Toukokuu ü

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kyllä mä kans toimin vauvan kans nuhasena ihan samoin ku muutenkin. Ja tosiaan kylvyssä/lämpösessä kylppärissä alkaa räkäkin tuleen helpommin ulos :) 

Korianteri, saitteko te jotkut ohjeet lääkäriltä sen gaviskonin käyttöön? Me ostettiin sitä neuvolantätin kehotuksesta, mutta apteekissa sanottiin ettei saa alottaa ilman lääkärin neuvoja ja sit se jäikin käyttämättä eikä sittemmin oo ollu tarvetta. Meillä olis siis ylimääränen pullo sitä vink vink...jos tarvit :) 

Miimi hieno juttu että sun kipuilun syy selvis ja että unikoulu tuottaa tulosta! Onko yöt nyt sujunu hyvin? Ja hieronta tuottaa tulosta? Voi ku pääsis ite kunnon hartiahierontaan....ja kädet kans...!

Fjansku toivotaan että ninnin kuvaukset tois pelkästään hyviä uutisia!! Urhea neiti on kyllä :) 

Meillä on tulossa jo toinen hammas. Saas nähdä tuleeko taas levottomia öitä. Viime yönä herättiin kerran ja huomasin tänään että se hammas on just tulossa läpi. Se siis varmaankin herättelee.... Meillä olis viikonpäästä menoa ja tarkotus viedä tyttö mummulaan illaksi hoitoon. Sielä mummun pitäis laittaa tyttö nukkuun ja mekin mentäs sitten sinne yöksi myöhemmin. Mutta mutta.....mä oon alkanu vähän perumaan.... Jotenki en vaan raaskis jättää tyttöä niin että pitää mennä nukkuun oudossa paikassa ja ilman äitiä... Kun ei hän oo ollu yhtään vielä päivälläkään hoidossa.... Ollaan muutenkin menty kans lapsentahtisesti kaikessa ja mun mielestä tyttö ei oo vielä valmis oleen minusta erossa.. Mitä mä teen??? Eihän se tietty siitä rikki mee vaikka oliskin sielä sitten yhtä huutoo mutta tuleehan sille tosi turvaton olo..... Enkä mä halua sitä....enkä sitä että sitten alkais meneen yöt kotonakin huonommin.... Ehdotuksia?? :/

Meillä unikoulu menee ihan hyvin. Viime yönä Aleksi nukkui ekan pätkän klo: 19-00.30, jonka jälkeen kymmenen minuutin vatsan sively ja unet jatkui klo: 03.30 asti. Silloin syötiin ja nukuttiin taas klo: 05.30, jolloin otin viereen ja nukuttiin klo: 07.00. Eli aivan luksusta! Nyt kun pikkuhiljaa sais vielä tuon yhden syönnin pois niin hyvä.
Iines, jos susta tuntuu, ettet halua olla erossa vauvasta, niin älä laita hoitoon. Tai niin mä oon tehnyt. Esikoisesta oli valmis jättämään hänet heti yökylään ja kaikki sujui hyvin. Nyt Aleksin kanssa taas en ole valmis häntä jättämään yökylään (johtuen noista yösyötöistä ym) ja musta myös tuntuu, että Aleksi ei ole valmis vielä jätettäväksi yöhoitoon (vaikka esikoinen taas olikin heti valmis). Vauvat ovat niin yksilöitä ja niin on vauva-ajatkin :)). Me ollaan peruttu jo kaksi kertaa yökyläily ja nyt olis sitten heinäkuussa tarkoitus laittaa Aleksi kahdeksi yöksi hoitoon.... Ihan kamala ajatus tällä hetkellä.Mutta meillä on 5-vuotis hääpäivä ja haluan sen viettää miehen kanssa kahden.
Meille muuten neuvolassa sanottiin, että pienessä kuumeessakin voi vaunuilla. Ulkoilma (varsinkin viileä) tekee vain hyvää, kunhan pitää muuten vauvan suojassa. Samoin me ollaan räkätaudissa laitettu sauna lämpiämään (meillä on puulämmitteinen ikikiuas), koska ikikiukaasta tulee mieletön häyrypilvi. Ja höyry on kyllä irroittanut limaa. Siis Aleksi on ollut kylvyssä saunan lauteilla, mutta saunan ovi auki, joten ei ole liian kuuma.
Tällaista tänne,

