Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuumetta ei oo, hyvä! Ja Pikkuinen pyöriskelee tuolla. <3 Odotan aamuun, jos jatkuu tällaisena ni soitan nlaan. Eihän siitä voi haittaakaan olla että ilmaisee huolensa :) tänks tytsyt! ;)

Onko täällä muita siitepölyallergisia? Mietin kun kohta pitäisi alkaa syömään allergialääkkeitä, että mihin lääkkeeseen ootte saaneet luvan? Itselläni loratadin, saa kuulemma lääkärin mukaan käyttää raskaana vaikka pakkausselosteessa lukee että raskaana kielletty... mutta en kyllä ilmankaan pärjää.

Minä myös allergian uhri. Mulla lääkäri määräs raskauteen cetirizin muistaakseni viimeksi, mutta en kyllä ole nyt tosiaankaa varma oliko sitä.

Mulle määrättiin 2012 atooppiseen ihottuman kutinaan Tuulixia. Tässä raskaudessa ei oo sitä kutinaa ollu paljon, kortisonivoiteella ja perusrasvalla oon selvinnyt.

Täällä myös siitepölyallergian uhri. Pitääkin kysyä kevättä ajatellen mitä saa turvallisesti käyttää. Mulla yleensä pahenee allergia niin, että tarvitsen myös astmalääkettä jotta saisi kunnolla hengitettyä.

Muistin oikein tuon allergialääkkeen. Mulle ei oo nuo edellä mainitut lääkkeet sopinu, mutta tällä olen pärjännyt hyvin. Minullakin astmalääkkeet pahan allergiakauden aikana rinnalla, sekä nenä sumute ja silmätipat, mutta viime raskaudessa en niitä tarvinnut kun raskaus "hoiti" mun allergiaa! Tässä raskaudessa taas olen saanut ruoka-aineistakin allergisen reaktion niin kauhulla odotan pölinä aikaa..

Täällä potkut tuntuu lähinnä oikealla alhaalla tai sitten ihan keskellä. yhtään potkua en oo oikealla puolella tuntenut. Ja ihan muutaman pitkun vain kylkiluihin.

Laitoin eilen kelalle paperit menemään. :) toivotaan et selkä antaaa vielä olla töissä sinne huhtikuun loppuun. Alkaa nyt jo ikävästi temppuilemaan, et voi olla ettei tän selän kaa sinne asti töitä tehdä.

Täällä myös siitepölyallergian uhri. Pitääkin kysyä kevättä ajatellen mitä saa turvallisesti käyttää. Mulla yleensä pahenee allergia niin, että tarvitsen myös astmalääkettä jotta saisi kunnolla hengitettyä.
Miulle sanottiin neuvolassa, että cetritzin on turvallista käyttää, kun kyselin mitä voi syödä allergiaan. Alkaa nuo lepät kuitenkin kukkia jo maaliskuussa.

Minullakin astmalääkkeet pahan allergiakauden aikana rinnalla, sekä nenä sumute ja silmätipat, mutta viime raskaudessa en niitä tarvinnut kun raskaus "hoiti" mun allergiaa!

Mä aloin esikoista odottamaan huhtikuussa 2015 ja mulla myös raskaus hoiti allergian, en kärsinyt ollenkaan siitepölyallergiasta! :smiley-angelic001 Mutta viime keväänä kun ei raskaana enää ollut, niin iski taas niin kauheat allergiaoireet että huhhuh. :shifty: Saas nähdä miten tänä vuonna käy...

Heissan ! Pitkästä aikaa täällä taas...:greet025
Tosiaan ollu niin poikki/väsyny/paljon ajateltavaa, ettei ole joutanut kirjoitella, vaikka mieli ois tehny..
Mulla oli paljon kysymyksiä teille, mut arvatkaa muistanko enää yhtään.. Hitto tätä hajamielisyyttä...:happy090

No ainakin nuista lantionpohjalihaksista. Ootteko tehneet? Suositelkaa mulle jotain? Pelottaa jo valmiiks millanen alapää sitä on synnytyksen jälkeen.. huhhuh..

