Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä voihan jösses! Onneks kaikki hyvin! Toivottavasti myös labroissa sama tulos :) mä ainaki julistaisin heti kuukauden selibaatin tollasen jälkeen ja pahoittelisin miehelle että sori. :D viime raskaudesta välähtelee välillä muistikuvia mieleen tän raskauden edetessä, muistin että parina kertana vikalla kolmanneksella seksi aiheutti supistuksia ja vaikka tiesin että se on normaalia ja pitää vaan odotella et menee ohi ni säikäytti joka kerta niin että itkin. Hyvä fiilis varmaa ukolla ku seksin jälkeen muija itkee .. itsetunto katossa ja sillee :grin

Noh mä luulen että miehen puolelta tulee loppu vuoden selibaatti, säikähti muuten sen verran! Se nyt soitellut töistä tauoillaan että onhan kaikki hyvin<3 ihana karvanaama! Hyvä että ei alkanut itkee neuvolassa kun kuuli pikkusen sykkeet:,)
Noh nyt ei oo vuodellu mitään, joten toivotaan että oli siinä tän raskauden vuodot! Meillä kaikilla!!!! Massuun kyl nipistelee mut se nyt voi olla kasvukipujakin;)

Me ollaan kyl +35 viikot pistetty panten, kahdestakin syystä 1 synnytyksen jälkeen on pakko selibaatti ja 2 vauvan häätöä yritetty, mut se ei oikein oo onnistunut mut kivaa on ollu;)

Meillä kans mies otti ihan vapaapäiväksi sen seuraava päivän ku mulla alkoi vuoto seksin yhteydessä, että pääsen lääkäriin ja hän hoiti lapset, että saan vain levätä. Raukka kans säikähti niin paljon, mutta on meillä huolehtivia isimiehiä. :)

Mullakin vuoteli tuossa puolitoistaviikkoa sitten ja luulin oikeasti kipujenkin perusteella että kesken menee..johtui kuitenkin istukasta joka sijaitsee siis hieman kohdun päällä ja reuna siis vuoti :/ eikä olla miehen kanssa uskallettu seksiäkään harrastaa, vaikka vuotaminen ei siis aiheutunutkaan siitä, mutta silti..neuvolassa sanottiin että normaalia elämää saa jatkaa, mutta jos vuoto jälleen alkaa niin sitten pitää sen aiheuttanut tekeminen lopettaa.
mutta kaikista tärkein että pikkunen on kunnossa ! verenvuoto säikäyttää aina ! :/
//Muokattu ylläpidon toimesta

Last edited by a moderator:
Toivottavasti teillä vuotaneilla vuodot rauhottuisi. Varmasti tulee kova huoli niistä :/ Ja toivottavasti miehennne eivät "pistä" teitä ihan kokonaan selibaattiin :D vaikka varmasti miestäkin vuoto säikäyttää ja kovasti.

Meillä ollut melko hiljasta tuolla saralla koko raskauden ajan tähän mennessä. Alussa oli ihan järkyttävä pahoinvointi, joka kesti vk 14 saakka. Ei kovin tehnyt mieli. Nyt sitten vk 15 oon ollut saikulla supistusten takia, joten ei taas sen puolesta oo oikeen voinut puuhailla mitään. Saa nähdä meneekö näin loppuun asti. Nyt viikot 16+1.

Muokattu viimeksi:
Meillä oli eilen neuvola ja lääkäri aika:) kaikki oli hyvin:) ainut että hb oli mulla matala. Samoin verenpaine.. Mutta mulla muutenkin aina hb ollut huono. No nyt syödä rautalääkkeitä ja odottaa tammikuun rakenneultraa :)

Meinaattekos te rasvailla / öljytä kasvavaa mahaa? Mä kaupassa pidin jo kädessä bio-oilin purkkia, mutta en vielä ainakaan ostanut. :joyful:

Niinaki, minä ainaki aijon! Bio-oilia oon nyt aatellu että testaisin mutta pitäs päästä nuuhkaseen sitä purkkia ennen ostoa että jos se on kovin ärtsyn hajuista niin jää ostamatta kyllä. :grin
Esikoisen aikaan rasvailin sillä Bepancarella ja se oli ihan hyvä rasva. Riitti mulla koko raskauen eikä ollu voimakas tuoksu siinä minun nenään. Muistakaa myös rasvailla kylkiä ja rintoja jos ylipäätään rasvailette. :grin

Mulla oli bio oil käytössä esikoista odottaessa, sama on nyt. :) mun mielestä se ei juurikaan haise miltään, suosittelen. :)

Hei vaan kaikki! Täällä yksi esikoistaan odottava kyselisi että milloinkohan supistelua ensimmäisen kerran tulee ja miltä se tuntuu? Mulla raskausviikkoja nyt 15+2 ja välillä tuntuu että massu menee ihan pinkeeksi ja on sitä jonkin aikaa. Esimerkiksi tänään kauppareissun jälkeen taas tuntui että on ihan pinkeellään :D

Myös se askarruttaa mieltä että neuvola oli pari viikkoa sitten ja on seuraavan kerran vasta 1.2.?! Siinä välissä tosin ultra 9.1. Pitäisiköhän mun kuitenki varata tälle kuulle neuvola aikaa ihan vaan oman mielenterveyden takia että saa tietää pikkuisen voivan hyvin [emoji2] mä voisin vaikka rampata siellä joka päivä! [emoji23]

Nooraemilia tervetuloa mukaan! :)
Meilläpäin on kanssa alkuunsa harboin neuvolakäynnit.. toissapäivänä kävin nyt taas ja seuraava 23.1. Rakenneultra on välissä kans :)
Neuvolasta sanoikin, että alkuun on harvakseltaan käyntejä, mutta puolenvälin jälkeen useammin sitten :)

Kiitos :) Okei hyvä tietää että näin muuallakin! :) tiesin, että harvemmin alkuun mutten näin harvoin odottanut olevan!

Hei vaan kaikki! Täällä yksi esikoistaan odottava kyselisi että milloinkohan supistelua ensimmäisen kerran tulee ja miltä se tuntuu? Mulla raskausviikkoja nyt 15+2 ja välillä tuntuu että massu menee ihan pinkeeksi ja on sitä jonkin aikaa. Esimerkiksi tänään kauppareissun jälkeen taas tuntui että on ihan pinkeellään :D

Myös se askarruttaa mieltä että neuvola oli pari viikkoa sitten ja on seuraavan kerran vasta 1.2.?! Siinä välissä tosin ultra 9.1. Pitäisiköhän mun kuitenki varata tälle kuulle neuvola aikaa ihan vaan oman mielenterveyden takia että saa tietää pikkuisen voivan hyvin [emoji2] mä voisin vaikka rampata siellä joka päivä! [emoji23]

Siihen en osaa vastata et koska ekat supistukset tulee, joillain supistelee aikasemmin ja jotkut tuntee ekat (ja vikat) supistukset vasta synnärillä;) mut kuulostaa että sulla ollut harjoitus supistuksia, just masu menee pinkeeksi/kovaksi ja sit taas "löystyy", ne ihka oikeat supistukset onkin sit niitä kivuliaita, aaltomaisia ja saman tuntusia kuin harkkarit, mut tekee kipeetä ja saataa säteillä reisiin/selkään... Harkkarisupistuksista ei ole haittaa eikä ne mitään tee! Mulla vielä ollut mitään supistuksia, kyllä nekin kerkiää kokemaan myöhemminkin:p viikkoja 15+2...
Neuvoloita on meilläkin harvemmin n1kk välein, mut jos itsestä tuntuu että kaipaat enemmän neuvoloita niin kannattaa jutella oman hoitajan kanssa niin saat lisä käyntejä:)

Täällä taas vuotoa alkoi nyt yöllä, eikä tuu mieleen mistä voisi johtua.. Oli kyllä taas niin runsas vuoto.. En jaksais näitä vuotoja enään:( ei kai sd auta kun heti aamulla lähteä päivystyksessä käymään että saa nähä onko pikkuiselle kaikki hyvi...

Takaisin