Hei vaan kaikille tasapuolisesti!
Minäkin ajattelin sitten viimein "rohkaistua" kirjoittelemaan tälle foorumille.
Olen kyllä jos pidemmän aikaa käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksianne ja todennut että ompa ihana että muutkin äidit painivat ihan samojen asioiden kanssa kuin mekin täällä :)
Eli olen siis 26-vuotias äippä täältä Pohjois-Pohjanmaalta ja meillä on ihana Elmeri poika jolla on nyt ikää 5 ja ½ kuukautta.
On tää vaan ihanaa aikaa kun saa olla pojan kanssa kotona ja seurata kuinka hän oppii jotakin uutta lähes joka päivä :) Mutta tällaista täältä.
Mukavaa kesän odotusta kaikille! :) Jospa tää äippä rohkenisi kirjoitella toistekkin.

Tervetuloa joukkoon TiuTau :)

Pitäis itekin tuota unikoulua alkaa... Pitää ottaa enemmän selkoa asiasta. Oon yrittänyt nyt parina yönä, etten välittömästi antais tissiä tytölle, mutta se menee huudoks, eikä mikään kelpaa, ei tutti, silittelyt yms.. Ehkä muru ei oo vielä valmis..

Jahas, tää jäikin lyhkäseks, tyttö heräs :)

iines: Ihan sama juttu, että meillä tyttö ei oo ollut hoidossa vielä missään päivälläkään. Mä en jostain syystä uskalla antaa kun tuntuu et kuitenkin tapahtuu sit jotain. ja kun kaikki sukulaiset on jotenkin niin häseltäviä tytön ympärillä kun ovat niin innoissaan siitä niin en vaan halua antaa. sekin kun ihan perusjutut saattaa ihmisillä olla ihan hakusessa(esim aina saa sanoa et ei saa istuttaa, miks se on niin hirveen vaikeeta ymmärtää??) mut katotaanpas. ehkä pitäs itekin yrittää uskaltaa laittaa jossain vaihees hoitoon niin vois ihan kaksin miehen kans olla välillä.

gavisconista muuten sen verran kokemusta etjonkin verran auttoi meillä, ostettiin vaan sellanen iso pullo sitä ja ei tarvittu kun ihan vähän:D vähän hukkaan meni.. mulla on muuten jotenki sellanen olo et mitä jos tyttö ei opikaan koskaan esim ryömimään tms. ihan hölmöä, eiköhän tuo opi, mut tuntuu et se on ihan kauheen vaikeeta oppia eikä edistystä oo tullut juurikaan:D ollaanko teillä jo konttausasennossa? meillä ei. jalat saa mahan alle ja käsien varaan nousee muttei kyllä samanaikasesti. välillä pyörii navan ympärillä ja kierii iltavillinä erityisesti.

meinaatteko muuten minkälaista aurinkosuojaa lapsillenne? meillä ei apteekissa myydä sellasta fysikaalista suojaa mitä ihan pikkulapsille suositellaan... ja sanovat apteekissa vaan et ei saa laittaa normi rasvaa ja ei saa pitää auringossa. mut onhan tuo nyt vaikee pitää ihan varjossa vaan ja jos on kauheen helteistä niin vaatekerrat p+akko pitää vähäsinä...

meillä menee yöt parilla syötöllä hyvin, nykyään typy herää joskus seiskan jälkeen ja nukahtaa noin puol ysi-kymmenen vasta. sit päivällä yht unia n.2-3h (kolmessa erässä). musta meillä on nyt päivällä sopoiva rytmi ja aika kuluu tosi nopsaan vaikkei käydä kun ehkä pari kertaa viikossa jossain kylässä tms...kun voi tytön kans leikkiä jo koko ajan enemmän ja enemmän ja sit soseiden syönti vie yllättävän paljon aikaa meillä:D

Aurinkoista päivää kaikille! ja TiuTau tervetuloa joukkoon iloiseen!

