Toukokuiset odottajat 2011

Heissan vaan kaikki! Olen täällä käynyt katselemassa keskusteluja jo "suunnitteluvaiheessa" ja viikon verran pohdiskellut joko uskaltautuisin tähän viestiketjuun mukaan. Nyt uskalsin!
 
Plussasin jo ma 30.8. mutta heikon viivan takia varmistus viime perjantaina ja sitten vielä muiden juttujen ohessa työterveyshuollossa verikoe eilen --> plussaa tuli moneen kertaa, jee! Laskettu aika olisi 10.5. ja ikää minulla jo 37. Tulokas on toinen lapsukainen, esikoinen on jo 11-vuotias neitokainen. Iltatähti minulle, miehelleni aivan uusi juttu.
 
Tosi onnessani olen ja tietty tässä yrittää ottaa iisisti..onhan tässä vielä monta hetkeä edessä. Onnea kaikille matkaan!!!!!
 
SKS:n alueelta ilmoittautuisi joukkoon yksi epäuskoinen, mutta iloistakin iloisempi odottaja. Tekisi mieli tehdä raskaustesti uudelleen ja uudelleen (muutama noita on tehtykin) jotta alkaisi pää uskomaan, että totta tämä taitaa olla. Oireita ei ole vielä pientä vatsan kipristelyä lukuunottamatta lainkaan, mitä nyt ehkä vähän tavanomaisempaa väsyneempi olen. Laskettu aika ajoittuu toukokuun 11. päivän tienoille. Esikoista (kuulostaapa ihanalta) odotan ja ikää itsellä on 27.
 
Alice83: Mietein ihan samaa kun luin edellisiä viestejä et mahetaanko olla samaan aikaa synnärillä :)

Näpä: Mä ainakin olen menossa varhaisultraan, varattiin viikolle 7+..... Yksityiselle menossa, maksaa alle 100€.

joval: Mein mies käski tehdä toisen testin ku ei uskonu et eka olis näyttäny oikein :D tulikin sit tehtyä varmaan 5 testiä ku ei itekään oikeen meinannu uskoa todeksi. Mies olis myös halunnu verikokeeseen yms mut tääl neuvolassa verikoe tehdään vaan jos epäillään kohdun ulkoista raskautta. Aika hömpäks on kieltämät mies muuttunu :P

Pilke: Mein mies on tulossa jos saa armeijasta vapaata, eli todennäköisesti olen yksinäni menossa. Varhaisultrassa on se hyvä puoli et sielt saa dvd:n mukaan ni mies voi katsoa sen jälkikäteen, kuvissa kun ei oikeen tuossa vaiheessa näy mitään konkreettista (mitä itse osais tulkita). Mies kyllä sano kun kerroin mitä ekassa neuvolassa tapahtuu et jos hän sittenki jättää väliin :D (ei ole mikään avoimimmasta päästä puhumaan henkilökohtaisista asioista, toisin ku mä :P)

Jeesh, mut onnea uusille plussanneille ja tsemppiä kaikille!
 
mä en oo tehny ku yhen testin ja välillä tuntuu nii epätodelliselta tää että on raskaana :D mutta kuitenki noi mahan krampit aina sen todistaa että sielä se touhuaa ja kasvaa :)
 
Ihanaa kun täällä jo niin moni odottaja [:)] Itse en vielä varsinaisesti tänne kuulu, mutta jos on tärpännyt niin vielä juuri ja juuri toukokuisiin pääsisin [:D] Vähän on semmoinen tunne että nyt, mutta katsotaan..
 
Voi jösses mikä pillittäjä must on tullut [:(][;)][;)] Oli pienen pieni kinastelu miehen kanssa niin tää poraa litran kyyneleitä sohvalle [:D][:D] Naurattaa tämmönen. Siis nyt jälkeenpäin. Juuh, hormooooooooonit, hormooooooooonit [:)] Mutta, mukavaa odotusta kaikille [:D]
 
^ heheh kuulostaapa kivalta :D toivottavasti ei noin kovaa hormoonit ala jylläämään..

voi poijjat tätä jalkapallomahaa! tää on aivan kauheeta, ei paljon voi mitää syödä ja olo on ku ilmapallolla.. ja nyt sitte alkaa nämä yöpahoinvoinnit taas ilmeisesti... turhauttavaa..pitänee pyytää cuplatonia vissii..
 
