Toukokuiset odottajat 2011

Tissit on kipeet ja kauhulla seuraan, miten nämä tarpeeksi suuret rinnat tästä vielä paisuu...
Etominen on lieventynyt hurjasti ja tilalle on tullut mahdoton väsymys.
Eilenkin menin unille jo yhdeksältä ja nukuin aamu kuuteen. Töissä olin ennen aamukymmentä valmis menemään päikkäreille.
 
[align=left]Tatjuska: joo, 9:nnellä viikolla tais nipistellä mahassa ja nyt nipistelee taas. Väsymys on helpottanu tässä muutaman päivän aikana. Paha olo on jo tiessään, mut turvotusta on edelleen... kaipa se kohta alkaa oikeekin vauvamasu ilmaantua.. [;)]
[/align]
 
Heippa

Uskaltaudun ehkä jo mukaan. Hiljaiseloa on eletty vaikka raskaus on ollut jo tovin tiedossa.
Täällä siis toinen raskaus, toukokuussa ivf tuoresiirto raskaus jouduttiin keskeyttää käynnistämällä synnytys viikolla 19 ja risat. Keskeytyksen syy, Lapsivedenmeno ja epäilty syy tälle on, bakteeritulehdus rikkonut lapsikalvot. Lokakuisista varmasti löytyy tarinaamme jos joku haluaa lueskella.
Tämä nyt alkanut raskaus on Pas (pakastealkiosiirto) ja syyskuun alussa. Eli laskettu aika on 25.5.2011 ja synnytyssairaala Seks.
Viime viikolla oli hoitoihin kuuluva varhaisultra ja kaikki oli hyvin ja pötköllä jo sydän läpätti.
Ekaa kertaa olin myös jo neuvolassa, päädyimme edellisten huonojen kokemusten vuoksi nyt yksityiselle puolelle jotta pelkomme ja tunteemme otettaisiin huomioon ja tosissaan! Tätä lasta en halua enää menettää, ainakaan sen vuoksi ettei meitä kuunnella ja huoltamme oteta tosissaan.

Nyt koitan nauttia tästä alkaneesta raskaudesta vaikka varmasti pelot seuraavat minua loppuun asti mukana. Onneksi kuitenkin tuo neuvola oli aivan ihana, joten nyt meillä on sellainen tuki jota oikeasti tarvitsemme tähän raskauteen.
 
Lisko tervetuloa mukaan, onnittelut raskaudesta ja sulla on ihan sama LAkin kuin mulla [:D]. Pahoittelut vielä menneestä, toivotaan, että tällä kertaa kaikki sujuu kuten pitääkin. Mulla on menossa kolmas yritys eli keskenmeno ja kohdunulkoinen taustalla...
 
Liskollekin tervetuloa!

On se jännä, kun joka päivä pitää kirjautua tänne ja etusivulta tarkistaa, mikä kehitysvaihe on menossa. Tänään tuli täyteen 10 rv ja alkiosta muotoutui sikiö! Kuulostaa jo paljon "isommalta" [:D]

Jokos teillä alkaa pahoinvoinnit sun muut olla kärsitty? Täällä tosiaan ei ole sellaista ollutkaan, olo hyvinkin tavallinen. Paitsi pikku sikiö pyörii mielessä taukoamatta [:)]
 
Tervetuloa Lisko ja kaikki muut toukomasut!

Täällä mennään tänään 10+6, ja ylihuomenna on se kauan osotettu np-ultra. Jännittää kyllä, koska ikääkin on ja riskit kasvaneet. Kysyinkin mieheltäni tässä yksi ilta, että mitäs sitten, jos np-ultran ja verikokeen ja muiden kokeiden tulokset osoittavat, että down-lapsi on mahassa? Ei ollut kuulemma miettinyt asiaa. Sanoin, että kannattaisi miettiä, koska se on mahdollista, joskaan ei todennäköistä.