Tänään käytiin neuvolassa, ekaa kertaa ultrattaessa kun jäbätsy oli paikoillaan! Siellä se tyytyväisenä nukku ja välillä näkyi, kun suu aukeili (maiskutteli varmaan unissaan).:Heartred:love017

ps.Ei vois uskoa, että nyt mennään jo viikolla 28..... Niin onnellinen pienestä rakkaasta, joka toivottavasti saadaan nähdä muutaman kuukauden päästä.:Heartred

Muokattu viimeksi:
Heissan ! Pitkästä aikaa täällä taas...:greet025
Tosiaan ollu niin poikki/väsyny/paljon ajateltavaa, ettei ole joutanut kirjoitella, vaikka mieli ois tehny..
Mulla oli paljon kysymyksiä teille, mut arvatkaa muistanko enää yhtään.. Hitto tätä hajamielisyyttä...:happy090

No ainakin nuista lantionpohjalihaksista. Ootteko tehneet? Suositelkaa mulle jotain? Pelottaa jo valmiiks millanen alapää sitä on synnytyksen jälkeen.. huhhuh..

Tänään käytiin neuvolassa, ekaa kertaa ultrattaessa kun jäbätsy oli paikoillaan! Siellä se tyytyväisenä nukku ja välillä näkyi, kun suu aukeili (maiskutteli varmaan unissaan).:Heartred:love017

ps.Ei vois uskoa, että nyt mennään jo viikolla 28..... Niin onnellinen pienestä rakkaasta, joka toivottavasti saadaan nähdä muutaman kuukauden päästä.:Heartred

Hei Mam17 ! Mä oon jumppaillut lantionpohjanlihaksia viikossa aina 3-5 päivänä. Oon tehny joko omana harjoituksena tai samalla kun on tehnyt jotain muuta. Teen aina niin että "pumppaan" ensin 20 kertaa peräkkäin. Rentoutan. Sit jännitän n.10sek ja rentoutus 10sek, tätä kolme kertaa. Rentoutus. Sitten jännitys 5sek ja lepo 10sek, tätä kolme kertaa.

Tärkeetä on kuitenki ettei niitä koko ajan jumppaile koska lihas se on sekin ja niinku muutkin niin lantionpohjanlihas tarvii lepoa. Koska jos se on jatkuvassa jännityksessä niin lihas "turtuu" eikä aktivoidu eri ärsykkeisiin enää niin helposti.

Myös rentouttaminen on tärkeää ettei vauvan tarvitse synnytyksessä niin sanotusti "teräsoven" läpi puskea itseään ;)

Heipä hei pitkästä aikaa! Täällä monen ultran ja huolien täyttämien päivien jälkeen vauvalla näyttäs olevan kaikki kunnossa❤ katotaan kuin pitkään pikkunen viel kohdussa viihtyy. Ens viikolla laitetaan kortisonit jos yhtään edistystä tapahtunu ja osastolle makoilee. Kohdunkaula alle 2.5senttiä.

Koohoo, millä viikolla sä meet? Toivotaan vielä että pikkunen jaksais majailla masussa vielä! Voimia sinne suuresti ja kasvu voimaa pikkuselle masuun<3

Onko sulla koohoo ollut millaisia oireita? Kovasti tsemppiä ja toivotaan että pikkuinen vielä kohdussa viihtyisi.
Mua vähän huolettaa, kun meidän pikkuinen vaan melskaa tuolla syvällä lantiossa, että alkaako missä vaiheessa kypsyttämään paikkoja. Toivottavasti ei.

Huomenna 27viikkoa täynnä. Vauva ollu kuukauden pää alaspäin ihan kohdun suulla ja sisäpuolelta lähteny aukee. Aiemmin jo 2keskosta. Mulla on sidekudossairaus ja krooninen väsymysoireyhtymä enkö saa nukuttua ku muutaman tunnin viikossa. Raskasta on varsinki henkisesti, fyysiset kivut kestää hyvin.

Kyllä kuulostaa koohoo raskaalle, toivotaan että pikkunen jaksais olla vielä hetken madussa kasvamassa ja sinä saisit lepoa, voimia! Onneksi Suomessa pikku keskosten hoito on huippu luokkaa, enkeleitä pikkuselle<3

Koohoo kuulostaa rankalle. :sorry: Toivottavasti pieni viihtyisi ja sinnittelisi vielä, ainakin turvallisille viikoille asti. Jaksamista & tsemppiä!

Takaisin