Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on jotenkin hirveen vaikee tilanne töissä. Esimies on toki nainen, mutta lapseton.
Jotenkin tuntuu, että häneltä puuttuu tosinaan empatiakyky ja kertookin googlettelevansa, että miten voisi ennalta ehkäistä raskausajan sairasloman...
Koita siinä sitten etsiä parempaa asentoa missä yrittää olla 8 tuntia.. :/

Lmk, mulla on samankuuloista paineentunnetta ja kipua, onneksi en ole töissä, mutta pitkät opiskelupäivät tuntuu pahalta (tai no, ei edes tarvi olla pitkä, ja oikeastaan vaan sohvalla makoilu on kivutonta). Noihin istumisenkin vaivoihin voisi koittaa tukivyötä, eilen ultraava hoitaja juuri siitä puhui, et saattaa aluksi tuntua pahemmalta, mutta pidemmällä ajalla kuitenkin auttaa kun kannattelee kohtua ja vatsaa ylempänä.

Olen kyllä koko raskausajan ollut todella onnellinen siitä, että olen opiskelija, ja tehnyt vain marraskuun lopulta tosi vähän töitä sivussa. Fyysisestä työstä olisin varmaan ihan oikeasta joutunut olemaan koko raskauden sairaslomalla! Alun hurja pahoinvointi, sitten väsymys (joka vähänkään jotain tehdessä palautti pahoinvoinnin) ja nyt nämä liitos- ja muut kivut.. Alun 7 viikkoa olisin ollut kyllä saikulla istumatyöstäkin, enkä tiedä olisinko sen jälkeenkään kokopäivätyöhön kyennyt. Ihana kun ei tarvitse olla ravaamassa lääkärillä ja aiheuttamassa ongelmia työjärjestelyihin, ja huonolla omallatunnolla kotona! Nyt kuitenkin kärsii vain omat opintoni, ei kivaa sekään, mutta tosiaan ainakin vain oma häviö! Välillä nyt jo hirvittää (toivottavasti joskus koittava) seuraava raskaus, kun toivottavasti on työpaikka ja vielä tämä esikoinenkin huolehdittavana! Ja siitähän se riemu repeääkin, jos olen vielä hoitovapaalla, jaiks!

LMK onks sulla mitää lomia pidettävänä ennen äippälomaa ? Mä meinasin pitää kesä ja talviloman :) Puhu neuvolassa asiasta ja työpaikan tilanteesta niin ne nyt ainakin osaavat antaa vinkkiä mitä tehdä ja mikä helpottaa :)

Jonsku88:

Olen pitänyt jo talviloman. Yritin työnantajalta kysellä, että olisinko voinu pitää vaikka kesälomaa etukäteen, kun kuitenkin jää pitämättä ja "panttiin" äippäloman vuoksi.. Mutta ei onnistu.
Ääh, en tiedä mitä tekisin :(

LMK mikä sillä sitten oli perusteluna ettei muka onnistu että pidät kesäloman ennen ? Sillähän se sais ehkäistyä saikun pitämisen raskausaikana ;)

Jonsku88:

Mä en käsitä, ilmeisesti koska lomat pitää pitää kesälomakautena, eikä huhtikuu ole. Huoh...
Parempihan olisi, että antaisivat mun jotain pitää.. Mulla jää tosiaan täydet lomat pitämättä ja äippäloman aikana kertyy toiset, niin töihin jos kesäksi 2016 palaan niin oon tyylii koko kesän sitten lomalla.
Tämmösessä isossa yrityksessä, kaikki on aina niin hankalaa. Mikää ei ikinä ole edes neuvoteltavissa :(

Meillä ainakin lomakausi katkeaa huhti-toukokuun vaihteessa. Eli ensi kesän lomat on ns. ensi vuoden lomia, ja ne on pakko pitää 2015 toukokuun - 2016 toukokuu välillä. Voi olla sama teillä.

Mulle työnantaja sano, että ne pitää pitää sitten kun palaa takaisin töihin.
Rahana tai etukäteen niitä ei tosiaan ainakaan ole mahdollisuutta ottaa :(

Mulle just yks tuttava mamma sano että mun pitää jättää ne lomat sit ennen hoitovapaata pidettäviks :O

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Jonsku88:

Juuri näin ilmeisesti meilläkin töissä myös neuvottiin :D
Itse en vaan aijo jäädä hoitovapaalle todennäköisesti, vaan palaan töihin ja mies jää sitten vuorostaan kotiin.. :)

Oli ihan kiva sarja. On vaan aika monta päähenkilöä ni vielä ei oikein kunnolla saanu käsitystä

Taas vaihtuu viikko :D Kylläpä noi viikot menee nopsasti tänään siis on 24+0 <3 Kävin tiistaina sokerirasituksessa ja kilpparikokeissa . Sokeriarvoissa ei ollu vikaa mut kilppareissa kylläkin häikkää tarttee tänään selvitellä joltain asiaan perehtyneeltä että mitä pitää tehdä :)

Mä jäin tänään loppuviikoks sairaslomalle.
Eilen illalla vatsa oli taas niin arka, etten pystynyt nostamaan lautasia korkeelta kaapista. Itkuhan siinä tuli ja jatku vielä aamullakin. Mies parka kun musta on tullu semmonen pillittäjä :D
Töihin soittaessa esimies oli ihana tunteeton itsensä ja vuodatinkin tuntemukseni lääkärille, joka ymmärsi mua täysin.
Kauheeta tuntea huonoa omaatuntoa sairaslomasta, samaan aikaa tiedustaen, että lepääminen on varmaan parhaaksi itselleni ja vauvalle :(

Lmk älä suotta pode huonoa omaa tuntoa :) oma ja vauvan paras on nyt tärkeimmät :)
Me saatiin tänään äitiyspakkaus <3

Jonsku88:

Totta puhut :)

Ai saitte? Kuinka nopeasti paketti tuli tilaamisesta? :)
Apua.. Mieti, hetki sitten vasta tehtiin positiivinen raskaustesti ja nyt jo hypistellään äippäpakkauksia! Ennen ku huomataan, niin ollaan synnyttämässä :D

Mä jätin 8.1 hakemuksen ja 13.1 tuli päätös postitse ja tänään tuli paketti matkahuollolla :) Joo justhan sitä tosiaan sai tietää että oottaa :D toukokuu on kyllä pikemmin ku uskoskaan :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin