Toukokuiset odottajat 2011

Onnea kaikille uusille plussanneille! [:D] Mä tässä jo odottelen ekaa neuvolaa joka on siis ensi tiistaina [:)] Kellekkään ei olla vielä kerrottu, eikä varmaan ennen ekaa ultraa kerrotakkaan. Varhaisultra on vielä harkinnassa, mies haluais että siellä käytäis, mutta itse vielä sillä ajatuksella että odotellaan siihen 12 vkon ultraan.
Peukkuja kaikille että kyytiläiset pysyvät matkassa!
 
Täältä myös varovasti ilmottaudutaan mukaan, jospa tällä kertaa loppuun asti päästäisiin.
Eli 6.5.2011 Minttura 23v. neljäs K-HKS

(Taustaa sen verran että takana kaksi normaalia odotusta, yksi kohtukuolema -08 sekä km 10/09 & 05/10)
 
Anteeksi listan päivityksen viivästyminen..En päässyt päivemmällä kirjautumaan sisään vaikka kuinka yritin..Joten päivitän listaa nytten[:)]
 
Hei. täällä mahdollisesti myös yksi toukokuinen odottaja... :D testiä en ole vielä kylläkään tehnyt,mutta hieman uumoilisin siihen suuntaan että voisi olla..katsellaan jos sitä ensiviikolla testin tekisi [;)]
ja toista tässä olisin odottelemassa esikoinen vasta 3kk vanha [:)]
la olisi näiden laskureiden mukaan 11.5.
eli candy_ 20v,toinen ja Kys
saas nähdä kuinka käy [8D]
 
Hurjana tullut uusia plussanneita, onnea kaikille tasapuolisesti!

Candy_, tällä palstalla on vissiin tavattu tehdä niin että listalle lisätään sit plussan jälkeen, mutta hyvinhän nuo tiedot on tuossa nyt sit valmiina jos onni käy! Sinä oot nuorena aloittanu perhettä kasvattamaan, pidetään peukalot pystyssä! [:)]

Alice83, täällä ollaan kans ihmeissään näiden oireiden kanssa [:D] Välillä tuntuu ettei ole mitään ja sit nyt parina aamuna on ollu flunssan takia jotenki limaa kurkussa ja se on alkanu oksettaa niin että on pitäny juosta oksentamaan. Maha on myös valtavan turvoksissa ja mahaa ja selkää vuoroin vihloo, juilii ja pistelee. Ihana kuitenkin saada välillä muistutusta asiasta :)

Omaa, Mulla on nyt muutaman päivän ollu flunssaa ja nyt sit hölmönä menin lääkekaapille ja suihkin nenäsumutetta sieraimiin, ja sen jälkeen vasta luin tuoteselosteen, joka tietenkin sanoi: "Ei saa käyttää raskauden aikana"[:'(] No, huuhtelin sen jälkeen sit molemmat sieraimet tolla nenäkannulla, tuskimpa siitä nyt tuollaisena määränä on suurempaa haittaa, harmittaa vaan kun ei taas tajunnu [>:] No, kaikille muistutuksena, lukekaa tuoteselosteet!

Milloin teillä muilla on ekat neuvolat? Laittakaahan sit kuulumisia, meillä on neuvola vasta 20.9 ja siellä sit sovitaan ultra. Ja ne jotka on varhaisultraan menossa niin kuvia pienistä möhköistä tänne jos niitä mukaan sieltä saa :) Kaikille ihanaa syksyä, nauttikaa oloistanne! Mää oon vähän semmonen pessimisti ei pety -tyyppi ja nyt yritänkin ottaa itteeni niskasta kiinni ja antaa itteni nauttia tästä alkuraskaudestakin, vaikka pelottaa koko ajan että jos ultrassa kaikki ei olekaan hyvin tai jos alkio menee kesken :/
 
Heippa kaikille, täällä ilmottautuu uusi odottaja [:)][:)][:)]

Testejä ole tehnyt ties kuin monta ja viiva se vain vahvistuu joten kaipa mun uskottava on että papunen olis kyydissä ja annan itselleni luvan iloita asiasta. La laskurin mukaan 10.5.11

