Toukokuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkis91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Lorena komppaan kans sivuvaunusänkyä! Ei oo vielä käytännön kokemusta mutta odottaa jo varastossa kun oli alennuksessa netissä 😄 uskon että tulee olemaan kätevämpi kuin pinnis. Mies voi puhua ihan mitä tahtoo, ei se hän oo joka nousee yöllä nostelemaan vauvaa pinniksestä , joten. 😂

Kiitos paljon kommenteista, kyllä mä taidan vakavasti harkita sitä sivuvaunun ostamista. Meille en ole missään vaiheessa miettinyt perhepetiä, kun itse ainakin pyörin tosi paljon, niin tuollainen sivuversio olisi just hyvä. Ja juurikin yöimetystä mietin myös että siihen ilman muuta helpompi ratkaisu, kuin nousta ylös nostamaan pinniksestä joka kerta.

Kiitos paljon kommenteista, kyllä mä taidan vakavasti harkita sitä sivuvaunun ostamista. Meille en ole missään vaiheessa miettinyt perhepetiä, kun itse ainakin pyörin tosi paljon, niin tuollainen sivuversio olisi just hyvä. Ja juurikin yöimetystä mietin myös että siihen ilman muuta helpompi ratkaisu, kuin nousta ylös nostamaan pinniksestä joka kerta.

Sama. Sanotaan, että kyllä äiti on niin herkkäuninen ettei kieri tms vauvan päälle. Ja olin tässä uskossa myös, kunnes kuopuksen kohdalla mies huomautti kahtena aamuna, että on käynyt siirtämässä mun käden pois vauvamme naamalta kun ollaan nukuttu. Viimeisimpään loppui meidän perhepeteily. En vaan USKALLA. 😪

Moi! Ekaa kertaa kirjoittelen millekään forumille, vaikka kaksi isompaa ipanaa on jo olemassa. Nyt kolmas masussa kasvamassa pidemmän harkinnan jälkeen (vanhemmat lapset 7 ja 5). Laskettu aika olisi 1.5., eli eka kolmannes jo takana ja olikin aika karsea tälle kertaa - hyperemeesi, onneksi "kevyempänä", joka vaikuttaa jäävän taakse päin ja alkaa olla jo iso osa päivää sellaista ettei ole hirveän huono olo 🙏.

Miten muut pärjäilette alkuraskauden kanssa?

Sama. Sanotaan, että kyllä äiti on niin herkkäuninen ettei kieri tms vauvan päälle. Ja olin tässä uskossa myös, kunnes kuopuksen kohdalla mies huomautti kahtena aamuna, että on käynyt siirtämässä mun käden pois vauvamme naamalta kun ollaan nukuttu. Viimeisimpään loppui meidän perhepeteily. En vaan USKALLA. 😪
Mäkin oon nukkunut vauvat kainalossa edellisillä kerroilla, mutta varmasti olisin myös säikähtänyt tuota että olisikin nukkunut käsi vauvan naamalla. Sivuvaunu on silti ollut sängyn vieressä ja sinne lykkäsin vauvan jos oli kova hyörintä yöllä.

Sulla näyttää olevan samana vuonna lapset kuin meillä! Tuntuu että vauva-ajoista on jo tovi, ihana toisaalta odottaa vielä uutta ja samalla jännittävää nähdä, miten perhedynamiikka muodostuu. Millaisia fiiliksiä siellä?

Moi! Ekaa kertaa kirjoittelen millekään forumille, vaikka kaksi isompaa ipanaa on jo olemassa. Nyt kolmas masussa kasvamassa pidemmän harkinnan jälkeen (vanhemmat lapset 7 ja 5). Laskettu aika olisi 1.5., eli eka kolmannes jo takana ja olikin aika karsea tälle kertaa - hyperemeesi, onneksi "kevyempänä", joka vaikuttaa jäävän taakse päin ja alkaa olla jo iso osa päivää sellaista ettei ole hirveän huono olo 🙏.

