Toukokuiset odottajat 2011

Hei taas kaikille tuleville mammoille!
Tulin tässä miettineeksi... voiko olla mahdollista että olen tuntenut silloin tällöin pieniä potkuja vattan sisältä? Niitä on ollu vasta tässä pari kolme päivää ja ne tuntuu aina silloin kun istun kippurassa. (tuntumiset on outoja yksittäisiä ja pieniä ja vihlasee mukavasti.Vaikea selittää miltä ne tuntuu ku ei ole ennen sellaista tuntenut =/) Vaatiikohan kaveri lisätilaa, kun ei nuo oikein kohdusta eikä munasarjoistakaan tule...

np-tutkimuksesta sen verran et meillä oli pikkukaveri päällään eikä saatu kääntymään kuin toiselle kyljelle. Joten just ja just saatiin tarvittavat mitat ja verikokeistakin tuli normaali vastaus. Ollaan kuulemma normigeenisiä tai jotain
a miksihän ei siellä neuvolassa hoksaa kaikkia näitä kysymyksiä, mitä illalla keksii? [:D] Sitten ku pääsee takas neuvolaan saa uutta ihastelun aihetta ja unohtaa vanhat kyssärit jne jne. Nytkin on liuta kyssäreitä päässä, mut enää ei aivot toimi. Pitäisi miettiä ruotsinkieltä koulun takia, mut enhän mää sellasia malta ku on paljon mukavampaakin tekemistä ja ajatusta. Juh taas vaan liiruttelen täällä, mutta toivottavasti ei haittaa. Ens kerralla juttelen järkevämpää, lupaan.

-tässä odotteluajassa ei ole muuta vikaa, kuin odottelu itsessään-

ps. Tsemppiä kaikille toiveikkaille ja niille joita huolet painaa!! Itse en osaa huolehtia Vielä (mutta eikähän sitä jossain väiheessa).
 
Noniin, nyt pitäs tickerin näyttää oikeita päiviä [;)]

Täällä on ihasteltu koko suvun voimalla ekoja ultrakuvia ja imetty tietoa muilta pienten lasten vanhemmilta. Jotenkin tuntuu et paljon on asiaa, mistä en tiiä hevon pe.....ä mutta toisaalta homma alkaa pikkuhiljaa muotoutua. Esimerkkinä voisin ottaa ton vaippakeskustelun. Siitä kuulee vähän monisuuntasta asiaa. Ite oon vähän ajatellu kuitenkin noita kertakäyttösiä kuitenkin, koska meillä on mahdollisuus hävittää ne polttamalla. Jotenkin ajatus pestä kakkavaippojen jälkeen valkopyykkiä ei hirveesti maistu.

Kertakäyttösissä mulla iski vastaan just se valtava jätevuori, minkä yksi lapsi jättää. Mut jos tosiaan täällä maalla asuessa tällaisista roskista pääsee polttamalla, niin miksei sitten. Muovin polttaminen ei oo niin vaarallista, ku luullaan. Enemmän ne tehtaat ja autot tekee niitä päästöjä... Tämmösiä ajatuksia.. [:)]


[align=left] [/align]
 
Mulle on tullu tänään sellanen ihme tunne että mitä jos kaikki ei ookaan masussa ok. Kun ei tunnu hirveesti miltään siis vatsassa, muuten on kaikki oireet ennallaan. Kai tää kuuluu tähän vaiheeseen. Torstaina on neuvola, silloin 11+1, kuuluukohan sydänäänet? Toivottavasti niin päsee huolistaan ;-)
 
Hellou!
Täällä taas yksi joka on lueskellut juttuja jo useamman viikon mutta ei uskaltaudu messiin ennen ultraa... Tänään oli NT ja kaikki normaalia ja tällä hetkellä hyvin. Minä kuulin tuosta lääkärin puheesta juurikin sen "tällä hetkellä", ja sitten taas stressaamaan mikä voi mennä vikaan! Mulla keskeytynyt km 06/10 joka kummittelee taustalla, mutta yritän kovin ajatella hyviä ajatuksia. Mutta siis, viikkoja nyt 11+1 ja vastaa alkuraskauden ultraa missä kävin mielenrauhan vuoksi 6+5.

