Toukokuu ü

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensiksikin ONNEA Melelalle ihan kauheasti ja voimia odotukseen! :) ♥ ..meillä mies olis jo kovasti toisen kannalla, mutta mä oon kyllä edelleen sitä mieltä että ei kiitos meille lisää - yks riittää. Tästä tulee varmasti vielä parin vuoden sisään ihan järkyttävät perheriidat, mut elämä on :D ..mulla ei oo aikaa eikä rahaa tehdä yhdenkään lapsen kanssa mitään omia juttuja, ni miten sitä ikinä olis kahden kanssa. Saatika sitten kun syksyllä lähden töihin - hyvästi oma elämä! Kaks vuorotyöläistä samassa perheessä ei oo hyvä yhdistelmä.. jos toinen on kotona ni toinen ei.. yritä siinä nyt sit järkätä ees yks vapaa ilta johonkin väliin itelleen - saatika yhteinen miehen kanssa. huh.

Meillä on poika taas röhässä ja köhässä.. kuumetta ei tosin oo. Musta tuntuu, että tuo saa ihan kaikki samat pöpöt aina mitä mullakin :/ - mut ehkäpä kehittää sitte vähän vastuskykyä ja jossei sitte isompana niin kauheesti enää sairasteliskaan kun on nyt jo tähän ikään mennessä kolme flunssaa koettu. Toivossa on hyvä elää ;D

..ja poitsu heräs päikkäreiltä, joten tän mamman kirjottelut jäi siis aika lyhyeks :D Kaikille kuitenkin kaikkea hyvää ;)

Meillä oli maanantaina neuvola. Aleksin strategiset mitat 9,1kg ja 70cm. Neuvolassa muuten puututtiin jo nyt siihen, että Aleksi ottaa helposti varpailla kosketusta alustaan, jos yrittää laittaa jalkaa alustaa vasten. Ja heti kysyttiin, onko Aleksia hypytetty, koska se kuulemma altistaa tuolle varavastelulle. Eli ei sylissä hypyttelyä eikä varsinkaan hyppykeinussa. Ja tätä varpailua seurataan sitten tarkemmin, kun alkaa kävelyharjoittelut. Toisethan kävelee varpailla aluksi ja on ilmeisesti aika hankala kitkeä pois. Muistan kyllä, että Onnistakin sitä aina kyseltiin, vaikka pojalla ei ollut mitään varpailla kävelyn merkkejä.
Nyt on sitten ollut rokotteiden jälkeen taas itkuisuutta ja huonosti nukuttu. Tuntuu, että varsinkin Rota tuntuu aiheuttavan vatsavaivoja.

Satu, se, että tekee vain yhden lapsen on yhtä suotavaa kuin tehdä niitä enemmän. Mä olin ihan varma esikoisesta, että en toista lasta tule tekemään ja mikään ei ollut ärsyttävämpää kuin se, että koko ajan siitä toisesta kyseltiin. Tuntuu, että Suomessa kaikilla pitää olla enemmän kuin yksi lapsi, jotta täällä tuntis olevansa perhe. Meillä toisen tekeminen oli pitkän harkinnan tulos. Onni oli kuitenkin jo 2,5-vuotias, kun aloin odottaa Aleksia ja elämä alkoi olla aika helppoa. Mutta nyt sitten kun on kaksi poikaa niin AINA saa kuulla, että nyt teette sitten sen tytön!!! Ensiinnäkin oon tyytyväinen, että meillä on kaksi poikaa ja mitenköhän niitä tyttöjän sitten tehdään. Mikään ei oo niin ärsyttävää kuin kuulla että "meilläkin oli ensin kaksi poikaa ja sitten tuli se tyttö". Jep, näinhän se menee kaikilla. Ja me ei todellakaan tehdä enää yhtään lasta. Oikeesti välillä ottaa pannuun, miten ketään kiinnostaa, kuinka monta lasta kukin perhe tekee. Sorry tää purkaus, mutta piti vähän päästellä höyryjä.

