Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@SuperTaateli Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla kans sama edessä ylihuomenna, mutta siis olin jotenkin ajatellut että ne riskilukemat sais tietää samalla käynnillä 🥲 eli siis joku viikko menee vielä että saa tietää?

Riippuu ilmeisesti ihan paikasta, osa saa heti tietää , täällä ei 😄

Useimmiten kuitenkin OmaPostiin kilahtaa seulatulokset ihan muutamassa päivässä, ja toki jos jotain hälyttävää ilmenisi, niin silloin soittokin tulee muutamassa päivässä. Sanoisin, että jos puhelin ei soi päivä tai pari ultran jälkeen, niin silloin seuloissa on kaikki hyvin 😊

Edit. Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista @SuperTaateli ❤️

Mä pohdin tuolla toisella puolella tätä samaa asiaa, että miten nopeasti tulokset saa ja se tosiaan vaihtelee paikkakunnan mukaan.
Itse toivon että edes jonkinlaisen "varmuuden" saisi jo ultran yhteydessä, koska oli seuraavana päivänä oli tarkoitus nähdä vanhempia/sisaruksia ja voisi vihdoin jakaa uutisen raskaudesta.

Kiva että omapostiin saattaa tulla tulokset aiemmin jo kuin viikon päästä. Itseä tämä stressaa, meillä jo yksi erityislapsi. Kyllähän sitä miettii jos tulokset ovatkin, että jotain on pielessä. Mutta ei auta nyt stressata! :)

Piti aktivoida omaposti ihan tätä varten, en tienny että sitä käytetään vielä! 😁😁

@SuperTaateli Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla kans sama edessä ylihuomenna, mutta siis olin jotenkin ajatellut että ne riskilukemat sais tietää samalla käynnillä 🥲 eli siis joku viikko menee vielä että saa tietää?
Ehkä tässä on paikkakuntakohtaisia eroja? Viime raskaudessa me saatiin kyllä tietää sillä samalla käynnillä.

Huhuilen myös täältä taustalta että itse ainakin saanut hus alueella sama päivänä omakantaan tiedon, vaikka kirjepostissa mennyt aina se viikko.

Toivotaan, että täälläpäin sais mahdollisimman pian! Noh, huomenna selviää 🤞🏼 en oikeen osaa edes jännittää vielä

Moi kaikki. Löysin vasta tämän foorumin. Joskus olen käynyt lukemassa mutta nyt otin tähtäimeen salaiseen ryhmään pääsyn. :) Täällä nyt 11+2. Ikäeroa esikoiseen tulee yli kymmenen vuotta.

Apeista oli keskustelua, mulla on Flo, Raskaus+ ensisijaisina. Välillä kurkin Preglifea.
Meillä myös esikoisen kanssa tulee 10v ikäero, keskimmäiselle ja uudelle tulokkaalle tulee 8v ikäero :)

Sivuvaunusänky vauvalle.
Kenellä ollut käytössä tai meinaatte ottaa käyttöön, kertokaa plussia/miinuksia!
Itsellä oli ajatuksena, että tottakai alkuun tuollainen sivuvaunu voisi olla aika hiton kätevä. Puoliso väitti kuitenkin, että ei se ole käytännöllinen, ennemmin vain suoraan tavan pinnasänky. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En tiedä mistä hän oli tällaisen ajatuksen saanut, mutta tuskin ainakaan siitä, että olisi itse sellaista käyttänyt. Haluan oikeita mielipiteitä ja käyttökokemuksia aiheesta enkä puolison mutuilua:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kiitos!

Sivuvaunusänky vauvalle.
Kenellä ollut käytössä tai meinaatte ottaa käyttöön, kertokaa plussia/miinuksia!
Itsellä oli ajatuksena, että tottakai alkuun tuollainen sivuvaunu voisi olla aika hiton kätevä. Puoliso väitti kuitenkin, että ei se ole käytännöllinen, ennemmin vain suoraan tavan pinnasänky. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En tiedä mistä hän oli tällaisen ajatuksen saanut, mutta tuskin ainakaan siitä, että olisi itse sellaista käyttänyt. Haluan oikeita mielipiteitä ja käyttökokemuksia aiheesta enkä puolison mutuilua:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kiitos!
Meillä tulee käyttöön, ostettiin kavereilta jotka olivat aloittaneet normaalilla pimnasängyllä ja sitten ostaneet siihen nosteluun kyllästyneenä bedsidecribin. Onhan se paljon pienempi myös, joten vauvalla kuvittelisin olevan turvallisempaa nukkua siinä. Mä pelkään myös perhepetiä koska ollaan miehen kanssa molemmat tosi levottomia nukkujia eikä se meidän moottorisängyillä oikein onnistuisikaan. Bedsidecribillä saadaan kuitenkin vähän perhepetifiilistä ja myös mun imetyksen öisin kuvittelisin olevan vaivattomampaa. 😊

Sivuvaunusänky vauvalle.
Mä oon kanssa vähän miettinyt tämmöisen hankkimista, kun meillä on vain 140cm sänky eikä vielä ainakaan ajatuksena vaihtaa sitä. Ja mies on kaiken lisäksi todella levoton nukkuja. Ja jostain vielä luin, että ei saisi nukuttaa vauvaa perhepedissä jos edes toinen vanhemmista tupakoi. Eikä miehellä näytä olevan intressejä sen lopettamiseenkaan, niin senkin takia tuollainen sivusänky vaikuttaisi hyvältä.

