Toukokuiset odottajat 2011

Satu, mehän ollaan sit melkein samassa tilanteessa kaikki ja aika samanmittaisella yrittämiselläkin :) Eiköhän ne oireet sieltä vielä ilmesty, eikö ne yleensä vasta viitosviikon jälkeen ala tullakki, ihanku olisin jostain lukenu? :)

Saku: Tervetuloa ja onnea plussasta! En tiedä noista varhaisultrista kyllä että milloin voi mennä, olisko se silloin kun sydän alkaa pumppaamaan verta? Meillä on muuten sama la :)

Mää: Ajattelin tässä että kun minnuska ei nyt plussannu niin voisin perustaa uuden samanlaisen ketjun että saa ton Listan tohon ekaan viestiin? Musta olis niin kiva kun näkis aina heti että ketä on messissä :) Mää voin sitä sit vaikka päivitellä. Teen nyt siis uuden aiheen ja tulkaa sinne jos se on teistä hyvä idea niin päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä ennenkun tänne alkaa tulvimaan enemmän Toukomasuja :)
 
Voin päivitellä täällä tuota listaa vaikka en ole plussannut,ei kait tuota listaa sen takia kannata jättää päivittämättä vaikka en itse ole plussannut..On vain todella mukavaa laittaa listaan uusia plussaajia ja niiden tiedot ja pitää tämä keskustelu kasassa..[:)]
Onnea kaikille plussanneille[:)] <3
 
Hei!

Täällä yksi onnellinen sai viikko sitten reilun kahden vuoden yrityksen jälkeen ensimmäisen kerran positiivisen raskaustestin... tai oikiastaan 7 testiä näytti plussaa...[:)]  esikoinen olisi tulossa, LA olis 8.5, ikää minulla on 26 ja sairaala oys. Nyt vaan pitää toivoa et pieni pysyisi matkassa...
Onnea kaikille muillekkin plussanneille...ja plussa tuulia kaikille
 
Jipii [:D]!!! Tänään tein pari apteekin testiä (eri merkkistä) ja molemmista tuli haaleat, mutta silti selkeät plussat [:)].
Onkohan tämä nyt todellista?!
. Tein testin eilenkin mutta tuli niin haalee viiva että just ja just sen viivaksi tunnisti.. eli näköjään vuorokaudessa( ja testiä vaihtamalla) voi testitulos muuttua vahvemmaksi. Täytyy varmaankin vielä huomenna tehdä yks testi aamulla ja jos se näyttää selkeää plussaa niin on se vaan uskottava

Nyt kun aattelee niin onkin ollut noita oireita jo jonkun aikaa: väsyttää, vilunväristyksiä (vähän kipee olo), selkäsärkyä, alavatsan juilintaa, lievää pahoinvointia ja ehkä ne rinnatkin tuntuu pikkasen pinkeemmiltä mitä ennen. Olin kyllä varma että menkathan ne sieltä taas alkaa, mutta eipäs kuulunutkaan eilen eikä tänään (jolloin niitten piti alkaa mun laskujen mukaan.. ovat olleet suhteellisen säännölliset pillereiden lopetuksen jälkeen). En malttanut oottaa kauempaa vaan tekaisin heti testit. Luulin kyllä vielä vähän yli viiikko sitten että mulla on virtsis päällä kun oli sellaiset oireet ja kävin lääkäriltä hakemassa kuurinkin siihen. Onneks älysin pyytää raskaille sopivat antibiootit. Ei todettu viljelytuloksissa virtsistä eli se olikin nähtävästi joko raskausoire tai sitten jotain muuta kummallista.

Onnellinen olo on, mutta vähän pelottaa, että mitenköhän tälle raskaudelle käy kun se edellinen meni kesken toukokuussa. Luulin siis olevani jolloin 9+ viikolla ja alkio olikin kuollut jo pari viikkoa aiemmin [:(]. Olin käynyt varhaisultrassa vkolla 6+2(muistaakseni) jolloin näkyi selvästi pikkuinen sykkivä sydän. Sydän oli kuitenkin lakannut aika nopeasti sen jälkeen lyömästä. Muistan että mulle tuli sellaisia vilunväristyksiä ja menkkamaisia kipuja ennen kuin vuoto alkoi.. Toivottavasti tällä kertaa sujuisi kaikki hyvin.