Mua välillä oikeesti harmittaa, kun en oo saanut pitää kunnon äippälomaa. Olis ihana, kun voisi vaan olla ilman mitään sovittuja menoja tai töitä. Mulla on tälläkin viikolla kolmena päivänä töitä ja siihen päälle muut menot.Mutta itsepähän oon suostunut moiseen.

Joko kerroin mitä mä saan äippälahjaksi? Ensi keväälle jääkiekon MM-kisoihin liput!! Mies ei edes lähde mukaan vaan pääsen sinne ihan naisporukalla.Meillä kun minä oon se penkkiurheilija ja onneks mies sen ymmärtää :)

Miimi onpas teillä pitkä poika! :) On se vaan tosiaan niin hölmöö että eka kysellään koska tulee vauva, sitten kysellään koska tulee toinen ja sitten kysellään sen perään että no koskas se tyttö/poika sitten tehdään ja koska mennään naimisiin ja KOSKA KOSKA KOSKA ja ihan kun niitä lapsia sais jotenkin mittatilauksena. Niin. 

Just sanottiin uutisissa että on ollu tuhkarokkotapauksia suomessa. Eiköös yhdistelmärokotteessa tuo suoja ole..taitaa olla. Joo ja nyt aletaan tai on alettu tekeen rokotetutkimusta vauvoilla.. Mä en ikimaailmassa antais testata mun lapsella yhtään mitään.. 

Eipä sitten kai muuta... toivottavasti menis ens yö yhtä hienosti kun viime yö. Ekan kerran herättiin aamulla puol kuus ja siitä sitten hetki syömistä ja jatkettiin unia muutama tunti :) Luksusta :)

Iines, Onnea hyvin nukutusta yöstä :). Meillä Aleksi nukkuu nyt 20-00.30, 03.00, 05.00 eli syö vielä 3 kertaa yössä. Tosin tuntuu, että näistä vain tuo yhden aikaa yöllä on kunnon syönti. Saa nähdä koska tää tapaus alkaa nukkumaan.

Mä jotenkin käsitin siitä tuhkarokkotapauksesta sen, että kun on rokotteita otettu vähemmän kuin ennen, se alkais nyt lisäämään sitä taudin ilmenemistä. Just eilen kuulin kaverilta (sillä 4kk vanha vauva), että he antoivat sen pneumakokkirokotteen ja siitä sitten parin viikon päästä olikin vauvalla keuhkokuume! Eikös tän rokotteen pitäisi antaa suoja juuri sille vai olisiko saanut sen sitten juuri siitä rokotteesta? mistä sitä voi sitten tietää. Mutta aika hurjalle kuulosti. Oli kuulemma vauva ollut tosi flekmaattinen. Kuumetta 40 eikä vauva ollut siinä vaiheessa edes itkenyt eikä syönyt. Katsellut vain äitiään silmiin. Kolme päivää olivat sitten ollut sairaalassa. Onneks nyt on vauvakin kunnossa.

Meillä taas ollaan kipeenä. Ensin tulin minä flunssaan ja nyt sitten Aleksi. Onneks kelit nyt lämpenevät. On ollut taas vaikea pukea riittävästi päälle, kun jo ehti tottumaan lämpimämpiin keleihin.
Jaahas, nyt pitää valmistautua taas lähtemään mummulaan. 

Heippa taas!

Mua on alkanut ihan pelottaa noi tautitapaukset...tuberkuloosi on kuulemma lisääntynyt räjähdysmäisesti Suomessa, kun ei enää rokoteta. Venäjältä tulee ja vielä resistenttiä kantaa. Itä-Suomessa kuulemma on ihmisiä piiitkiä aikoja karanteenissa taudin takia, oon ite sieltä kotoisin. Ja eiks se oo edelleen tosi vakava tauti, varsinkin vauvoille? Rokotetta ei käsittääkseni saa, ellei ole selkeää syytä. Ois pitänyt valehdella silloin sairaalassa, että aiotaan muuttaa ulkomaille.

