Toukokuun tarinoinnit

Tuli mieleeni tässä että ensimmäiset lokakuisethan pääsee pian, parin viikon sisällä hakemaan äitiyspakkausta/-avustuksia!! emoticon (riippuen tietty milloin on neuvola, kun täällä ainakin neuvolantädin kans yhteistyössä täytellään ne papreit ja saadaan se raskaustodistus samalla) Vautsi vau, äkkiä menny aikaemoticon
 
Meillä odotellaan koko ajan, koska pikkuisen potkut alkaa tuntua. Kerran on vasta tuntunut liikettä ja siitä on nyt 1,5 viikkoa.. oon niin malttamaton..

Töissä on tosi ärsyttävää nököttää, kun on niin hiljaista että ei oikein oo fiilistä muuta kun istua koneella ja lukea kaikkia juttuja netistä. Kaikki sivut alkaa olla jo kaluttu läpi taas tältäkin päivältä ja kolme tuntia vielä edessä. Tänään otin vauvalehden mukaan, mutta sekin on kohta jo luettu.. seuraavaks täytyy varmaan alkaa pelailla jotakin.
Vähän on stressannut tuo syöminen, kun mä en oo yhtään innokas laittamaan ruokaa,eikä mieskään sen kummemmin.. joten tulee syötyä aika ykspuoleisesti ja useimmiten valmiita tai puolivalmiita ruokia.. ja mä en oo myöskään yhtään innostunut kasviksista.. käytän kyllä vitamiinilisää mutta pitäisi syödä kyllä monipuolisesti. Ainoa mitä varmasti tulee tarpeeksi, on kalsium koska juon paljon maitoa, syön jogurtteja ja käytän juustoa.. miks mä oon niin laiska ja huono syömään... kertokaa jotain vinkkejä miten saan itteeni niskasta kiinni?
 
RiikkaTe: Hehe, mäkin oon istunu puol työpäivää koneella ja etsiskelly lastenvaunuja. On niin vähän asiakkaita ollu tänään! Tosin ei oo kivoja vaunujakaan vielä löytyny. emoticon

Mä taas oon kauhea kasvisten himosyöjä. Noudatan pääasiassa ns. vähähiilihydraattista ruokavaliota. Tarkoittaa siis sitä, että jätän riisit, pastat, perunat ja leivän pois. En ole kauhean tiukkapipoinen näissä ruoka-asioissa. Tänäänkin on tullu syötyä sämpylä ja riisiä kanan kanssa.
Muistathan että pillereissä vitamiinit ovat epäluonnollisessa muodossa eikä niiden imeytyminen ole ollenkaan varmaa. Eikös nyt kevätaikaan ole ihanaa kun grillikausi alkaa? Laita tomaattia, kesäkurpitsaa, sipulia yms folioon ja grilliin! Nams, ovat ihania kunnon pihvin kanssa. Jälkkäriksi foliossa grillattua banaania tumman suklaan kanssa. Eikä tarvi vähään aikaan miettiä ruokaa. emoticon Yks helppo on kanssa paistaa pihvi ja keräkaalia pannulla. Pihvin päälle siivu vuohenjuustoa. Namia! Kaali on tosi terveellistä.

Muista syödä myös eläinrasvoja, jotta D-vitamiini imeytyy. D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini. Kalsium ei imeydy ilman sitä.
 
Heissan kaikille ja ihanaa toukokuuta! Tänään ollut upea ja lämmin päivä, tarkenee jo topilla ja capreilla ja kohta saa siirtyä mekkoihin! Onneks muodissa on maximekot jne. niin tiedetäänpä olevamme muodikkaita mahat pystyssä ;)

Meillä on nää kaikki suurimmat hankinnat jo tehty. Eilen huusin Huuto.netistä 3 vuotta vanhat Emmaljungan Duo Edge Sport yhdistelmävaunut naurettavan halpaan hintaan :) Viime lauantaina käytiin miehen kanssa katsomassa Lastentarvikeliikkeessä vaunutarjontaa ja järkytyttiin kyllä hinnoista! 900 euroa saa maksaa uusista Emmaljungan yhdistelmistä!! HUH! Ja meillä oli ajatuksena ollut alusta lähtien, että ostetaan kunnon vaunut, kestää sitten varmasti kenties jopa seuraavallekin (?) vaaville.
Veljeltäni saatiin turvakaukalo, leikkimatto yms. ja pinnasängyn olin ostanut jo aiemmin. Vauvanvaatteitakin on saatavilla vaikka kuinka paljon ja omasta takaakin niitä löytyy jonkinverran.

