Lmk, mulla on samankuuloista paineentunnetta ja kipua, onneksi en ole töissä, mutta pitkät opiskelupäivät tuntuu pahalta (tai no, ei edes tarvi olla pitkä, ja oikeastaan vaan sohvalla makoilu on kivutonta). Noihin istumisenkin vaivoihin voisi koittaa tukivyötä, eilen ultraava hoitaja juuri siitä puhui, et saattaa aluksi tuntua pahemmalta, mutta pidemmällä ajalla kuitenkin auttaa kun kannattelee kohtua ja vatsaa ylempänä.
Olen kyllä koko raskausajan ollut todella onnellinen siitä, että olen opiskelija, ja tehnyt vain marraskuun lopulta tosi vähän töitä sivussa. Fyysisestä työstä olisin varmaan ihan oikeasta joutunut olemaan koko raskauden sairaslomalla! Alun hurja pahoinvointi, sitten väsymys (joka vähänkään jotain tehdessä palautti pahoinvoinnin) ja nyt nämä liitos- ja muut kivut.. Alun 7 viikkoa olisin ollut kyllä saikulla istumatyöstäkin, enkä tiedä olisinko sen jälkeenkään kokopäivätyöhön kyennyt. Ihana kun ei tarvitse olla ravaamassa lääkärillä ja aiheuttamassa ongelmia työjärjestelyihin, ja huonolla omallatunnolla kotona! Nyt kuitenkin kärsii vain omat opintoni, ei kivaa sekään, mutta tosiaan ainakin vain oma häviö! Välillä nyt jo hirvittää (toivottavasti joskus koittava) seuraava raskaus, kun toivottavasti on työpaikka ja vielä tämä esikoinenkin huolehdittavana! Ja siitähän se riemu repeääkin, jos olen vielä hoitovapaalla, jaiks!