Meillä ei oo yli viikkoon syöty yöllä, yhtäkkiä vaan loppui :) Aamulla poika herää 6-7 aikaan, ei silloinkaan herää nälkään, mut kun näkee äidin ni nälättää :) Siitä on vaikea saada enää untenmaille. Heräilee kyllä yöllä muuten, ainaki pari kertaa saa laittaa tutin suuhun. Mut nyt myös isä voi päivystää...nukun välillä eri huoneessa.

Mua on alkanu ahdistaa ihan tosissaan tuleva syksy ja mahdollinen töihinmeno :( Miehen työtilanne on epäselvä, nyt ei ole mitään luvassa ja mun pitäis kohta ilmoittaa töihinmenosta...Se aikahan on kaks kuukautta ennen loman loppua, mut lasketaanko siihen vuosilomat? Siis onkohan se töihin menemistä, kun aloittaa lomat? On varmaan...En haluis mennä ennenkuin ihan loppuvuodesta, sit ku poika on vuoden :`( Kun ajattelenkin asiaa, tulee vieroitusoireita. Jos mies on työtön, ni hoitaa tietenkin poikaa kotona, mut jos saa töitä, on pakko mennä. Ku en kehtais jäädä sit yhtäkkiä hoitovapaalle...lottovoitto tarvittais.

Heipsan kaikille

ihana lukea teidän kuulumisia ja toisaalta ihannoin hirmuisesti teidän kotona olemista ja itsekin haluaisin olla Leevin kanssa kotona, mutta toisaalta olen tosi iloinen siitä, että isukki saa olla Leevin kanssa kotona. Minä kun olen aamusta melkein iltaan saakka aina koulussa, kun päivät kestää johki viiteen-seiskaan. Sitten kun on viel viikolla naisten sauna ja välillä muitakin menoja niin tuntuu, että en ehdi olemaan kotona tarpeeksi. Sitten ne vähäiset vapaapäivät onkin ihan korvaamattoman ihania, kun saa olla miesten kanssa vaan kotosalla :) Ymmärrän hyvin teidän hirvitykset syksystä, kun pitää mennä töihin tai jäädä ihan yli pienille tuloille. Ollaan puhuttu miehen kanssa just noista, kun ois ihanaa, jos se sais jatkaa kotoelämää Leevin kanssa, mutta sula mahdottomuushan se on kun tulot tippuis ihan yli pieniin varsinkin kun minä viel opiskelen samalla.

Myttö, oi kun ihanaa, kun teillä loppui yösyömiset. Meillä ne viel jatkuu, kaksi.kolme kertaa Leevi syö yöllä. En ole pitänyt sitä ollenkaan pahana, mutta katsoo nyt kuinka kauan tuo jatkuu. Olen ainakin aatellu, että niin kauan, ku yösyömiset jatkuu niin pikkuinen saa nukkua meidän viekussa, mutta sitten vois taas katsoa vaihdetaanko pinnasänkyyn vai mitä tehdään :)

Meillä muuten loppui maidontulo tuossa 4kk ikäisenä. Aluksi väheni niin, että aina piti tankata pullosta lisää ja sitten Leevi kyllästyi siihe, ettei maitoa tule kunnolla ja sitten lopetin imettämisen kokonaan. No nanneilla mennään nyt. Hirmuisesti niitä vaan saa kotiin roudata :D Poika kun juo sellaiset 1,5-2 litraa melkein päivässä :D Sen lisäksi syödään kiinteitä vähintään purkillinen päivässä. Kuin paljon muilla menee maitoa päivässä?

Neuvolassa ei olla käyty hetkeen, ensviikolla ois aika, mutta Leevi on kooltaan nyt semmonen noin 70cm ja painaa noin 8kg. Kasvaa pituutta vaan hurjasti koko ajan ja on niin iloinen ja tyytyväinen poika :)

Vauvauinneissa ollaan myös käyty nyt jokaviikko ja sukelletaan jo ilman kannua. Leevi tykkää hirmuisesti nykyään vedestä ja on aivan innoissaan aina uimisesta. Parin viikon päästä meillä on myös kuvaus siellä, ihanaa <3

Onnittelut melelalle emoticontoivottavasti kaikki menee hyvin ja jaksat masun ja pienen kanssa!

