Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei... Vauvalla kaikki hyvin ja on niin rauhallinen ja ihana... Itellä ei niinkään kaikki hyvin siks jäänykkin kirjotukset vähiin

En oo salaisella puolella miekään. Meillä arki ihan hyvin rullaa. Välissä vähän kiireisempiä päiviä joskus vähän rauhallisempia. Nukutaan kun keretään. :D

Onnea onnea! <3

Ja te jotka vielä odotatte, niin odottavan aika on pitkä. viimeiset viikot ja päivät tuntuu matelevan kun oireita kyttää ja odottaa että alkaa tapahtua :D mä tiedän. :P
Mutta eipä mene enää jokatapauksessa kauaa! :)

Täälläkin vauva-arki sujunut hyvin. Isosiskojensa vauva aikaan verrattuna tämä typy on todella helppo tapaus. ei siia voi kun nautiskella ja ihmetellä! Pikku kitinät ei tunnu missään, kun muistaa millaista oli monta kuukautta koliikkivauvan kanssa. :D
Uskaltauduin siis jopa varaamaan risteilyhotellimatkan elokuulle :D en malta odottaa et päästään uudella kokoonpanolla reissuun.

Ps. Minne Gatusa on kadonnut? Ei ole kuulunut pitkään aikaan..? Täällä jo ikävöidään :D

Meillä vauva on ollut erittäin itkuinen tapaus... sillä jäänyt kirjoittelu vähemmälle. Ikää on kolme viikkoa nyt, ja tähän mennessä joka yö ollaan valvottu keskellä yötä vähintään kolme tuntia ja itketty..pisin pätkä mitä oon saanu nukkua ni on kaks tuntia. Alkaa jo tuntua siltä että haamuna kuljen eteenpäin. Taaperohan ei päivällä anna levätä, ja vauva vie päivälläkin aikansa kun koko ajan joutuu kanniskella ympäri taloa. Tällä viikolla päästään vyöhyketerapiaa toivottavasti ja toivottavasti sieltä saadaan apu mahavaivoihin...

Täällä minäkin vielä yhtenä kappaleena! :hello La tulevana sunnuntaina ja täsmälleen samat oireilut ku sulla Äippä x4. Mitään ei tahdo enää saada tehdyksi kun on niin kankea ja just kun tuo vauva painaa niin alhaalla! :hilarious: Huoh, no ehkä tää kohta loppuu! :joyful:

Täällä kans linjoilla! Kävin just tsekkailemassa et mitä d-vitamiineja te muut ootte käyttäny. Meillä aloitellaan niitä sit ens ma. Ehkä kokeillaan gefilusta, ku se on tuntunu monelle sopivan.

Me ollaan oltu kotona reilu viikko ja arki on lähtenyt rullaamaan tosi kivasti. Jonkinlaista rytmiäkin löydetty päivään ja yöllä syödään kahdesti-kolmesti, eli yleensä pari 3h pätkää + yhden lyhyemmän saan itsekin nukkua. Ainakin toistaiseksi helppo ja rauhallinen tapaus, joka ei turhasta kitise [emoji173]. Ruokakin maistuu kun paino noussu jo 3530g->3920g ja ikää poitsulla 9vrk :D.

Täällä ei oo sanaakaan mainittu nuista d-vitamiineista että potäis vauvalle antaa. Mulla kumminki lähiviikkoina jälkitarkastus ja vauvalla oma tarkastus niin sitten kyllä kysyn asiasta.

Meillä tyttö toisinaan itkee ilmavaivojaan mutta kun olkapäälle laittaa nii usein rauhoittuu tai kun saa tissiä lutkuttaa.. ei oo semmosta epämäärästä itkua johon ei mikään auta onneks meillä pahemmin.

Voihan himpura. Ehti unohtua jo miten kallista tuo synnyttäminen on.. Kolmen sadan euron lasku pamahti postilaatikkoon tänään.. :o en tiedä olisko sittenkään ollut varaa ... :nailbiting::rolleyes:

Outomamma, kuin se nyt noin kallista? Muistaakseni mulle se maksanu jotain 100-150€ siis just toi sairaalassa makaaminen 2-3päivää... Esikosta oltiin sairaalassa 5 päivää ja se olikin sit toinen juttu... Mut ei se sillonkaan ollu 300€ o.O

Noh just, onko se hinta jo noussu tässäkin?:mad: Sitä suuremmalla syyllä haluan polikliinisen synnytyksen mikäli vauvalla ja mulla kaikki hyvin... Ryöstö hinta!! :shifty::nailbiting:

Joo vuorokausihinta tosiaan tuo 49,50.. ja lähtöpäivästäkin meni täysi hinta vaikka lähdettiin aamulla.. :facepalm:

No ja eikä tässä vielä kaikki, tajusin just, että en näköjään ole hakenut lapsilisää samalla kun hain äitiysrahat ja avustuksen... kyllä ottaa aivoon..
Mitenkäs mä nyt ees sitä hakemusta teen kun en tiedä vielä lapsen henkilötunnuksen loppuosaa...:meh:

Maksaako ne takautuvasti?

Kyllä kai sitä pystyy hakemaan ilman henkilötunnusta. Ja ens kuussahan sitä aletaan meille maksamaan, siis jos vauva on syntynyt toukokuussa.

Äippä, se on noussut jo viime vuonna

Niijuu siellä pitää maksaa. Täällä Englannissa NHS on ilmanen nii meille ei laskua onneks tuu. Ei nyt hirveesti oiskaan varaa ku talokaupat just tehty. Säästyy seki raha.

Kela kyl voi maksaa takautuvastikin etuuksiaan mut sit kandee joko soittaa tai mennä käymään siellä... et jos teillä jollain syntynyt pikkunen huhtikuun puolella niin lapsilisä oikeus alkaa jo toukokuussa eli olis tänään pitänyt tilille pätkähtää;)

Takaisin