Mutta sitten tietoja: ikää 34 v ja esikoista siis odotellaan (jos sitä keskenmenoa ei lasketa). TAYS on tuleva sairaala ja laskettuaika laskureiden mukaan 10.5.

Onnea kaikille plussanneille!! Ja toivottavasti Minnuska89 plussaat pian!
 
Okei, jos Minnuska jaksat viestiä päivitellä niin eihän siinä sit mitään, poistan ton mun alottaman.

Onnea ja tervetuloa Samakata ja zaizai76! Kivaa saada lisää porukkaa tänne :) Kirjottelen myöhemmin lisää, nyt on kiire nyyhkimään kadonneen jäljillä-ohjelmaa :D

ON: Laskeskelinkin uudestaan tota mun laskettua aikaa ja huomasin että kun nyt oon kahdessa kierrossa käyttäny ovulaatiotestiä, niin niiden mukaan mun kierto onkin 30päivää tässä kuussa, eli laskettu aika siirtyis kahdella päivällä aikasemmaks, eli samaan päivään kun Pilkkeen :) Lopullisestihan se tietty vasta varmistuu ultrassa, mutta näin laskeskelisin noitten ovisten mukaan, jos siis tuo oviksesta menkkoihin aika on yleensä naisella sama :) Kierrot mulla on muuten heitelly aika paljon niin niistä ei kyllä osaa sanoa mitää
 
Hei!

Täälläkin olisi yksi onnellinen, joka on juuri saanut ihania uutisia! Sunnuntaina tehtiin kaksi testiä ja positiiviset niistä tuli molemmista! Tänään soitin neuvolaan ja sanoivat lasketuksi ajaksi 4.5.2011. Raskausviikkoina 4+6. Toivottavasti kaikki menee hyvin, on tää niin mieletöntä [:)] Toivottavasti ei ole vaan liian aikaista iloita..

Pillerit olin lopettanut jo huhtikuussa, mutta nyt kesällä vasta tosissaan yritettiin. Ja kolmannella kerralla sitten onnisti. Vähän oli jo ehtinyt tulla sellainen jännitys, että mahtaako mennä pitkään ennen kuin saadaan positiivinen tulos.. tälläkin kertaa olin ihan varma, että taas ne menkat alkaa.. mutta ei niitä sitten vaan alkanut kuulumaan ja testi tehtiin kun olin neljä päivää myöhässä. Kyllä jännitti katsoa tulos!!

Oireet on kyllä vähän yllätti, vatsa on tosi turvonnut ja selkääkin polttelee.. varsinaisesti ei ole paha olo, mutta toi vatsan pistely ja sellanen paineen tunne on kyllä aika epämiellyttävää.. katsotaan nyt miten tämä etenee..

Ja mun tiedot siis vielä tässä: LA 4.5, ikä 27, esikoinen, TYKS.

Ja onnea kaikille matkaan [:)]
 
Simppu, joo kyllähän minä jaksan päivitellä ja ihan mielellään päivittelenkin[:)] Sitten kun itse plussaan ja jos en tälle puolelle pääse niin silloinhan voit jatkaa tätä..Mutta siihen asti päivittelen tätä että itse plussaan..Onpahan jotakin kivaa tekemistä minullekin niin voi unohtaa tuon yrittämisen ja saa muuta ajateltavaa jos vaikka jossain vaiheessa tärppäis[:)]

YK8

KP 4/34

 
Minnuska89: Kiitos kun päivittelet, mut en kai mää pääse tota sun viestiä päivittämään? Mut juu, jos sää nyt voit lisätä tän kuun ajan tulijat, niin eiköhän ne siitä aika dramaattisesti vähene sit kun alkaa seuraavat siirtyä Kesäkuisiin :)