Meille kuuluu pelkkää hyvää. Täällä ollaan nyt käännytty 3 viikon ajan selältä masulle, työnnetään suorilla käsillä ylävartaloo ylös ja pari kertaa on myös peppukin noussut ilmaan, ei tosin samaan aikaan. Fysioterapeutti oli sitä mieltä että kehitys on nyt niin hyvää ettei tarvitse enää käydä siellä. Hampaita on tullut yks ja toinen näkyy jo. Yöunet sujuu loistavasti mutta päikkäreitä ei oikeen suostu nukkumaan, paitsi jos ollaan reissussa tai vaunutellaan.

Mies on nyt sitten taas töissä muualla, joten ollaan kaikki arjet kaksistaan. Kotiin tulee vain viikonloppuisin, niinkuin viime vuonna. Harmittaa, mutta onhan se hyvä että on töitä kummiskin. Onneks mulla on auto, niin en ihan hajoo tähän yksinäisyyteen.

Tarunen kyseli maidosta. Mä imetän vielä, joten ei mitään tietoa paljonko menee, mutta imetyskertoja on vielä aika paljon. Kiinteitä meillä tosin syödään aamu ja iltapuuro hedelmäsoseen kanssa ja 2-3 purkkia soseita päivällä, liha, kasvis ja hedelmäsoseita. Pullolakossa ollaan edelleen eikä nokkamukikaan kelpaa, joten en voi kauheen pitkiä aikoja laittaa poikaa hoitoon.

Me käytiin viime viikolla vauvakinossa . Ihan kivaa oli, vähän vaihtelua arkeen :) Vauvauintikin kiinnostais mutta taitaa jäädä vain haaveeks semmonen.

Mitäköhän vielä... Ens viikolla on 8kk neuvolalääkäri, että sitten tiedän noi mitat, mutta vajaa kuukaus sitten oli 67,7cm ja 8180g

Viime yö oli jotain ihan katastrofaalista.Benjaminiin iski taas räkätauti. Sempä takia valvottiin melkeen koko yö. Pikku pätkissä nukuttiin, Benjamin niin räkänen ettei saanu kunnolla nukuttua. Ja itellä niin kauhia pahoinvointi yöllä ku ei saanu nukkua että huh huh. Väkisten piti olla vaan sängyssä koska inhoon oksentamista yli kaiken!!
Niinku Miimi sanoki jo että on tosi hankalaa taas pukia sopivasti vauvalle vaatetta ku oli niitä lämpimiä päiviä ja nyt taas viileni. Täällä merenrantakaupungissa on vielä ikuisena riesana tuo tuuli :/
Ens maanantaina ois nla aika Benjaminilla ja ois tarkotus piikittää + rota. Toivottavasti nuha menee ennen sitä pois. Keskiviikko on ihan viimenen päivä millon voi rota rokotteen antaa ennenku menee se aika umpeen. Kyllähän ne varmaan pistäis piikit vaikka onki flunssa mut mä en anna pistää ennen ku lapsi on ihan terve.
Voi että, hirveetä stressiä nykyään tää elämä. Taloudellinen tilanne on syvältä, mies ei saanu töitä kesäkuuksi. Mikään yritys ei ala ottaan kuukaudeksi.. Ja inttiin lähtö siis heinäkuussa niinku oon jo aikasemmin maininnu. Onneksi valtio avustaa rahallisesti sit niin mahtavasti, et mä hommaan kyllä kaikki tarvittavat uudet tarvikkeet Benjaminille ja vauvalle. Tuplarattaat ainaki hommaan valtion rahoilla :D Jos pitää paikkaansa vielä se, et valtio kustantaa sellaset asiat jotka liittyy vauvaan/taaperoon. Vuokranki onneksi maksavat ja vielä kaikkee muutaki. Huh. Jospa tää sitte vähä helpottas taloudellista tilannetta!
Sit pitäs löytää kesäkuun aikana uus asunto, isompi ! Ja ei oo ollenkaan vapaita kolmioita täällä! Mää hukun tänne pieneen 49neliön kaksioon ! Joka paikassa jotain roinaa ja kamaa ja kärryt on aina eessä ku pitää säilyttää sisällä jne. Yrittääppä sitte pitää tätäki kämppää kodin näkösenä, huoh! *valivalivali*
Että mä toivon, et tää eka kolmannes ois nopeesti ohi! :D Ehkä sitte mielialakin tasottus hiukan, eikä kaikki asiat tunnu niin suurilta ja mahdottomilta ...