Jotenkin alkaa tuntua siltä että nyt mun elämä on sellanen kun olen halunnutkin, tosin se työpaikka vielä uupuu. Ennen lapsia tein aina määräaikaisuuksia ja nyt aattelin että lähden oppisopimuksella johonkii! Se onkin sitte eri asia missä vaiheessa raaskin jättää nuo mukulat hoitoon, tuntuu että on tosi vaikee luottaa vieraisiin ihmisiin kun on omista lapsista kyse! 'Yökylään olis tarkoitus jättää lapsoset minun äidin luokse tän kuun lopussa kun lähdetään vähän viihteelle isännän kanssa. Se onkin pienelle neidille ensimmäinen kerta. Mun äiti onkin ainut kelle voin m olemmat lapset huoletta jättää, kun molemmat lapset tykkää mummista ja mummi on enemmänkin ylihuolehtiva. Ei yhtään tunnu pahalta jättää. Ehkä senkin takia että on ehkä 2 ihmistä keihin luotan 100% ja toinen on äiti!

Tosta kylvettämisestä, kyllä mekin kylvetettiin ja just laskettiin saunasta lämmintä ilmaa kylppäriin kun typy oli kipeenä ja käytiin myös ulkona! Tuntu että yötkin meni sitten paremmin kun ei ollu tytöllä niin tukkoinen olo.

Mitäpäs muuta? Joko teillä muilla ryömitään tai jopa kontataan? Meillä olis kova kiire päästä eteenpäin. Pikkusen osaa jo liikkuakin mutta ei kuitenkaan ihan ryömi!

Tervetuloa joukkoon TiuTau!

Ei meillä ainakaan ryömitä tai muutenkaan päästä eteenpäin. Enkä kyllä oo yhtään huolissanikaan, kyllä se vielä oppii. Jotkut tässä vaiheessa jo saattaa kontatakkin mutta toiset tulee hitaammin sitten ku ovat valmiita :) Jalat ehkä vähän jo hakee sinne vatsan alle tai ainakin sinne päin, mutta hyvin hyvin vähän varaa muuten käsilleen. Kyl se siit :)

Aurinkosuojasta, mä en oo aatellu mitään voiteita laittaa ellei oo just joku tilanne et on pakko laittaa ni sitten jotain lasten omaa.. Mut muuten yritetään kyllä olla enemmän varjossa ja sit muuten vaatteilla... Tai näin mä kuvittelen, enpäs kyllä tiedä miten käytännössä toimii? Väkisinkin joskus on ainakin kasvot ehkä kohti aurinkoa vaikka rattaissa..? Hmmmmm...... 

Mä aattelin nyt tulevalla viikolla jättää tytsyn tunniksi tai pariksi hoitoon. Kokeillaan miten menee :) Mutta kyllä kallistun sille kannalle etten yöksi jätä, en vaan raaski vaikka millaset voivottelut saisin kuulla asiasta... Ihan jo imetyksenkin vuoksi on hankalaa jos pitäs olla oikeesti niin kauan erossa. 

Iines* me saatiin ohjeet, tai oikeasti resepti siihen gavisconiin samalla kun saattin maitokorvikeresepti. Poika on allerginen ja oireilee juuri sillä vatsallaan. Joku ilta kun olin jättänyt illalla ottamatta sitä lääkettä niin heti huomasi yöllä ettei nukahtanutkaan oikein uudelleen. Eli sillä mennään ainakin jonkin aikaa...

Joku valitteli sitä , ettei lapsi rauhotu ilman tissiä. Meillä asia on juuri niin, että isän käteen rauhottuu aivan saman tien, mutta minä en ole onnistunut tassuttelussa vielä juurikaan... No kohta ruvetaan sitten jättämään yösyöttöä pois kun mies jää lomalle ja hoitelee ne ensimmäiset yöt.

