Toukokuun tarinoinnit

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Aloitetaas uus pino uudelle kuukaudelle... :)
AURINKOISTA TOUKOKUUTA MAMMAT!!! emoticon
 
Ihanaa vappua mammat!

Täällä vietettiin eilen oikein mukavaa iltaa ystäväperheen kanssa. Olen ollut tässä viikon vähän kipeä, mutta viime yönä alkoi oikein kunnon kurkkukipu. Huomenna täytyy soitella neuvolan terkkarille, tai sitten suoraan lääkärille.

Raskausrintamalla ei mitään ihmeellistä, viime viikolla supisteli jonkin verran iltaisin ja tuntuikin aika ilkeältä. LEPOA, LEPOA, LEPOA!

Täällä sataa lunta ja kylmää on. Tuttava lupasi tuoda mulle aimo kasan vauvanvaatteita, joista olen oikein kiitollinen. :)
 
Hyvää kesänalkua :)...nythän on jo kesälomakausi, joten hyvää lomaa vaan niille ketkä onnelliset on jo lomalaitumille päässeet. Itsellä on vielä hyvän matkaa odoteltavana.

Toivottavasti nuo flunssat nyt alkaisi hellittämään, onneksi itse olen kyllä syyskuun jälkeen säästynyt kaikenmoisilta sairauksilta...*kop,kop*...mutta tuntuu olevan aika hurjia lenssuja tänäkin vuonna liikenteessä.

Vaput meni rauhallisesti ja ylihuomenna olisikin sitten ensimmäinen lääkäri-neuvola. Pahoinvoinnit on helpottaneet ihan huomattavasti, välillä melkein unohdan olevani edes raskaana, mutta hieman vyötäröltä ja rintakehältä kiristävät työhousut/takki kyllä onneksi muistuttavat aika ajoin uudesta tulokkaasta.

Painoa on tullut muutama kilo, mutta niistäkin melkein kaikki tuohon rinnanseudulle, toistamiseen on jo kuppikokoa vaihdettu ja toivotaan, että enää yhtään ei tarttisi vaihtaa. En vaan sitten yhtään ymmärrä niitä ihmisiä, ketkä vapaaehtoisesti käyvät ottamassa jotain silikoneja...ei todellakaan ole kiva kun monet vaatteet pitää haudata kaappiin, kun ei ne sovi päälle.

Mutta onneksi kohta tulee varmaan vähän lämpimämpää niin pääsee siirtymään kesävarusteisiin...Vappu perinteisesti meni kylmässä ja koleassa ilmassa ja pitihän sitä RÄNTÄÄ tulla vaikka edes 10min verran. emoticon
 
Oon ihan intopiukeena, pääsin tänään "töistä eroon" ja nyt on koko kesä "lomaa" ja jatkuu äippälomalla sitten syksyllä! emoticon Ja flunssaki alkaa hellittämään otettaan ja aurinko alkaa paistaa ja tänään pääsen ostamaan masutuubeja ja kuulokkeet että voin alkaa soittaa masu-Naperolle musiikkia ja ja ja...!! :D:D

Ihan huikeeta aatella että alkoi jo 18. raskausviikko! emoticon Kolmen viikon päästä ollaan jo puolessa välissä sitten. emoticon Ja silloin saahaan todennäköisesti tietää kumpaa merkkiä tämä meidän rakas Rumpali onemoticon

Fuyu, toivottavasti et saa lisää suppareita (ei oo kivoja, täälläki oli pahinmpina flunssa/oksentelupäivinä..X/ ) Jaksuja ja otahan rennosti! :D