Sivuvaunusänky vauvalle.
Täältä iso peukku sivusängylle. Vaikka esikoisen kanssa nukuttiin usein myös perhepedissä, niin tuo oli käytössä n. 5-6kk ikään, kunnes meni ahtaaksi. Ei myöskään pelottanut, et vauva putoaa perhepedistä, kun sänky oli esteenä.

Ainoa huono puoli, joka tulee mieleen on se, että imuroiminen sängyn alta oli vähän hankalampaa, kun sivusänky piti ottaa irti imuroinnin ajaksi (kuulemma näin piti tehdä, mä en ikinä irrottanut, mut miehen mielestä piti, jotta sai hyvin siivottua :Winking Face:).

Olen @Tiarella miettinyt monta kertaa miten sulla sujuu? ❤
Hyvin, tänään oli niskaturvokeultra ja kaikki ok senkin osalta. Ainut että mun yks kaveri sai mut itkemään kuinka hän lupasi tukea mua mutta sitten laittoikin viestiä ettei kestä raskausjuttuja hän menetti 3v sitten kaksoset raskaana ollessaan. Ymmärrän kyllä kun itsekin menettänyt ihan ekan. Puhu ettei ole vielä ylipäässyt. Ei siitä koskaan pääsekään yli jos hän niin luulee. Mutta kun muutenkin olen ihan yksin eikä kavereita ole eikä ketään kenen kanssa puhua niin aloin taas itkemään sitä kun oon ihan yksin eikä kukaan halua olla mun kaveri. 😭 2014 vuodesta asunut täällä mistä mies on kotoisin ja en ole saanut sinä aikana yhtään kaveria. Aika ajoin itken yksinäisyyttäni.

Joskus ollu tunteita että en halua tätä vauvaa ja sit taas sujut asian kanssa. Eli perus juttuja, ei tosin aiempien kohdalla ole tämmösiä tunteita ollut. Veikkaan että miehen suhtautuminen alkuun vaikuttanut mun omaan mieleeni negatiivisesti. Nykyään on ihan ok asian suhteen, vaikka ei asiasta puhukaan. Kyllä nuoremmalle esim. Viime iltana että vauva mahassa.

Hyvin, tänään oli niskaturvokeultra ja kaikki ok senkin osalta. Ainut että mun yks kaveri sai mut itkemään kuinka hän lupasi tukea mua mutta sitten laittoikin viestiä ettei kestä raskausjuttuja hän menetti 3v sitten kaksoset raskaana ollessaan. Ymmärrän kyllä kun itsekin menettänyt ihan ekan. Puhu ettei ole vielä ylipäässyt. Ei siitä koskaan pääsekään yli jos hän niin luulee. Mutta kun muutenkin olen ihan yksin eikä kavereita ole eikä ketään kenen kanssa puhua niin aloin taas itkemään sitä kun oon ihan yksin eikä kukaan halua olla mun kaveri. 😭 2014 vuodesta asunut täällä mistä mies on kotoisin ja en ole saanut sinä aikana yhtään kaveria. Aika ajoin itken yksinäisyyttäni.

Joskus ollu tunteita että en halua tätä vauvaa ja sit taas sujut asian kanssa. Eli perus juttuja, ei tosin aiempien kohdalla ole tämmösiä tunteita ollut. Veikkaan että miehen suhtautuminen alkuun vaikuttanut mun omaan mieleeni negatiivisesti. Nykyään on ihan ok asian suhteen, vaikka ei asiasta puhukaan. Kyllä nuoremmalle esim. Viime iltana että vauva mahassa.
Olisko sun mahdollista hakea vaikka vertaistukea paikkakunnan muista äideistä. ❤ ihan varmasti ihmiset haluaa olla sun kavereita, niitä on vaan aikuisena niin paljon hankalampi saada. ❤ oletko puhunut neuvolassa yksinäisyydestä?

Olisko sun mahdollista hakea vaikka vertaistukea paikkakunnan muista äideistä. ❤ ihan varmasti ihmiset haluaa olla sun kavereita, niitä on vaan aikuisena niin paljon hankalampi saada. ❤ oletko puhunut neuvolassa yksinäisyydestä?
Olen koittanut facessa ja instassa kysellä, mutta ei ole tuottanut tulosta. Myös srk ja mll ryhmissä olen käynyt mutta ei ole löytynyt kavereita. Lievittänyt yksinäisyyttä käymällä näissä mutta sitten lapset kasvaa ja en ole päässyt käymään enää ja kun oma työkin. Jokainen viranomainen tiedostaa mun yksinäisyyden kun monta vuotta minut tunteneet, kun alusta alkaen olen asiasta puhunut. Näillä tuntuu olevan valmiina jo omat kaveripiirinsä mitä olen käynyt näissä kerhoissa. 😔

Takaisin