Olemme pitäneet tämän raskauden salassa, vain paras ystävättäreni tietää, koska lähipiirissäni on tahoja, jotka eivät voisi sulattaa että keskeyttäisin raskauden lapsen vamman vuoksi. Ja mielestäni se on vain minun ja mieheni asia. Ja oma kantani asiaan? Olen pohtinut asiaa siltä kantilta, että ainahan vanhemmat yrittävät antaa lapselleen mahdollisimman hyvät eväät elämään, jotta nämä pärjäisivät ja saisivat elää onnellisina. Jos nyt tiedän etukäteen, että en sitä pysty tekemään, että lapseni elämästä tulisi rankka ja kivinen taival, tekisin sen päätöksen, että keskeyttäisin raskauden. Tämä siis jos sen varmasti etukäteen tietäisin, että lapsi on vammainen. Täysin eri asiahan on, jos lapsen vammaisuutta ei tiedä etukäteen, silloinhan lapsi on tietysti yhtä rakastettu kuin kuka tahansa lapsi.
Toivottavasti tästä pohdiskelustani kukaan ei tyrmisty tai ainakaan loukkaannu. Ajattelin vain nostaa esille miten itse olen asiaa ajatellut. Kyseessä on kuitenkin iso - elämääkin suurempi - kysymys.

Muuta: Yökötys alkaa vähentyä pikkuhiljaa, mutta mahan jokailtainen järkyttävä [&:] turvotus ei. Nyt pömpöttää jo aamullakin vähäsen. Ekat ä-housut tuli hankittua, kun omat ovat vielä kälyllä palauttamatta. Väsymys alkaa nyt pukata päälle, eikä yövalvominen auta asiaa...

Palikka 10+6
 
[align=left]palikka: Olen ihan samaa mieltä tuosta lapsen vammaisuudesta. Tuo olis ihan hyvin voinu olla mun tekstiä. En minäkään tietosesti halua synnyttää vammaista lasta. mut jos se kaikesta huolimatta on vammainen, niin sitten eletään sen mukaan ja tehdään parhaamme kuten tekis "normaalinkin" lapsen kanssa.

Voi onnea! vko 12 lähestyy, enää pari päivää!! [:D] Ja ensitiistaina ultra! Josko sitten pääsis näkemään kuka siellä on... [;)]
[/align]
 
Tervetuloa uudet ja maanantai toukomammat!

mulla on tänään np-ultra ja jännittää kovasti ku mulla ei oo ollut minkäänlaisia raskausoireita.Eli eka ultra ja onhan tää mulle jo tuttua mutta silti...2 ja puol tuntia vielä.mamma ja pappa tulee hoitamaan juhoa (4kk) siksi aikaa.

Jos menis laittaan pyykit koneeseen ni ois jotain muuta mietittävää.Tulen iltapäivällä kertoon kuulumiset...
 
Mulla tosiaan menkat ollu edellisen kerran 9.8. Neuvolassa käyny kerran. Nyt tuli veristä menkkamaista vuotoa. Tuli vaan mieleen, että olenko ikinä raskaana ollutkaan.. Kaikki oireet on siihen viitanu. Ja testeissä hailu viiva. Viikkoja olis nyt 10+1. Olo on aika paska. [:(]
 
Voi marii81 [:(] Ootko jo ottanut yhteyttä jonnekin päin, mikä siellä masussa on tilanne? Hirmuisesti voimia sinne!!
 
Neuvolaan soittelin ja sain ajan Perjantaina ultraan. Siellä sit varmistellaan mitä on tapahtunu vai onko mitään.. Nyt ruvennu oleen aikas kovia mahakipuja.
 
Hei kaikille!
Tähän asti olen vain salassa lukenut teidän viestiä, nyt uskaltaudun mukaan. Niukka vuotoa oli kahden viikon ajan ja kipua toisella puolella, mutta lääkärin tutkimuksessa ei todettu mitään epäilyttävää. Ekään ultraan vielä neljä päivää... Eli jos kaikki menee hyvin, täällä LA ois 14.5, ensimmäinen raskaus ja Kätilöopisto.
 