Vähän taustaa, eli olen 36v ja mies vuoden vanhempi. Perheeseeni kuuluu tytöt vm -00 ja -01. Tässä iltatähtöstä odotellaan. Viime keväänä jo kovasti pientä odottelimme kunnes normaali neuvolakäynnillä sydänääniä ei löytynytkään ja ultrassa pikkuinen todettiin kuolleeksi. Rv19 pieni kuollut tyttömme syntyi. Nyt kuitenkin siitä toivuttuamme päätettiin yrittää uudestaan ja yk1 tuotti heti tulosta. Nyt vain toivon että kaikki menisi hyvin loppuun asti.
Perheeseemme kuuluu myös joukko nelijalkaisia vipeltäjiä.

muoks: synnytyssairaala SatKs
 
Onnea Tami plussaamisesta!
Olette joutuneet perheenä koville, toivon vilpittömästi että kaikki menee tällä kertaa hyvin [:)] Mitä elukoita teillä on? Meidänkin kotona asustaa kaksi kissaa [:)] Oletteko lapsille vielä kertoneet uudesta tulokkaasta vai kerrotteko myöhemmin vasta?

Omaanapaa: Oon alkanu pitää vähän päiväkirjaa raskausajan tunnoistani sillä ajatuksella että sitä voi ehkä joskus isommalle lapselle sitten lukea. Ostin ihanan kirjankin sitä varten. Onko muita jotka kirjoittaa ylös ajatuksiaan? Tänne iski kamala flunssa, olo on niin kurja ettei raskautta meinaa edes muistaa tässä räässä uidessa [&:]
 
Simppu: Meillä tassuttelee koiria kotona, tällä hetkellä 5 aikuista + yhdellä pennut, joten vipinää riittää. Ei olla vielä lapsille kerrottu tästä papusesta, tosin luulen että aika nopeaan huomaavat kun raskaus alkaa näkyä niin nopeaan ulospäin. Tissit kasvaa mielettömiksi nopeaan ja maha pullahtaa näkyviin hyvin pian. Ei kerrota vielä muillekaan, viimekerta vielä kaihertaa mielissä. Tänään olis ollut laskettuaika [:(] mutta kummasti mieli on ihan ok kun testi näyttää kahta tummaa viivaa.

Kaamea turvotus on jo mahassa, tissejä nipistää ja NÄRÄSTÄÄ!!!! No muutaman viikon kun kestää niin menee varmasti ohi nämä oireet kuten aiemmissakin raskauksissa.
 
mulle voi lisäillä sairaalaks ton päijät-hämeen keskussairaala..eli onks se nyt sit PHKS :) täälläki odotellaa ekaa neuvolaa innolla joka on kyllä vasta kuun lopussa!:) aivan kauhea väsymys on vaikka kuin hyvin saa yöt nukuttua mut silti vaa päiväl väsyttää ihan mielettömästi..onneks ei ainaka vielä oo pahoinvointi alkanu,kun ekassa raskaudessa se oli ihan kauheaa ja kesti varmaa puoleen väliin asti oksentelua:/:D
 
Tami: Oho, no teillä on sit vilinää [:D] Minkä rotuisia koiria, jos saa kysyä?
Mulla on tissikivut jo vähän helpottanu mut ihan hervottomathan nää on, ihan naurattaa kun peilistä kattoo [:D] Ja maha on tosi turvoksissa, ärsyttävää. Jaksamisia pienen lasketulle päivälle, suru kuuluu asiaan, mutta onneksi saitte iloista ajateltavaa näin pian [:)]

Anna19: Mää oon kans nukkunu pitkiä yöunia ja joinain päivinä kahdetkin päikkärit, mua tosin väsyttää syksyisin muutenkin aina kamalasti. Paljonkos sulla on viikkoja nyt takana?
 
simppu: mul on viikkoja nyt joku 6 noin :) en oo ihan tarkallee varma :D:) no joo kyl sitä nukkuis vaik kuin mut on toi meijän pikku neiti mikä pitää huolen ettei voi nukkua ihan miten haluaa!!:) ja ku mies on töissä melkee koko aika nii ei kerkee sellai lepäilee:) mut kerkeehän sitä sit ku lapset kasvaa:) onko ollu jo raskausoireita?:) mie kyllä odotan innolla et masu alkais kasvaa..ja tuntisi jo pienet potkut!:) siihen nyt vielä tosin hetki menee..:)
 
