Toukokuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin tänään kanssa pienellä ostoskierroksella. Sunnuntaina on kesän ensimmäiset juhlat, eli ystävän pojan ristiäiset, (jonka kummiksi minua pyydettiin!) niin siellä pitäisi varmaan onnistua olemaan ihmisen näköinen. ;) Kävin siis hakemassa vihaamani sukkahousut, kynsilakkaa ja vähän meikkivoidetta. Katselin taas samalla vauvanvaatteita ja kävin erikseen yhdessä lastenvaateliikkeessäkin, mutta en päätynyt ostamaan yhtään mitään Monsterille! Mieli tekee aina hypistellä pieniä vaatteita, mutta ei sitten kuitenkaan tule ostettua. Yhdet potkarit olen siis tähän saakka hankkinut. No, vielä tässä ehtii!

Kävin ostamassa viime viikonloppuna divaanin / auringonottotuolin takapihalle. Ajattelin, että mukavampi siinä on retkottaa koko kesä kuin sisällä sohvalla. Toki riippuu vähän lämpötiloista.

Ostin sen henneksen uikkarin ja myös caprimittaiset mustat mammalegginssit kesää varten. Ikean rantatuoli jäi vielä harkintaan (mietin onko se liian takakenoinen...) mutta sellainen pitkä kenkälusikka sieltä tarttui mukaan, kun kenkälusikkaa ei oo ollu vielä ollenkaan ja veikkaisin että loppukesästä ja alkusyksystä jos tarve on jo muillekin kuin sellaisille kengille jotka vain luiskahtaa jalkaan, olisi se pitkä kenkälusikka iso apu kenkien jalkaan saamisessa :)

Puapru: Mulla on sama juttu. Hypistelen jo tosi paljon kaupoissa vauvanvaatteita, mutta edelleenkään en oo ostanu varsinaisesti mitään muuta kuin sen yhden setin hennekseltä ekan ultran jälkimainingeissa ja eilen tein Ellokselle tilauksen sellaisesta starttisetista. Oon kyllä saanut työkaverilta vauvanvaatteita ja pitäis nyt kyllä käydä ne läpi että minkä verran minkäkinlaisia ja -kokoisia on, niin sitten ehkä tulisi jotain ostettua muutenkin.

Voitte onnitella tuoretta imetysohjaajaa ;)

Meillä tiedossa kiva viikonloppu; huomenna lähdemme läheiseen "isompaan" kaupunkiin; olemme hotellissa yötä ja käymme leffassa ja syömässä ja sunnuntaina sitten IKEAAn pinnasängyn, pihakalusteiden ja imetysnojatuolin ostoon :) Kiva viikonloppu tiedossa rakkaan kanssa, nyt pitää nauttia tästä kahdenkeskisestä ajasta kun se on vielä mahdollista!

Jee, äitiypakkaus olis noudettavissa postista! Mitään hirveetä hinkua ei oo vielä tullu hiplailla vauvan vaatteita eikä meillä oo ees mitään vielä hankittuna... Tulossa on kesäkuussa remppaa, ja päätettiin että sen jälkeen sitten keskitytään vauvan hankintoihin, saa niihin sitten ihan rauhassa keskittyä. Nyt vähän jo syyhyä sormet äippäpakkausta penkomaan :) Onhan tässä sitten aikaa tehdä muita hankintoja pitkin kesää.

Jee, Pikku-Tikru!

Onnea syysmami! Sulta voi sitten syksyllä kysellä neuvoja, vai? :)

Meillä on tänään kuudes hääpäivä :) Mennään jonnekin ulos syömään ja myöhemmin on tiedossa Bon Jovin konsertti Ratinalla :) Sääkin näyttää suosivan!

Eleanora, kovasti paljon onnea!! Me suunnataan samaan konserttiin, kohta lähdetäänkin jo Tamperetta kohti ajamaan!

Eleonora: Oikein paljon onnea, meillä on 16.päivä vasta ensimmäinen hääpäivä :)
Joo saa kysyä jos osaan näin kirjoittamalla neuvoa :D

Kiva kaupunkireissu takana, rahaa meni mutta saatiin kuitenkin kaikki mitä oltiin hankkimassa ja vähän enemmänkin :)

Pauliina1976, ei menny kyllä kauaa, 2 viikkoo? Tarkalleen en muista ja nyt en pääse tarkastaan. Samoin erityisäitiysraha päätös tuli aikaisemmin kun lupailtiin, sekin parissa viikossa vaikka veikattiin 5-6 viikkoa kelassa kun vein paperit.

Eleanora onneksi olkoon :)

Meillä on ensimmäinen hääpäivä sunnuntaina 2.6 :)

Aika menee kyllä niin nopeasti.. Nyt ois jo 25 viikkoa täynnä... enää 15 viikkoa laskettuun aikaan... :) Tänään ois tiedossa sokerirasitustesti... vähän jännittää mutta kaikki menee varmasti hyvin.... :)

Kiitos onnitteluista :) Oli oikein mukava päivä ja tykkäsin kyllä konsertistakin. Ainut, että mua alkoi vähän heikottamaan ennen ysiä, alkoi silmissä ajoittain sumentua, niin että menin aina välillä kentällä kyykkyyn ja nousin uusiksi ylös. Mutta kohta taas alkoi pyörryttämään uudestaan. Niinpä etittiin sieltä kentän laidalta portaiden alaosa, jossa sai istua, ja sitten alkoi helpottamaan. Sitten ennen loppua mentiin taas takas keskemmälle. En tiiä mistä johtui, olin syönytkin kuitenkin hyvin, enkä mitenkään riehunut, vaikka toki vähän hytkyin mukana :)

Sofiaelisabeth miten meni sokerirasitus?
Kävin jo alkuraskaudesta, mutta nyt joudun uudestaan. Vähän hirvittää etä onko se kamalampaa tälleen kun raskaus on jo ehtinyt pidemmälle.

sokerirasitus meni ihan hyvin, paitsi että tuli huono olo sen jälkeen että olin juonut sen litkun.. mutta ei onneksi tarvinnut oksentaa koska silloin testi olisi pitänyt keskeyttää... Aika meni nopeasti siellä labrassa vaikka joutui istumaan siellä kaksi tuntia.. :) mutta täytyy sanoa että minulla oli sitten koko päivä päänsärkyä ja lievää pahoinvointia mutta se johtuu varmaan siitä että ei saanut juoda eikä syödä 12 tuntia ennen testiä..