Mä en oo aatellu koskaan et paljonko menee maitoa päivässä.. Mutta hmm, jos näin äkkiä aattelis niin varmaa jotai pikkasen reilu litra. Huomattavasti vähentyny tuo maidon määrä kun syödään kiinteitä jo ihan reippaasti.
Meilläki onneksi jo pidemmän aikaa normaalisti yöt menny ilman syöntejä. Siinä aamusella 6-7välillä syötän pullollisen maitoa ja jatketaan unia 9 asti. Poikkeuksia tietysti on noissa ajoissa mut suunnilleen noin :)

Taitaapa olla tän mamman päiväunien aika, ku Benjaminiki nukkuu.

Mä vähän kirjailin ylös pari pv paljon meillä syödään ja miten nukutaan, ku meillä alko muuttuu koko päivärytmi kiinteiden myötä.

nyt jotakuin näin: (5 ja 1/2 kk)

6:30 herää

7 imetys

9 aamupuuro

10 n.45min tirsat

11 kasvissose + 80 ml korviketta

12 vaunuilemaan ja nukkuu n.2-2,5h

15 hedelmäsosetta ja imetys+vähän ehkä korviketta

17 n.20 min tirsat

19 iltavelli ja imetys

20 nukkumaan ja nukkuu sinne 6:30 asti :)

Tietty jos on muskari tms niin ajat vähän heittelee.

Kauheeta kun nyt on ollut pienten lasten hukkumistapauksia paljon ja sit näitä et äiti on tappanut lapsensa tms. Mua alkaa itkettää enkä halua edes ajatella tuollaisia, mut pakko aina lukea ne jutut. Onneksi ensi kesänä poika ei vielä liiku varmaan mihinkään, meilläkin on pihalla nimittäin koristeallas. Heti kun poika alkaa liikkua enemmän niin täytän sen hiekalla ja siitä saa tulla hiekkalaatikko!

Miten elämä kulkee kahden pienen lapsen kanssa? Mietin et miten sit voi käydä esim. muskarissa tai vauvajumpassa kun on kaksi tai enemmänkin..? (vai voiko? jotkut kyl käy musta) No mä nyt ihmettelin ennen esikoisen syntymää, et mihin se laitetaan, jos itse käy vessassa :DD blondi...

Ai niin se varpaillaolo!!? Siis apua, mä aina vaipanvaihdon jälkeen pidän poikaa varpaillaan, kun se tykkää siitä ihan kauheesti ja alkaa nauraa "kun on jo iso poika" No kiva juttu, enpä ole kuullutkaan et se ei sit olekaan hyvä homma...

Meillä on vain muutamat kerrat kierrähdetty edelleen, nyt ei ihan kauheesti ole tapahtunut, mut huomaan muskarissa et on siellä nyt enemmän kiinnostuneempi kuin ennen.

Ihan hirveitä asioita on saanu lehdistä lukee.... Mä en voi niitä oikeesti ees lukee kokonaan koska tulee niin paha olla.... :( Mä todella toivon että tää pariskunta joka pahoinpitelyllä sokeutti vauvansa, ei saa enää ikinä koskaan nähdäkkään vauvaa!!!!! Miksi ihmeessä tuollaiset saa lapsia, ja ne jotka olis ihan parhaita vanhempia ei välttämättä saa koskaan millään keinolla lapsia??? 

