Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

Mimii mä olin saanu epiduraalin ennen katetrointia niin ei tietenkään sillon tuntunu ollenkaan. Varmaan voi olla epämukavaa ilman puudutusta. Poistaminen ei tuntunu miltään mun mielestä.

Täällä kuulema katetroidaan ennen saliin siirtymistä ja epiduraalia, tosi kivaa... :/
En tiiä miksi.

Varmaan voisit pyytää että katetri laitettais vasta puudutteen jälkeen?

Voisin joo pyytää varsinki kun luin katetroinnista vähän tietoa ja ilmeisesti se on hygieenisempää laittaa vasta salissa, ei tuu niin helposti virtstieinfektioita kun osastolla laitettaessa.

Mimii, mä sain kyllä käydä vessassa itse vielä sen epäonnistuneen epiduraalin jälkeenkin. Eivät laittaneet katetria ennen kuin olin siinä pisteessä etten pystynyt kivuilta nousemaan jaloilleni. Silloin sen laittaminen tuntui kyllä hieman, mutta siinä katastrofissa se oli pientä. Se oli siis sellainen "kertakatetri" ja synnytyksen jälkeen kun en päässyt sängystä ylös laittoivat tietysti sen pysyvämmän katetrin. Se mulla olikin sitten yli 24 tuntia.

Tipan laittoivat heti salissa ja ymmärsin just niin kuin hymykuoppa sanoikin, että jos tarvitsee leikkuria tai muuta niin on heti mihin laittaa lääkettä eikä kiiretilanteessa tarvitse enää suonia etsiä.

Uskoisin ettei se katetrointi niissä tuskissa enää tunnu ku epämielyttävältä, sitähän se tietty on. Tekijästä riippuen voi toki vähän sattuaki, mut ei kauaa. Poisto mulla tuntunut lähinnä kanssa vaan epämielyttävältä nipsasulta joka on tosi nopeasti ohi.
Jos mä jostain syystä joudun olemaan vuoteenomana niin pyydän kyllä katetrointia, alusastia on saatanasta enkä oo ikinä siihen saanut mitään tehtyä ku oon joutunut sairaalassa olemaan...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ei kai sitä kestokatetria kauheen usein laiteta.. Useimmiten tehdään kertakatetrointina... Niin kuin mulla kun se istukka ei alkanut irrota niin katetroitiin rakko tyhjäksi.

Epiduraalin jälkeen oli muuten inhottavaa se mahan kutina ja sit se järkyttävä tärinä!! Ihan kun olis ollut aivan umpijäässä vaikka ei kylmä ollutkaan...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kesto laitettiin just sen takia, ettei mulla ollut lupaa lähteä hoippumaan itsekseni mihinkään vessaan. Sitten sen vasta sai pois kun todistettavasti pystyi itse kävelemään vessaan ja takaisin pyörtymättä :confused:. Oli todella kurja fiilis, kun oli niin jumissa siinä pedissä.

Mutta mulla on varmaan eri juttu siinä et koska katetroidaan kun on suunniteltu sektio, eli ne jutut menee sit jonku sairaalan rutiinin mukaan, tosin aion kyl silti kysyä voisiko katetroida vasta salissa eikä osastolla niinkun ohjeissa lukee.

Äh, joo, ihan jo unohdin että olet menossa sektioon! Mä syytän väsymystä, nukuin 2h viime yönä.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mulla katetrointi ei tuntunu missään. Vaikka tehtiin kun epi ei enää pelannu ja opiskelija teki :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mäpäs valvonkin supistusten parissa :D "Ai että on kivaa" :D
Mies ja poika vetää sikeitä ja mie ulvon välillä kivusta.

Kyllä taas uni maittaa tän setin jälkeen.
Esikoisesta lähdin siinä 3 aikaan yöllä synnärille ja vaikuttaa vahvasti siltä että tässäkin pitää luovuttaa parin tunnin päästä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

liii-saaa mutta se on hyvää kipua! Jokasella supistuksella oot lähempänä sitä hetkeä että saat vauvan syliin! Toivotaan että saat lähteä pian synnyttään :)

Taas yksi etappi saavutettu, raskausviikko 38! :Heartred En vaan käsitä kuinka lähellä tässä ollaan jo itse h-hetkeä.. Josta oon tänään menossa vielä kuulemaan viime hetken tärpit perhevalmennukseen. Voi olla et herätän hieman kummastusta heinäkuulaisten ryhmässä, jos erehtyvät luulemaan et munki olis tän kokosena tarkotus poksahtaa vasta tuolloin :grin

voi ei Lälly, tätä ollaan odotettu :) tsemppiä, hyvin se menee, rennoin laintein vaan...!!!!!:dance011

Tänään siis se rv39+0, nyt olis kuule Kekkonen aika tulla jo ULOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hihii, jännää. Herätessä holahti pieni määrä lapsiveden oloista litkua lakanalle. Vaikutti kirkkaalta, mutta kuivunut tahra näyttää nyt vähän rusehtavalta. Ei kai se voi muutakaan olla? Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään, vuoto ei jatku. Vauva tuntuu tavallista uneliaammalta mutta liikelaskennassa tulee kuitenkin 10 liikettä täyteen. Yön aikana oli ihan kivasti supistuksia ja jatkuvat nyt tuntuvina mutta ei kovin kipeinä.

Mennään Kättärille näyttäytymään illalla, kun 12 tuntia on kulunut. Toivottavasti toi nyt jatkuisi! Jos siellä on joku reikä kalvoissa, niin ilmeisesti on pieni aukko ja korkealla. Joskushan ne sulkeutuu itsestään. Tosi malttamaton olo. Mies on hätääntyneen näköinen eikä malta lähteä töihin.

Mun tekee mieli imuroida, kylppärin lattian oon jo pessyt.

Takaisin