moikka moi !
kiva kun on täällä tuulisessa kaupungissaki alkanu päivät lämpiään. vielä ei tarkene kuitenkaan ihan t-paidalla ulkona.
benjamin pikkuhiljaa alkaa toipua räkätaudista, kauanhan tuo on ollukki jo.
semmosta mietin, et ootteko te kylvettäny vaikka vauvalla on ollu nuha ? mun oli jo pakko pistää poika kylpyyn ku alko olla niin likanen vaikka joka aamu teen pikkupesut lapuilla. ei onneksi ainakaan pahentunu nuha, tosin lämmitin vähän saunaa ja annoin olla saunan oven auki et tuli kylppäriin lämmin. :D mut varmaankaan sitte ei kande viiä kylpyyn jos on kuumetta.
meijän ukkeli on niin kauhia hikoileen, että senki takia oli pakko kylvettää vaikka oli flunssaa..
mitä mieltä ootte siitä, et neuvola antaa rokotteet vaikka vauvalla ois nuha mutta ei kuumetta? mä itte jotenki vierastan sitä ajatusta et antasin pistää piikit jos on nuha.
mun äiti on joskus sanonu, että hän huomas sillon ku kotona oli pikkusia, et jos flunssaiseen lapseen pistettiin piikit, niin siitä se lähtiki sitte se jatkuva kierre, korvatulehdukset, lämmöt, flunssat.. ja varmaan johtu siitä et ei-terve lapsi sai rokotteet !?! mene ja tiedä sitte...
joko teillä vauvat osaa ryömiä ? meillä ei..
benjamin oppi kunnollä kääntyileen kun oli 5,5kk. nyt siis on 6kk.
syöttötuolissa oon istuttanu syöntien ajan, selän takana tyyny tukemassa. ihan hyvin osaa siinä napottaa :) mutta muuten ei osaa vielä eikä varmaan tarttekkaan istua.. esim lattialla pitää itte olla selän takana tukemassa. muuten keikahtas mihin suuntaan tahansa :) hampaita ei oo vielä tullu, mutta kovin pullottaa ikeneet ja nyrkki/sormet on kokoajan suussa ja selvästi kutittaa...
mun mielipide tosta hyppyyttämisestä on se, et turhan tarkkoja nykyään ollaan neuvolassa kaiken suhteen! mä en todellakaan usko, et esim hyppykiikku tekee hallaa lapselle jos sitä pitää siinä esim 5-10min / pvä !? sylissä oon antanu pojan hyppiä koska tykkää siitä niin valtavan paljon. eipä benjamin juuri muuten viihy sylissä ellei saa hyppiä.
yöt on niin ihania nykyään ku saa nukkua ! kohtahan sitä taas valvotaan sitte pikku nyytin kans :D