Mulla on kans ilta/alkuyöpahoinvointia [:'(] Ja aamuöklötystä. Pari tuntia päivässä on normaaliolo, jeah!
Sit oon noista hormooneista huomannut, että mieliala heittelee ihan miten sattuu.. Aika rasittavaa. Itelle ja muulle perheelle .. Mut kai tää tästä tasaantuu [:D] Ois ihana saada jo vauvamahaa edes vähän! Alavatsa pullottaa, mutta se nyt on pelkkää turvotusta kun on sellanen löllömpi, ei kova.. Nyt lähen sohvalle makaamaan ja siihen TAAS varmaan nukahdankin kohta [:D][:D]
 
Oi hurjana taas uusia! Onnea paljon, mehän kerätään tänne kunnon poppoo! [:)]

Ai että, täällä on alkanut sit oikein kunnon pahoinvoinnit. Oon nyt kolme päivää oksentanu joka aamu ja sitä ennen satunnaisesti parina aamuna ja iltana. Ärsyttävää kun heti kun aamulla herää niin on tosi ällö olo eikä tee mieli laittaa mitään suuhun kun pelottaa että oksennan sen kuitenkin saman tien pois. Oon sit juonu pari lasillista aina vaan vettä ja sit on tullu oksennus ja sit oon saanu syötyä jotain. Kiva istua aamusin koulussa kun koko ajan saa miettiä että mihin suuntaan lähtee juokseen jos yrjö tulee [:D] Noo, jospa tää jossain vaiheessa helpottaa sit. Onko muilla pahoinvointia vielä?
 
Olen seuraillut ahkerasti palstan kirjoituksia ja toivonut, että minäkin pääsisin vielä liittymään tähän ryhmään. Tein testin jo viime viikolla ja se näytti haaleaa viivaa ja tänä aamuna molemmat viivat oli yhtä vahvoja. [:)]
Kahden keskenmenon jälkeen toivon, että kaikki menisi hyvin...alussahan tässä ollaan, mutta toiveikkaana odotetaan tulevaa. Olen 33v. ja esikoistani odotan LA 14.5. [:)] Itku tulee jo pelkästä asian kirjoittamisesta...
Sairaalasta en osaa sanoa vielä mitään.

Paljon onnitteluhaleja odottajille!
 
Onnea vaan kaikille uusille odottajille!! Iih, ihanaa aikaa kyllä! [:)]
 
Simppu: Mulla alkoi pari päivää sitten aamuisin pahoinvointi, pitää ökäillä muutaman kerran - olo äklö varsinkin jos ei heti syö jotain. Sinnittelemällä pystyy hillitsemään ainakin vielä. Muutaman tunnin välein kun laittaa ruokaa suuhun, niin pysyy paremmin aisoissa. Eilen palaverissa join pari kuppia kahvia (liikaa) ja alkoi närästää..kurkusta putkahteli pieniä röyhyjä ja vähän oksetti. Eipä ollut juhlava olo [;)] mutta kun asia on niin ihana niin naurattaa vaan enempi. Illallakin on vähän paha olla ja syömisen jälkeen maha pullistelee. Ihan ähkynä siis helposti. Tietääpähän olevansa raskaana juu.....[:D][:D]
 
Miten usein neuvolassa käydään? Mulla eka aika vielä varaamatta, varaan maanantaina.
 
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
FairyBaby: kuulostaapa ihanalta siun mies. Melkein tuli mullakin tippalinssiin kun luin kirjoituksesi.[:)]

Simppu: Ei kuulosta kovin mukavalta toi sun pahoinvointi. Toivottavasti pian helpottaa eikä kestä koko alkuraskautta. Taidan itsekin seurata pian perässä ja ruveta laattaamaan.

Eilen aamulla jouduin jo säntäämään vessaan kokomaan, mutta oksu ei onneksi tullut. Eilen oli koko päivän todella huono-olo eikä mikään tahtonut maistua, mutta syöminen paransi heikkoa oloa. On kuitenkin varsin ikävää pakottaa itsensä syömään samalla, kun tekee todella pahaa syödä. Eilen otin työmatkalle taikinakupin pelkääjän paikalle ja aion sitä siinä pitää vastakin, jos huono-olo ilmaantuu kesken matkan. Työmatka kestää kuitenkin yli puoli tuntia ja moottoritietä suuri osa... Täytyy vain toivoa ettei kuppia tarvi käyttää...[:D]

Myös tänään teki aamulla heikkoa ja oksun tulo lähellä. Pelottaa vähän, kun töissä on tulossa seuraavilla viikoilla aamukokouksia ja iltapäiväkokouksia...Paha asiakkaan luona lähteä vessaa etsimään tai pahimmassa tapauksessa laatata johonkin käytävään...Töissä en tosiaan ole vielä kertonu raskaudesta enkä vielä haluaisikaan, mutta pahoinvoinnin pahentuessa on varmaan pakko esimiehelle kertoa...
 
Kiva tosiaan huomata että meitä toukokuisia on jo näin paljon [:D]!

Vauvahaaveelle: Toivon todellakin että tällä kertaa menisi kaikki nappiin, pidän sulle peukut ja varpaat ristissä.

Itsellänikin kun oli tuo keskenmeno keväällä niin tiedän että tuntuu pahalta ja pelkää sitten koko ajan pahinta. Yritän kovasti olla ajattelematta asiaa, mutta vähän väliä se huoli hiipii jostakin.
Varsinkin se mietityttää kun mulla on tosi vähän raskausoireita.. pientä ällötystä silloin tällöin joo, mutta muuten ei oo kauheesti. Oon saanut nukkua sellaisia 10h yöunia, mut ens viikosta eteenpäin alkaa koulu ja sit voi väsyttää enemmän. Turvallisille vesillekin tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa (n.7 viikkoa!) Mitenkä tää aika mateleekaan..
 