Miten muut pärjäilette alkuraskauden kanssa?
Tervetuloa mukaan! 😊 Nyt viestit täyteen niin pääset myös salaiselle puolelle.
Kuulostaapa ikävältä sun alkuraskaus, onneksi nyt jo vointisi helpottunut!
Mulla nyt menossa 11+6, alkuraskaus on ollut yllättävän helppo vaikka etovaa oloa ei toki ole ollenkaan ikävä. Oksentamaan en ole silti joutunut kertaakaan. Nyt lähinnä hormonaalista päänsärkyä välillä. 😊

Tervetuloa mukaan! 😊 Nyt viestit täyteen niin pääset myös salaiselle puolelle.
Kuulostaapa ikävältä sun alkuraskaus, onneksi nyt jo vointisi helpottunut!
Mulla nyt menossa 11+6, alkuraskaus on ollut yllättävän helppo vaikka etovaa oloa ei toki ole ollenkaan ikävä. Oksentamaan en ole silti joutunut kertaakaan. Nyt lähinnä hormonaalista päänsärkyä välillä. 😊
Minkäs verran niitä viestejä pitikään olla? 😄 Vaikka saan mä sen varmaan selville tuolta jostain!
Ihanaa, että on ollut helppo alkuraskaus! Tuli itsellä muutaman kerran tuumattua että mihin tulikaan lähdettyä... Mutta kun olin 9+3 päivystyksessä saamassa nesteitä ja ultrasivat, niin reippaasti viuhtova pikkutyyppi antoi kyllä kummasti tsemppiä 😭
Nyt oltiin jo rakenneultrassa ja siellä oli hienosti kasvanut! Kyllä nää taitaa olla monen kärsimyksen arvoisia, mutta vielä parempi jos ei niin kauheesti joudu kärsimään 😁♥️

Minkäs verran niitä viestejä pitikään olla? 😄 Vaikka saan mä sen varmaan selville tuolta jostain!
Ihanaa, että on ollut helppo alkuraskaus! Tuli itsellä muutaman kerran tuumattua että mihin tulikaan lähdettyä... Mutta kun olin 9+3 päivystyksessä saamassa nesteitä ja ultrasivat, niin reippaasti viuhtova pikkutyyppi antoi kyllä kummasti tsemppiä 😭
Nyt oltiin jo rakenneultrassa ja siellä oli hienosti kasvanut! Kyllä nää taitaa olla monen kärsimyksen arvoisia, mutta vielä parempi jos ei niin kauheesti joudu kärsimään 😁♥️
30 viestiä taisi olla vaatimus, tuolla leikkinurkassa saat sen nopeastikin täyteen! 😊 ohjeet liittymisestä löytyy omasta ketjustaan.
Voi ihan varmasti pikkutyyppi antoi voimaa! ❤

Mäkin oon nukkunut vauvat kainalossa edellisillä kerroilla, mutta varmasti olisin myös säikähtänyt tuota että olisikin nukkunut käsi vauvan naamalla. Sivuvaunu on silti ollut sängyn vieressä ja sinne lykkäsin vauvan jos oli kova hyörintä yöllä.

Sulla näyttää olevan samana vuonna lapset kuin meillä! Tuntuu että vauva-ajoista on jo tovi, ihana toisaalta odottaa vielä uutta ja samalla jännittävää nähdä, miten perhedynamiikka muodostuu. Millaisia fiiliksiä siellä?