Poika sai oman huoneen vähän alle puolivuotiaana, mutta nukkumiseen se ei kyllä ainakaan vielä ole vaikuttanut. Nukkumaan n. 19 jälkeen ja eka pätkä aina vähän pidempi (3-5h), siitä sitten tasaseen muutaman tunnin välein heräilee. Vähän se alkaa ottaa voimille, mutta toisaalta ei sitä enää pitkään kestä joten näillä mennään!

Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :)

Juu ei meillä vielä ainakaan ryömitä taikka kontata. Menohaluja kyllä löytyy, ja vatsalleen käännyttiin jos tossa 4kk:n iässä. Kauheesti kyllä potkuttelee jaloilla ja kädet vispaa mutta ne vielä vaan oikein osaa pelata yhteen :D Mutta ehtiipä sitä. Ylös ja alas liikutaan kyllä mitä ihmeellisimmillä tyyleillä luikerrellen ja navan ympäri pyöritään myös. Toi vatsalleen meno on hiukkasen hankala juttu koska herra ei ole vielä hoksannut että kuinka sitä takas selälleen päästään. Eli huutohan siitä loppujen lopuksi tulee ainakin yöllä :P

Monesti sitä ajattelee että voi hitsi kun ei saa oikein nukkua, mutta kun lukee nyt näitä juttuja unikouluista sun muista niin pitää kyllä olla tyytyväinen tuohon Elmerin nukkumiseen. Kun nyt tosiaan mennään niin että illalla klo 19 syödään puuro + maitopullo taikka pelkästään velli ja sillä nukutaan tonne 01-02 yöllä ja sitte syödään velli ja nukutaan aamulla ysiin asti. Aivan luksusta tosiaan ollu nyt jonki aikaa kun on saanu oikeesti nukkua enemmän kuin 3 tuntia putkeen. Jaksamista kovasti kaikille näiden nukkumisasioiden ja muidenki asioiden suhteen. Eihän nää muksut kauaa näin pieniä ole, ja sekös se jo haikeutta aiheuttaakin...

Mutta nyt hyviä öitä itse kullekkin :)

Ei meilläkään vielä ryömitä, vaan pyöritään navan ympäri. meillä ei myöskään käännytä vatsalta takaisin selälle vain ainoastaan selältä vatsalle. Mutta meillä tosiaan esikoinen alkoi ryömimään vasta 11kk iässä, joten jokainen ajallaan.
Unikoulun kuudes yö alkaa tuottaa tulosta. Mies nukkuu Aleksin puolella, joten maito ei ilmeisesti haise sen nokkaan ja nukkuu paremmin. Edelleen Aleksi herää klo: 00.30, mutta viime yönä ei tarvinnut edes silitellä vaan tutin anto riitti! Sitten vasta klo: 04 herättiin syömään ja siitä sitten nukuttiin seiskaan.  Aivan luksusta ja aika pienellä vaivalla. Vauvat kuulemma ovat helposti ehdollistuvia, joten siksi ei unikoulunkaan pitäisi kestää kauan. Nyt oli muutenkin oiva hetke tehdä unikoulua, kun imetys on vähentynyt selästi. Tavoite olisi, että ei edes totuteta yölliseen pullohetkeen vaan kun imetys loppuu, loppuisi myös yösyönti.
Eilen otin kaksi siideriä, kun tehtiin koko perheen voimin puuhommia ulkona. Hittolainen, meinas mennä ihan päähän ne kaksi siideriä :). Enempää ei edes tehnyt mieli.
Jaahas, nyt pitäis lähteä töihin kolmeksi tunniksi.

Voi Miimi, olen niin iloinen sun puolesta!! Nyt varmaan jaksat taas imetellä päiväsaikaan paremmin kun pikkuhiljaa yöt rauhoittuvat. Ehkäpä sitten kun lopettaa yösyönnin niin muksukin jossain vaiheessa päättää nukkua koko yön. Toivotaan näin. Tsemppiä!