Meillä taitaa Simppu mennä tämä odotus aika samalla mallilla! :) Mä olen kans nyt harmikseni flunssassa, jouduin jäämään töistäkin pariksi päiväksi pois... Eilen aamulla oli ihan älyttömän paha olo, mutta vielä en ole oksentanut. Vatsakivut on kyllä jo hellittäneet, nyt vaan syömisen jälkeen alkaa vatsaa turvottaa. Lisäksi minäkin olen pitänyt odotuspäiväkirjaa! Kävin silloin heti viime viikolla ostamassa kirjasen, johon laitan ylös mm. oireita, fiiliksiä, mieleentulleita asioita tai mitä ollaan näinä odotuspäivinä tehty. Ajattelin, että se olisi kiva muisto itselle ja että sitä olisi ihana lukea sitten joskus myöhemmin kun muistelee tätä aikaa [:)]

Eka neuvolakäynti meillä on vasta 1.10, eli kymmenennellä viikolla (9+2). Se neuvolatäti sanoi, että eka käynti ajoitetaan aikaisintaan siten, että 9 viikkoa on jo takana. Kun olen teidän muiden neuvola-aikoja täältä lukenut, niin tosi eri aikoihin se eka neuvola ajoitetaan! Sulla Pilke on neuvola siis jo tänään? Mun pitäis jaksaa odottaa sitä neuvolaa vielä melkein neljä viikkoa... huh!

Mitä siellä ekassa neuvolassa edes tapahtuu? En tajunnut kysyä, kun sinne silloin soittelin!

Mä haluisin kans olla vähän neutraalimpi tämän raskauden suhteen, kun eihän sitä ikinä tiedä meneekö kaikki hyvin. Mutta en vaan pysty, koko ajan vaan ajattelen sitä tulevaa vauvaa [:)] Ja sama juttu mun miehellä, eilen kun se tuli töistä se tuli heti pussaamaan mun vatsaa! Mun mies olis ollut valmis lapsen tuloon jo paljon aiemmin ku mä, se on mua neljä vuotta vanhempi eli täyttää kohta 31. Mutta nyt kun minäkin olen jo ollut pari vuotta työelämässä ja naimisiin mentiin viime vuonna, niin kyllä se vauvahaave vaan luonnollisesti sieltä tuli. Ja onneksi saatiin melko pian näitä hyviä uutisia [:)] Nyt ei kyllä auta muuta kun yrittää elää normaalisti ja toivoa parasta. En kyllä tiedä että miten peloissani olen sitten kun se eka ultra lähestyy, en varmaan uskalla mennä sinne!
 
Meillä on eka neuvolakäynti 23.9 eli suht samoihin aikoihin kun muillakin täällä. Meillä on täällä nuvolan kautta myös lääkäriaika siinä 8 viikon kohdalla, eli katsovat tuolloin, että sydän sykkii, on oikeassa paikassa jne. Ite lasken päiviä jo kumpaankin :)

Ekassa neuvolassa ainakin meillä vaan tehtiin jotain testejä, sai neuvolakortin ja kasan lukemista. Saatiin sieltä myös sillon yksi odotusopas isälle ja ainakin meillä tuntu tuo mies olevan aika mielissään, kun häntäkin huomioitiin jotenkin.

Mitä on täällä muitten viestejä lueskellu niin kukaan ei taida olla ihan hirmusen kipee? Itellä oli keskenmenneessä raskaudessa tosi hirmunen pahoinvointi, mutta nyt ei oo ollu mitään siihen verrattuna. Hiukan välillä mahaa sattuu ja vähän on paha olo. Välillä sitä oikein toivois, että olo pahenis, niin olis sitte jotenki varmempi tästä. Nyt sitä kuvittelee vaan, että kaikki ei oo hyvin.
 
Syksyisen aurinkoiset tervehdykset kaikille!

Anna19: Niin meillä on sillälailla erilaiset tilanteet kun teillä on siellä jo napero valmiina. Ite nautin kyllä täysin siitä että saa levätä vielä kaiken vapaa-ajan. Mulla on koulussakin onneks helpompi jakso niin oon voinu käydä hyppytunneilla päiväunilla kotona [:D] Raskausoireita on kyllä, väsymys, etova olo, pari kertaa oon oksentanutkin jo, mut muuten vaan lähinnä sillon kun ei oo syöny tarpeeks niin oksettaa, rinnat on kasvanu varmaan kaks kokoa ja alussa oli todella kipeet, nyt onneks jo vähän helpottaa, maha on valtavan turvoksissa koko ajan ja sitä nipistelee ja vihloo. Varsinkin nyt flunssassa aivastellessa ja yskiessä pitää tukea alavatsaa kun repäilykivut on niin kovat. Kokonaisvaltasesti kuitenkin hyvä olla ja oon valtavan onnellinen :)