Näköjään joo meillä on saman ikäiset lapset ! 😄 mulla oli myös tässä alkuraskaudessa hyperemeesi , olin ekaa kertaa töissä vasta tällä viikolla 😪 onneksi helpottaa jo!
Tuntuu mukavan luonnolliselta olla raskaana, osaa ottaa tuntemukset chillisti kun ovat tuttuja jne 😄 tyttäret ovat innoissaan tulokkaasta, toinen haluaisi pikkusiskon ja toinen pikkuveljen 😂 vanhempi päätti sitten että tulee MOLEMMAT! ...onneksi ei sentään.😅😂 toivon vaan isosti ettei ole liian suuria haasteita vauvan kanssa (koliikki esim) koska oon ainoana vanhempana taloudessa 😅❤️ innoissani olen myös minä nyt, kun pahoinvointi on väistynyt❤️🙏

Sivuvaunukeskusteluun semmoinen kokemuasiantuntijan kommentti täältä, et meillä oli sivuvaunu esikoisella. Ajattelin juuri käyttää toinen sivu alhaalla sängyn vieressä, mutta nopeasti totesin että helpompi olikin ihan vain nostaa pikkuinen siitä viereen. Pidettiin siis sivuvaunua alkukuukaudet minipinniksenä, ja pikkuinen nukkui siinä päikkäreitä pitkin kotiamme ja hereilläkin ollessa siinä ruulailin häntä pitkin kotia, jos halusin käydä nopsaan suihkussa tai syödä aamupalaa. :Smiling Face With Open Mouth eli vaikkei pitäisikään sivuvaununa lopulta, etenkin rullilla oleva minipinnis voi olla hyvinkin näppärä :thumbs-up:

Sivuvaunukeskusteluun semmoinen kokemuasiantuntijan kommentti täältä, et meillä oli sivuvaunu esikoisella. Ajattelin juuri käyttää toinen sivu alhaalla sängyn vieressä, mutta nopeasti totesin että helpompi olikin ihan vain nostaa pikkuinen siitä viereen. Pidettiin siis sivuvaunua alkukuukaudet minipinniksenä, ja pikkuinen nukkui siinä päikkäreitä pitkin kotiamme ja hereilläkin ollessa siinä ruulailin häntä pitkin kotia, jos halusin käydä nopsaan suihkussa tai syödä aamupalaa. :Smiling Face With Open Mouth eli vaikkei pitäisikään sivuvaununa lopulta, etenkin rullilla oleva minipinnis voi olla hyvinkin näppärä :thumbs-up:
Me vuokrataan tähän tarkoitukseen vaavi sänky kun asutaan kahta kerrosta ja makkari ylhäällä 😊

Meillä on sellainen pinnis mistä saa muutettua pohjan korkeutta ja otettua laidan pois. Se oli meillä aluksi sivuvaununa. Minusta oli ihan hyvä, vaikka käytettiinkin sitä sellaisena "sekamuotona", eli lapsi oli kyllä myös perhepedissä, kun imetin yöllä kyljellään ja sitten usein vaan nukahdettiin siihen. Mutta sit jos mun tuntui joskus vaikealta nukahtaa lapsi niin kyljessä, niin oli hyvä että hänet sai siirrettyä sinne reilusti omalle puolelleen, niin ei tarvinnut huolehtia vaikka itse pyöriskeli sängyssä tms... Sitten kun vauva alkoi kääntyillä niin laitettiin laita kiinni, eikä sekään oikeastaan niin haitannut, kun pohja oli ylhäällä niin lapsen sai kyllä otettua sieltä pinniksestä ja laitettua takaisin aika helposti. Eli oon sitä mieltä, että ei sivuvaunu välttämätön ole, mutta helpottaa kyllä tietyssä vaiheessa elämää!

Mä oisin halunnu vuokrasivuvaunun mutta 2kk vuokralla maksaa melkein ton oman 😅
Vuokrattavassa se kätevyys että sen saa sitten pois pyörimästä huushollista kun sitä ei tarvii enää 😄

Meillä oli esikoisella kavereilta lainassa sivuvaunu ja toimi meidän käytössä tosi hyvin. Jos nyt ei saada lainattua niin ostan luultavasti oman, jospa löytyisi käytettynä jostain.

Takaisin