Ihania lämpimiä päiviä mammoille!!
 
Heippa hei kaikki lokamammat :)
Minäkin pääsin liitymään tänne vihdoin ja viimein, oli pieniä ongelmia mutta täällä ollaan emoticon
Tänään oli juuri neuvola ja kyllä meinas silmät tippuu päästä ku vaalle piti mennä.. Siis tää on ihan kauheeta tämä lihominen.. Nyt on 17+6 painoa on tullut jo 6,2 kg eli 600g/vk.. Ihan kauheeta!!Ei se neuvolatäti mitään pahaa sanonut siitä mutta itseä nolottaa, varsinki ku luin että te toiset ootte lihonu kilon tai pari tai laihtuneet vastaavasti..
Itse lopetin tupakan polton raskauden alussa joten ruoka maistui aivan mielettömän paljon..

Minä olen käynyt jo kahdesti keskussairaalassa ultrassa, joudun käymään kuukauden välein. Minulla on perussairaus joten kuulun riskiraskauteen. Onneksi kaikki on mennyt tähän mennessä hyvin. Lapsen aivotkin olivat normaalia kehittynemmät (kehen lie tullut emoticon ) reisiluu vain hiukan normaalia lyhyempi, mutta toivottavasti vielä kasvaa..

Mitää tavaroita en oo uskaltanu vielä hommata.. Tyhmä ajatus päässä että se tuottaa epäonnea, mutta pakkohan sitä on jossain vaiheessa alkaa hankkimaan niitäki :)
 
Ihanan aurinkoista iltaa kaikille!emoticon

kävin äsken aurinkoisella ja lämpimällä lenkillä. t-paidalla tuli kuuma! kyllä se vaan niin kivaa on, se kesä! se rullaluistelu, josta joku puheli paljon aiemmin, olisi niin täydellistä juuri tälläisinä päivinä. Meillä mies taisi sanoa, kun odottelin kevään ekoja luisteluja, ettei mun ehkä pitäisi kivuta rullien päälle tässä tilassa. Ja taisi se taas olla oikeassakin. En vaan silloin osannut ajatellakkaan että siinäkin piilee vaara tietysti. harmi. fillarilla sitten vaan emoticon

he_na tervetuloa:) jos lohduttaa minä olin viime neuvolassa lihonut n.450 g/vko. ja olen kyllä myöskin lohduttautunut ja puolustautunut tuolla tupakanpolton lopettamisella, sekä sillä että alussa ainoastaan syödessä ei ollut paha olo:)

Me ei olla hankittu vauvalle vielä MITÄÄN. Taidettiin todella pelästyä siitä niskaturvotuksesta ja lääkärin puheista keskenmenon mahdollisuudesta niin ettei uskalleta olla täysin varmoja mistään.. jos rakenneultran jälkeen sitten? jos kaikki hyvin.

Taidan saada noista hankinnoista aikaiseksi vielä aikamoisen kriisin. Suuremman kriisin saan varmaan muutosta ja asunnon löytymisestä. Meidän kasvava perhe ei todella mahdu nykyiseen kotiimme edes hetkeksi. Ei millään. Meidän on pakko muuttaa. Eikä muuttaa mihin tahansa, vaan tarkoitus ihan ostaa asunto, joten ei ole niin yksinkertaista. Varsinkaan kun vaatimustasoni on aika korkea ja varallisuus rajattu... aika tuntuu loppuvan hyvin äkkiä kesken. Ei oo enää NIIN montaa kuukautta lokakuuhun!

