Toukokuiset odottajat 2011

Nyt menee doppleri hankintaan kun ei tuo otus pidä itsestään minkäänlaista ääntä :) Saan sitten mielenrauhan ja hauskan iltarutiinin itselleni siitä. Ei maha oikein pyöristy, eikä painokaan ole noussut (viimeksi luulin, että on, mutta aamupainosta kun otin niin samanahan se on pysynyt) Pitäisi ruveta seuraavaa neuvolaa jo varailemaan. Sukupuoltakin ollaan jo innoissamme veikkailtu, ei malttaisi millään joulukuuhun odottaa sen paljastumista! (jos hyvä tuuri käy ja lapsi suostuu vilauttamaan) Kamalaa kiukkua on ollut ilmassa, mies raukka!
 
Heipat kaikille!
Mulla alkoi eilen aamulla tosi runsas verinen vuoto, no siitä menin sitten ihan sikapaniikkiin ja en oikeen tienny mitä ois pitäny tehdä, tärisin vaan pyörin ympyrää...Olin ihan varma että nyt se sitten meni kesken. Sitten puolen päivän aikoihin menin sitten päivystyksenä sairaalaan ja ultraan..pääsinkin heti sisään ja lääkäri heti jo totesi että aika huonolta vaikuttaa jos noin paljon koko ajan vuotaa...Nooh...sitten ultrattiin ja siellähän toinen uiskenteli ja sydän läpätti ihanasti, ja lyllähän siinä kyyneleet alkoi vierimään, sanoin lääkärille että olin ihan varma että kesken oli mennyt, lääkäri sanos et älä vielä hurraa et katoppa tätä mustaa aluetta täällä sikiön vieressä..AAApua!! istukka on osittain repeytynyt ja vuotaa, nyt vaan hissutellaan ja otetaan rennosti ja tää viikko saikkua..ja kuulema pari kolme viikkoa on nyt kriittiset et repeytyykö irti kokonaan...Ihan kauheeta nyt vaan odotella et irtooko se kokonaan vai ei!!!! Niin ja sikiön koko vastas viikkoja päivälleen eli tänään 9+6.
 
Voi ei Möykky.. Toivotaan nyt että pysyisi siellä.. Otat nyt niin rauhallisesti..

Minnuska89: Mun nimi on tuolla isossa listassa kahdesti, joten poistaisitko sen jälkimmäisen eli 29.5..Kiitti.


Täällä tasan kymppi täynnä! Vielä pari viikkoa ultraan =)
 
se dopleri on kyllä varmaa kiva sitte saa kuulla aina sydänäänet ja tietää et on kaikki hyvin!!:) mul oli jo ekas neuvolassa tullu 3 kg ennen raskaaks tulemista mut voi olla et nyt pudonnu sit ku aika paljon oksennellu..:)ja meillä olis marraskuussa seuraava neuvola ja sit joulukuussa tosiaa se seuraava ultra ja meinattii kans kysyy kumpi tulee jos vaan näkee,eikä kyll'ä malttais odottaa millää:) vaik kunha tulee terve lapsi nii pää asia!mites mies on osannu suhtautuu kiukkuu sitte?:)

Möykky: toivotaa kovasti että ei istukka repeydy..paljon voimia ja jaksamisia sinne! koita nyt vaa levätä, et kaikki menis hyvin!
 
No, eipä se mies erityisemmin pidä :D Muutenkin kun olen aika tulinen luonne, nii siihen tälläset hirveät mielialanvaihtelut mukaan, huh. Kunhan anteeksi pyydän jälkeenpäin niin on kaikki ok [;)]  Huh, nyt erehdyin noita äitiysrahoja laskeskelemaan, ja ei olis kannattanu. Selkänahallaan saa näköjään lapsen kasvattaa [:D]

Möykylle voimia! Kamala tilanne :/
 
nii no totta se on..et yhtäkkii saattaa suuttua jostain ihan pienestä sit mies ihmettelee et mikäs sulle nyt tuli!:D joo ne ei häävejä oo kyllä toi äippäraha..onneks pikkunen juo alussa kumminki maitoa nii ei hirveästi tarvii ostella ruokia ainaka..meinasitko kestovaippoja vai kertakäyttövaippoja alkaa sitte käyttämää?
 
Heipähei!
Mä en jostain syystä ole päässy listalle vaikka jo jonkin aikaa sitten kirjoittelin [:(]
Eli 5.5. olisi se laskettu ja ensimmäinen lapsonen. Taysissa olisi tarkoitus..
 