Toivottavasti pysytte kaikki terveinä huolimatta näistä flunssista sun muista pöpötaudeista!! :) Nauttikaahan auringonpaisteesta ja ihanasta keväästä!! emoticon
 
heippa kaikille ! olen uusi tällä palstalla mutta pakko kirjoittaa ku on teidän kertomuksia lukenut jo hetken aikaa :)

täällä kans "päästiin" töistä eroon, otin itse lopputilin kun kroppa ei tykännyt enään yöhommista eikä varsinkaan tavaroiden nostelemisesta. :/ nyt vaan katsoa ja etsiä josko saisi edes vähäksi aikaa jotain lepposampaa hommaa ja päivätyötä :)

painoa on tullut pari kiloa lisää, yllätyin oikein ku itestä tuntuu että oon turvonnu enemmänki :D
meillä on rakenneultra kesäkuussa ja sinne asti pitää sinnitellä että taas näkisi pikkuisen emoticon
mies haluaa enemmän tietää kumpi sieltä tulee ja luultavammin kysyy sitä heti paikan päällä :D rv nyt 15+2.

aurinkoista päivänjatkoa kaikille ! :)
 
Aivan parasta ku tulee kesä!! emoticon

mä oonki ollut "lomalla" jo viime toukokuusta lähtien ku jäin

mammalomalle vähän aiemmin ja nyt ei oo aikomusta kesätöihin mennä ku ei raaski pientä hoitoon vielä laittaa. Ja eikä kyl mikää into oo töihin lähteäkkään..



Miehellä on kuukauen loma ni aateltii lähtee asuntovaunun kanssa reissuun tässä toukokuulla joskus emoticon mä oonki ollu syyskuusta asti viikot kahestaa tytön kans ku mies on ollut reissuhommis, mut nyt se pääsi tohon lähelle töihin..



mulla ei vielä oo supistuksia ollu.. alkaa jo ihmetyttää et eikö tää maha kasva ollenkaa

ku toinen raskaus kuitenki kysees ni luulis aiemmin tulevan esiin..



Muuten tykkäättekö mammat rullaluistella ? mä tykkään ihan hulluna ja aion tällä viikolla alottaa mutta varovasti! se vaa on nii kivaa :)



Hyviä vointeja emoticon



 
tyhmä, kylmä toukokuun alku ! missä se kesä on.

täällä taas pitempi ja rankempi työputki takana, jatkuisi vielä huomiseen mutta aamulla kävin vain töissä kääntymässä, muutamat mummot autoin ylös ja sit oli lähdettävä kotiin.
kuuluu asiaan tai ei, mulla on tosi huono olla alamasun supistelujen ja jomotuksen takia.
alkoivat n. vk sitten, hetken kestävinä ja kivuttomina, viime yö meni valvoessa kun supistaa ja jomottaa ja vihloo ja töissä sitten aamulla kaksinkerroin kun yksinkertasesti pienetkin nostot särkee. ja mulla korkea kipukynnys sekä sairasloman haku-kynnys etten ihan turhasta ole poiss, tekee makiaa kyllä mitä tää nyt sit onkaan. huomen aamupv sitte neuvolalääkäriin kun laitoin omalle terkkarille et saisko pari lepopäivää. kattovat sitte ett kaikki ok, mikä on musta hyvä koska haluun olla varma töihin mennessäni etten tee mitään mikä vois olla huonoksi.

rullaluistelu ja urheilu noin muutenkin ei oo ainakaan mun juttu ;) satunnaista lenkkeilyä vaan..
kävin kaupassa aamupv ja oli PAKKO ostaa mun lemppariruokaa ... mmmmmaksalaatikkoa. en kuitenkaan koko rasiaa syönyt mutt voi kun ois tehny mieli :))

töissä yks työkaveri sanoi ett "susta tulee joka päivä vaan kauniimpi kun ootat" - ukko sanoi eilen suihkussa et "muijal on sit PIENN maha". hhahah, kivoja molemmat.

tänään alkoi viikko 17, toukokuun lopulla se rakenne, mut josko iiihan vahingossa huomen koittaisin tirkistellä onko tyttöä vai poikaa luvassa ;)
 
Aurinkoista toukokuuta kaikille!
Lintsailen töissä ja lueskelen keskusteluja joten ajattelin nyt itsekin kirjoittaa kuulumisia;