Fuyu oletko raskaudenkin ajan noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota? söin todella niukasti hiilareita ennen raskautta, mutta en uskaltanut jatkaa samaa mallia kun tulin raskaaksi. Ja oikeestaan myös pahoinvointi ja mielihalut ohjasivat ruokailua jokusen viikon:) Mutta nyt kyllä jo niin turvonnut olo, että tekisi mieli palata edes vähän samanlaiseen ruokavalioon...

 
iltaa mammat ! :)

mulla itellä menee kasvikset ja hedelmät alas paremmin ku koskaan mitä ihmettelen suuresti :D
yleensä tulee syötyä vaan lihaa ja kasviksia ku niihin se himo on tullut. ja itestä tuntuu että oon turvonnut ja lihonut enemmänkin, mutta kiloja tullut 3kiloa.
ensimmäisiä liikkeitäkin jo tunnettu ja viikkoja 16+3 :)

meillä on hankittuna sitteri ja turvakaukalo ja muutama vaatekin vaaville. jätetään myöhemmälle loppujen hankkiminen sitten, ite kyllä haluaisin jo kaikkea ostaa, mutta mies sentään vähä toppuuttelee ja rauhottelee mun intooni ostella kaikkea :D
rakenneultrakin on kesäkuun puolessa välissä ja toivottavasti sillon saadaan kuulla kumpi sieltä mahdollisesti olisi tulossa :)

 
Pitkän hiljaiselon jälkeen täällä rinnat on taas alkanu paisumaan, päivässä parissa on tullut 2 senttiä lisää ympärysmittaa eli yhteensä jo 7 senttiä kasvanu rinnanympärys!emoticon Ja se on paljon sellaiselle jolla oli lähtötilanteessa melko pienet rinnat.

Nyt kun alko 19. raskausviikko niin huomaa kyllä miten alkaa vauva painaa pissarakkoa entistä enemmän. Tuntuu usein siltä että on rakko ihan täys ja kuvittelee että pissaa tulee litratolkulla, mutta kappas kun menee vessaan niin pienen pieni liru vain...emoticon Ja silti kummasti helpottaa. Ja puolen tunnin päästä taas sama uusiksi...

Ja masullaan makaaminen alkaa olla tukalaa. Vauva tuntuu selvästi masun läpi kun makoilee vattallaan ja se tuntuu epämukavalta. Tosin masullaan tunnen helposti vauvan liikkeitä. :)

Johan se Napero alkaa olla aika iso, kaksplussan laskurin mukaan se on jo melkein mun kengän kokoinen! (=pituinen. Kuulemma 38 koon kengän pituutta vastaa) emoticon Huisia...!!emoticon

Mullakin muuten uppoaa kasvikset ja hedelmät paremmin kuin normaalisti, joskaan en niitä niin hirveästi himoitse nytkään mut kuitenkin. :) Olen sen päättäny että kun kotimaisia marjoja alkaa saaha tuoreeltaan niin popsin niitä paljon kesällä!!! emoticon Marjat on hyviä. Luumuja (tuoreita) olen innostunu nyt syömään joka päivä. :)
 

Meillä on tänään rakenneultra ja olen odottanut sitä niiiiin kovasti! Toivottavasti kaikki on kunnossa, lisäbonuksena olisi jännä saada tietää odotetaanko tyttöä vai poikaa...
En ole tehnyt vielä mitään hankintoja, kuulumme mieheni kanssa selkeästi ryhmään "varovaiset odottajat", hih emoticon 

Kiva että olette kirjoitelleet vaunuista, niistä saa hyviä vinkkejä. Me olemme kerran käyneet lastentarvikeliikkeissä katselemassa, olemme ensi kertaa asialla ja onneksi saattui kohdalle erittäin asiantuntevan oloinen myyjä joka osasi vastata kaikkiin hölmöihinkin kysymyksiimme. Ihastuin itse Mutsy 4Rider vaunuihin. Ne vaikuttivat ketteriltä, keveiltä, niissä on ilmarenkaat, vaunurunkoon voi kiinnittää turvakaukalon ja niihin oli lisäksi saatavissa myös kaikenlaisia lisävarusteita...hhmmmm. Onko kellään kokemuksia kyseisistä vaunuista??? 
 