Syke oli ja siellä se touhusi omiaan eikä suostunut kääntymään ja lääkärin piti ottaa turvotus vatsan päältä että näki sivuprofiilin. Hassusti näkyi kasvonpiirteet siinä ultrassa, tuli mieleen että mahtoiko se kellertävä kuva olla 4D? Kun toisessa kuvassa oli se normaali mustavalkoheijaste.

Esikoista odotetaan, la kortissa 19.5. mutta itte otan henkiseksi lasketuksi mieluummin sen 22.5. kun se on noiden viikkojen mukainen. TYKSiin menossa, jaiks. Kun olis Heideken vielä...

Voimia kaikille ja kyllä se sieltä tulee, tuleehan. [:)]

*hups kenelle oikein vastasin? [:D]*
*ja piti vielä sanomani että kahden viikon päästä on seuraava neuvola kun sai toivoa. Olis kiva kuulla vielä vähän pidemmällä ne sydänäänet ennen kuin alkaa ihan julkisesti tästä lörpötellä.*
*Yks juttu vielä, Piula, tosiaan katoaa päästä kaikki järkevä siellä vastaanotolla! Tänäänkin piti kysyä vaikka mitä ja listakin oli kirjoitettuna valmiiksi enkä kysynyt mitään. Olin kyllä niin pois päästäni kun pelkäsin niin hirveästi kun viimeksi just NTultrassa löytyi tämä poisnukkunut alkio. Onneksi neuvolaa varatessa pystyin sitten lataamaan parit kyssärit tiskiin...*
 
[align=left]Tatjuska: kyllä mä uskon, et kaikki on kunnossa sulla. Itelläkin vähän hassu olo, ku kaikki oireet on kadonnu. Me odotellaan seuraavaa neuvolaa, joka on 16.11. En kuitenkaan usko, et mitään olis vialla. sit jos on niin eihän sille sit mitään mahda... päivä kerrallaan [:)]
[/align]
 
ALKUPERÄINEN: gamle

Kertakäyttösissä mulla iski vastaan just se valtava jätevuori, minkä yksi lapsi jättää. Mut jos tosiaan täällä maalla asuessa tällaisista roskista pääsee polttamalla, niin miksei sitten. Muovin polttaminen ei oo niin vaarallista, ku luullaan. Enemmän ne tehtaat ja autot tekee niitä päästöjä... Tämmösiä ajatuksia.. [:)]

[align=left] [/align]

olen samaa mieltä, kun alkuperäinen...
eikö ne kaikki muovit nykyään laiteta energiajätteeksi? ja eikö energiajäte ole polttouuniin menevää? niin ja kotona ei pitäisi sekajätettä nykyään enää oikein tullakkaan, jos oon oikein ymmärtäny?
 
Tatjuska, mulla oli pahoinvointi vähenemään päin jo viime viikolla ja vaikka tissit on vähän arat, alkoi esim alavatsatuntemusten väheneminen/poissaolo jo huolestuttaa. Kuitenkin tänään siellä sohittiin menemään, joten kaikki siitä huolimatta ok. Ja mulla siis tänään 11+1.
Yritetään uskoa hyvään!
[:)]
 
Kiitti ystävät tsempeistä. Näin viime yönä ikäviä painajaisia lääkärikäynnistä niin se saattaa vaikuttaa mun mielentilaan. Mutta pakkohan se on uskoa että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.
 
Tatjuska, täällä myös hirmuinen pelko, onko masussa kaikki ok? Voi, kun niin kovasti toivoisin että olisi.. mutta vielä on odoteltava muutama päivä, ennenkuin perjantaina pääsee näkemään ultrassa tilanteen. Tämä epätietoisuus on kyllä omiaan vetämään mielen matalaksi [&o] Toivottavasti molemmat saadaan loppuviikosta hyviä kuulumisia!
 