Olen nyt vkolla 19, meillä on rakenneultra ensi viikolla ja odotan sitä jo kärsimättömästi. Meillä on toiveena selvittää tulokkaan sukupuoli jos se vain suinkin jollakin varmuudella pystytään sanomaan. Tärkeimpänä on kuitenkin että haluan kuulla että kaikki on kunnossa ja bebe kasvaa normaalisti emoticon 
Olen jonkun verran kuullut kommentteja "missä sun maha on" ja vertailuja muihin joilla tässä vaiheessa on ollut jo "puolet isompi masu", ja vaikka yritän olla ottamatta paineita kommenteista niin kovasti jo tosiaan odotan ensi viikkoa! Hih, paino on kuitenkin itsellä noussut jo neljä kiloa joten kyllä tässä kovasti masua kasvatellaan. Kaikenlaisia ohjeita ja vertailuja on varmaan saanut itse kukin kuulla odotusaikanaan... emoticon


Mukavaa viikkoa kaikille!!!
 
moikka kaikille!

täällä oli tänään neuvola. kaikki oikein hyvin. paino on noussu raskauden aikana 1,5kg... täti sano, et aika maltillisesti. sitten ku sitä tosiaan ihmettelin, ku massua ei juuri näy(varsinkaan aamusin) nii terkkari sano siihen, et yleensä ensiodottajilla vasta myöhemmässä vaiheessa alkaa kasvaa, toisin kun jo saaneilla, joilla on maha jo kerran venyny. paineet edelleen alhaalla 105/62 ja nyt oli hemppari vähän noussu raudan ansiosta eli 126. sitte parhaimpaan kohtaan eli vaavin kuunteluun. siellä oli niin kovat bileet käynnissä, että ei meinattu saaha sykettä laskettuu. aina ku löyettiin hyvä kohta, nii vaavi päätti tehä voltin johonki ihan muualle. ja sit se potki siel niin kovaa, et terveydenhoitajaki huomas.. potkas suoraan siihen kuuntelulaitteeseen<3<3 mamman höppänä... häntä ei niin vaan häiritä=) hih... syke oli sit 130-140... kyllä taas on niin aurinkoinen olo<3 seuraavaks sitte rakenneultraan 20 päivä tätä kuuta. ja jospa sitä sitte sais tietää onko siellä tytt vai poika=)

Tänään tein aika kalliin hankinnan ostin suuren äitiyskirjan mikä makso 50 :o... mut siinä on kyl ihan kaikkee ihanaa tietoo<3

mutta tämä tyttö ja vaavi lähtee nyt tutustumaan uuteen kirjaansa. hyvää alkavaa viikkoa kaikille:)
 
Heipsan mammastitoverit!  emoticon

Täällä voidaan vaihtelevasti hyvin ja huonosti, syödään ja ei syödä. Olen työtön ja toivoin, että olisin kesäksi päässyt töihin vielä jonnekin, mutta kyllä tämä olo nyt päätti, että kotona ollaan. Hieman tylsää tämä tietysti on, kun kaikki muut pakertavat töissä. emoticon  Olen koittanut katsoa jotakin kesätoimintaa tai kiinnostavia luentoja kansalaisopistoilta, mutta ei täällä käpykylässä ja sen lähettyvillä ole mitään. Jospa tämä tästä, kun alkaa kesä ja aurinko oikein lämmittää.

Lueskelin tuossa noita painoja ja pakko kertoa siis omastakin painonnoususta. Raskauden alkamisesta ensimmäiseen neuvolaan, jolloin rv 10+2, oli paino noussut noin 7kg. Nyt toisessa neuvolassa, rv 16+4 paino oli noussut 0,6kg. Neuvolatäti siitä vähän huomautti, mutta sitten muistutin tuosta alun räjähtävästä painonnoususta ja totesi, että hyvä näin. Vatsa siis näkyy täällä, tosin toivoisin, että olisi hieman eri mallinen, etteivät ihmiset ihmettelisi olenko vain lihonnut.