heipparallaa.
eilen tallinnan reissulla ja arvatenkin viime yönä veti suonta jaloista. aamusella kävin ottaas tunnin torkut hytissä, muuten meni reissu hyvin vaikka yöllä bussissa kyllä huomasi että koko päivä oltu liikenteessä. tallinnassa söin vähän mansikoita ja laivalla paaaaljon seisovasta pöydästä, pieni pisti kovan elämän päälle masussa, tais tykätä hänkin. jännä juttu, ja eilen kyllä niin oikeeksi todistettu, mulla on koko ajan nälkä ! laivan buffetissa vetäsin alkuruokia ja kaks täyttä lautasellista lämmintä ruokaa, en tullu ees ähkyyn ja tunnin päästä nälkä ;)
tänään neuvola, 18+2 viikot ja rautalääkkeet lykkäsivät mukaan, oli hemppari alenemaan päin. sydänäänet kuunteli, kaveri potki niin kovasti laitetta et ihan korvia särki, häntä ei häiritä :D
potkuja alkoi tuntumaan 17vk alussa mutten ollut täysin varma että oliko ne nyt niitä ja loppuviikosta kyllä olin, ei voinut olla erehtymättä.

ekan neuvolan merkkaaman painon mukaan ollaan vielä miinuksella reilun kilon verran, laihuin kovasti ekan kolmen kk aikana mutt näköjään alkavat pikkuhiljaa kertyä takasin. ihme ois jos ei täll syömisellä. mutt onneks en hirveesti mitään epäterveellistä hamstraa, porkkanoita ja kunnon kotiruokaa vaan :) .. paitsi että colan juonnista pitäs päästä eroon ! en juo lasitolkulla, mutta joka päivä vähän.

viikon verran oon lepäilly kotona lääkärin määräyksestä kun supistelua ja särkyä, en saanu viimeks sl-todistusta kun yllättäen effica nurin, niin terkkari kertoikin tänään ett vielä viikko saikkua. olin valmistautunnu huomen töihin mut lkri olikin kirjottan suoraan kaks vk, ei vaan mulle kertonnu :) ei haittaa, me levätään.

harvoin tulee kirjoteltua ni tää nyt on taas tämmöstä omaa läpinää vaan..

mä en oo vieläkään tehny muita hankintoja kun ton ammeen, joka on niiiiin siisti ja haluun jo kasata sen :D crescentin vaunut kyllä tiedän ostavani sitten loppukesällä ja netistä tilaan sängyn. vaateostoksille aion mennä rakenneultran jälkeen joka toukokuun 30.pv. mitään lällyä en osta jos tyttö(mistä mulla tosi vahva fiilis, en tiedä miksi), mutta vähän ohjaa kuitenkin että millaista ostaa. tosin, vauva syntyy kyllä lokakuussa että jos muistaisi vielä olla ostamatta tämän hetken vaatteita vaan katsois jo vähän paksumpaa.

aurinkorasvan ostoon tässä kai pitää lähteä niin pääsee takapihalle kirjan ääreen !
 
Anskulainen, kyllä mä olen syönyt vhh:n mukaan nyt raskaana ollessakin. Pahoinvoinnin aikaan en syöynyt mitään viljatuotteita kun ei vaan mennyt alas. Nytkin ruisleipä ja pasta närästävät ihan kivasti joten tulee luonnostaan niiden välttäminen. Kasviksista saa kyllä kaikki tarpeelliset hilihydraatit, en pidä ollenkaan epäterveellisenä jättää ylimääräisiä pois. Verensokeri pysyy tasaisena pitkään ja olo hyvänä. Mulla oli hemoglobiini niin hyvä, että terkkari ihan ihmetteli. Ei väsytä eikä muutakaan. Ja pidän tätä ihan ruokavalion seurauksena.