Kandee ehkä kirjotella Minnuska89lle yksityisviestinä noita kun ei varmaan kauheen ahkerasti ketjua lue kun ei itse kuulu poppooseen :)
 
Kestovaippoja aion käyttää, ja sitten vähän myöhemmin tehdä vielä omat soositkin. Saa tosin nähdä kuinka halvaksi sekin loppupeleissä tulee, haluaisin lapselle nimittäin luomua vaan käyttää [:)]
kasvisruokavalio on meillä miehen kanssa, siihen aiotaan lapsikin totuttaa. Saa sitten omin nokkineen lihaa syödä jos niin haluaa.. Onkohan täällä muita vegemammoja?
Onkos sulla mielessä kestot vai kertikset? Jotkut kertonu kauhutarinoita noista kestovaipoista, mutta musta tuntuu, että jos ei tiedä helpommasta, nii kai se hyvin sujuu omalla painollaan [:D]
 
[align=left]Minisanni: Kestovaippoja meillä ajateltiin käyttää näin yleisesti, mut lyhytaikasella kyläreissulle luulisin, et kertakäyttönen olis kätevämpi siihen tilanteeseen.
[/align]
 
Peukkuja kaikille, joilla on huolia tai ongelmia masuasukkien kanssa!

Omalla kohdalla yökötys on vähän vähentynyt, mutta on edelleen jokapäiväistä. Painoa on tullut vissiin 1 kg.
Pomolle on nyt kerrottu, eikä todellakaan ollut iloinen. Mutta nyt se on tehty. Tietääpähän mitä on tulossa.

Ultra oli viime viikolla, ja kirjekin tuli kotiin ettei aihetta jatkotutkimuksiin. Neuvolalääkäri on 1,5 vkon päästä ja seuraava neuvola 14.12. Rakenneultraan tuli kutsu, ja se on vasta viikolla 21!?![:-]  Aikaisemmin se on kyllä ollut jo viikolla 18! Todella myöhäiseksi menee, kun viikon 22 jälkeen ei raskaudenkeskeytystä tehdä edes lääketieteellisistä syistä. Toivottavasti on kaikki siis kunnossa.

Kestovaipoista sen verran, että esikoisella ne olivat ihan ykköset, kun muuten sinappi oli niskassa asti, mutta yöllä kertikset oli ainoat jotka imivät riittävän hyvin. Kakkosen kohdalla pienimmät kestot jäivät käyttämättä lapsen leikkaushaavojen takia, mutta myöhemmin sitten otettiin käyttöön. Paitsi yöllä siis, ihan oman unentarpeen takia kertikset. [:)]

Palikka
12+4
 
Palikka tuossa jo aiemmassa viestissä sanoikin koska ensimmäinen neuvolalääkäri on, mutta mites te muut, koska teillä on? Itselläni kuulema vasta rv 25-26! Nt-ultrankin teki kätilö. Eikö tuo ole aika myöhään? Nyt menossa rv 12+0...
Oli kyllä huojentavaa nähdä elävä pikkuinen ultrassa. Pikkuhiljaa uskaltaa jo kertoa muillekkin raskaudesta [:)]
[align=left] [/align]
 
kyllä ruokien kanssa säästää jos vaa ite jaksaa aina tehdä ne..me ei meinattu käyttää ku kertakäyttövaippoja ku ekallakii on vielä ne käytössä:) ehkä sitä ei oo vaa niin innostunu niist kestovaipoista!.

meillä ainaki oli se alkuraskauden neuvolalääkäri silloin melkeen heti viikoilla 8-9..ja meneeks sit seuraava lääkäri aika kans sinne joskus 20 viikkojen yli..
 
Esikoisen kanssa on tullut käytettyä kestoja päivisin ja kertsejä öisin & kyläreissulla. Tosin käyttö aloitettiin vasta, kun tyttö oli parikuinen, ei vain jaksanut aiemmin. Ja nyt käyttää kertsejä hoidossa, joten kestoillaan vain viikonloppuisin. Kestoina meillä harsot + lisäimut(vanhat pyyhkeet) + pul-kuoret. Varmaan samaan tapaan sitten toisen kanssa.

