Toukokuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toukokuuta :)

Täällä olisi jo aamukampa lomien alkuun :) 34 päivää näyttäisi tällä hetkellä :dance011
Kesäkuun lopussa kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle, ei malttaisi odottaa!
Hiukan kyllä varjostaa iloa se, että olen määräaikainen (vasta viides vuosi menossa!) ja sopimus on katkolla taas 30.6. Sijaistamani ihminen ei ole palaamassa töihin joten sopimustahan pitäisi jatkaa normaalisti että lomat sun muut jatkavat kertymistä...tänään pitäisi puhua pomon kanssa että meneekö se nyt niin kuin ilmeisesti ihan lain mukaan kuuluisi vai pitääkö siihen sotkea liitot sun muut :/ no, toivotaan parasta ! Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille :) täälläkin maha kasvanut huimasti ja perjantaina luvassa miehen kanssa yhteinen neuvolakäynti B)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
No niin, elikkäs äitiyslomalleni ei oteta sijaista. Kävin erittäin kiivaan keskustelun esimieheni kanssa, annoin kyllä palaa kaikesta siitä mitä mieltä olen tästä työpaikan avoimuudesta. Ilmoitin myös, etten todellakaan ole palaamassa takaisin työhöni äitiysloman jälkeen. Se on kuulkaas tällä tytöllä alanvaihto edessä. Että kiitos näistä vuosista. Huoh. Vihainen ja ehkä jopa vähän helpottunut.

Wow: Rohkeasti tehty. Nyt onkin hyvä hetki tuumata mitä haluaisikaan tehdä. Tsemppiä suuriin päätöksiin :)

Ensi viikon perjantaina alkaa KESÄLOMA!!! Oih, voih ja nam :) loman jälkeen töitä 6 viikkoa ja sitten mammalomalle. Lähellä siis jo. Ei jaksais odottaa, niin kesälomaa kun mammalomaakin. Saati sitä vauvaa <3

Kiva lueskella teidän muiden kesälomajutuista ja sen odotuksesta. Minulla on lähes vapaata sinne synnytykseen asti, joten saan ottaa jo nyt ihan rennosti. Kesälomaakaan (lomaa muuten kyllä) en ole viettänyt vuosikausiin, joten olen tuon kesälomafiiliksen ihan jo unohtanut. No nyt saan nauttia Suomen kesästä ja on ihan huippufiilikset!

Vauva on muuten potkinut tänään koko päivän aamusta asti ja vieläkin elämöi siellä mahassa :)

Oivoi, minullakin alkaa loma vasta heinäkuun lopulla ja jään siitä suoraan äitiyslomalle. Tuota olen vaan pohtinyt minäkin että himskatti jos siinä vaiheessa alkaa olla jo niin valas ja/tai kipeä ettei jaksa tehdä mitään niin onpa kiva vaan vetää lonkkaa. Van toisaalta jos on ihanat kelit niin sitten voi hyvällä omallatunnolla vetää lonkkaa aurinkotuolissa ja juoda limskaa ;) Ihana kun pian on kesä, kesä menee yleensäkin niin nopeasti että odottavan aika tuntuu paljon lyhyemmältä kuin mitä se todellisuudessa onkaan!

Kiitos emmu_ma! Saas nähdä unohtuuko kaikki tämä äitiysloman aikana ja kultaako aika muistot. Täytyy käydä lukemassa näitä viestejä uudestaan jos alkaa yhtään tuntua siltä että eihän se mun duuni mitään hassumpaa ollutkaan... :D

Minäkin odottelen lomaa :) Ajattelin pitää kesäloman kesäkuussa, sairaslomaa heinäkuussa ja vauvalomalle sitten elokuussa :)

Siinä kesäkuussa on varmaan vielä niin "hyvässä kunnossa" että jaksaa jotain muutakin kuin löhöillä. Odotan kyllä kauhulla kesähelteitä kun nyt jo hiki juoksee. On muuten kumma juttu miten hikoiluttaa, normaalisti en kauheasti hikoile enkä ole ennen huomannut hien haisevan. Nyt ei tartte kun hiukan kävellä niin tuntuu että kainalot lainehtii. Samoin kämmenet, ihan märät koko ajan.
Eikä tunnu tavalliset dödöt pitävän.. Pitänee käydä ostamassa tujummat mömmöt :)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Haha, sama huomattu TerhiJii! Alan huomata haisevani jo puolen päivän aikaan. Ja kaikki keinokuituset paidat/mekot pitää vähintään tuulettaa aina käytön jälkeen. Ah, miten naiselliseksi sitä tunteekaan olonsa näin raskaana. ;)