Alice83: Onnea kovasti ja tervetuloa! Meitä on samalle päivälle jo kolme :D Mää oon yllättyny kans noista oireista että ne alko jo niin aikasin. Maha on nyt jo niin turvoksissa että sitä saa tosissaan vetää sisään ja pissattaa ja nälättää koko ajan. Tänään lensi ihan eka ykäkin, jee! [;)]

Omaanapaa: Tänäpä aamuna heräsin ja lähdin jotain lasia hakemaan niin piti oikeesti juosta vessaan. Oli jotenkin limaa kurkussa ja se alko yököttää ja sit oksentelin sitä tonne pönttöön (joojoo, aika ällöä [:D]). Huhhei, pitäis lähtee luennolle ja vähän jännittää että mitä mää teen jos kesken kaiken tulee ykä [:'(] Ps. Ihanalta näytti tossa etusivulla kun alkoi rv5 että pienen sydän alkaa lyödä tämän viikon puolessa välissä <3
 
Tänään on hieno päivä! Me meinaan plussaattin juuri. Kävin viime viikolla tosiaan työterveyslabrassa veritestissä ja se näytti negatiivista. Ajateltiin sitte, että siinä se oli, mutta kun paha olo ja maha kipu alko oleen semmosia, niin tein uuden testin. Lasketun ajan pitäs olla 6.5, tän oon veikannu siltä pohjalta, että labrassa mittasivat multa ovulaation 13.8.
Tosin ei tästä osaa vielä ihan hirmu ilonen olla, kun viimeksi meillä meni 12 viikolla kesken. Nyt päätettiin, että ei tällä kertaa kerrota kellekkään ennen tota 12 viikkoa.

Tänään pitäs sitte kai soitella neuvolaan aikoja. Mahtaa täti siellä alkaa köhiä, kun kerron, että menkat oli viimeks toukokuussa :) On vissiin ollu alkuvuoden keskenmenon takia systeemit hiukan sekasin...

-Leisa
 
hei vaan
mie olen tällain ihme tyyppi, etten ole edes ennen missää tämmöses keskustelussa kirjoitellu :) siinä toivossa kirjoittelen, että olis ekaa kertaa elämässä semmoin olo, et saattais olla jotain olennaista tapahtunu. ovulaatio oli laskurin mukaan 26.8 mutta, minä kyllä tunsin että oli 23. pv sillon päivää ennen ja sen jälkeen alettiin ekaa kertaa vauvaa yrittämään ja nyt vähä yli viikon päästä on vähä jännä olo... maha on jotenkin enemmän olemassa, nipistelee, väsyttää kamalasti ja hajut ärsyttää, että jaa'a, en tiedä onko toiveajattelua vai ihan totista totta. selviää viikon päästä ja toivon hartaasti sitä plussaa :) laskettu aika varmaa olis sit joku 19.5, laskurin mukaan :)
perhe, miestä lukuunottamatta, asustaa kaukana, samoin ystävät, että olen hieman yksin tämän asian kanssa, olisi todella mukava saada tukea ja juttuseuraa mahdollisesti samassa jamassa olevilta :D
 
Hei taas!
Raskaana ollaan digitestin (Clear Bluen) mukaan 2-3 viikkoa [:D]. Testasin äsken.. ja aamulla tein 2 kaupan testiä jotka myös näytti hailakkaa viivaa. Kyllä se vaan on uskottava. Neuvolaan soitettu ja aika saatu kolmen viikon päähän. Löytyi vielä vanhat (huhtikuiset) paperit sieltä joten ei kuulemma tartte täytellä uusiksi, muuta kuin menkkatiedot.

Parille läheisimmälle ystävälle piti mennä sanomaan mutta tällä kertaa jätetään ilmoittamatta vanhemmille ja sukulaisille.
Pienoinen kuvotuksen tunne senkun jatkuu ja mahassa vihloo.. niin ja selkää sälkee ja viluttaa edelleen. Mutta tän kestää!
Voi onnenpäivää!!
 
Mulle voi lisätä iäksi 29 ja synnytyspaikka on joko Jorvi tai Naistenklinikka.