 Mäkin niin suunnittelin, että olisin tehnyt ruuat itse. Mutta meillä oli kiinteiden aloittaminen todella nihkeää, ja kun purkkeja meni yhteensä 1 kolmessa päivässä tytön ollessa 6-10 kk, niin tuli käytettyä purkkeja. Eikä tuonkaan jälkeen mennyt kuin purkki päivässä... Totesin, ettei se niin kallista ole. Kun vuosi tuli täyteen siirtyi sitten kotiruokaan. Ja kun tein pakkaseen ruokaa 'kunnon annoksen', niin sitä sitten syötiin kauan (ja yleensä se maistui vielä huonommin kuin kaupan ruuat).

Mulla eka neuvolalääkäri 12+0. Viimeksi oli eka neuvolalääkäri vasta joskus viikolla 16-17, johtuin joulunajan osumisesta tuohon väliin. Ei vaan ollut aikoja aiemmin. Mut nämäkin on varmaan paikkakuntakohtaisia.
 
Heippa mammat!
Täällä edelleenki oireeton odottaja.ja viikoja jo 13+3.Ja tiistaina eka neuvolalääkäri ja viiminen ku käyn 8 viikonvälein äitiyspolilla.Eli tiistaina tulee täyteen 14 viikkoa.
Osan omista housuista oon saanut laittaa jo sivuun ku tuo massu on jo sen verran iso(johtuu siitä et 6 raskaus).onneksi on jemmassa noi vanhat äippävaatteet [:D].
Millaisia vaunuja/rattaita olette suunnitelleet vauvalle? Mie kaavailen kaksostenrattaita (ikäeroa vaaville ja Juholle n.11kk) Mutta millaiset on hyvät? Auttakaa tietämätöntä[:)] meillä on nyt Juholla espritin rattaat edessa kaksipientä pyörää ja takana isot ja menee loskassa niinku kuivallaki,oon tykänny...
 
Rottis,mulla on eka neuvolalääkäri 10.11. ja silloin on rv 12+1 eka ultra sit heti melkein perään 12.11. [:D] 
 
Moi kaikki!

Täällä tämä oireettomuus jaksaa vain ihmetyttää.. Omakustanteisessa ultrassa sain nähdä pienen sydämen sykkivän viikoilla 9+0, mutta silti on pelottavan hiljaista.. Ainoastaan silloin tällöin alavatsan sivuilla vihloo asentoa vaihtaessa. Paino ei ole noussut yhtään ja mahakin tuntuu pömpöttävän vain iltaisin, niinkuin ennen raskautumista. Onneks 5.11. on np-ultra ja silloin asiaan saadaan selvyys. Tuntuu vain ikuisuudelta odotella vielä melkein viikko, kun näitä ajatuksia on päässään pyöritellyt jo pitemmän aikaa [8|] Mutta ei mahda mitään, tällaistahan tämä odotusaika varmasti tulee olemaan ihan loppuun asti ja epätietoisuuteen on totuttava - synnytyksestähän se huolehtiminen vasta kunnolla alkaa [:D]

Jaksuja meille talviaikaan!

tini 11+6
 
Päivää pitkästä aikaa!

Ei ole hirveesti tullut tänne kirjoteltua...jotenkin ei vaan jaksa, mutta jos nyt jotain rustais.
Täällä on myös ollut päiviä kun ei ole mitään oireita ja sitten tietysti heti on kauhee huoli masuasukista. Meillä on huomenna np-ultra, jospa se rauhottais mieltä. Ja sit saa sen tarkan lasketun ajankin.  Ja vaikka tämä tulokas on mulle jo 5. lapsi (6. raskaus) niin aina sitä on pelko persiissä, että jotain on vialla jos ei jatkuvasti yrjötä, pyörrytä, palele tms.

Tuohon ultraan ja raskauden keskeyttämiseen, tais olla Palikka kun kirjoitit ettei raskautta enää keskeytetä rv 22 jälkeen. Kyllä mulla sairaalasta saaduissa papereissa ainakin lukee : "Raskauden keskeytys on Suomen lain mukaan mahdollista 24 raskausviikkoon saakka."

Vaipoista ja ruuista: Meillä ei kestoilla, ei vaan ole mun juttu. Ja oon tehnyt aika paljon soseita itse meidän Onnille. Eipä siitä hirveesti vaivaa ole, kun keittelee potut, porkkanat, kukkakaalit ym. ja soseuttaa ne. Varmaan tulee myös tälle uudelle tulokkaalle tehtyä ja kertiksiä käytän vaippoina.

Ei täällä tämän kummempaa, huomista ultraa odotellessa... toivottavasti siellä olis kaikki hyvin! [8|]
Syyspäivän jatkoja!
 
Takaisin
Top