Toukokuisten plussatestien kuvia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen kanssa näin. Mietin omaa serkkuani, joka ei ole käynyt ar ultrissa tai missään, että miten hänellä on hermot kestäneet, mutta toki hänen raskaudet ovat aina menneet hyvin alusta loppuun. Itse taas kun on 2 km takana niin pelkää joka ikinen hetki. :No Evil Monkey:
Jep tätä juuri meinasin.

Onhan se tietysti niinkin ettei mikään määrä testejä auta jos pikkuinen ei vain ole elinkelpoinen. Siihen ei voi vaikuttaa ja etukäteen ei voi tietää. Neuvoloillakaan ei ole paljoa millä auttaa tätä hankalaa alkuraskautta, olikohan jopa 20% plussista menee kesken ekalla viikolla. Sen jälkeen harvemmin. Jos alkuraskauden ultrassa näkyy sydämen syke niin se antaa heti paremman ennusteen että voisi saada vauvelin syliin.

Onhan tietysti sitten jotain erikoistapauksia, että toistuvissa keskenmenoissa on voinut auttaa mini-aspiriinin ottaminen. Mutta sitä en alkaisi omin päin ottamaan ekoilla viikoilla, eteenkään "varmuuden vuoksi."

Se on yksi tekniikka pistää pää puskaan ja ajatella positiivisia ajatuksia. Panikoinnista tulee itselle huono olo. Lopputulokseen kun on melko vaikeaa vaikuttaa, jos perusjutut on kunnossa kuten terveelliset elämäntavat. Muistakaa että suurin osa plussista johtaa vauveliin sylissä! Kun raskaus on bongattu, mahdollisuudet ovat jo hyvät.

Tuntuu just että ne ketkä on kokenut raskauden joka ei päättynyt hyvin, tai että lähipiirissä paljon keskenmenoja yms niin heidän alkuraskaus on erilaisempaa kuin sellasen kuka ei ajattele samalla tavalla et tapahtuisi mitään vaikka tiedostaa riskit.
En tiedä ymmärtääkö mitä meinaan tästä tekstistä. Itse siis mietin just et esikoisen aikaan ei osannu stressata samal tavalla ku nyt kun kokenut välissä KU raskauden.

Mulla meni niin että esikoisen kanssa olin aivan kauhee stressiperse. Toki sitä lisäsi verenvuoto ja oireiden katoaminen jotka sillä kertaa ei ennustanut mitään pahaa vaan terve lapsi syntyi.
Toka raskaus, en enää stressannut niin paljon koska eka meni kaikesta huolimatta hyvin. Parin viikon kohdalla kyllä aavistin että kesken meni ja oikeassa olin. Nyt tää raskaus on enemmän sellaista et ei oo kovin korkealla odotukset viimeisemmän jälkeen mut ei oo sellasta järkyttävää paniikkioloa silti mitä ekassa oli. Ehkä kun sen vaan tietää et oli oireita tai ei niin kaikki joko menee hyvin tai ei mene, kummastakin on kokemusta. Millekään en mitään voi tehdä ja vaan aika näyttää miten käy. Tottakai surkuttelen sitä et jos tää kesken menee ja jännitän et jos huomisessa ultrassa tulee huonoja uutisia ja se tuntuisi ihan kauheelta, mut silti jotenkin on rennompi mieli. Outoa sinänsä. 🤷🏼‍♀️
En tiiä saiko tästä tekstistä nyt yhtään mitään selkoa :rolling:

Neuvolasta soitettiin näillä sanoilla "oli niin alhainen tuo sun arvo, et tuuppa perjantaina uudelleen mittauttamaan niin katotaan onko laskussa vai nousussa arvo" 🫠

Neuvolasta soitettiin näillä sanoilla "oli niin alhainen tuo sun arvo, et tuuppa perjantaina uudelleen mittauttamaan niin katotaan onko laskussa vai nousussa arvo" 🫠
No testit ovat ainakin hulppeasti vahvistumassa, eiköhän perjantainakin saada sitten parempi arvo.