ALKUPERÄINEN: marii81

Neuvolaan soittelin ja sain ajan Perjantaina ultraan. Siellä sit varmistellaan mitä on tapahtunu vai onko mitään.. Nyt ruvennu oleen aikas kovia mahakipuja.


Tsemppiä!

Meillä vauva mennyt kesken. Kuvan mukaan rv 9 kokoinen.
Ei voisi enempää surettaa. Aivan hullu olo, kun tänäänkin rinnat olleet kipeät ja nytkin olisin ihan valmis okselle. Nyt on pakko pidättää, otin jo keskeytytabletin. Torstaina naistenosastolle luopumaan toisesta.
[:(]
 
Huh, nyt on ekassa ultrassa käyty :) Kaikki hyvin, yksi lapsi tulossa, ei niskassa turvotusta ja muutenkin terveen oloinen ja liikkui myös kovasti.
 
Isäkin pääsi jännityksestä ja sai vastauksen mieltä vaivanneeseen kysymykseen; eli millainen anturinpää siinä ultraääni laitteessa on! Ja isä taisi myös enemmän pohtia ultran taajuuksia kuinka miettiä onko vauvalla kaikki kunnossa...
 
Voi ei poutis! [:(]
Osanotot sinne ja nyt paljon jaksamista suruun [:(]
Hirmu paha olla tuli sun puolesta, mun mielestä on kamalan pelottavaa että raskaus voi mennä kesken ilman että siitä tulee mitään oireita äidille.

marii81lle tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin!
 
Näin jälkeenpäin mietin, että mun alavatsa ei ollut enää semmoinen pömppöinen pariin päivään ja ihmettelin miten en enää herännyt pissalle öisin.. Ajattelin olon nyt vain viikkojen mukaan helpottavan ja että olen vain niin väsynyt, etten enää herää vessaan.

Saatoin myös syödä jälkkäriä ruuan kanssa, jota en hetki sitten kyennyt. Hajutkin ilmeisesti laimeammat nenään.. mutta mene ja tiedä.

Käsittämätöntä ja niin kurjaa. [:(]
 
[align=left]poutis: voi ei.. [:(] harmittaa tosi paljon sun puolesta. Voimia sulle ja toivottavasti tulevaisuudessa uusi yritys onnistuu..
[/align]
 
poutis: Isot pahoittelut! Vauvan menettäminen on kamalaa! [:(]

Eksyin tänne tuolta huhtikuisten 2011 puolelta. Itse menetin
toisen lapsen keskiviikkona. Kaksosia siis odotin.. :(

Voimia mammoille! <3
 
Voi poutis! Iso halaus sinulle. [:(]
Älä menetä uskoasi tulevaan onneen, kyllä se teille vielä suodaan, vaikkei siltä nyt tunnukaan.
Vetää kyllä hiljaiseksi. Pakko vain ajatella (typerästi) "että ei tätä minulle tapahdu", muuten saa pelätä ja olla huolestunut jatkuvasti.

Palikka eilen 11+0, tänään 11+5 (np-ultran mukaan)
 
Poutis, paljon jaksamista koko perheelle <3
Itse ainakin täällä elellään päivä kerrallaan, otetaan vastaan mitä eteen tulee.
Ei kenellekkään anneta yhtään sen enempää kun jaksaa kantaa, vaikka siltä ei aina tunnukkaan. Itsekkin enkelin äiti.

Mulla on ollut edellisestä keskeytyksestä asti haamupotkuja, ne oli kauan poissa alkuraskauden ajan ja nyt ovat taas palanneet hennompina. Eilen piti oikeen painaa masua että loppuisi se poukkoilu. Pienen liikkeiltä ne tuntuu mutta järki jo sanoo ettei näillä viikoilla voi mitään liikkeita vielä tuntua..
Ennen raskautta sanoin klinikalla näistä tuntemuksista mutta eivät osanneet sanoa mikä ne aiheuttaa, endometrioosia epäilivät. Ehkä se on elohiiri tms...
 
Takaisin
Top