Masusta tuli mieleen. Muutama puolituttu on ollut huvittava, kun ei ole kehdannut kysyä suoraan ja katse on aina uudestaan ja uudestaan livahtanut masulle. En itse kerro jos ei kysytä. Kiusa se on pienikin kiusa! emoticon

Ensi viikolla tilaan ajan ultraan ja sitten alka todenteolla se odotus. Voi vinde, miten haluisinkaan siihen ultraan nyt jo! Meilläkin mies haluaa ehdottomasti tietää sukupuolen. Poikafiiliksissä ollaan oltu tekoaikeista asti.

Kevään jatkoja!emoticon
 

Hyvää Toukokuuta myös täältä..:) Tosin lämpöä ja aurinkoa saisi taas tulla näkyville. Täällä rv 17+2 ja vatsa on näkyn jo jonkun aikaa, oman koon housuja ei oo tartten yrittää kiskoa viimeseen kuukauteen jalkaan.. Mulla oli esikoisesta niin järkky iso maha, että nyt ei haittais yhtää, vaik vähä hillitympänä pysyiskin :) Painoa tuli ekassa raskaudessa +24kg voi luoja ku kattoo sen aikasia valokuvia, saa leukaakin etsimällä etsiä :D Toivotaan, että tällä kertaa tuo painonnousu pysyisi pienempänä, tosin tuo kesä hirvittää, jos alkaa nesteitä kertymään. Eka  raskaus oli syksy-talviaikaan, joten ei tarvin kesän kuumuudesta kärsiä.. Edellisestä raskaudesta on aikaa 6 vuotta ja tuntuu, että kauheesti on tullut kaikkia raskausajan uusia juttuja, mitä ei ollut tarjolla meidän kunnassamme silloin.

Onnellista odotusta kaikille <3

 

 
Tervehdys mammat!
Mulla on ollu ny viikon verran aina välillä semmosia ylävatsakramppeja. Viikko sitten oksensin töissä aamulla (ensimmäisen kerran ja sillon oli 14+6), kun ensin alko huimaamaan ihan kauheesti. Olotila kyllä koheni kun söin, mutta jäin ihmetteen kyl mistä moinen johtuu. Ku tosiaan en oo kärsiny pahoinvoinnista tähän asti ollenkaan. Tuon oksentamisen jälkeen on sit tullu noita kramppeja. Oisko ny sit vatsatautia? Hankala sanoo supistuksista mitää ku ei ole kokemusta! Huomenna aattelin kuitenkin soittaa neuvolaan, ku vähä kuitenki huolettaa. Toivottavasti ei mitään erikoosta..
Niin pitää vielä lisätä ettei oo ollu pahoinvoitia enää viikkoon eikä muutenkaan kyllä mitään vatsatautiin liittyvää...
 
Toukokuuta mammat :)

Täällä pahimmat oksu olot selätetty ja tasan rv 15 rupesi valkosipulikin uppoomaan :)
Aivan ihanaa -ihan miehenkin puolesta että voi töissänsä esim.syödä vs:ää ..
Etten heti pökerry oksennus kurkussa toisen tullessa kotiin :)
Edellisen kanssa juurikin tähän samaan aikaan ruokarajoitteet hälveni näin.!

Maha on pompasahtanut ihan kunnolla esiin joskin se on koko ajan ollutkin esillä kun ei ne kaikki maggarat viime elokuun synnytyksestä kaikki olleet vielä poistuneet ;)
Näyttää kuin rv,28 ois menossa ....

Hmm,tohdin sitten vielä eilen soittaa kättärillekin  ja vaihtaa ultra aikaa aiemmaksi.
Eli nyt se on sitten 3.6 eikä 8.6
IHANAA, täti oli oikein ystävällinen langanpäässä ;)
Tyttö olo edelleen,saas nähdä mitä sanotaan kuukauden päästä ?:)

Auto hajosi ja ties kuinka monen tonnin edestä on laskua tulossa... ois vaan ollu todella tarpeen säästää rahaa tuleviin tuplarattaisiin,patjoihin,toiseen sänkyyn yms....emoticon
Vaunuistakin meni kuomu rikki, eikä ole vuottakaan vanhat....
Viddu.
Mutta nää on näitä,elämä on.