Mä aion kans täyttää meidän koristealtaan syksyllä. Nyt se voi vielä olla mutta kun liikkuun lähdetään niin sitten lähtee allaskin! Samoin on kyllä tarkistettu kaikki sadevesikaivot ja ties mitä tässä vielä teen. Mä pelkään edelleen ajoittain ihan hulluna että menetän vauvani.... Nyt se on taas jo vähän rauhoittunu mutta aina kun pitää tollasia uutisia lukea niin pelko nostaa päätään... :(

Niin, ja nyt sitte kun kattelin matkarattaita niin myyjä sanoi ettei missään tapauksessa saa alle puolivuotiasta nukuttaa rattaissa koska selkänoja ei ole tarpeeksi vaakatasossa eli aivan tikkuna..niin oonko mä nyt pilannut mun vauvan selän?? :( Meillä on nukuttu useesti päikkärit rattaita käyttäen niin että se on vaakatasossa..... :( Mitähän muuta mä teen väärin? Ikinä en oo tosta hyppyyttämisestäkään kuullu ettei sais... Lisäksi kun meillä on kannettu vauvaa tosi paljon sylissä niin onko siitäkin selälle haittaa kun on sitten siinäkin kippurassa?? :(

Että tämmöstä. :( Niin Miimi, en nähny niitä sun himoitsemia rattaita liikkeissä joten en osaa sanoo mitään niistä.. Enpä juuri kattellu muitakaan kun ei oo rahaa ostaa mitään kumminkaan... Eikä niille nyt just tarvetta ees ole, katotaan kesällä uudestaan sit kun istutaankin jo..

Tuskin tuossa sylissäolosta ja pienessä kippurassa olosta haittaa on, ainakaan hirveesti. Miettii miten vaikkapa kehitysmaissa on vauvat, ei oo tasaisimmat ja parhaimmat mahdolliset pinnat missä nukkua ja sylissäkin ollaan ihan koko ajan, hyvin näyttävät silti kävelevän ja liikkuvan.
Eihän sulla oo Iines hätää vaikka ootkin rattaissa nukuttanut, jos se on vaakatasossa ollut. Mä nyt aloin miettimään että onko paha jos nukuttaa ihan vähän kohotettuna? Uskoisin että ei, mutta... Neuvolassa se selviää...
Välillä muuten ainakin mua ottaa päähän koko neuvola ja sen opit, kun kaikki on tehty niin vaikeeks ja sitten kun teet jotain maalaisjärjellä ja mainitset asiasta niin saat semmoiset puhuttelut että hohhoijjaa. Sen jälkeen olo on "huono äiti"-olo. Mulle pidettiin kauhee puhuttelu siitä, että kun olin antanut luumusosetta mahaa pehmittämään jo ennen kun olin maistattanut muuta. "Lapsesi ei opi syömään hapanta ruokaa kun annat hänelle vain makeaa, perunalla pitää aloittaa." Johon minä: "No mun äiti on ainakin opettanut meidät kaikki syömään nimenomaan hedelmäsoseilla yms. ennen perunaa sun muuta. Ja kuulemma ulkomailla ei oikein edes suositella perunaa ensimmäiseks kiinteäks ravinnoks, koska se saattaa olla aikamoinen pommi suolistolle." "Joo mutta ei NYKYPÄIVÄNÄ lapsille enää noin tehdä.. Ja SUOMESSA syödään perunaa!" No, hyvin ainakin mulle maistuu muukin kun makea :D ...Ja Amelialla peruna ainakin kovetti alkuun vatsaa... Ja hienosti syö myös kasviksia ja juureksia, onkohan Amsu nyt sitten joku luonnonoikku kun oppi sittenkin syömään happamamman makuista makean sijaan ;D Noh, onneks tuo neuvolatäti ei oo siellä oikeesti muutakun sijaistamassa, meillä ei oikein synkannut...
O-ou, ite oon huomannut kans, että tyttö on paljon varpaillaan, saas nähdä mitä siitä sanotaan :/
Mua jännittää että milloin Amelia oikein hokaa että miten kontataan kun se on päivä päivältä pidempiä aikoja nelinkontin. Se on sit menoa kun se ymmärtää että pääsee eteenpäin kun käsiä/jalkoja liikuttaa.. Toivottavasti ei nyt vielä hetkeen lähde mihinkään :D Eihän se raukka osaa vielä edes istua! :D
Tosiaan noita lasten kuolemantapauksia ja pahoinpitelyjuttuja on tullut nyt ihan hirveesti julki, kammottavaa :( Aina saa tippa linssissä lueskella.. Tietty alkaa hieman pelottaa, että jos jotain tapahtuu.. Mutta turha tuohon pelkäämiseen on kai energiaa laittaa, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, tai tapahtuuko mitään.. 

