Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

Hei joku joka on käyny kättärin tutustumisessa: Mulla on huomenna se klo 14, mut kattelin just netistä et se kattaa haikaranpesän ja osasto 5:n. Mitäs ne muut osastot on ja miks mä meen just haikaranpesään tutustumaan? Onks joku käyny? Lätkäseeks ne kaikki tutustuu tonne vai mikä juttu?

Huihuihui, se on vanhaa tietoa, eihän Haikaranpesä ole sellaisenaan edes toiminnassa nyt.

Me käytiin synnytyksenodotteluhuoneessa (mikä se on nimeltään?), synnytyssalissa ja pikaisesti lapsivuodeosastolla, mutta suurin osa käynnistä oli luentoa. Kätilö selitti synnytyksen käynnistymiseen, sairaalaan tuloon ja synnytyksen kulkuun liittyviä asioita (osin samoja kuin perhevalmennuksessa, en oppinut hirveästi) ja sitten toinen kätilö kertoi synnytyksen jälkeisistä päivistä.

Viime viikon tutustumiskäynnillä luennot pidettiin ns. olohuoneessa. Siitä sit pikainen käynti synnytyssalissa. Olis ollu mielenkiintoista nähä ne lapsivuodeosaston huoneet, mut niitä tuskin lojuu tyhjillään, että niihin pääsis joka kerta kuikuilemaan.

Mä ihmettelin ku netissä lukee et niillä tutustumisia eri osastoille, et miks mä meen just tiettyihin. Et oonks mä jossai mustalla listalla tai jotain :eek:

No Kyfixfix. Se keskustelu meni lauteilla niin että
minä: voitaisko nyt harrastaa seksiä täällä saunassa, jos haen vielä mopin käteen? Tulis kaikki kolme s:ää kerralla niin saataisiin jotain vauhtia tähän touhuun?
Mies: mikä juttu toi nyt on? Joku mammafoorumin juttu taas vai?
Minä:no ei kun ajattelin vaan että... Vaikka siihen tarvitaankin vissiin ainakin kolme laakia...
Mies: no just...
*hiljaisuus ja löylyn heittoa*
Sit kävin hakee rätin ja aloin pestä lasiovea... Mies kysyi että mitä helvettiä nyt tapahtuu ja jatkoi löylyn heittoa...

Nyt meillä on saunassa puhdas ovi, olemme itse puhtaita (kun emme edes harrastaneet seksiä) ja vauvalla ei ole elettäkään tulla ulos!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hei,

Onkohan muilla alkanu olemaan iltaisin mitään tuntemuksia? Täällä varsinkin iltaisin alkanu olemaan säännöllisiä, n. 5min välein olevia , kivuttomia supistuksia ja oksettava olo suppareitten aikana. Huvikseen laskin kauanko suppari kestää ja oli siinä minuutin luokkaa. Kävellessä painaa alamahaan ja tuntuu kipua. Voiskohan se vauveli jo sieltä tehdä tietä ulos? Rv 37+6 ja esikoinen tulollaan. Tiiä vaikka tänään saisi sairaalakassin varalta pakattua

Meillä on maa ihan valkosena. Miehelle piti moneen kertaan toitottaa, että ajaa varovasti, kun on kesärenkaat kuitenki autossa alla. Nyt olis "kiva" lähtee hirveellä kiireellä synnärille. :p

Muokattu viimeksi:
Mies sano ihan samaa et jos tulee lähtö synnärille ni ei parane kiirehtiä kesärenkailla ettei tarvii toisen mennä Kättäril ja toisen Meilahtee. :grin

Ai te ootte nyt saaneet sen myräkän sinne! oli täälä länsirannalla eilen- mutta sen jälkeen tuli ihana auringonpaiste! nyt alkaa varmasti vihertää vauhdilla kun tuli sitä ribaskaa taivaantäydeltä eilen!

Oli täälläkin ihana auringonpaiste eilen. Se kesti 20 min, sitten tuli taas vettä.

Mä en ees tiedä minkälainen keli on ulkona! Vauva ei viihdy yhtään jos on liian kirkasta niin ollaan pidetty kaihtimet kiinni ja oon käyny viimeks pihalla joskus sillon torstaina ja sillonkin vaan bussilla sairaalasta kotiin ja illalla autokyydillä takas sairaalaan! Oon ihan ulkona maailman menosta. Onneks sentään tajusin kattoa missikisat :D

Kun könysin pedistä aamuviideltä jatkamaan unia sohvalle niin maassa oli pari senttiä lunta ja isoa tiskirättiä tuprutti taivaalta. Nyt alkanut sulamaan mutta valkea on maisema edelleen.

Kevät keikkuen tulevi. Mutta saipa ainakin mun nurtsi vettä :)

Kuinka monta päivää siellä Taysissa pidetään sektion jälkeen, onko sulle viel osattu sanoa Hymis?
Ja miten sulla liikkuminen sujuu? :)

Välikommentti; naapuri oli Kättärillä vain 2 yötä sektion jälkeen!! Ja se oli siis kiireellinen sektio kun synnytys ei edistynyt ja synnyttäjä väsyi...

Mun äitikin oli päässyt 2 pv sektion jälkeen sillon joskus kotiin. Olivat sanoneet et jos ei tuu mitään komplikaatioita kummallekaan ni se on se 2-4 pv ku ollaa sairaalas.

Paljohan se riippuu äidin ja vauvan voinnista. Mä olin sen 4 päivää. Vaikka vointi oli ihan jees, ni odoteltiin rauhassa, että maito nousee. Hymiksellä taitaa maito olla jo noussu, mutta taitaa olla enempi vauvan voinnista kotiinpääsy kiinni.
Vaikka sairaalassa on tylsää ja kotiin ois kiva päästä, ni musta oli ainakin kivaa, kun ruoka tuli valmiina ja aina oli apua saatavilla napin painalluksen päässä. Esikoisen kanssa oli hiukan hukassa alussa :)

Mimii jos vauvalla on kaikki kunnossa lääkärintarkastuksessa tänään niin päästään kotiin. Eli 2 yötä oltais sit oltu. Mulle sanottiin että kotiin pääsee kun pärjää normaaleilla särkylääkkeillä, vauvanhoito ja imetys sujuu ja vauva saa lääkäriltä luvan lähteä :)

Takaisin