Ystävältä lainatulla doplerilla oon kuunnellut sydän ääniä silloin tällöin ja heittää 130-154 väliä.Enimmäkseen 147 :)

Mukavaa toukokuun alkua kaikille!!! ;)
 
Nythän oli tullu paljon kuulumisia tänne, KIVA!! emoticon

Mulla ei oo paino noussu vielä, lähtöpainoon taitaa olla kilon verran matkaa. Yllätyin että mulla meni tämä alku näin päin, kun olin jo varma että lihon samantien.. :P no hyvä näin.

Aloin neuloa Naperolle kermanvaaleasta wool-langasta sukkia. Eka on valmis ja sit kun sukat on tehty niin neulon jatkoksi tumput ja jos lankaa jää niin myös myssyn. Aattelin ottaa ne synnärille kotiutumisvaatteisiin sitten mukaan..emoticon  Ja torkkupeitto on myös jo työn alla, ybersöpöstä Novita Pretty Baby-langasta<3

Ja eilen käytiin miehen kanssa ostamassa meille kuulokkeet että voin soittaa Naperolle musiikkia masuun!!! :) Kokeilen heti tänään kunhan ovat latautuneet (langattomat kun ovat niin täytyy ladata). Tosin hyvin yltää muuten masun ympärille nuo -varmaan pitkän aikaa, jos ei loppuun saakka- kun nuissa on tosi "joustavat" nuo osat, kuulokepallukatkin kääntyy melkein joka suuntaan. :)

Ai niin ja LÄMPIMÄSTI TERVETULOA kaikille uusille!!! :):)
Kauniita kevätpäiviä!! emoticon
 
Mä en oo edes uskaltanut nousta vaa'alle, pelkään että on tullut 10kg lisää :D. Huomenna on pitkästä aikaa neuvola ja sielä on pakko katsoa paino, saas nähdä tuleeko toruja painon noususta. Mutta minkäs teet, kun alkuraskaudesta oli nälkä ihan koko ajan. Nyt on jo helpottanut ja saatan olla jopa 3 tuntiakin syömättä. Alkuraskaudesta myös monet ruuat inhotti ja ikävä kyllä monet kaloripitoisemmat ei ällöttänyt ja niitä pystyi syömään. Tovi sitten maistui kaikki herkku joka päivä, mutta nyt oon ollut jo pidemmän aikaa ilman herkutteluja.

Huomenna onneksi pääsee neuvolaan, niin saa tietää ton hb-arvonkin, kun veikkaan että raudanpuutos vaivaa. Ostin eilen nestemäisen rautavalmisteen mutta se maistuu ihan oksennukselle :(

Monet kirjoittaa että neuvolassa on kuunneltu sydäntä ja jotkut sanoo että on jopa ultrattu.. tehdäänkö niin joka neuvolassa? Luulin että sielä vaan jutellaan :)

Kuukauden päästä on sitten rakenneultra ja vähän jänskättää onko sielä kaikki kunnossa..
 
Ai niin, mun piti kommata vielä sitä rullaluisteluasiaa..! Mie tykkään luistella, oon aika uudet luistimetkin mutta en taida uskaltaa masun kans lähteä luistelemaan... :O ois eri juttu jos asuis keskustassa mutta kun asutaan enempi maalla melko vilkkaan ja ison tien varrella, niin en tuohon tielle uskalla lähteä. Siinä on kyllä hyvät näkyvyydet ja näin, mutta jotenkin arkailen että jotain käy -vaikken ole ikinä kaatunu!
 