No testit ovat ainakin hulppeasti vahvistumassa, eiköhän perjantainakin saada sitten parempi arvo.
Niinpä! Ja kyl nyt pieni järki päässäkin sanoo että on vahvistuneet nyt maanantaista muutenkin nuo, että jos hcg ois laskemassa ei ni kai nuo muuten tummenis? 🤷🏼‍♀️ esim maanantaina pregchekissä ei meinannut viivaa näkyä ollenkaan

En mä mihinkään loppuviikkoon jaksanut odotella.😅 Tänään 5+3 tai 5+2. Tähän nyt loppuu nämä testailut omalta osaltani.

Toivottavasti kaikilla plussat vahvistuu. 🤞Rohkaisevana sanana haluan sanoa, että mulla on edellisissä raskauksissa (joista on molemmista syntynyt terve vauva) testit antaneet aika pitkään haaleahkoa viivaa, joka ei ole joka päivä vahvistunut. Jossain kohtaa hieman myöhemmin lähtenyt sitten kuitenkin vauhdilla tummenemaan. Myös tämä digin 3+ on aiemmissa raskauksissa antanut odotella itseään ja oon tainnut ainakin toisessa raskaudessa saada digillä useamman kerran 2-3, vaikka laskelmien mukaan ois ollut jo tuon 3+ aika. Hcg:n nousu on tosi yksilöllistä ja ainakin omalla kohdalla tuntuu, että myös raskauksien välillä on ollut eroja.😊

Liitteet

• EC09A5FC-D66E-4E90-9FA3-81E415D025AC.jpeg
    EC09A5FC-D66E-4E90-9FA3-81E415D025AC.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 10
Muokattu viimeksi:
Tuntuu just että ne ketkä on kokenut raskauden joka ei päättynyt hyvin, tai että lähipiirissä paljon keskenmenoja yms niin heidän alkuraskaus on erilaisempaa kuin sellasen kuka ei ajattele samalla tavalla et tapahtuisi mitään vaikka tiedostaa riskit.
En tiedä ymmärtääkö mitä meinaan tästä tekstistä. Itse siis mietin just et esikoisen aikaan ei osannu stressata samal tavalla ku nyt kun kokenut välissä KU raskauden.
Mä ymmärrän tän oikein hyvin! Mulla on aiemmin ollut helposti sujuneet raskaudet ja oon tehnyt sen 1-2 testiä, ehkä miettinytkin muiden testivimmaa tai varhaisultria! Toki aina oli pieni pelko meneekö kaikki hyvin, ei se kuitenkaan merkittävästi käynyt mielessäkään! Mutta kyllä yksi ikävämmin päättynyt raskaus saa mielen muuttumaan ja tarvitsee sitä vahvistusta enemmän.

Lapsettomuusnlinikalta saatu virallinen testipäivä, kun pakastealkion siirrosta oli tasan kaksi viikkoa rv4+5.

Toinen kuva tänä aamuna, kun tasan 5+0.🥰 En oo koskaan aiemmin saanut noin vahvoja viivoja, vaikka kaksi lasta ennestään. Toki silloin en enää testaillut rv5+.

Liitteet

• IMG20230912053544.jpg
    IMG20230912053544.jpg
    3.6 MB · Katsottu: 47
  • IMG_20230914_053111.jpg
    IMG_20230914_053111.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 47
Pakko oli tehdä töistä ku pääsi uus testi, on vissiin ihan normaalia ettei oo ihan yhtä tasapaksu päivällä ku aamulla 🤔
Oon nii vainoharhanen 🤦🏼‍♀️

Liitteet

• IMG_20230914_160542.jpg
    IMG_20230914_160542.jpg
    4.8 MB · Katsottu: 64
Minulla oli ihan selvästi väliä sillä et kuinka pitkä oli pidätys, 5h pidätys ei vaan vastaa 9h pidätystä. Silläpä aamunäytteet oli tujumpia, ja jos oli rikkonainen yö ja oli pakko käydä yöllä pissalla, ni tuloskaan ei ollut yhtä vahva.

@Toinenhaaveissa , minä vertailisin keskenään vain aamutestejä.

Hcg:n todella hidas nousu huolettaa...:sad-face: Jos on taas kemiallinen niin hiipuisi nyt sitten edes ja alkaisi vuoto. Tänään dpo 17.

Liitteet

• tempImage6iQ9Cb.png
    tempImage6iQ9Cb.png
    1.9 MB · Katsottu: 19
Takaisin