Meil Ninni on alkan kierimää ja välil jo pelästyin ku selän vähäks aikaa käänsin että minnes se neiti on hävin..oliki menny pöydän taakse :) Öisin heräillään vieläkin sen kerran..mut onneks ei enempää.Päikkäreitä neiti ei halua ottaa kuin kork.15min.kerrallaan :s Sitteriinkin on pakko laittaa se niihin ns.valjaisiin kiinni kun on monet kerrat yrittänyt tulla sieltä lattialle

Meilläkään ei poika vielä ryömi, mut kovasti yrittää ja taaksepäin kyllä pääsee :) Pyörii myös akselinsa ympäri jalat harallaan ja nostaa itsensä konttaan. Siinä sitten ketkuttaa eestaas.
Ootteko jo istuttaneet vauvoja syöttötuolissa? Meillä on tällä viikolla kokeiltu, kun poika ei pysy paikoillaan sitterissä, roikkuu reunan yli. Ens pe on neuvola niin aatelin siellä kysellä. Viimeks kyllä terkkari sanoi, ettei tarvii sylissä istuttamista pelätä. 
Entäs ootteko hankkinu/käyttäny turvaistuimia jo? Me hankittiin samalla uuden auton kanssa. Poju painaa jo reilut 10 kiloa, joten heti kun istuu ite, ni aletaan käyttää. Muutes, nauratti eilen prismassa, kun pikku-äijä ei enää mahtunutkaan ostoskärryjen kaukaloon...hartiat otti kiinni eikä pituus riittäny :) Kaukalossa lukikin alle 9 kg :)
Meillä loppui yösyönti 5 kk iässä, kun aloin laittaa poikaa aktiivisesti omaan sänkyyn. mut aamulla 6 maissa poika pyytää rinnalle ja siinä koitan saada viel uneen. Yöllä heräilee vaihtelevasti 1-3 kertaa. Yleensä on kääntynyt  unissaan vatsalleen ja siinä ähertää. Riittää, että kääntää ja tutti suuhun. 
Tällä viikolla ilmestyi pojulle toka hammas. Ihana hymy :)
Täytyykin mennä syöttöpuuhiin...mukavaa viikonalkua kaikille!

Kyllä mä oon tosi happy, että noi yöt alkaa vihdoin sujumaan. Tarkoitus olis imetellä vielä pitkään osittain eli aamutissiä, päikkäreiden jälkeen ja illalla. Muuten meillä on rytmi vakiintunut:

Noustaan viimeistään 07.00
Aamu päikkäreille tissittelyn keranoin klo: 9-10
Lounas: purkki liha/kala/ kanaruokaa + 1/2 hedelmäsosetta
Päikkärit klo: 12-15
Tissittelyä
Lounas klo: 17.00
Iltapäikkärit klo: 17.30
Iltapuuro + 150ml maitoa klo: 19
Nukkumaan klo: 20

Näillä mennää ja nyt hyvin mennään. Aika jännä, että meille tuli ne kaksi hammasta 3kk iässä ja sen jälkeen ei oo tullut yhtään hammasta. Mä en meinaa millään muistaa kuurata niitä joka päivä. Tahnaa meillä ei käytetä, vaikka sitä suositellaan.

Meillä ei oo vielä syöttötuolia käytössä, kun sitteristä onnistuu syöminen hyvin. Ja turvaistuin on odottamassa autotallissa, mutta toivottavasti vielä kaukalolla mennään muutamat kuukaudet.

Mä en oo osannu vielä ollenkaan ajatella turvaistuinta..! Mutta kyllähän sen hankkiminen tulee ajankohtaiseks varmaan yllättävänkin pian... Tutulla oli sama kaukalo käytössä kun meillä ja heillä tyttö oli siinä 8kk ikään asti ja eihän siihen ole enää kun pari kuukautta! Pitäskin varmaan alkaa jo vähän katteleen valikoimia. 