Täällä saatu nyt pikkukakkosesta haaleat plussat. Jee!
Toki vähän epävarma olo vielä mutta katsotaan päivä kerrallaan ja pidetään peukut pystyssä että kaikki ois hyvin ja totta :)
LA menee tammikuun alkuun jos niin on.

Aloin tässä lueskemaan paremmin tätä toukokuun ketjua, ja muutenkin jääny viimeaikoina lukemiset vähälle!

Huomasin vasta nyt että Melelalle tullut myös plussat joten suuret onnittelut :)

On se vaan niin kummallista kuinka aika menee nopeesti, nyt alkaa meidän vauvoille tulemaan pikkuhiljaa sisaruksia! :)

siis mitä aletaanko me jo sikiämään ihan tosissaan :D Onnea November tosi paljon!!

Katoin tänään aamulla, kun seisotin poikaa, et se kyl oli ihan koko tassulla eikä varpaillaan :) Ja meillä oli reissussa just 2vk matkarattaat joissa nukkui hyvin päikkärit aina. Niissä menee melkein makuuasentoon, jää n.10astetta ? ylemmäs.

Huomasin Naistenklinikallakin jo synnytyksen jälkeen kuinka vanhoilla ja nuorilla kätilöillä oli ihan eri mielipiteet ja opit..et ota niistä sit selkoa. Uskon että tosiaan jokainen osaa lukea sitä omaa lastaan ja tekee parhaiten :)

Mä en ole koskaan ollut mitenkään "hysteerinen" esim. lentäminen tai liikenne yms ei pelota, mut kyllä nyt pojan puolesta esim. aina autoillessa pelottaa. Kun se onnettomuus ei tosiaan ole itsestä aina kiinni edes. Mut eihän sitä voi kaikkea pelätä tai sit istutaan koko ajan vaan sisällä eikä mielellään tehdä sielläkään mitään :DD

Mulle kans muutama sukulainen saarnasi että kun antaa ekaks hedelmä soseita niin lapsi ei KOSKAAN opi syömään juureksia tms. "oikeeta ruokaa" :D Jep jep..että ihan tosissaan väittävät että kun poika 4kk saa myös persikkaa ja päärynää niin niillä hän se menee sitten koko loppuikänsä koska ei vauvana saanut ekaksi perunaa !! Meillä poika oksensi ja yökkäili perunasta niin en mä nyt ajatellut pakottaa lastani syömään heti semmosta mikä aiheuttaa noin vahvan "pois mun suusta"- reaktion..saati sitten että alkaisin lapioimaan niitä yökättyjä ruokia takaisin suuhun. Nyt kun meillä on syöty kiinteitä 6 viikkoa niin maistuu myös porkkana, bataatti ja peruna ! Äiti tuntee tässäkin asiassa oman lapsensa parhaiten eikä ne "asiantuntijat" ole aina oikeessa.

November10 oikein paljon onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

No on se kumma jos ei hedelmillä saa alottaa, kyllä me vaan persikalla alotettiin ja nykyään parhaiten maistuu lihasoseet.. Toinen yhtä typerä neuvo on että lasta ei saa totuttaa syliin (kaverin isä totesi mulle näin, kun Roy ei viihtynyt yksin lattialla vaan sain kanniskella sitä, silloin korjattua ikää 1kk). Ihan hyvin se nyt viihtyy tuossa lattialla mönkimässä.

iines, en usko että oot tehny mitään hallaa lapselles. Käsittääkseni toi rattaissa nukuttaminen niin että selkänoja vähän kohollaan on sama kuin sitterissä nukuttaminen, ei sitä suositella mutta tuskinpa on vaarallista jossei nyt kaikkia unia silleen nuku. Ja meiän fyssari sano että sylissä kannattais kanniskella mahdollisimman monissa eri asennoissa. Meille tosin nimenomaan suositeltiin kantamaan kippurassa vastapainoksi selän ojentamiselle.

