Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyffiii, meillä poika puklaili kans kauheita määriä ku imetin makuulla kyljellään (napa-napaa vasten) ja sänky, kehto jne. oli vaakatasossa. Sain sit vinkin imettää puoli-istuvassa asennossa vauva reidellä "istuen" tuettuna ja nostaa kirjojen avulla sängyn pään ylös. Puklailu väheni merkittävästi ja nyt tulee ennemmin kuivia röyhtäisyjä. Toki joskus tulee puklua, mut sekin yleensä vaakatasossa olevalle hoitoalustalle.

Laurka meidän neuvolassa on ohjeistettu ottamaan itse yhteyttä, kun vauva syntyy. Esikoisen kotikäynti oli, kun esikoinen oli viikon vanha ja nyt tätä toista odottaessa ohjeistettiin samalla tavalla. Eli me mennään käymään neuvolassa, kun vauva on syntynyt ja on noin viikon vanha :) Soittoa neuvolaan siis :)

Hepskukkuu! Täällä arki lähtenyt pyörimään hyvin. Poika on nytte kaksi viikkoa eikä turhia itkeskele! Korvikkeilla ollaan nyt menty, kun ei maitoa riittävästi tuu.. painoa meillä on käyty nyt katsomassa pari kertaa ja huomenna tullaan uudestaan...
Pojulla painoa on nyt 2970g (tai ainakin maanantaina oli) ja syntymäpaino oli 3110g toivottavasti huomenna oltas saavutettu jo syntymä paino.
Itselle kauhee stressi ton pojun painon kans.. syö kyllä hyvin, mutta puklailee välillä kauheita määriä! Onkohan normaalia? Vai onko se vain sen merkki että oli tarpeeks täynnä..?

Onnea kaikille vauvan saanneille ja tsempit vielä joilla pieni on masussa<3
Moikka kyffii, meillä esikoisella oli refluksiaa joten puklaili tosi paljon...se sitten kyllä alko pysyy jossai välii paremmin sisällä...tosin sain luvan neuvolasta alkaa syöttää aiemmin kiinteitä mut kyl tyttö oli jo päälle pari kk:) sitä ennen oli aika hankalaa saada paino nousee sillai kunnolla...

Pitää soittaa huomenna neuvolaan! Mä kyllä muistan kun sanoi että soittaa sitten. Meillä kun on aika pieni kävijämäärä meidän neuvolassa. Tosin voi olla että on yrittänyt soittaakin heti syntymän jälkeen, mutta me oltiin melkein viikko sairaalassa ja lastenosastolla mulla oli puhelin aina suljettuna.

Ite ennätin soittaa mutta olis varmaan neuvolan tätiki soitellu kun oli just koneelta katellu ketkä on synnyttäny..meilläki joskus puklaa mutta harvemmin..monesti jos ei oo röyhtäytystä tullu nii hoitoalustalle saattaa vähä puklata tai yleesäkki jos kiireellä syöny ja ison annoksen..

Ootteko ulkoillessa pitäny harsoa tuulen/auringon suojana vaunuissa? Mietin että hyvähän suojata pikkuista ja eipähän mene ötököitä vaunuihin mutta mietityttää myös että kuinkahan helteillä lämpö nousee kun ilma ei kierrä hyvin :bored:

Täällä siirryttävä jo 2 koon vaippoihin kun 1 jää huonosti painamaan jalkoja ja selkeesti rannut jää. Ootteko minkä merkkisiä vaippoja käyttäny ja kokemuksia niistä? Meil libero ollu käytössä ja se on kyl meiän poitsulle ollu hyvin istuva ja imukykyinen ja kätsy kun siinä se pissaviiva niin erottaa onko pissaa tullu ja voi kakanki kurkata onko tullu ja onhan tuo kakka jo ruvennu tuoksahtamaan mukavasti. Kakkaa noin kerran pari vrk tällä hetkellä ja muksu tällä hetkellä päivää vaille 4 vko :happy:

Heiii.. minäkin kyllä täällä! :) jatkuvasti mietin että mitenhän täällä kaikilla menee ja mitä kuuluu kaikille ketkä mun kanssa arvuutteli oireita ja ootteko jo työkin päässy tosi toimiin...??