Minä haistatan huit hait virallisille ruokasuosituksille vähärasvaisine ja runsashiilihydraattisine ruokineen. Koen sen kertakaikkiaan niin keinotekoiseksi ja epäterveelliseksi. emoticon




 
moikka kaikille!

ei oo tullu taas kirjotettuu vähään aikaan... meillä alko tänään 20viikko... ui ihanaa, se tuntuu paljon isommalta, ku 19:)

mulla viime viikolla pullahti maha sitte ihan kunnolla ulos ja tissit on taas kasvanu ihan hirveesti... et nyt on tiellä niin maha ku tissitki ja tuntuu, et toi liikkuminen alkaa olla jo vähän rasittavaa. alaselässä ja mahan sivuilla on alkanu ton kasvamisen myötä tuntua inhottavaa venymistä ja kiristystä.. varmaan nahka repeää kohta:/ painoa ei oo tullu mulle lisää ku 2 kiloo vaik omasta mielestä näytän jotain kymmentä kiloa isommaltaxD

Vaavin potkut jo näkyy täällä... se on ihanaa ja vähän pelottavan näköstäki, ku maha poukkoilee omia aikojaan... vaavilla on ihan omat rytmit... se heräilee samoihin aikaoihin, ku mammaki ja potkuharjotushuiput tulee siinä 13-16 välillä sitte poika rauhottuu ja tulee enää muutamia satunnaisia potkuja illalla. mutta huoli on paljon pienempi nykyään, ku säännöllisesti tuntee rakkaansa liikkeet

Mulla ei oo mihinkään ruokaan tullu mitään mielihaluja, mut jotenki vaistomaisesti syön monipuolisemmin ja terveellisemmin ku aikasemmin. mut vissyyn mulla on tullu riippuvuussuhde... juon päivässä vissyä noin VIISI LITRAA!! joten päiväni kulutan juoden ja vessassa ravaten xDD

Tällä hetkellä oon sairaslomalla, ku voimat ei riittäny töissä oloon. mut töissä kerkee olla raskauden jälkeenki... 

tässä nyt jotain taas vähäsen...

<3:jasmin ja pikkuprinssi
 
tuli tuossa mieleeni eetä voiko saikkua hekea ihan pelkkään väsymykseen..?? Oon taistellu töissä koko raskauden ajan pysyäkseni hereillä, unenpuute aiheuttaa sitten kylmämisen ja työpäivät meneekin sitten kassalla täristen ja haukotellen.. ei ainakaan innokkaan näköinen asiakaspalvelija...
 
He_na, soita ihmeessä neuvolaan ja kysy antaisko ne sieltä..! En yhtään epäile etteikö antais, kyllähän väsymys on asiakaspalvelutyössä aikamoinen rasite etenkin raskaanaolevalle. :/ Ja annetaanhan työuupumuksestakin -jopa pitkiä- sairaslomia..! TSEMPPIÄ JA JAKSUJA!!!emoticon
 
Heissulivei vaan kaikille,

Täällä menee melko mukavasti paria juttua lukuunottamatta. Vauvalla on (ilmeisesti?) kaikki hyvin. Itse makasin alkuviikosta pari pv sairaalassa sydänmonitorissa. Leposyke hipoi 120. Se on kuulemma aika kova :) Lisäksi oli rytmihäiriöitä. Nyt kaikki on taas ok ja hyvillä mielin jatketaan eteenpäin.

Painoa ei ole tullut grammaakaan, vaikka masu on jo melko iso. Sokeritkin ovat seurannassa pysyneet dietillä matalina. Sain jo "jäätelöluvat".

Alissa: Tuo neulomisidea on hyvä. Taidanpa hankkia minäkin tarvikkeet.

Vauvelille soitan samaa musiikkia kuin itse kuuntelen. Lisäksi soitan itse klassista kitaraa, pianoa ja lauleskelen. Jopa tanssiaskeleita olen tapaillut, joten ei saa pallero lepäillä rauhassa joka hetki. Olen hankkinut tanssiohjaan koulutuksen joskus taannoin.
 
Paino oli taas tippunu kilon, kun kävin tänään neuvolassa. Ja täti laski, että olisi koko aikana lähteny 320g/vko ei kuulemma nyt vielä tarvii huolestua. Kunhan tuossa puolenvälin jälkeen alkaisi tulla sitten vähän  jo lisääkin... En siis ole mitenkään kovasti ylipainoinen ainakaan 165/70 oli ekassa neuvolassa ja siitä nyt sitten on laskenu vaan! Vaikka koko ajan suht normaalisti pystynyt syömään.