Täällä ilmoittautuu uusi odottaja ! Olen salaa sivusta seuraillut muiden kirjoituksia ja nyt uskaltaudun liittyä porukkaan. Laskettu on 14.9 ja huomenna paukkuu taas viikot (rv22) :) 23-vuotias olen ja esikoista odotan. Neuvolakäyntejä on ollut ainoastaan 2 (??), ensi viikolla vasta kolmannelle käynnille. Perheeseen kuuluu kissa, ja asumme kerrostalossa kaksiossa (tulee kivan ahdasta), toivottavasti ensi vuonna uuteen, isompaan asuntoon.. Mitäs vielä. Omistan dopplerin ja mieheni ei päästä minua 4D ultraan koska "näen lapsen sitten kun se syntyy". Hmph. :D

Tervetuloa McGonnor! Kovasti vaihtelee noi neuvolakäytännöt, olisinkohan ite käyny jo 4 kertaa, en ulkoa muista. Viikkoja siis 21+5.

Mcgonnor, mulla on nyt n.21vk ja kaks kertaa olen käynyt neuvolassa, kaks kertaa yksityisessä ultrassa ja kerran kunnallisessa, ens viikolla on rakenneultra, ja sitä seuraavalla viikolla on kolmas neuvolakäynti. Dopleri olis ihana. Ja sun mies sais kyl päästää sut siihen 3D ultraan, siitä kun saa sen cd:n muistoksi mistä voi sitten myöhemmin näyttää muksulle että katsos tältä näytit sullon kun olit äitin massussa... Yritäs vaan sitkeesti perustella :D
Mä meinaan mennä siihen jos ei rakenne ultrassa näy kumpi tulee.

Oon kyllä samaa mieltä tosta että mun pitäs sinne ultraan saada mennä :D Tosin en ikinä kyllä miehen mielipiteitä kuuntele jos jotain haluan tehdä. Hinnat noihin ultriin on kyllä tosi suolaiset, että kyllä se pistää vähän miettimään sen "tarpeellisuutta", etenkin kun rakenneultrassa ja nt-ultrassa kaikki on ollut hyvin :)

En tiedä mihin tästä olisi kirjoittanut, niin toukokuun kuulumiset sopii varmasti sitten oikein hyvin, kun ei ole mihinkään aiheeseen erityisesti liittyvää.

Mun äitienpäivästä tulikin sitten erilainen kuin odotin. Eilen illalla nukkui pois äitini äiti. Soitin vielä päivällä hänelle lapsuuden kotipaikkakuntani sairaalaan äitienpäiväonnittelut. Onneksi soitin.

Eilen illalla ja tänään tuntuu kuin vauva olisi liikkunut tavallista enemmän. Kuin tuo pieni ihminen sisälläni sanoisi, että elämä jatkuu. Se on tuntunut tosi lohdulliselta.

Eleanora: Voimia kovasti suruun! Ihanaa tosiaan että teit sen puhelinsoiton, aivan liian usein joutuu kysymään itseltään että miksen ottanut yhteyttä kun vielä olisin voinut. Hyvä näin, sait vielä viimeisen yhteisen muiston. Voimia!

Läheisen menettäminen on aina rankkaa, onneksi tosiaan ehdit ja soitit Eleanora!
Muistan itsekin, miten tärkeänä pidin sitä, että ehdin käydä isääni katsomassa hänen kuolinpäivänään sairaalassa, olin paikalla noin tunti ennen hänen kuolemaansa..

Kävin tänään hammaslääkärissä ja porattiin ilman puudutusta. Varsin epämiellyttävää, mutta hauskaa oli se että poika potki kovemmin ku koskaan. Taisi oikein venytellä kun tuntu useassa paikassa. Koitin sitten keskittyä vaan vauvan liikkeisiin ni ei tuntunu niin ilkeeltä. Olis tehny mieli hälyttää mies paikalle tunnustelemaan!!! :dance008

Täytyy vähän nyt fiilistellä kun on saanut jonkun positiivisen vaihteen päälle! :) On aivan ihanaa kun on viikonloppu ja voi juoda aamukahvia lämpimällä ja aurinkoisella terassilla! On aivan ihanaa kun on energinen olo ja jaksaa liikkua. On ihanaa kun ei jaksa välittää että koti on kaaos ja ikkunat pitäisi pestä. On ihanaa että ei jaksa juuri nyt välittää yhtään mistään negatiivisesta! Ja on aivan mahtavaa katsoa Suomi-Usa pronssipeli tänään ihanien ihmisten kanssa. Nyt on kaikki aivan kamalan ihanaa!! :)

Takaisin