Alice83: Tosiaan, ompas meillä samanlainen tilanne, ihan samoilla päivilläkin mennään jos nyt molemmilla täsmää. Täällä eka neuvola on rv7-9 vissiin? Siellä sit sovitaan ultra-aika. Muuta en siitä oikein tiedäkään paitsi että kai jotain sairaushistoriaa käydään läpi ja molempien perinnöllisiä juttuja yms. Meillä on miehen kanssa vähän erilainen tilanne,mää oon kuumeillu aktiivisesti jo ainakin kolme vuotta ja se innostu ideasta vasta tämän vuoden alulla [:)] Nyt mies kuitenkin odottaa jo kovasti että vauva syntyisi jo [:D]

Leisa: Ai teillä on ultra jo noin aikasin, aika jännä, täällä se on vissiin viikoilla 10-12 suunnilleen. Kiva varmaan kun pääsee näkee pienen jo noin ajoissa :) Mistäpäin olitkaan kotosin, sua ei oo vielä listalla? Ei taida joo kellään olla vielä ainakaan mitenkään mahdottoman huonot olot, toivotaan ettei tulekaan [:'(] Milläs viikolla sää oot nyt menossa, jospa ne oireet vaan tulee vähän myöhemmin voimakkaina [:)]
 
Oon Hyvinkäältä ja täällä ennen tota 10-12 viikon ultraa on yks neuvolalääkärin tekemä. Niillä on siellä joku vanha laite, mut kyllä sillä ihan hyvin viimeks näky sydänäänet.

Päätettiin eilen, että kerrotaan mun perheelle ens viikolla. Vanhemmat tulee pidemmän matkan takaa poikkeen ja on kiva kertoa kasvotusten. He ovat myös lähdössä moikkaamaan mun pikkuveljeä Australiaan ja tien, että äiti on tosi ilonen, jos saa kertoo uutisen velipojalle. Kavereille ei aateltu vielä kertoa, mut on kyllä tulossa sen verran bilekuvioita, et joku saattaa hyvin kysyä miks en juo ja jotenkin tästä asiasta valehtelu tuntuu vähän hölmölle. Mites ootte muut aatellu kertoa?

Laskettuaika on 6.5 eli viikkoja nyt 5+5
 
Hei Kaikki!

Olen viime viikolla tehnyt apteekin testin joka näytti positiivista ja mentiin poikaystäväni kanssa neuvolaan tekeen toinen "virallinen" testi joka siis oli myös positiivinen.. :) joten neuvola tädin kanssa varattiin eka neuvola aika 13.9 joka sattuu myös olemaan minun 21-vuotis synttäri päivä :) ja laskettiin että vauva syntyisi toukokuussa mutta ekassa ultrassahan se parhaiten näkee.

Tämä siis on meidän ensimmäinen raskaus jota ollaan koitettu saada ja nyt tärppäs.. :) Pahoin vointeja ei ole paljoa ollut mutta jos kahvia yritän juoda niin voi luoja kuin huono olo tulee joten olen suosiolla sen pois jättänyt.. mutta ei ole kyllä mielikään tehnyt. tissit on ollut todella arat ja vessassa saa juosta vähän väliä.. :D niin tosissaan ja väsymys ei lopu millään vaikka kuinka hyvin nukkuis..

nyt siis kun tietää että on raskaana ja ekaa neuvola käyntiä odotellessa tekesi mieli niin ostaa kaikkia ihanii vauvan tarvikkeita mutta olen päättänyt etten osta mitään ennen kuin kriittinen aika on mennyt ohi.. kävin tänään katselemassa tän vuoden äitiyspakkausta niin mun mielestä se oli ihan kiva olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä siittä :)

ja kysyisin myös että kuinka aktiivisia ja kiinnostuneita teidän miehet on?

