Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin yksi varovainen mamma ilmottautuu mukaan. Testin tein jo viikko sitten sunnuntaina ja yllätykseksemme plussaa näytti heti eka kierrosta! Ennestään meillä vilkas poika 12/13 sekä neiti omatahto 8/15 eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita meillä riittää. :) Aikaisempia lapsia on saanut tekemällä tehdä, joten on itselle suuri ihme kaiken kokemamme jälkeen että näin nopea tärppi osui meille!

Hip hei miuk ja tevetuloa porukkaan! Pahoittelut menetyksestäsi! Raskaana kuitenkin nyt olet, joten koita nauttia siitä :) Ne murheet ehtii kyllä odottaa :)

Onnittelut plussasta BaaBaa ja tervetuloa! Ihanaa odotusaikaa!

Täälläkin ilmoittautuu yksi varovainen odottaja. Toista pientä kaivataan kolmevuotiaan esikkoneidin sisarukseksi. Takana kaksi vuotta yritystä ja kolme keskenmenoa, joista viimeisin kesäkuussa. Tuskin olen vielä jouluvauvani menetyksestä edes toipunut henkisesti, aikamoinen ihme oli tämä uusi plussa. Edellistä keskenmennyttä yritettiin vuoden verran, joten en ehtinyt edes vielä kunnolla odottaa taas raskautumista. Testit on näyttäneet vähän vähempiä viikkoja kuin "pitäisi", mutta ovis yleensä kyllä ollutkin myöhäinen. Toivotaan, että siellä joku on, pakko kyllä vielä tällä viikolla tarkistella, olisko viikot nousseet ja sitten etsiä uudesta kaupungistamme varhaisultraaja. Tsemppiä kaikille jännittäjille, kunpa kaikki pienet toukokuiset pysyisi matkassa mukana! <3

Heippa kaikille ! Täälä 24 vuotias tyttönen Seinäjoelta odottaa toista muksua viikoilla 5+6 :) Ensimmäinen syntyi 7/14! Laskettuaika tällä tietoa 1.5 ! :) ekassa raskaudessa oksensin kymmenisen viikkoa joten pidetään peukut pystyssä että tällä kertaa se pysyisi vaan tässä etovassa olossa :rolleyes:

Kiva kuulla että täällä on odottajia samalta suunnalta! Ollaan vieläpä saman ikäisiä! :)mulla la on 11.5. Mulla jo kaks ennestään 1/12 ja 2/14.

Täällä äsken koitin kotidoppleria hetken mielijohteesta kun se on tossa yöpöydän laatikossa pölyttynyt esikoisen ajoilta ja kyllä siellä nopeasti kävi syke kaksikin kertaa ruudulla, ensin 110 ja sitten 120!:happy:
Myös istukan suhina kuului oik. Puolella alhaalla eli kyllä siellä taitaa elämää olla!:wink:Heartred
Rv 6+1

Mä luulen et kans hommaan ei oo aikasemmissa ollu mutta nyt olis ihan kiva mä sitä jo toisen kohdalla mietin mutta se vaan jäi hommaamatta :)

Muistelen vaan, että se helposti on sitten sitä sykkeen etsimistä koko ajan, ja auta armias jos sitä ei joku kerta löydy!

Kävin äsken työhaastattelussa. Mitä te tekisitte, jos saisitte nyt uuden työpaikan? Minä ajattelin, että sanon rehellisesti jos ne mut ajattelee valitsevansa. Todennäköisesti en sitten saa paikkaa, mutta kun kerta tiedän niin haluan olla rehellinen. Jos ne on tympeitä, niin kai ne sitten olis muutenkin olleet, jos tulee hankala paikka..

Rehellisyys maan perii, Jonsson. Mielestäni raskaus ei ole syy jättää ketään palkkaamatta, ja jos työnantaja päättää kuitenkin niin toimia, on se hänen tyhmyyttään. Saattavat vaan menettää aika paljon :)

Ehkä se kannattaa kertoa heti? Samaa mieltä että ei sais vaikuttaa toki aika suuri riski että vaikuttaa ja ei saa töitä mutta ei se myöhemmin kivaa ole kun kirotaan maasta taivaaseen että tiesit jo silloon..

Mä en kertoisi. Mä menin juosten pomolle kertomaan sillon kun esikoisen ekasta ultrasta kotiuduin, ajatuksena et pomo saa sit hoitaa kaikki sijaisuudet ja mun työkaverin työsuhteen jatkot heti kuntoon jne ihan rauhassa. Sain vaan paskaa niskaan eikä edes yksiäkään onnitteluja. En todellakaan saanut kiitosta siitä kun itse kuvittelin olevani lojaali ja tunnollinen. Jos ois ollut sillon tuolle pomolle työhaastattelutilanne ja oisin kertonut raskaudesta, ois varmasti jäänyt paikka saamatta. Joo pomo ois ollut mulkku jne, mutta mieluummin olisin pitänyt suuni supussa ja saanut työpaikan jolla maksaa asuntovelkaa ja elämistä. Tossa asiassa kannattaisi mun mielestä olla itsekäs.

