Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äiti hössöttää sikana kaikista tukivöistä yms. kun sen mielestä mä hajoan ihan palasiksi tän vauvajutun kanssa kun oon niin pieni (159) :D Oon kyllä aika rantapallo jo nyt (21+0) että tukivyö on tullut kyllä tarpeeseen. Tukisukkia/sukkiksia en kyllä pysty käyttämään, mua alkaa jotenkin ahdistaa kauheesti, yks päivä pistin unenpöpperössä tavalliset sukkikset jalkaa töihin lähtiessä ja oli pakko rullata ne mahan alle kun alkoi tulla siitä paineesta tosi huono olo..
Onks kellään muulla muuten alkanut jalat kramppailemaan? Mulla pohjekrampit on muutenkin ihan säännöllinen riesa mutta nyt viimesen kuukauden aikana vähintään joka toinen ilta/yö on pistäny semmosen krampin päälle pohkeisiin ettei mitään rajaa.. Neuvolassa vaan sanoivat että villasukat jalkaan ja magnesiumia, eipä ole auttanut.. :/

Oltiin marraskuussa äidin kanssa Saksassa, ja sieltä shoppailtiin (tai äiti shoppaili) ekat vauvanvaatteet, on hiiri- ja nallepipot ja hiirilapaset ja pari bodya ja muuta pientä, pinnis hankittiin käytettynä (se on ehkä vähän tyttömäinen hörselöverhoineen, mutta mies ihanasti totesi että kyllä se poikakin kesällä hyttysverkkoa kaipaa :'DD) ja vaunut on vielä hankintalistalla. Ai joo, ja äidiltä saatiin myös yksisarvinen keinuhevonen, joka tosin piti vielä laittaa peiton alle odottamaan koska myös kissat on siihen erittäin tykästyneitä ja toivon ettei se ois ihan kynsitty ja karvainen sit kun sitä tarvitaan :)

Me ollaan kovasti samoilla linjoilla hankintojen pohdinnassa kuin mitä täällä on keskustelukin kulkenut. Vaunuasia on siis pinnalla ja pohdinnassa nyt ensin. Siinä ollaan päästy sellaiseen johtopäätökseen että halutaan ketteryyden vuoksi kääntyvät eturenkaat. Kuitenkin hiekassa ja lumessa pitää kulku olla sujuvaa, joten ilmakumipyörät tahdotaan myös. Nyt ollaan parit koeajettu joten varmaan tässä tammikuun aikana tulee hankinta tehtyä.

Vaatteita on vasta muutamia. Niistä suurin osa kyllä saatuja. Pari bodya ja housut olen ostanut itsekin. Jotenkin tuntuu, että kaupoissa on aika vähän unisex vauvanvaatteita kun osastot rakennettu erikseen tytöille ja pojille. Ehkä tämä minun ostos innostus alkaa jos ensiviikon ultrassa selviää sukupuoli.

Tukivyötä olen katsellut parista nettikaupasta. Sellainen pitäisi kyllä tilata. Mutta ehkä odotan siihen, että tilaan parit vauvanvaatteet samalla...

Bitterfly mulla kans jalkoja pakotellu useampana yönä ku menny nukkumaan, kylläki ennemmin noita säärilihaksia mitä pohkeita. Tosi ärsyttävää :/

Munki pitäis varmaan hommata se tukivyö kun on niin fyysinen työ ja nyt on taas alkanu selkäkivut vaivata. Mietityttää vaan että onko sopivaa kun mulla muutenki jo iso vatsa ilman vauvaaki. .. Nyt on mullaki alkanu turvottaa mahaa että osa vanhoista vaatteista meinaa puristaa. Pitää ainaki alkkareita ostaa lisää.

Amanita ja muutkin, nuo Anitan tukivyöt on väljällä kootuksella! Käskevät ostamaan koon, joka vastaa raskautta edeltävää, mutta vyötärön tienoilta olen aina käytännössä M, ja se oli nyt aivan liian iso. S-koossakin on vielä pitkälti säätövaraa, vielä saan sen aikalailla vetää niin pieneksi kuin voi. Kannattaa mennä johonkin, jossa voi sovittaa, tai jos netistä tilaatte, tilatkaa suosilla kokoa pienempi kuin meinaatte :D

Paitsi huom, jos tilaa uuden Anitan tukivyön niin ne on tiukempaa mallia! Kävin lastentarvikkeessa testaamassa ja siellä oli vanha malli. Mulle sopi xs-koko vaikka oon yleensä M-kokoa. Sit menin käymään bebesillä ja aattelin viel varmistaa onko muka XS hyvä mulle, niin heillä olikin uusi malli ja siitä S oli pieni ja M juuri sopiva. Myyjä siellä sanoikin, että uudesta mallista on tehty tiukempi. Suosittelen siis myös, että käykää testaamassa ennen ostoa :)