ME kotiuduttiin eilen, sairaalassa oli tosi ahdistavaa! Nyt paljon rennompi olo ja oikeasti olen alkanut nauttimaan tuosta nyytistä! :) hormonit hyrrää, onnen kyyneleitä tulee ja aika menee ku siivillä O.o

Mammuska, mä oon pitäny harsoo ja pitäny sillai "ilmavasti" siinä, ja välin kyl koittanu poikaa onko sillä kuuma vai mikä...:happy: mekin käytetään koon 2 vaippoja, muumi merkkisiä vain, ne on ollu iha ookoo, esikon kanssa myös niitä käytin..Miuq, kiva kuulla että ootte kotiutunu! Muakin ahisti olla sairaalalla, ja hypin kyl riemusta kun kotia päästiin:playful: tääl on menny 3 vko ihan kivasti, väsyttää välin vain:cat:

Hei asiasta kolmanteen...jälkivuotohan jossain vaiheessa muuttuu rusehtavaksi, juu mulla muuttu mut nyt (päälle 3vko synnytyksestä) se on alkanu olemaan enemmän punasta..pientä alavatsa kipuakin löytyy..onko muilla samaa ja pitäskö olla huolissaa:bag:

Mullaki kesti sen 3vko jälkivuoto ja niukkeni tosi vähiin..sitten alkoi punaisena vuoto eli todennäköisesti menkat tuli, maitoakaa ei tule enää niin että imettäisinkään..cerazetet aloitin 2 vko sitten että joko menkat tai tiputteluvuotoa..

Ninamommy, kannattaa olla lääkäriin yhteydessä, kun tuo kipu saattaa johtua alkavasta kojtutulehduksesta, kannattaa mitata lämpö ensin. :)

Mammuska, mä ostin vaunuverhon vaunuihin ja kaukalossa on myös oma. Ja hyttysverkkoa käytän vaunuissa, niin ei mee hyönteisiä sinne.

Viime yönä klo 00.00 meille syntyi aivan ihana vaalea hiuksinen tytön tyllerö<3 mitat hänellä 47cm/3040g, mahdollisesti päästään jo tänään kotiin jahka lääkäri tulee tarkastamaan 9-12, meillä molemmilla kaikki mallikkaasti mitä nyt väsyttää :)

Onnea äippä! Ja muutkin synnyttäneet! :) hirmu vähän ehtii enää tänne kirjotella ajatuksen kanssa , mutta käyn aina lukemassa kuulumisia :)

Onnea äippäx4!!!

Samaa oon miettinyt, SeToinen, vähän kerkee kirjottaa Mut kuulumisia tulee kyllä katsottua. Tekis mieli kirjottaa synnytyksestä ja kaikesta että miten on lähtenyt rullaamaan mutku jotenki aina ku alottaa kirjoittamisen no sit tuleekin jotain muuta mitä pitää tehdä... (yleensä imetys ja sen ajan oon pyhittäny vaaville)

Mutta, kunhan arki ja rutiinit alkaa hahmottua niin varmasti sitten :)

Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja hurjat loppu-tsempit vielä odottaville!!! <3

Heh, minusta tuntuu, että mulla ei ole oikein mitään sanottavaa. En halua kirjottaa synnytyksestä. Kai tämä hidas palautuminen vaikuttaa. Nyt on niin ihanat säät ulkona ja paljon tapahtumaa Helsingissä, mutta itse ei pääse ulos, vaan makailen ja otan mahdollisimman rauhassa - sen minkä suinkin voin kotitöiden ja esikoisen kanssa. Vauvaan tutustumista, opiskelua ja pieniä juoksevia asioita hoidettava. Siinä se arki, ei mitään ihmeellistä, mutta aika menee.

Ihana, kun monilla on jo vauvat syntyneet, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään isompia huolia. Ainakaan kukaan ei ole tänne sellaisista kirjoittanut. Esikoisen syntymän aikaan ryhmässä oli parikin vakavasti sairasta vauvaa ja siinä oli vanhemmilla huolta.

Onnea kovasti äippäx4!:dummy1: täytyy täs seurailla tuota vuotoo ja mittailla lämpöö..toivottavasti ei oo mikää kohtutulehus tuloillaan:banghead:

Susse onneksi on kohtalotovereita :D mulla la meni jo keskiviikkona ja epätoivo meinaa iskeä!

Takaisin