No ny mää päätin alkaa kans kirjotella tänne :) Oon lukenu joka päivä teijän muitten kirjotuksia. Mulla nyt viikkoja kasassa 16+0. Mua vaivaa ankara väsymys edelleen ja tuntuu ettei millään jaksa koko päivää ilman 9h yöunia ja puolen tunnin päikkäreitä. Viime viikon olin talvilomalla ja oli ihanaa ku sai nukkua joka yö kunnolla ja sai kaikessa rauhassa tehä pihahommia ja olla vain. Oon siis ambulanssissa töissä ja hiukan on tuon jaksamisen kans ollu niin ja näin. Meillä ku nuo työvuorot on sellasia et virka-aika päivystetään asemalla ja virka-ajan ulkopuolella sit ollaan kotona valmiina lähteen tarvittaessa. Vuoro kestää yleensä 2-3 vrk ja päälle saman verran vapaata. Koskaan ei vaan tiiä et saako niitä öitä nukkua vai tuleeko katkonaisia öitä. Lisäks on painavia potilaita, joita saa kantaa jotain jyrkkiä rappusia alas, agressiivisia, kännisiä yms. Tää asia mua ny on alkanu ressata kovasti varsinki nyt ku maha alkanu näkyä jo...Kesäloma mulla alkaa näillä näkymin kesäkuun alussa et hyvässä lykyssä enää kuukausi töitä ja sit lomalle emoticon Luulenpa etten pysty enää loman jälkeen töissä jatkaa. Sitte ois viikkoja 24 ja näillä näkymin mahaaki jo aika reippaasti. Tätä lastahan me ollaan yritetty yli 3 vuotta ja apujaki siihen vähän tarvittiin. Tuntuu sit ihan typerältä riskeerata vähänkään työn takia näin hartaasti odotettu nuppunen. Ja esikoistahan tässä odotetaan. Äh, hankalaa on. Varsinki ku pieni työyhteisö ja tietää et muut joutuu tehä sit enempi jossei heti tuurajaa saada. Mut johan tuli avautuminen ja ihan itestä vain! Mut nää foorumit on siitä niin mukavia ku saa lukee muitten fiiliksiä ja samalla vähä valitella omista asioista ;)
 
Oi, te ootte grace noin kauan yrittäny pikkuista... emoticon Meillä meni vuosi ja sekin tuntui olevan tuskaa. Hienoa että nyt teillä on oma rakas kyytiläinen tulossa!! emoticon
Mie en uskaltais ottaa riskejä sinun tilanteessa, kyllä se työ odottaa mutta ois kauheeta jos teidän pikkuiselle kävis jotain... emoticon
Aika raskaalta kuulostaa tuo työ? Mulle oli ylivoimaista tehä siivoustyötä 18h/viikko (siinäki oli aikaiset heräämiset lisäharmina), joten lopetin suosiolla kun taloustilanne antaa sen periksi. TSEMPPIÄ sulle ja kivaa kesäloman odotusta!! emoticon
 
Moikka ja hyvää toukokuuta kaikille täältäkin! :)
Täällä ollaan loman odotus tunnelmissa, lähdetään ens maanantaina pariksi viikoksi moikkaamaan miehen sukua Englantiin ja nyt harmittaa kun ei vielä tiedä onko tyttö vai poika tulossa kun olis niin hyvät shoppailu mahdollisuudet matkalla...
Sitten 4viikkoa töitä ja 4viikkoa lomaa, saas nähdä miten työt maistuu ison mahan kanssa heinäkuun helteillä emoticon
Joko te muut ootte tehny paljon hankintoja vaaville? Me ostettiin jo pinnasänky mutta se on vielä laatikossa ja vaunujakin ollaan jo kateltu mutta ostetaan sitten myöhemmin kun tietää vähän mitä väriä... Onhan tässä vielä aikaa mutta kiva jo vähän katella ja vertailla.
Ja tervetuloa kaikille uusille!
 
moikkamoi 

täällä alkaa huomen yheksästoista raskausviikko<3 ihan just oon puol välissä. nyt oon ollu jo kolme päivää tosi väsyny... ihan samanlaista väsymystä, ku oli mulla ekat kolme kuukautta. inhottavaa, ku oon ollu niin ylienerginen tässä kuukauden ajan... tänään sitte jouduin lähtee töistä kesken päivän, ku tuli niin huono olo ja väsymys.... inhottaainhottaainhottaa!!!! kaitpa se on haettava saikkua, jos huomennaki jatkuu tää kuolemnväsymys.... huaaahhhhh...

toivottavasti teillä muilla vähän paremmin:)
 
Takaisin
Top