Touhuilu ja harrastukset vauvan kanssa

Meillä alkoi viime sunnuntaina vauvauinnin jatkoryhmä. Tyttö on kyllä niin vesipeto ja on kivaa, että meillä on koko perheen harrastus. Sitten varmaan käydään ajoittain mll:n vauvakahvilassa ja muskarissa.
 
Meillä jatkui viikko sitten lauantaina vauvauinti ja uutena alkoi tällä viikolla vauvamuskari. Uinti ja vesileikit on ihan pop mutta kovasti tuntuu rytmikin olevan veressä. Täytyy varmaan myös perhekahvilassa käyntiä harkita..
 
Meilläkin alkaa muskari parin viikon päästä. Myös äiti-vauva jumppaan ilmottauduttiin. Tämän lisäksi kerran viikossa kokoonnutaan yhdellä vauvaporukalla. Onhan tuossa jo kivasti päivien täytettä :)
 
Me käydään avoimen päiväkodin muskarissa ja jumppatuokioissa 2-3 kertaa viikossa ja lauantaisin vauvauinnissa ainakin siihen asti kun neiti on vuoden ikäinen. Pakko on keksiä naperolle toimintaa melkein joka päiväksi, muutoin arki lähtee lapasesta. Tänäänkin jo ennen klo 6 aamulla, keittiö oli seiniä ja lattiaa myöten puurossa ja kylppärin lattia kakassa, neiti onnistunut sotkemaan ittensä molempiin, vaikka mun silmä vältti arviolta puoli sekuntia kun yritin siivota sotkuja (mikä siinä lattiakaivossa ja vessaharjassa oikein kiehtoo??). Lopulta oli pakko laittaa pesty touhottaja pinnasänkyynsä hetkeksi että sain siivottua. Kaikki tämä ja paljon muuta ennen aamukahvia, Äiti oli pikkasen puhki.
Heti kun neiti pääsee hetkeksi pihalle tai leikkimään avoimeen päiväkotiin muiden touhottajien kanssa niin sitä kummasti arki sujuu helpommin kun äiti saa hengähtää ja leikkien jälkeen napero on ihan naatti...45 minuuttia, mutta vähemmän hyperaktiivinen meininki kotona.
 
Voi apua röpelö :D tää arki on aika menevää kyllä..... :D Jes sain mut ja neidin ilmotettuu muskariin ja vielä siihen ryhmään joka sopii ajaltaan meille parhaiten :) jee
 
Joo on tää menoa, kun neiti on niin älyttömän nopea ja aina salamana konttailemassa paikkoihin jossa ei saisi olla, mutta samalla oon onnellinen että typy on niin utelias ja rohkea. Ei muskarissakaan edes huomaa että äiti on ylipäätään paikalla, joten oon aika levollisin mielin päivähoidon aloituksen suhteen, johon meillä (tai siis äidillä :D) on kuitenkin vielä reilut 3kk aikaa valmistautua.
 
Mä hommasin sit kans sen istuimen ja kypärä haettiin. Kerran päästiin kokeileen miten sujuu; puol tuntia ajelin ristiin rastiin ja tyttö nukahti. Sit onkin ollu kököt kelit ni ei olla päästy liikkeelle.
 
Me ei olla vielä päästy siihen pisteeseen, että oltaisiin ehditty istuin asentaa, jospa tänään. Uskon, että meilläkin tyttö nauttii, kun näkee vähän eritavalla maailmaa
 
Meilläkin istui ja kypärä löytyy... enää on vaa tarakasta kiinni. Kummankaan pyörässä kun ei oo.
 
Me käytiin eilen avoimessa päiväkodissa. Voi että tykättiin molemmat. Oli laululeikkejä ja askartelua sekä ihan sitä oleilua. Mennään käymään jatkossakin. Tuossa naapurissa olis avoin mutta se on neidin ensimäisten päiväunien aikaan.
Muskariin laittelin kyselyä olisko vapaita paikkoja, olis kiva mennä kun neiti tykkää musiikista niin paljon :)
Nyt vähän harmittaa kun ei talvella/keväällä käyty missään. Ei mulla kyllä olisi voimat riittänyt , liikuin neidin kanssa hyvin vähän yksin missään koliikin ja sen jälkeisen herkkyyskauden takia. Tunsin itseni välillä niin avuttomaksi ja voimattomaksi, pahimmat kerrat oli kaupassa käydessä kun sain pahoja katselta vanhemmilta ihmisiltä kun en saanut tyttöä rauhoittumaan. Vaunuilemassa käytiin sentään jokapäivä. Onneksi nyt voidaan harrastaa. Nyt olisi sitten avoin ja vauvauinnin jatkoryhmä ja toivottavasti myös muskari :)
 
Takaisin
Top