Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millonkaha 2015 pakkauksia aletaa jakaa?:) taitaa jäähä viimetippaa täälä et saa aikaseks haettua äitiyspaketi, on nii väsähtäny ja kipiä jo jokapuolelt et ei saa aikaseks enää mitää:|

Eikös ne normaalisti aloita maaliskuussa niitä jakamaan, eli kun edelliset loppuu. Viime hetkillä saa Kelan hakemuksia täytellä, jos meinaan "yrittää" uutta pakettia. Itse tykkään 2014 paketista, mieluummin se kuin hempeän keltaisia vaatteita. Makuasioita ja tyytyväinen saa olla kun ilmaiseksi saa :)

Just puhuin minuutti sitten kaverin kanssa puhelimessa (asuu Norjassa, eikä ole perillä meidän äitiyspakkauksista), että pitää olla onnellinen, että saa ilmaiseksi. Sen takia en viitsi/halua alkaa valittamaan (ei tosin ole tyyliänikään valittaa), vaikka kaikki vaatteet ei ole oman mieleni mukaiset, suurin osa on kuitenkin söpöjä :) Enkä halua pukea tytölleni vain pinkkiä päälle, vaan hän voi ihan hyvin pitää sinistä, ruskeaa, beigeä, mustaa, eli toisin sanoen mitä tahansa väriä päällä :) Minulle kelpaa siis tuo 2014 paketti tai jos jostain syystä saankin 2015 paketin, ei sekään haittaa, kuhan sieltä joku paketti tulee, kun sellaisen muutaman viikon päästä tilaan :)

Joo ei mullakaa mitää 2014 pakkausta vastaan siis oo, päinvastoin ihania kuoseja siin melkein kaikki on:) lähinnä alkanu ressaa saanko sitäkää loppujelopuks haettua ajoisa, kaikki jääny vähä puolitiehe ny kipuilujen takia:| vähä pelottaa jo et millo joutuu jäämää sairaslomalle ku tahtois nii jaksaa loppuun asti..

Tsemppiä äityli94 kipujen kanssa! Rohkeasti vaan saikulle vaikka se sua harmittaiskin jäädä jo kotiin, kuitenkin sun ja vauvan terveys on etusijalla :)

Onko se tän vuoden pakkaus sitten jo julkistettu kun en ainakaan itte oo löytäny mistään kuvia?

Ei ku aattelin ku tossa joku tais aikasemmin kommentoida siihen malliin et jäi kuva et ois jo julkistettu:confused:

Tänään on kyllä ollu taas suoraan sanottuna paskin päivä aikoihin :(

Oon täällä jo aiemmin kertonutkin erimielisyyksistä työnantajani kanssa.
Tänään tilanne repesi täysin liitoksistaan, kun olin aiemmin esittänyt vuorotoiveen aamuvuorosta neuvolan vuoksi. Neuvolakäynnit ovat meillä palkallisia "lääkärikäyntejä".
Listoihin minulle oltiin laitettu arkivapaa ja seuraavalle viikkolle 6 päivää töitä. Olen siis toimistotyössä.

Olin tästä siis kummissani ja vaadin selitystä tälle ja tänään esimies raivosi, että niskottelen enkä kunnioita työnantajaa ollenkaan.
Olen kuitenkin aina ollut mielestäni ns. Hyvä ja uskollinen työntekijä :( Hain lääkärintodistuksenkin, että raskausaikana minun työpisteeni pitäisi olla seisomapaikka, koska 8 tuntia istumista on tuskaa.

Anteeksi avautuminen, oon vaan niin väsynyt taistelemaan työnantajan kanssa joka asiasta ja tuntuu, että raskauden tultua ilmi niin homma vaan pahenee! :( alkaispa äippäloma jo!!!

Nyt kuule käyt hakee saikkua loppu ajalle ennen äippälomaa selität neuvolassa tilanteen niin kyllä varmasti onnistuu !! Törkeetä käytöstä työnantajalta!!!

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Työterveydessä oli lääkäri ihan huuli pyöreenä, että minkä vuoks täytyy kirjotella jotain lääkärintodistuksia seisomapaikoista.
Lääkäri onneks kirjotti aika napakan viestin työnantajalle, että kyseessä on myös heidän etunsa jotta vältyttäisiin sairaslomalta.
Joka tapauksessa, aijon kertoa tilanteesta seuraavassa neuvolassa... Ihan kun tää ei olis ollu fyysestikkin kivuliasta niin olla sit vielä työn vuoksi henkisesti tuplasti enemmän poikki :(

Blaaaah... nyt masentaa... Kävin tänään ns.kontrolliultrassa, jonka täällä itäsuomessa päin oleva vakiolääkäri haluaa yleensä aina tehdä näillä kyseisillä viikoilla (rv27 tienoilla) kuulemma. Noh. Hän totesikin sitten, että kohdunkaula oli lyhentynyt niin paljon, että minut määrättiin sairaslomalle ennen äitiyslomalle jäämistä. Kotona pääosin vuodelepoa, ei saa nostella mitään, kumarrella, siivota eikä kävelyäkään suositella postilaatikkoa pidemmälle. Sain myös emättimeen laitettavaa hormonilääkettä, jota laitetaan joka ilta. Että siihen jäi sitten omat lenkit sekä zumbat tältä erää, ettei tyttö tule ulos ennen aikojaan... :( Kahden viikon päästä kontrolliultra. Ahdistaa. Onko kellään muulla käynyt näin? Nyt rv 26+6 ja la on 2.5

Ei ole ainakaan todettu, kävin kyllä ylimääräisessä lääkärineuvolassa 31.12. ja katsoi myös kohdunkaulan tilanteen ultralla, eikä siinä ollut lainkaan lyhenemistä sillon tapahtunut. Yritä jaksaa levätä, mitä pidemmälle pääsette yhtenä kappaleena niin sitä parempi vauvan kannalta! Eräs työkaverini sanoi joutuneensa olemaan rv 22 lähtien sairaalatarkkailussa ja sai liikkua vain wc:n ja sängyn välillä. Oli kuulemma elämänsä kamalinta aikaa. Mieti sitä ihanaa palkintoa joka siellä sinua odottaa. :Heartred

Kiitos teille <3 onhan se mahtava lahja. Pelottaa vaan niin kovin kun epäilyttää tuo lääke. Enemmänkin käytetty lapsettomuushoidoissa yms. Ei tässä mainitsemassani tapauksessa... eli onkohan siitä lääkkeestä haittaa... ei varmaan.. mutta kun olen niin vainoharhainen. Onkohan jollakin muulla kokemuksia tästä lääkkeestä ja kohdunkaulan lyhenemisen yhdistelmästä...??

Ei mulla kyl kokemusta oo asiasta :)No oliko lucesteron kyseessä :) ? No kyllä mä luulen että gyne ei määrää sulle nyt mitään semmosia lääkkeitä mistä olisi haittaa teille kummallekkaan <3

Juu lugesteron on kyseessä. Kuulostaa vaan niin epäilyttävältä tuo lääke sen takia koska ei suositella raskaana oleville. Ja jos niin vain hetken alkuraskaudessa. Koska saattaa aiheuttaa maksaan jotain vikoja ja muitakin ongelmia. Kysäsen huomenna lisää niin saan mielenrauhan.. :)

Takaisin