Nyt alkaa vatsa jo turpoilla ja kipristellä. Kerrankin kivoja oireita:)
 
zaizai76, Onnea ihan hirmuisen paljon ja paaaaljon tarrasukkia ja enkeleitä matkaan [:)]

Ja kaikille muillekin plussanneille oikeeen paljon onnea ja enkeleitä matkaan[:)]

YK8

KP 5/34

 
Hei! täällä taas uusi odottaja[:)] jos voisi mutkin lisätä listaan eli LA 12.5, esikoinen, ikä 21, Vaasan keskussairaala.
 nyt on rv 4+0,ja toivon todella että kaikki menee hyvin ja alkio pysyy sisällä. :) onnea myös muille odottajille ja plussia yrittäjille.
 
Heips kaikille!
Ihanaa päästä joukkoonne. Toukokuusta asti yritetty ja nyt tärppäsi. Oon tainnu tehä 5 testiä ennen kuin uskoin (ensimmäinen 26.8 ja viimeisin 1.9 ) [:D]. Nyt se on vain uskottava ja laskettu aika olisi 6.5.  Esikoinen oli tulossa. Sairaala varmaan TAYS ja ikää mulla 27.

Oireet mulla alkoi heti ovulaation jälkeen (vaikka sanotaankin ettei voi alkaa niin pian). Lämmöt on nyt ollut koholla jo 3 viikkoa ja väsymys kova. Töissä vaikea keskittyä, kun jatkuvasti kipeä olo.

Neuvolaan soitin tänään ja sain ajan 27.9. Alkuraskauden ultraa yksityisellä olen harkinnut. En vain ole varma kannattaako sinne mennä (mies ei ole kovin innoissaan). Oletteko muut meinanneet mennä?
 
 
Heippa kaikille uusille odottajille ja tervetuloa joukkoon :) Ja onnea plussan johdosta!

Nää kaikenlaiset vaivat on kyllä aikamoisia ja muuttuu joka päivä! Tänään alkoi selkää vihlomaan, samoin kylkiä. Ja edelleen alavatsaa vihloo. Olin päivällä töissä ihan hermona (eikä työnteosta tullut melkeen mitään), mut nyt äsken sain selvitettyä, että selkäkivut johtuu mm. sidekudosten muutoksista yms... huhhuh, kaikkea ihmeellistä sitä tapahtuu! En ollut hirveesti raskaaksiyrittämisen aikaan lueskellut mitään kirjoja enkä palstoja odotusajasta, joten kaikki tää on kyllä ihan uutta. Huomasin muuten eilen, että mullä on alavatsan kohdalla sellanen kovempi alue tai "möykky".. eihän kohtu nyt vielä ole voinut kasvaa niin että se näkyy?? Täytyy varmaan soittaa sinne neuvolaan uudestaan.. musta tulee vielä niiden neuvolatätien painajainen kaikkine kysymyksineni ;)

Jasmiina83: Mä en varmaan ole menossa varhaisultraan.. en tiedä, voi olla että mieli muuttuukin... Mun ekaan neuvola-aikaan on kyllä vielä neljä viikkoa, ja se eka ultrahan on mulla ilmeisesti vasta joskus lokakuun loppupuolella. Nyt on alkanut tuntua, että aika menee tosi hitaasti!

Me ei olla kerrottu vielä raskaudesta kenellekään, ja täällä kirjoittelu kyllä vähän auttaa. Olis kiva kertoa esim. omille vanhemmille, mutta taidetaan nyt odottaa ainakin sinne ekaan neuvolaan, ennen kuin kerrotaan mitään. Tai vasta sen ultran jälkeenhän se olis kai "turvallisinta" kertoa.. Koska te muut olette ajatelleet kertoa? Muutama taisi olla jo kertonutkin muutamille ystäville ja osa päättänyt olla kertomatta vielä?
 
heippa!!:) ilmottelisin itteni tänne..:) saas nähdä miten onnistuu, eli odotan pikkukakkosta ja laskettu aika olis 5.5.2011 [8|] aattelin et täältä vois saada juttu kavereita raskausajalla ja sen jälkeekin :)ja kokeilla miten tää toimii..
 