En kertoisi. Jo sen vuoksi, että on niin alussa. En edes omalle pomolle tule kertomaan kovin nopeasti. Katsotaan sitten kun on 1. kolmanns takana. Ihan siis jo sillä en kerro, että jos menee kesken.. Saman periaatteen pitäisin työhaastattelussa.

Toi on Mangolia kyllä niin väärin. Mulla itseasiassa on työpaikka, joka otti edellisen raskauden todella hienosti, vaikka tein silloin ihan saman ratkaisun, kuin sinä. Siltä pohjalta en halua vaihtaa työpaikkaa ja hankaloittaa opinnäytetyön tekemistä(keskeyttäisin opintovapaan) , jos se uusi työpaikka ei vaikuta kaikin puolin hyvältä.

Mä en kyllä myöskään kertoisi vielä tässä vaiheessa. Vaikka raskaus ei "saisi" vaikuttaa niin kyllä mä uskon että kahdesta hakijasta aika moni työnantaja valitsisi sitten sen ei-raskaana olevan jos muuten samantasoiset hakijat. Kuitenkin vielä niin alussa, ja jos viikkoja on vaikka jotain 5 nyt niin eihän sitä välttämättä kaikki itsekään vielä edes tiedä olevansa raskaana :p ja olisihan se kaunis ajatus että rehellisyys maan perii, mutta valitettavasti tää maailma on vähän sellainen ettei se aina kuitenkaan ihan niin mene.

Samaa mieltä, että en kertoisi. Sama tilanne oli minulla kun kakkosta aloin odottamaan. Hain kahta eri virkaa, joista toista olin toimittanut jo useamman vuoden määräaikaisena ennen esikoisen äityslomaa sekä toista saman työpaikan esimiesvirkaa. No esimieheksi minua ei valittu luultavasti ikäni ja tuoreen perheeni vuoksi vaikka pätevyyttä oli enemmän kuin virkaan valitulla vanhemmalla mies henkilöllä.. no oman virkani sain vakituiseksi kuitenkin. Nyt sitten jo valmiiksi ahistaa kertoa, että en tule vieläkään töihin takaisin. Tämä siksi, että en saa käydä kodin ulkopuolella missään jossa joku ei tulisi kysymään "joko tulet töihin?" kysymystä. Työpaikallani alkoi myös heti puheet että nyt kun sinulla on poika ja tyttö sinulla on kaikki ja voit palata sorvin ääreen.. :confused005

Toi on kyllä hankala tilanne! Olen samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa, sekä kertomisen puolesta että vastaan. Raskaus ei ihan oikeasti saa vaikuttaa palkkaamiseen, mutta koitapa jotenkin todistaa, että ovat juuri sillä perusteella jättäneet palkkaamatta :/
Sitten taas toisaalta aika ikävä kitka saattaa tulla pomon ja työntekijän välille kun raskaus paljastuu ja se, että siitä on tiedetty, mutta ei ole kerrottu. Tai sitten pomo suhtautuu ymmärtäväisesti. Sitä kun ei voi tietää etukäteen.
Sekin on myös totta, että näillä viikoilla kaikki eivät välttämättä edes tiedä vielä olevansa raskaana!

Mulla on vähän sama tilanne, mutta se on edessä vasta joulukuussa. Silloin määräaikainen sopimukseni on katkolla ja mielelläni jatkaisin vielä siihen äitiysloman alkuun asti, mutta jatkavatko he sopimusta silloin enää kun silloin tuskin voin edes kiistää olevani raskaana. ...

Mä en myöskään kertoisi. Olen itse ollut vähän samassa tilanteessa, olin hakenut yhtä työpaikkaa jo ennen kuin olin raskaana ja kävin työhaastattelussa ennen kuin sain itse tietää olevani raskaana. Kun sain tietää, että saan kyseisen paikan, niin sovittiin miehen kanssa, että siirretään yritystä vähän myöhemmälle. Pullat oli kuitenkin jo uunissa ja uudet työkaverit näreissään sitten kun raskaus heille selvisi. En siis edes aloittanut heti, joten olin jo näkyvästi raskaana kun menin töihin. Itseä varten tässä kuitenkin eletään eikä työantajaa.

Minä jättäisin myös kertomatta, koska koskaan ei voi tietää miten loppuunsa käy ja kestääkö raskaus..

miten muitten pahoinvoinnit? :) itellä näyttäis siltä että alkaa pahenee ja tulee pahempi kun esikoisesta...

Takaisin