Me ollaan nyt tää viikko maisteltu bataattia ja tänään tytsy ottikin niin innoissaan sitä että aukoi vaan suuta innokkaasti :) Edelleen annan ihan naurettavan pieniä annoksia mutta oon ny päättäny edetä rauhassa. Tein seuraavaks kukkakaalisosetta mutta en tiä, jos antais kumminki porkkanaa vaikka seuraavaks.. Kukkakaali ei oikein tunnu houkuttelevalta :D Huomena olis uuden maun vuoro. Hyvin on muuten menny, ei oo tullu mitään vatsanväänteitä vielä ainakaan. Eikä mikään ihmekkään kun oikeesti se annos on teelusikallinen :D 

Seuraavaks pitäs kyllä hankkia se syöttötuolin pehmuste kun varmaankin saadaan viikon päästä neuvolassa lupa alkaa harjoitteleen istumista :)  ..ehkä! Ei tuo neiti vielä mun mielestä kovin valmis oo istuun, mutta joka päivä edistyy kumminki ja pitempiä aikoja sylissä istuu tomerasti. Ihana pakkaus, toisaalta haikea mieli kun se kasvaa niin äkkiä mutta toisaalta tosi ihanaa kun oppii uutta! Nyt on tullu ihan uusin jokelteluja ja pitkiä pätkiä :) Me jäätiin nyt kaksin kotiin ku mies lähti reissuhommiin ja näin mennään kait koko kesä... Viikonloput menee tosi nopeesti niin eipä ehdi iskä ja tyttö viettään paljoo aikaa keskenään.. Toivotaan kumminki että kaikki menee hyvin. Vauvauintiakin on meillä vielä muutama kerta jäljellä. Tänään sielä olikin sitten valokuvaus! Kiva nähdä sit niitä kuvia kunhan saadaan ne :)

Pitkästä aikaa täällä!
Rafael poikani on puolivuotias ja nyt jaksan taas sosiaalistua. Jotenkin Foorumilla käyminen jäi kun oli aika raskasta perhe-elämä alkuunsa. En sit osannu hakea täältä tukea, mutta nyt tajusin että hei, ehkä täältä saakin just samanlaista tukea kun raskausaikanakin.
Meillä imetys loppui 1 kk ikäisenä ja Rafaelin laitoin omaan huoneeseen nukkumaan jo n3kk vanhana. En tiennyt mitä tehdä, mies oli mustasukkainen pojasta ja mun piti luovuttaa imetyksestä ja yhdessänukkumisesta vauvan kanssa. Nyt myöhemmin Mies on myöntänyt kuin vaikeeta se oli sille se vauvan tuleminen ja se ei kestänyt mun suhdetta vauvaan, joka oli niin intiimi. Nyt asiat jo paremmin sillee, että mies on toooosi onnellinen pojastamme ja iloitsee siitä hirveästi.:) Kotitöitä se ei sit jaksakaan tehä, pojan kans kyl tykkäis olla.

Meillä Rafael syö kiinteitä vaihtelevasti, on sellanne poika että ei mene paljoa ruokaa kerralla. Joko soseita tai maitoa, ei molempia VIELÄKÄÄN samalla aterialla. Öisin Rafael syö edelleen kerran. Oon miettinyt että tietäisittekö, miten yösyönnit sais loppumaan?
Rafael kääntyilee ja pyörii navan ympäri joskus. Jo kovasti jutteleekin, sanoo ättä tättä tä tä tä <3

Kiva lukea teidän kuulumisia. Miimillä päivät ja yöt kuulostaa jo ihan unelmalta! :D Hienoa, et unikoulu on tuottanut tulosta. Mä päätin vähän aikaa sitten, että en ota paineita rytmeistä. Meidän poika syö edelleen monta kertaa yössä ja nyt kun olen tarkkaillut sen syömistä, se todella tarvii sitä.. siis on nälkä.

Rechaka, tosi kiva kuulla sinusta! Ollaankin täällä mietitty mitä teille kuuluu! Jos teidän Rafael syö vaan yhden kerran yössä se on puoli vuotiaaksi jo tosi hyvin! Eli kannattaa varmaan tarkkailla syökö hän kunnolla ja jos syö niin hän vielä tarvitsee sitä. Varsinkin, jos muuta ruokaa ei päivällä mene niin suuria määriä.