Ruokavalio Meilläkin tosin ollaan vähähiilarisella ruokavaliolla oltu varmaan vuoden verran! Alkuraskaudesta himoitsin kaikkea hiilaripitoista, mutta tuossa pari viikkoa sitten huomasin kovan närästykseni olevan sidonnainen hiilareihin, eli nyt on taas pannassa pasta, peruna, riisi ja vaalea leipä! Heti on muuten taas paljon perempi olo!! Missäx karkkeja himoitsen ja pikku pussin päivässä niitä imeskelenkin, se on ainoa paheeni! :) paitsi tietenkin colajuomatkaan eivät ole se paras juoma, olen saanut pidettyä sen yhdessä lasillisessa päivässä. PahaPaha himoni olisi energia juomat ja olenkin ihan tulisilla hiilillä sen takia!! Ostan miehelle tölkin ja pari huikkaa siitä verotan aina silloin tällöin ja sain neuvolastakin siunauksen tälle, kun valittelein että menee ihan mahottomaksi, kun koko ajan päässä vaan pyörii energiajuomat! :)

Hankinnat vielä ei ole mitää hommattu! Melkeinpä kaikki oo jo tiedossa, että mistä ja mitä hankitaan. Oikeastaan kaiken muun, paitsi pinnasängyn, vaunut ja rintapumpuun saan ystävältäni kiertoon taikka serkultani näennäisellä korvauksella. Ystävälläni on lokakuussa syntynyt poika ja heillä on miedän esikoisen vaatteita lainassa vaatteita ja muuta niin ne sekä heidän vapautuneita vaatteita saan sieltä sitten jos poika tulee ja serkullani sitten taas on tyttö jonka vaatteita haetaan jos tyttö! Eli loppu kesästä ostetaan vaunut ja pinnis, sekä tuo rintapumppu. Vaatteita en aio ostaa, niitä on tosiaan tulossa niin paljon ja tiedän anopin alkaneen jo vaateshoppailut plussan kuultuaan, joten ei mitään järkeä!!!

Vointi Liikkeet tuntuu päivittäin jo ihan selkeesti, mikä tuntuu ihanalta ja mieltä rauhoittavalta. En edes ollut tajunnut kuinka koko ajan pelkäsin jotain pahaa tapahtuvaksi, ennekuin tänään neuvolassa terkka otti puheeksi marraskuisen keskenmenon. Tekipä hyvää puhua se kökkö pois sisältä!
Väsymys painaa ja huppaus on  ja pysyy, mutta niiden kanssa olen jo oppinut elämään!
Supistelemaan on alkanut kovin, mikä ei olekaan niin kovin mielyttävää! :( Tänään oli vielä sitä mieltä, että seurailen nyt niitä ja yritän ottaa rauhassa. Mutta kun mielestäni niitä on tullut jo ilman mitään sen kummempaa rasitusta. No viikon annoin aikaa itselleni seurailla ja sitten  jos siltä tuntuu niin tarvii pyytä lääkäriaikaa. Ei vaan tuntuis jotenkin kovi  kivalta vielä jäädä saikulle, mutta tielanteen mukaanhan se on elettävä! :(

Eipä tässä muuta nyt tule raskausdemetikolla mieleen... Onko teillä muilla muuten alkanut pää ihan höperöitymään!? Itse en muista mitään ja puhun iha  höpöjä....
 
MIIIIIINAAA ! täälläkin yks aivan vintti pimee- mami.
mulla on aina ollu maaaailman paras muisti ihmisten, tekemisten ja kaiken suhteen, johonki se on nyt raskauden myötä kadonnut.
"ainii !" on ehkä eniten kuultu lausahdus mun suusta viimesen kk ajalta, en muista mitä oon luvannu tehdä tai minne mennä tai etenkään et kenelle ! .. eilen pohdin ukolle iltalenkillä et oonkohan muistan käyttää koiran päivällä ulkona, joka aamu pitää soittaa ukolle töihin et mitä oon luvannu tänään hoitaa ja mielellään jos kavereiden kanssa jotain sovin niin saavat muistuttaa ed päivänä ja saman päivän aamuna..
tääkö on sitä kuuluisaa "mä oon raskaana, mä oon raskaana" -ajattelua joka sumentaa kaiken muun aivotoiminnan kun ei pysty muuta ajattelemaan :D
ja musta on tullu muutenkin ihan pöllö, oon aina pelänny et ukolle käy jotain työmatkalla tms mut nyt se tää alkaa olee ihan mahdotonta. mikään kun ei oo enää itsestä kiinni kun tuolla liikkuu niin toisinaan ihan itkettää kun miettii et mitä jos joudun olemaan ilman mun ihanaa miestä, en kestäis sitä ! ja auta armias kun vaikka tuo onkin maailman ihanin, tietenkin, niin ei sille auta tommosia puhua, se sanoo vaan et "no ei mulle mitään käy, oo rauhassa" ! perkele, eikö se tajuu ett mua ahistaa :D

