Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyffiii toivotaan että kaikki pikkusella hyvin! Runsas vuotohan saataa johtua siitä että istukka on kohdun suulla, tai hematoomasta mut molemmat on (käsittääkseni) suht harmittomia vaikkakin ärsyttäviä! Tsempit sinne<3

Kiitos vastauksesta supistus kysymyksiin! :) muuten ei ois tarvetta käydä useammin kun että sais tietää että pienellä yhä kaikki ok. Jotenkin sitä keskenmenoa pelkää ihan hirveästi alitajunnassa vieläkin vaikka "riskiviikoista" on menty ohi. Aika lähellä eräällä ystävällä tuli keskenmeno niin se on jäänyt kalvamaan mieltä. Yritän toki nauttia tästä koko sydämestä ja kun masu kasvaa niin eiköhän siellä kaikki hyvin ole :)

Tsempit täältäkin sinne Kyffiii_ <3

Nooraemilia, tervetuloa mukaan. :) Ja komppaan Äippä x4:ää, hyvin yksilöllistä milloin kenelläkin harjoitussupistelut alkaa, mutta vaarattomia ovat. :) Tässä raskaudessa mulla alkoi harjoitussupparit rv 12 +, tuntuu juuri pinkeeltä ja kohtu kovenee ja epämiellyttävän tuntuista.

Kyffii_, tsempit sinne! Toivottavasti vuoto on harmitonta.

Moi Nooraemilia :) Mä odotan myös esikoista ja harjotussupistukset alko mulla about 15+0. Aluks en kans ite oikein tienny mistä on kyse, mutta sitten tajusin että supistuksiahan ne. Mulla on ollu just tollasta, että maha menee pinkeeksi, vetäytyy ja voi olla kova kuin kivi. Sitten hetken päästä helpottaa. Oon käsittäny että niin kauan kaikki on ok, jos ei satu. Mulla supistuksia tuntuu lisäävän se, jos päivä on kovin aktiivinen.

Täällä on kans neuvoloita vaan 2 kk välein, mutta sinuna varaisin lisäajan, jos asia kovasti mietityttää. Itekin kävin ylimääräisellä käynnillä kuunteluttamassa vauvan sykkeet kun mietitytti noi supistukset. Ja siellähän se sydän löi vauhdikkaasti :love017

Pakko sen verran sano nuista harjotussupistuksista et kaikilla (kuten itsellä) ne eivät ole vaarattomia. Yleensä kyllä ovat.
Esikoista odottaessa tuli harkkasupistuksia päivittäin paljon jotain puolivälistä saakka. Eivät olleet koskaan kipeitä. Sit vk 29 alkoi olemaan myös kipua alaselässä ja -mahassa sekä alapäässä. Niiden takia menin lääkäriin ja kohdunkaula oli lyhentynyt lähes olemattomaksi ja kohdunsuu alkanut avautumaan tiimalasimaisesti. Jouduin sairaalaan vuodelepoon ja viikon päästä esikoinen syntyi.
Neuvolassa silloin kerroin harkkasupistuksista ja terkkari kertoi niiden kuuluvan asiaan. Toisinaan, onneksi harvoin, ne aiheuttavat muutoksia kohdunkaulalle ja suulle.

Niin ja se unohtu vielä et meillä ainaki terkkari on kehottanut ottamaan yhteyttä, jos joku asia vaivaa. Joten ei muuta kuin soittoa neuvolaan jos asia vaivaa.

Kiitos, ihanaa lueskella ja kysellä mieltä askarrattuvia asioita täällä ja jakaa ihania juttuja :)

Hyvä kuulla että muillakin näitä harjoitussupistuksia on ja ne on vaarattomia :) täälläkin huomaa vaikka kesken kiireisen työpäivän että masua kiristää!

Nuita harjoitussupistuksiakin miekin oon miettiny että huomaako niitä mitenkään muuten kuin että kohtu/vatsa juurikin kovettuu ja sitte taas pehmee? Että ei tuu mitään muita "tuntemuksia"? Joskus on tuntunut jotain hiukan tuon tyyppistä. Kohtu tavallaan tuntunu raskaampana ja kovempana. Onko se jotain muuta normaalia toimintaa vai ehkä harjoitussupistus?