Mutta just soittelin neuvolaan ja kaikki arvot oli hyvät joten nyt ei tarvitse enää miettiä sitä :) ihanaa <3

Kiva lukea että muilla menee hyvin :) Meille saapui postiin netistä tilatut yhdistelmävaunut, joita on välillä pakko käydä hipelöimässä. Olisi ollut maanantaina sokerirasitus, jonka jouduin perumaan kun sairastuin flunssaan sunnuntaina :( Pitää varailla uusi aika kunhan selviää tästä inhottavasta lenssusta. Autokin päätti haluta korjaamolle, ärrrh, niiiiin ajattelin että oltaisiin saatu lisää rahaa säästöön vauvan tavaroita varten..! Ja on muuten todella inhottavaa olla kipeänä raskausaikana, kun ei haluaisi mitään lääkkeitä syödä ja pelkää että vauva kärsii (vaikka lääkäri vakuutteli että se on aivan turvassa tuolla lapsivedessä).. Mutta kovasti tuo tyttönen näyttää tuolla potkivan, näkyy selvästi huitominen vaikka olisi paitakin päällä. <3

Ollaan täällä kotosalla vietetty aivan liikaa aikaa tässä parin viikon aikana, alkaa jo seinät kaatumaan päälle. Varattiin n. kuukausi sitten ensi viikonlopulle mökki miehen kanssa kahdestaan, tuntuu että tulee enemmän kuin tarpeeseen päästä pois tästä kotielämästä. HUH! Toivotaan että pääsisi heittämään jo talviturkin :)

Oi IHANA toukokuu!! Ei ole ollut äitienpäivän jälkeen mitään kipuja tai kolotuksia, virtaa olisi vaikka muille jakaa ja olo on aivan mahtava. "Nipa" riehuu ja potkii ihan hirveesti, nyt on rytmi se että pari päivää myllätään ihan täysillä ja sit yks päivä huilataan :) <3

Vauvan potkut ja liikkeet tuntuvan jo hyvin mahan läpi, hauskaa on se miten se koputtaa hiukan ensin ja sitten kun tökkään hiukan mahaa niin alkaa kunnon sutkisatki.. Isän kättä vasten kiehnää ja painautuu ja mua vaan potkii. Isi oli hieman hämmentynyt ensimmäisestä kosketuksesta, mutta on jo tottunut.. ja hänen kättään vasten ei varsinaisesti potki. Tunnistaako se eri pulssin tai mikä mahtaa olla.

Kaikki suuremmat hankinnat on tehty ja aivan liikaa vaatteita jne tilpehööriä hommattu. Mitään en halunnut ostaa uutena niin olin jo hyvissä ajoin liikenteessä että saan tehty hyviä löytöjä. Paras oli ehkä toi ratashässäkkä..
Gragon hiukan paremmat matkarattaat, samaa sarjaa kaukalo, telakka, kantokoppa, hyttysverkot, sadesuojat.. kaikki siis yhteensopivia toisiinsa. Maksoin koko läjästä 180euroa :) Yhdellä lapsella olleet aivan huippukuntoiset ja vieläpä kivalla "ruskealla" kuosilla.

Nyt suunnitellaan kovasti lomamatkaa, ihanaa, muuten mulla ei ole enää kuin 2 viikkoa töitä niin saan aloittaa kunnon lomailun :) seuraavaksi töihin sitten vauvaloman jälkeen.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Jaaa tokavika työpäivä ennen kahden kuukauden lomaa!!! Ihanaa!!!! Nyt kun malttaisi vielä nää kaksi päivää tehdä ahkerasti että saa kaiken pakettiin kesää varten... :)

Wow: ei oo todellista! Kunpa itselläkin jo alkaisi loma. Sinä siis palaat vielä töihin ennen kuin jäät äitiyslomalla? Minulla on vielä kesälomaan noin puolitoista kuukautta, menisipä se aika oikein nopeasti! Sitten jäänkin suoraan kesäloman jälkeen äitiyslomalle, eli enää töitä jäljellä tuon puolitoista kuukautta. :)

Menna: Tarkoitus olisi tosiaan vielä palata elokuussa ainakin kolmeksi viikoksi töihin jos ei mitään odottamatonta satu. Meillä on kyllä lomautusuhkakin päällä että saas nähdä onko mun työnteot nyt sitten tässä! :D Ei olis sullakaan enää pitkälti, äkkiä se menee!!

Täällä enää huominen päivä töitä, jee! Tämä ja eilinen päivä vapaalla, joten ei oo hirveen raskas tää viimenen viikko ;) Vähän vaan meinaa pukata lenssua, mutta päättäny oon että töihin meen viimesenä päivänä vaikka jalka kainalossa! :) Pihahommat taitaa tältä päivältä jäädä, sen verran on ilkee olo ja kovin näyttää muuttuvan sateiseks toi päiväkin... Eli hyvä ilma makoilla sohvalla ja tuijottaa telkkua :)

Takaisin