Sitä jotekin välillä sortuu vertailemaan muiden "supervauvoihin" omaansa. Ei meillä ainakaan olla valmiita jäämään pidemmäksi aikaa hoitoon (siis äiti eikä lapsi kumpikaan ole valmis siihen). Liikkumisessa edetään kans tosi rauhallisesti. Lauantaina löytyi peruutusvaihde ja oltiin yllättyneitä et mitä se siellä tuolin alla tekee.. :D Mut ei nyt mitenkään tosi paljon liiku.

Tosi kiva kuulla sustakin rechaka ja tervetuloa taas mukaan joukkoon! Ihanaa et teilläkin menee jo paremmin :) ..mä kanssa pohdin kovasti, että miten ihmeessä saan tuon meidän jätkän lopettamaan yösyömiset.. se kun yhtäkkiä alko taas syömään jopa kolme kertaa yössä, kun pitkän aikaa mentiin vaan kerran. Nyt kun siirrettiin se omaan huoneeseen, ni lopettikin yhtäkkiä syömiset ihan omatoimisesti. Oon vaan yöllä käyny tuttia antamassa, kun ensimmäisen yön jälkeen huomasin et pärjää ilman maitoakin (nukku ilta ysistä melkein aamu ysiin.. puolen yön maissa yritin tarjota maitoa kun heräs, muttei huolinukkaan), joten oon antanu sit vaan vettä jossei pelkällä tutilla ja paijauksilla oo nukahtanu uudestaan ja tää toimii meillä - eikä aamulla herätessäkään oo vielä mikään kiire syödä :) Päivisin meillä syödään n. 4 kertaa (riippuen monelta herätään) ja joka kerralla purkin sosetta ja jonkun max. 60ml maitoa päälle (tai liharuuan kanssa vettä).. iltasin syö kyllä puuron päälle maitoa pullollisen. Ehkäpä teilläkin jää noi yösyömiset pois sitte itsestään, kun alkaa päivisin syömään reilummin :) ..tai sit voit kokeilla tota vesikikkaa.. jos nukahtaa sillä ni luultavasti ei nälkäänsä öisin herää, vaan syöminen yöllä on lähinnä tapa :) Unikoulusta löysin seuraavanlaisen linkin http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/kotiunikoulu/

Ihan kamala päänsärky ja Miro kiljuu  korvan vieressä. Ei jaksais mitään tehdä ja ukkokin läks just töihin.. tästä tulee niiiiiiiin pitkä päivä :/

Tervetuloa TiuTau ja tervetuloa takaisin rechaka!

Oon samoilla linjoilla sun kaa säde ettei kannata turhia paineita ottaa rytmeistä tai muiden vauvojen kehityksestä/puuhasteluista/yms.. 

Mä voisin muuten jättää mun äitille hoitoon yöks, mutta jotenkin se tuntuu imetyksen takia hankalalta, varsinkin kun pullo/nokkamuki ei täällä kelpaa.. eikä tässä nyt mitään suurta tarvetta oo ollu toistaseks. Meillä syödään vaihtelevasti vielä öisin, yleensä kerran mutta välillä useemminkin. Nyt musta vaan tuntuu koko ajan että tissit on puoltyhjät.. Oon nauttinu imetyksestä, ja vaikka se välillä tuntuukin rajoittavalta, niin toivon ettei tää enteile lopun alkua. 

Vitsit mua nyt ärsyttää kun saa joka paikasta eri tietoa tosta istuttamisesta. Osa sanoo ettei missään nimes saa istuttaa ja osa sanoo et syöttötuoliin vaan. Meillä tyttö puskee ittensä sylissä ylös ja ollaan sen takia annettu istua mut kun ite ei vielä istu niin ei olla otettu syöttötuolia käyttöön. Joskus jotku vieraat on istuttanu tyttöä ilman tukeakin kun ei olla huomattu ja oon nyt huolissani koska tyttö oli sillon ihan vastasyntynyt vielä...pelkään et selkä mennyt paskaksi. kuka oikeesti laittaa vastasyntyneen istumaan:(

Takaisin