Joskus kuvittelen että ehkä tuntenut pikkuisen liikkeen mutta niin pientä että ei voi olla varma. Kun tuntuu että toi suolistokin joskus niin möyrii ja mekastaa.. :inpain:

Onneks vuoto loppui,mutta silti pelottaa.. Maanantaina soittaa sitten neuvolaan. Tuskin päivystyksessä mitään tekevät (?) viikkoja kumminkin 15+1. Ja luulin että pääsen nauttimaan raskaus ajasta.. Mutta ei näimmä :( toivotaan että vuoto oli harmitonta.. Toki päässä kokoajan pyörii keskenmeno...

Mä oon kans miettiny välillä kun tulee semmosia yksittäisiä "nipistelyjä" tai muljahduksia että voisko olla liikkeitä mutta ei kai ne vielä. Kai ne on vaan niitä kun tapahtui vielä muutoksia kohdussa jne..? :)

Kyffiii tykkäykset sille et vauvalla kaikki hyvin ei hematoomalle! Kyllä mahtavaa että pikkusella kaikki hyvin:) sanoiko lääkäri että seurataanko raskautta nyt tarkemmin?

Kyffiii tykkäykset sille et vauvalla kaikki hyvin ei hematoomalle! Kyllä mahtavaa että pikkusella kaikki hyvin:) sanoiko lääkäri että seurataanko raskautta nyt tarkemmin?

Joo seurataan tarkemmin! Joka on kyllä tosi hyvä juttu!:) toivotaan nytte että mitään bakteeria ei pääse menemään.. Keskenmenon riski silloin niin suuri:( nyt vain lepoa!

Kyl mahtavaa että teistä pidetään huolta! Toivotaan että nyt pöpöt pysyy poissa ja vauva masussa vielä pitkään:) ja todellakin nyt lepoa ja rennosti olemista!

Joo o.. eikös tää vuoto vois olla tällä erää jo ohi.. eikä auta yhtää tää alhanen verenpaine. Aamulla mittari huus vaa erroria ku oli nii matalalla, mutta sen kyllä tunsiki. Nyt sentää vähän parempi, mut nyt yläpaine silti 82-95 ja alapaine 44-50 että pystyssä pysyy jotenki. Eilen sain piparkakkutaikinasta allergisenreaktion, että nyt en uskalla syödä taikka koskea koko taikinaan paitsi ehkä kumihanskoilla. :woot: On kai tämäki työmaa! :hilarious:

Ketjua on siivottu.
Muistutuksena, että linkkaukset Facebook-ryhmiin ja kaikki facebook-ryhmiin liittyvä mainostaminen foorumilla on kiellettyä. Sama sääntö koskee myös WhatsApp-ryhmiä tms. sovelluksia ja sivustoja. Tällaiset viestit poistetaan, ja sääntöjen rikkomisesta seuraa varoitus ja toistuvista rikkomisista käyttäjätili voidaan sulkea.

Kiellettyä on siis:
  • linkata Facebook, WhatsApp, tms -ryhmiä foorumikeskusteluihin
  • mainostaa Facebook, WhatsApp, tms -ryhmiä foorumikeskusteluissa tai omassa profiilissaan
  • 'huhuilla' tietoa facebook, WhatsApp, tms -ryhmistä (esim. "jos joku tietää hyvän fb-ryhmän niin laittakaa yksityisviesti")
  • Facebook, tms -ryhmiin kutsuminen yksityisviestein - tämäkin luetaan mainostamiseksi.

Moikka! Minäkin nyt vielä tänne ilmottaudun :happy119 täällä ootellaan toista mukulaa, LA on 5.5 :Heartred odottavan aika on pitkä ja ohan tähänkin asti vaikka mitä mahtunut. Mullakin ilmeni noita harjotussupistuksii, täytyy yrittää ottaa vaan rennommin et pikkunen pysyis mahollisimman pitkään masussa. Onnea kaikille odotusaikaan :Heartbigred

Onko teillä särkenyt päätä raskauden aikana jotenkin normaalia enemmän? :( mulla ei normaalisti koske päähään juuri koskaan, mutta raskauden aikana on ainakin 3 kertaa ollu päänsärkyä ja se särkee koko päivän.. tuli vain mieleen kun taas tänään aamusta asti ollu pää kippeenä :( takaraivosta jyskyttää..

Takaisin