteä shoppailemaan, yyhhh :/
 

Helsingissä sataa vettä näin toukokuun lopun kunniaksi mutta jo huomisesta eteenpäin näyttää aika lupaavalta kesäkelien suhteen, jee! emoticon

Fuyu, vaihtolennolla sinun kannattaa etukäteen katsoa valmiiksi mihin terminaaliin ensimmäinen lentosi tulee ja lähteekö seuraava lento samasta terminaalista tai joudutko vaihtamaan terminaalia. Terminaalin vaihtoon kuluu tietysti hieman enemmän aikaa mutta jos sinulla on koneen vaihtoon aikaa +1h niin ehdit oikein hyvin varmasti. Riikan kenttä on niin pieni että siellä ei varmasti pääse paljoa eksymään, Arlanda jo hieman Helsinkiä isompi mutta sielläkin tunti riittäää enemmän kuin hyvin.  
Mutta ei siis kannata turhia jännittää, itse olin viikko sitten Italiassa ja lennot sujui hyvin. Yritin kyllä aina välillä muistaa liikutella jalkoja + juoda riittävästi jotta ei jalat suotta turpoaisi kauheasti ...
 emoticon
 
Heippa kaikille!

Tekeekö moni siesoma työtä? Itse olen kokki ja nyt jo (20+5) rupeaa tuntumaan 8 tunnin työpäivä tosi raskaalta seistä. Eilen kokeilin tukisukkia. Ne onneksi autto aika hyvin, mutta tuskin nekään kauhean kauan auttavat.
Onneksi on aika monta 6 tunnin päivää, ne ei tunnu niin pahoilta. Olisiko kellään mitään kikkaa mitenkä jaksaisi seistä tuon 8 tuntia?
Töissä haluaisin olla niin kauan kun vain suinkin mahdollista. Paikallaan olo ei sovi mulle, ei sitten niin mitenkään emoticon
 
Pikkuakka, mä ostin just Citymarketista kivan mekon. Levenee rintojen alapuolelta ja on venyvää materiaalia. Hintakin oli huimat 20€. Oli montaa eri väriä ja mallia, toppimallisia ja hihallisia. Kannattaa käydä kattomassa.

MammaLeijona, kiitos rauhottelusta! :)
 
moikkaa kaikille !
täällä viikko 21 alkoi tänään rakenneultralla ja äipän tuntemukset tyttövauvasta sai vahvistuksen, pienen pieni ballerinatyttönen siell ojenteli itseään. ihana ultra, tunnin verran sai maata sängyllä ja ihastella pienokaista <3

unirytmi pienellä jo kehkeytymässä ja sen aikaa kun on hereillä niin tulee kyllä armotonta muilutusta navan seutuville.
kova väsy on, rautakuurin sain mutt tuntuu ettei siitä ainakaan ole mitään apua, ja tästä johtuen etenkin töissä palaa nopeesti käämi.
ja raskausalzheimer kyllä vahvasti yhtenä oireena, hahhah.

ihanat 3D-kuvat saatiin pienokaisen kasvoista <3 voi rakkaus.
 
Takaisin
Top