Joo samaa mäkin mietin suvitus, et mitäs ne ketkä on oikeesti ollut xs-s kokoa, niin nehän on hukkuneet tohon xs-kokoiseen vanhan mallin vyöhön!! Ei siis mitään hyötyä siitä. Itselle sillä se on just sopiva vaikka M-kokoa oonkin :)

Rakenneultra on ohi ja kaikki mitat yms oli hyviä ja kasvu vastas 21 viikkoa. :) Istukka oli etuseinässä ja poika olis tulossa eli nyt voi helpommin katella jo vaatteitakin valmiiksi, kun ei niitä unisex vaatteita ole niin paljoa näkynyt. Vauva tosin ei suostunut näyttämään kasvojaan ollenkaan niin sain uuden ultra-ajan parin viikon päähän että saa nenästä ja muusta mitat kanssa ja katsottua että kaikki on kasvoissa ok. Niin ja "kasvokuvakin" saadaan sitten mukaan. :D Mahtavaa mitä kaikkea ultrassa voikaan nähdä!

Ei oo onneksi tarvinut käydä vaatekaupoissa vauvanvaatteita kuolaamassa, kun saatiin sukulaisilta tosiaan 6 muovilaatikollista koon 50-62 vaatteita :happy:

Ei tosiaan tiedetä kumpi on tulossa, mutta mua ei haittaa, koska musta kaikki vaatteet noista saamistamme olivat "unisex" paitsi kaksi mekkoa. Onko ne kaupoissa muuttaneet tyyliä taas pois niistä retrommista unisex-kuoseista?

Itse sain kanssa eilen kassillisen pieniä kokoja kaverilta, kun sukupuoli saatiin selville :) Voin keskittyä ostamaan isompia kokoja, jos (kun) shoppailuhimo iskee :)

Ihanaa Elli84 kun pääset toistamiseen ultraan, hyvä kun ei näyttänyt kasvojaan! :D

Bitterfly: kyllä, pari kertaa on iskeny yöllä kovat krampit jalkaan, tulee ihan kipeeks vähäks aikaa, ihan tuntuu kun kävelee :hungover: Kuulemma pitäs jalkaterää nostaa eli koukistaa nilkkaa (ei siis ojentaa sitä) niin helpottaa?

Muokattu viimeksi:
Meillä on rakenne vasta ens viikon perjantaina, niin ärsyttävää! Haluun tietää jo kumpi tulee!
Mulla on vähän sellanen perjaate et jos kaupassa käy sovittamassa niin pitää myös ko. Tavara kivijalka liikkeestä ostaa. Muutoin ei kohta oo erikoisliikkeitä ja yrittäjät on ahtaalla ;/ meen siis huomenna jostain tukivyötä metsästämään, toivon mukaan löytyy! Kauheet liitoskivut sekä vatsalihakset vihloo pitkiä matkoja kävellessä!

Käytiin muutamia rattaita kattomassa ja luulen että ollaan päätymmässä Brioihin Go:hin; kääntyvät eturenkaat, hyvä tavarakori, simppeli ulkonäkö ja näyttää olevan vielä monessa paikassa tarjouksessa tällä hetkellä.

Ensisängyn löysin tori.fi:stä. Meille siis ostettiin tuollainen Oran haikarapesä, ripustetaan kattoon roikkumaan :) maksaa uutena 100€ ja sain puoleen hintaan. Tuntui tosi turhalta maksaa maltaita sängystä joka on käytössä n.3-5kk

Vaatehömppää on kyllä onneksi rajoittanut vähän se että ei tosissaan vielä tiedetä kumpi tulee, lähtee varmaan miedosti lapasesta kun se toivon mukaan ensi perjantaina selviää!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Onko ketään muita, kellä sama ongelma?
Olen istumatyössä ja huomaan jo aamupäivän aikana, että vauva lymyää selkeästi todella alhaalla joka aiheuttaa kipua ja paineen tunnetta. Tähän yhdistettynä vielä istuminen, jollon tulee väkisinkin nojattua vähän eteenpäin.
Yritän istua jumppapallon päällä, sillä seisomapaikkaa ei työnantaja pysty tarjoamaan.
Olisko kenellekkään vinkkejä, miten helpottaa oloa? :(

Mulla on LMK sama ongelma, oon yrittäny vaan kävellä säännöllisin väliajoin...

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Mä taas teen seisoma työtä ja ottaa selkään ja sit tekee alamahaan häijjyä oon yrittäny sit käydä istuskelemassa välillä :)

Tirlitan:

Inhottavaa "valittaa" turhasta, varsinkin esimiehen silmissä, mutta kipeetä tekee :(
Kiva kun tässä vaiheessa jo vähän vaikeeta, niin loppuraskaudessa varmaan makoilen pitkin pöytiä :D

No oman olonsa mukaanhan sitä mennään eikä pomon mieliks :) eikä mun mielestä oo turhaa jos sanoo että tekee kipeetä :)

Takaisin