Hauskaa viikonloppua kaikille. Ja onnea uusille plussaajille. Mukavaa "oon onnellinen" kun täällä toinenkin jo vähän vanhempi, mulla ikää reilu 36v.

Täällä ihan kaamea turvotus, painokin noussut yli kilon. Alavatsalla nipistelee. Väsyttää tavallista enemmän ja yöllä olen hiestä märkänä ja heräilen vähän väliä. Varhaisultrasta en vielä tiedä menenkö vai en. Samalla tulis tietty lääkärin käynti kun tk:n lääkärille en varmaan mene.
 
Zaizai76: pelko on paha homma. Itellä oli kanssa keväällä keskenmeno ja nyt oon jotenki varma siitä, että kaikki ei mene hyvin tälläkään kertaa. Itelläkin on oireita nyt paljon vähemmän kun viime kerralla ja siitä sitte muka vetää johtopäätöksiä vaikka eihän sen mitään tarvii tarkottaa...

heh tunteet ainakin on pinnassa. Mies nauro katketakseen, kun huomas mun vollottavan ihan kunnolla aamulla, kun kattelin telkusta Helinä keiju piirrettyä :)  
 
Kiva lueskella fiiliksiä, tosiaan ihan koko ajan kun ei jaksa vaahdota asiasta miehelle niin on hyvä kun voi täällä lueskella ja kommentoida [:)]
 
Tami: Samaa ikäluokkaa juu ja näyttäisi sinulla olevan samanikäisiä lapsosia kuin tyttäreni. Eiköhän isosiskoista ole konkreettinen apu ja varmasti jännä juttu. Tuntui kivalta huomata että on samankaltaista tilannetta iän ja esikoisten suhteen!
 
Erehdyin juomaan kupin kahvia vieraiden kanssa illalla ja nyt olo on ihan kumma. Siis väsyttää, mutta ei saa unta. Ja ällöttää, huoh..täytyy rajoittaa kahvin juontia entisestään.
 
Vaakatasoon kuitenkin, tuli uni tai ei. Eiköhän lepo ole parasta kuiteski. Kauniita unia ja vauvan kuvia kaikille! Olen tosin viime öinä nähnytkin erilaisia unia vauvoista, joskus omia ja joskus hoitovauvoja...heh...
 
5+3. Mulla ei vielä oo alkanu pahoinvointi. Väsyttää tosi paljon,alaselkä on kipee ja nännejä kutittaa ja ne on ihan punaset. Mä luulen että jos se pahoinvointi alkaa niin ensiviikon lopulla varmasti sitte tai sitte ei ala ollenkaan[:D] Mullakin on tuota keskenmenon pelkoa ollu vaikka ei oo tarvetta pelätä,tää on vaan niin toivottu raskaus että sen takia varmaan pelkää kaikkea mahdollista. Mulla ainaki on sellanen fiilis että vasta sitten viikon 12 jälkeen uskaltaa alkaa nauttimaan tästä raskaudesta. 
 
Heips!
Aloinpa tässä kirjotteleen kuulumisia täältäkin päin. Oireita on onneksi ja välillä harmiksikin asti. Alavattaa nipistelee koko ajan ja varsinkin jos tekee jotain raskaampaa hommaa niin kipeytyy. Ällötys oloa lähes koko ajan. Illalla ja iltapäivällä pahoinvointia ja oksentelua. Hajut ärsyttävät todella: makaroonilaatikko, miesten deodorantit ja jääkaappi...siinä varmoja oksennuksen aiheita. Töistä oon joutunut olemaan poissa ku ei voi pahoinvoinnin takia olla siellä. Olen palvelukodissa töissä ja tuo paskan,kusen ja liman haju ei oikeen tee hyvää nyt...=)   Eli työkaverit on arvanneet mistä kyse. Ja kerroin jo lähimmille sukulaisille ja ystävillekin. Mielialan vaihteluja on ollut ärtymystä enimmäkseen (miestäni käy sääliksi) Enimmäinen neuvola olisi huomenna...ihanan jännittävää...ja ens viikolla varhaisultra. Toivotaan et kaikki olisi hyvin...
 
Zaizai76: Täällä myös kovasti toivotaan, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. Pidetään peukut pystyssä! [:)]

Mulla on rinnat niiiiiin kipeet, ollu jo viimeiset kaksi viikkoa...ja kasvu on hurjaa! [8|] Toivottavasti rauhottuisivat pian. Väsymys myös painaa ja kummallisia, välillä koviakin vihlaisuja tuntuu masussa. Voi kun voisi iloita tästä raskaudesta täysillä jo nyt, eikä ne möröt pelottelisi vähän väliä...jospas se liika murehtiminen loppuisi jossain vaiheessa...I hope so!

Ensi viikolla ajattelin soitella jo neuvolaan ja varata ensimmäistä aikaa. Aikaistahan se on, mutta kuulostellaan mitä sieltä sanotaan.

Odotuksentäyteistä viikkoa odottajille! [;)]
 
Takaisin
Top