Moikka,

ei olla ajateltu mennä varhaisultraan yksityiselle. Neuvolassa kattovat täällä sydänääniä ja se kerta osui hyvään aikaan eli on siinä viikon 8 lopussa. Viimeksi meni ennen tuota kesken eli on kiva nyt saada tieto mahd. pian. Viimeksi tosiaan selvisi vasta 12 viikon kohalla ja sitä oli ehtiny olla 4 "ylimääräistä" viikkoa innoissaan asiasta.

On kyllä pelottavaa, kun on yksi keskenmeno takana. Jotenkaan tästä ei oikein uskalla olla iloinen vielä. Koitetaan kai molemmat varautua pettymykseen, kun viimeksi se tuli jotenkin niin uskomattoman yllättäen ja oltiin aika rikki kumpikin. Nyt ollaan vähän sitte elelty, niinkun ei raskaana oltaskaan ni jos aika sitte menis nopsemmin ja ei olis niin parkana, jos taas käy huonosti. Kyllähän sitä tietää, että ei yks keskenmeno vielä nosta todennäkösyyttä, mut kyllä se silti kokoajan jyskyttää alitajunnassa.

On silti kiva kirjotella tänne ja välillä miettiä, et jospas meille kuitenkin tulis keväällä vauva! Olis se kyllä niin hienoa ja hullun nopsaanhan tää kaikki menee. Jos kaikki menee hyvin niin tässähän on töitä enää 7 kuukautta. Aika lyhyt aika ;)

-Leisa

Niin ja synnytän muuten Hyvinkäällä ja ikää on 26 vee ja ekaa ootellaan, ja laskettuaika olis 6.5
 
Olin ajattellut että menemme varhaisultraan ihan neuvolaan...ku kuitenkin on tuota vauva yritysta ollut yli 2vuotta ettei nyt turhaan unelmoi...ja jo senkin takia että on hormoonit ollut matkassa että näkee montako sielä uiskentelee.
 
Onnea kaikille plussanneille!

Päätin sitten varata alkuraskausultran. Sain sen jo kahden ja puolen viikon päähän. Silloin mennään rv 7+5. Neuvolassa olisi saanut vasta rv11 enkä jaksanut odottaa sinne asti. Stressiherkkänä tuo ar-ultra taitaa olla ihan hyvä. Saa varmistuksen, että kaikki on kunnossa ja pikkuinen sielä missä pitääkin.

Alice83: Täällä on toinen joka hermostuttanee neuvolan tädit kaikilla kysymyksillä. Aloitin heti ensimmäisen puhelun tulvalla (tyhmiäkin) kysymyksiä... Eiköhän ne sielä neuvolassa ole siihen tottuneet.. =) Täytyy ajatella näitä oireita positiivisesti -> ainakin tuntee olevansa raskaana... Mä olen äidille kertonut ja parhaalle kaverille. Kivempi kyllä, kun saa vähän jollekin purkaa. Muille kerrotaan vasta myöhemmin. Todennäköisesti vasta rv12 jälkeen. Tai sitten aletaan kertoilla jo tuon ar-ultran jälkeen, jos joku suoraan kysyy. Ei viitsi valehdellakaan eikä intoa ole helppo peitellä. =)

Leisa: Tuohan on kiva, että neuvolassa pääsee ultraan noin aikaisin. En itsekään olisi yksityiselle mennyt, jos noin aikaisin neuvolassa olisi päässyt. 4 "ylimääräistä" viikkoa on kyllä varmaan aika inottava kokemus, aivan kuten koko keskenmeno. Toivottavasti nyt ei käy samoin, mutta eiköhän tällä kertaa käy hyvin! Pidän teille peukkuja (kuten kaikille muillekin). Itsekin yritän olla liikaa innostumatta ennen kuin sydämmen äänet olen kuullut ja ultrasta pikkusen nähnyt.
 
Takaisin
Top