hankinnat mä oon tehny jo ROKKIBEIBISTÄ ! tavarat on kyllä vielä liikkeessä, haen ne luultavasti rakenneultran jälkeen joka toukokuun vikana maanantaina. hyvään hintaan saan turvakaukalon + alustan autoon, vaunut, syöttötuolin ( KYLLÄ, ostin sen jo, ja mitä sitte vaikken sitä vielä tarvitse, ihanaaa :) ) ja sitterin. se amme meillä on ollu valmiina jo muutamat hetket.

dopplerilla en oo kuunnellu ääniä pariin viikkoon ja möttönen mellastaa niin kovin et uskottava on ett kaikki ok. vähän kyllä se rakenneultra jännittää et onko kaikki hyvin, vaikken itse ole syönyt tai muuten mitenkään vaikuttanut niin että jotain kehityshäiriöitä voisi olla .. mutta kyllä se syksyn km näköjään vahvasti vielä jyskyttää takaraivossa.
karkista ja colasta kun pääsis vielä eroon, en kovin kovasti niitä syö mutt joka päivä pikkusen.

huomenna ois tarkotus parin viikon tauon jälkeen lähtee kokeileen mitä se mummojen nostelu aiheuttaa masulle.
 
Mirr, millaiset vaunut ostit Rokkibeibistä? Aijon itsekin ostaa vaunut sieltä! :)

Ostin tänään kirpparilta kassillisen vauvanvaatteita + haalarin (joo, viidennen), ja tumppuja käsiin ja jalkoihin! Kirppiksellä oli tarjous, sai ahtaa muovikassillisen niin täyteen ku sai ja makso 3 €! :) Tää mamma on nyt tyytyväinen.

Rakenneultra on ens maanantaina ja heti tiistaina neuvola. Mulla on aivan järkyttävä paniikki, olen ihan varma että lapsi on kuollut kohtuun. (Liikkeet eivät oikeastaan tunnu vielä. Välillä jotain sinne päin, mutten ole varma.) Mulla siis takana pari vuotta sitten ultra, jossa todettiin kohtu tyhjäksi. Auttakaa ja sanokaa, että liikkeiden ei tarvitse tuntua vielä, varsinkaan ekassa raskaudessa. Ettei kyse ole vakavasta asiasta. emoticon
 
Ostan ne Crescentin mustat classicit, ihanat !
Mie kävin ja lastenkirpparilla mutten osaa vielä ostaa oikein mitään, äiskä on ostan meille jo jotain vaatteita mutt mä vasta sitten ultran jälkeen. Farkkuhaalareita itselleni unelmoin mut aika kiven alla ovat, mälsää !!

Mä en tiedä raskaudesta oikeastaan yhtään mitään muuta kun mitä oon lukennu, etten voi verrata aiempiin, mutt monissa paikoissa lukee et vasta 20 viikollakin voi tuntua vasta liikkeet, ja riippuu monesta asiasta, kai istukan sijainnista jne ? Mutta, kun mä aloin tuntemaan liikkeitä, niin ei ne ollu heti sen jälkeen jokapäiväisiä eikä mitenkään varmasti omasta mielestäni liikkeitä .. Minä tyhmä olin aina luullu et jes kun sen ekan kerran tuntee niin sit se mellastaa siellä joka päivä ja koko ajan. Ei se niin ole, odottelet vaan lisää niitä "sinne päin" olevia muljahduksia :)
 
Minä ostan Babyactive Ballerinat, mustavalkoisella kukkakuosilla todennäköisesti. En ole vielä ihan varma. ;)
 
Takaisin
Top