Ihan samaa mieltä noiden neuvojen kanssa! Mä en  enää neuvolassa paljon viitsi edes kertoilla mitä me vauvan kanssa tehdään tai syödään tms, jotta pääsee helpommalla :). Onnea November plussasta! Teillä on kyllä hyvä aika tehdä toinen, kun ei ole vielä sitä uhmaa päällä. Jos olisin silloin esikoisesta tiennyt tuon uhman vaikutuksen, olisin tehnyt (näin jälkikäteen ajateltuna) toisen heti perään. Mutta kun aika kului ja se eka uhma tuli esikoiselle päälle, en todellakaan halunut toista lasta siihen. Ajatuskin silloin toisesta oli ihan utopistinen. Mutta heti kun uhma hellitti, niin sitten sitä taas olikin valmis .) uuteen raskauteen. Ja taas kerran on vaikea uskoa, että tosta pienestä ihanasta nyytistä kehkeytyy parissa vuodessa uhmakas pieni mies, joka koettelee tosiaan hermoja :)))).

Kisu, mä meen nykyään rohkeemmin mihin tahansa juttuihin molempien lapsen kanssa. Esikoisen kanssa kaikki tuntui olevan jotenkin hankalaa ja vaikeeta, mutta nyt kun lapsia on kaksi, sitä menee rennoimmin mielin eri paikkoihin. Johtuu varmaan siitä, että toisen lapsen kanssa sitä on jo rennompi eikä paljon tarvii miettiä mitä muut ajattelee, jos vauva huutaa ja esikoinen ravaa ympäriinsä. Tosin meillä toi esikoinen on tosi rauhallinen tapaus (kaikkea muuta kuin Aleksi) ja tooooooosi kiltti. Hänen kanssaa voi oikeesti mennä ravintolaan syömään, kahviloihin ym kun hän jaksaa istua paikoillaan ja on sellanen tyytyväinen pakkaus.

Huomenna me lähetään miehen kanssa Hesaan koko päiväks. Tänään olin äidin kanssa shoppailemassa ja huomenna sittne miehen kanssa. Tavoite on saada uusia työvaatteita (siis urheiluvaatteita) ja syödä pitkän kaavan mukaan ja kaffetella ja muuten vain olla ja ihmetellä.Aleksi menee mummulaan hoitoon ja Onni menee mun siskolle. Aivan ihana päivä tiedossa!

November onnea!! Tuntuu vaan niin hassulta että täälä alkaa vauvat jo saamaan niitä pikkusisaruksia :) Itellä ei ole käyny mielessäkään vielä alkaa mitään toivomaan :) 

Joo, täälä ollaan jo paremmilla mielin...eilen tuli vaan joku hirvee ahdistus mikä jatku koko illan. Itkeskelin kaikkee ihan turhaa nukkuun mennessä mutta aamulla olinkin si taas pirteempi :D Niin ja tosta rattaissa nukkumisesta, mä oon myös siis aina laittanu rattaat ihan vaakatasoon sillon kun nukutaan, mutta jotenkin se eilinen myyjä oli niin ehdoton siinä ettei niin saa tehdä että tuli ihan syyllinen olo. No, maalaisjärkeä saapi käyttää.

Samoin kun siinä että millä alotetaan soseet... Mä aion alottaa bataatilla ja sehän on aikas makea. Mutta hei haloo, niin on äidinmaitokin! On tosiaan välillä neuvolan neuvot aika outoja, ja ihan oikeesti onko maailmassa yhtään ihmistä joka ei osais syödä mitään muuta kun makeeta??? 

Takaisin