[align=left]Piula: mä oon käsittäny, et kaikki menee samaan kasaan... miten lie sitten sen lajittelun kanssa, kuka sen muovin lajittelee jos erillistä muovinkeräysastiaakaan ei oo niillä, joilla ei oo polttomahdollisuutta kotona? Kysymyksiä kysymyksiä... [:)]
[/align]
 
Olenkin jo tuonne toisiin ketjuihin kirjotellut ja nyt vasta tajusin tänne "ilmoittautua".
 
Meillä siis esikoisen la 10.5 synnärinä k-sks. Asustellaan avopuoliskon kanssa omassa talossa jyväskylän kupeessa, molemmilla ikää 25, isäntä valmistuu inssiksi nyt jouluna, minä tk tradenomi v. '08, perheeseen kuuluu myös kaks koiraa ja kilpikonna [:)]
 
Muita koirallisia olisi kiva haastatella, meillä kun kovasti harrastellaan pk-puolen touhuja dobermannin kanssa. Elikkäs jälkeä, tottista, hakua sekä suojelua (jonka nyt jätin pois kun raskauduin)... Myös vetohiihtoo ja valjakkoa olisi tarkotitus vielä junnun kanssa treenata talvella, eiköhän massu pysy mukana [;)] 
 
Ja iso HALAUS JA ONNITTELUT kaikille odottajille
 
Jaa, vissiin minunki pitäis tänne ilmottautua [:)]
Mieheni kanssa ootamme esikoista, mie olen 23 ja mieheni on 27. Molemmat töissä käyviä. Asutaan täällä Muonion kunnassa, Lapissa, eli synnärinä on tuo LKS. LA olis sillon 4.5 [:)] toisin np-ultran mukaan olis 30.4, mutta ei ne alkanu sitä kuitenkaan muuttaan...Onneks, koska äitiys loma alkaa samana päivänä ku työt loppuu [:D]
Onnea kaikille odottajille!!!
 
Ilmoittaudun mukaan toukokuisiin odottajiin...ei ole ollut uskallusta aikaisemmin, vaikka taustalla olen kyllä ketjua seuraillut. Esikoista odotellaan, laskettuaika 17.5, sairaalana Naistenklinikka Hki. Ekassa ultrassa käyty tällä viikolla ja sielllä se pikkuinen liikkui kovasti ja harrasti päällä seisontaa. Kaikki pitäisi olla kunnossa, onneksi ;=)


12+4
 
[:)] Täälläkin uusi ilmoittautuja! Esikoinen tulossa LA 12.5, äidillä ikää 23 ja isällä 21. Synnytyssairaala TAYS [:)]
 
Tässä olis ilmottautuja toukokuisiin odottajiin :)

mulla viikkoja tällähetkellä 11+5.

Torstaina olis np-ultran aika. Jännittää ihan kamalasti.

Dopplerin sain kaverilta lainaan, mutta sillä en oo vielä sydänääniä löytäny, istukan äänet vaan...  Oisko se istukka sitte niin edessä että peittää sydänäänet. Neuvolassa niitä ei vielä kuunneltu ollenkaan.
 
niin, ja LA on 26.5 :)
 
MimMuhi: Tervetuloa mukaan ja ei kuulunu mulla neuvolassakaan sydänäänet viime torstaina eli on niin pieni vielä ja pääsee piiloon, että välttämättä ei kotisysteemeillä helposti näillä viikoilla vielä kuulu. Kuitenkin eilen ultrassa oli vahvat sydänäänet ja syke 167 ja kaikki kunnossa. Sulla on LA samana päivänä kun mun esikoinen on syntyny ja mun tähän kolmoseen vain päivä eroa eli käsi kädessä mennään ;-)
 
Minut saa kanssa lisätä listoille [:D] Täällä plussasta ollu tietoo jo pitkään mutta eilen lisäsin itteni vasta jäseneksi..
Eli 06.05.2011 mom83 27 2 VAASAN Keskussairaala
 
Takaisin
Top