Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä sontsu_!

Mä kävin lääkärillä tänään hakemassa lisää saikkua kun supistukset ei ole loppuneet. Kaksi viikkoa nyt saikuttanut ja lisää tuli 2,5 viikkoa, eli äitiysloman alkuun asti. Vauvan pää oli todella alhaalla; lääkäri sanoikin, ettei ihmekään jos särkee kun ensimmäiseksi kohdunkaulaa tutkiessaan tunsi vauvan pään. Kohdunkaula vielä kiinni ja kolme senttiä pitkä, eli supistukset ei ole aiheuttaneet mitään konkreettista. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten lääkäri joutui etsimään kohdunkaulaa kun oli niin takana, silloinkin vauvan pää painoi kohdun kaulaa, mut nyt tuli vastaan heti. Sydänäänien löytäminen kesti jonkin aikaa kun vauva oli niin syvällä alhaalla.

Proteiinit oli hävinneet virtsasta, jee!
 
Huh, milloin sinulla olisi sontsu_ ollut la?
Tuliko sinulta kaikki lapsivedet vai vain osittain?

Itselläni lorahti pikkuisen rv 32+1 esikoisen kohdalla, mutta lapsi pysyi silti 41+6 sisällä oikein mielellään.

Toivottavasti menee teilläkin hyvin lopulta!

8.toukokuuta ois ollu.. Ja kaikki vedet tuli. Vauveli kohdussa istumassa joten suurella todennäkösyydellä pitää leikata kun ei oo enää sitä lapsivettäkään että ois helpompi ollu kääntyä. Supistuksiin oon saanu lääkettä aamusta asti mutta voimistuu vaan ja 3-4minuutin välein tullu.
 
Oijoi, toivotaan että kaikki menee hyvin!
Kerrohan sitten tilanne raporttia kun kerkeät/jaksat, täällä me muut sua tsempataan ja oot mielessä :)
 
Joo, oot todellakin mielessä. Käyn parin tunnin välein tsekkaamassa onko tullu uutta tietoa... :) hassua miten voikin ite jännittää mukana jonkun toisen (ihan vieraan ihmisen) tärkeitä hetkiä. Tsemppiä!
 
Jännityksessä mukana ollaan täälläkin. Vaikka en ihmistä tunne, niin jännitystä on silti ilmassa... Vähän väliä sitä tulee tarkistettua et onko jotain uutta ilmaantunut...
 
Mä oon kyllä valmis kotona olemaan tekemättä mitään jos vaan kotiin päästävät. Muutenkin 40e yöstä, jolloin ei saa edes nukuttua, on aika paljo varsinkin jos kauvan joutuu täällä olemaan.. Mutta vauvan ehdoilla nyt mennään. :) Ensimmäinen on kyseessä ja sillä aika kauvan mietinkin, että onko normaalia vai ei ja että pitäiskö mun vaan uskoa neuvolatätiä että nuo kivut ja supistukset on harmittomia.. Tästä edes kyllä kuuntelen enemmän omaa kehoa ja jätän neuvolan päätelmät toissijaiseksi!

Ja SunLight_90 pikaisia paranemisia! ❤
Huhtikuisista (vai oonko helmikuinen nykyään :D) huutelen että tsemppiä hurjasti! Toivottavasti pysyis vielä masussa pieni. Iski silmään nuo neuvolatädin sanomiset.. Itse myös sain kuulla neuvolassa ja puhelimitse että ihan normaaleja kiinnikekipuja kuuluu asiaan kun et ole liikkunut (harrastanut liikuntaa) ja kas vajaa viikolla 33 herra syntyikin kun kivut olikin olleet supistuksia.. Et todellakin kannattaa kuunnella omaa kehoa ja vaatia tutkimuksia (mitä en itse osannut vaatia kun luulin että nla/synnäri hlökuntaa voi uskoa)
 
Täällä ensimmäinen "toukokuinen" tekee tuloaan.. Yöllä meni lapsivedet ja nyt täydessä vuodelevossa. Kuulema en pääse kotiin ennenkuin vauva on ulkona. Voi syntyä jo tänään tai sitten viikon sisällä. Nyt viikkoja 32+1...
Oi hurjasti tsemppiä! Toivotaan että vielä hetken viihtyis masussa. Onneksi on hyvät viikot jo kumminkin
 
Pieni prinsessa hätähousu päätti tulla kiireellä maailmaan tänään:D jalka oli jo ensimmäisenä ulos tulossa ja puolen tunnin sisällä oltiinki jo valmistelemassa sektioon. Mutta vauvalla ja mulla kaikki hyvin. Vaavi ei tarvii oikeestaan ollenkaan apuja :) painoakin oli 1750gr
 
Takaisin
Top