oma ukkoni on kiinnostunut ja todella innoissaan mutta välillä ei malta kuunnella minun asioitani vauvasta.. mutta kyl se sit myöhemmin taas.. :)

mut jos kerron myöhemmin lisää.. :) ja minun puolesta paljon onnea ja ihanaa odotusta kaikille.. :)
 
simppu: siitä kannattaaki nauttia kun saa lepäillä ihan rauhassa vielä!!:) mitäs opiskelet,jos saa kysyy? ja kerkeetkö valmistumaa?:) mul ei oo kyllä muuta ku kans toi vatsan turvotus ja väsymys kova :) ehkä ne viel alkaa sitte..ja en tiiä ei kait tissit välttämättä toises raskaudessa enää niin kasva ku ne jo ekassa kasvo kans muutamat koot ylöspäin:D

Leisa: täälläkään ei mitään hirveitä oireiluja ole, muuta kun tuo väsymys:) toisaalata en sitä pahoinvointia kaipaakaan:) mites teillä on jo toi lääkäri tarkastus noin aikasessa vaiheessa ja et katsovat sydämen sykkeet ja kaikki?:) olis kiva kun täälläki olis..
 
paljon onnea plussautumisesta fairyBaby!!!:) mäkin tein viime viikolla kolme testiä ja pakko se oli vaan uskoa:) ja loppu kuusta sit ois ensimmäinen neuvolakäynti:)

se mukava että mies kiinnostunu vauvasta ja raskaudesta:) meidänki mies on kyllä tosi innoissaa tulevasta vauvasta!ja sullaha kivasti eka neuvolakii synttäri päivänä:) vähä niinku lahjaks siinä sitten!!
 
Täältä kans ilmottautuu plussannut :) 2.5 olis LA neuvolan koneen mukaan :) Pillerit jätetty pois 07/10 ja plussa heti, hyvin on heiluteltu miehen kans näköjään ku näin äkkiä tapahtui :D Sairaala olis EPSHP ja ikää 22 ja rapiat :)
 
Anna19: Opiskelen sairaanhoitajaks enkä valitettavasti kerkee valmistumaan, aika vähästä jää nyt kiinni, mut kyllähän ne kerkee tehdä sit myöhemminki [;)] Lähinnä suuntaavia opintoja jää vaille, että niitähän on mukavaa sit tehdä vähän myöhemmin ja harjoitteluistakin osan voin tehdä palkallisina [:)]

FairyBaby: Onnea ponnea!
Mää oon kans ihan hileinä tuolla lastenvaatekaupoissa :D Mut oon kyllä saanu jo luvan että jotain pientä saa ostaa jos oikein ihania juttuja tulee vastaan [;)] Oon ottanu sen sillain että jos nyt jotain käviskin tälle vauvalle niin kyllä me uutta alettais kuitenkin pistää alulle, että kyllä ne vaatteet varmasti käyttöön tulee. Muutenkin kun ei olla mitään kovin varakkaita niin helpompi kun jakaa kustannuksia melkein koko raskausajalle [:)] Mies on kyllä innoissaan, mutta ei lähellekään niinkuin minä [:D] Määhän luen täällä palstalla vauvajuttuja koko ajan ja lopun ajan sit luen vauvalehtiä. Se haluais vaan että vauva syntyis jo tai olis jotenki todellisempi sillekki. Onhan se varmasti omituista kun mää kuitenkin tunnen ne kaikki pissatukset ja pahoinvoinnit mut se ei voi ku seurata vierestä.

joval: Onnea hurjana sinnekin! Sinä menit listan kärkeen! Olittepa hedelmällisiä, tuliko yllätyksenä noin nopea tärppi? Ollaan muuten samanikäsiä [:)]

Omaa: Mulla tää flunssa ei meinaa loppua, nyt on kamalan kova yskä päällä. Viime yönä en meinannu muutenkaan saada nukuttua, mulla on lähipiirissä nyt yks aika hankala tilanne joka painaa mieltä iltasin, sit mies oli yön töissä ja kun vihdoin sain unta, heräsin puol neljän aikaan kamalaan Närästykseen! Mitä ihmettä [:D] Ei oo närästäny koko aikana ja nyt sit yhtäkkiä keskellä yötä, onneks se meni Renniellä ohi. Närästyksen voitettuani aloin kuitenkin yskiä ja valvoin puoli kuuteen saakka sängyssä. Aamulla olis ollu koulua, mut skippasin kun ei tähän hatarapäähän olis kuitenkaan mikään tieto painunu [:'(] Nyt siis koomailen kotona ja pohdin meniskö vielä nukkumaan vai pitäiskö alkaa vääntää jo koulutöitä.
 
Takaisin
Top