Touhuilu ja harrastukset vauvan kanssa

MaMaMehiläinen

Sukkela juttelija
Marraskuunmammat 2014
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, jossa voimme jakaa ideoita siitä, mitä vauvan kanssa voi äippälomalla touhuilla. Jos olen ymmörtämyt oikein niin ainakin vauvauintiin pitäisi jo nyt ilmoittautua, jos sinne meinaa helmikussa mahtua mukaan. Mitenköhän on noiden muskareiden yms. laita. Ja onko kellään kokemuksia näistä harrastuksista? Kannattaako niihin ilmoittautua?
 
Vauvauintia aateltiin mekin kokeilla, mutta muita harrastuksia en ole vielä kattellut. Muskari vois olla kiva ihan pienellekin. Pitänee tutkia mitä kunnalla on tarjota.

Voiko vauvauintiin tosiaan ilmottautua jo nyt, vaikka vauva ei ole vielä syntynytkään?
 
Lahdessa luki oikein lehdessä että pitäs ilmottautua jo raskausaikana, kun on niin suosittua. Mitenkohän on tilanne muilla paikkakunnilla?
 
Meilläpäin nuo vauvauinti jutut on silleen tyyliin 7.30 lauantai-aamuisin joten... Jääpi meillä välistä, muskarista tykkään ja värikylpy on aika kova sana :) ja sitte ihan seurakunnan kerhoissa oon tykänny käydä kun siellä treffaa näitä tän alueen äitejä parhaiten :) ja shoppailu tietysti on kivaa vauvan kans :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oon itse kahden lapsen kanssa käynyt vauvauinnissa ja suosittelen lämpimästi. Mukavaa puuhaa vauvan kanssa :) kolmannen kanssa taitaa jäädä väliin kun siellä usein tarvitaan kahta vanhempaa eikä aina jaksa/viitsi kysellä hoitajaa lauantai aamuksi ennen klo 9 :/ Onneksi sitä osaa jo ne sukellukset ja kannutukset niin voi vaikka kotona kylvyssä harjoitella :) Nyt haluaisin ehkä jotain vauvajumppaa kokeilla :)

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Käytännössä värikylvyssä voisi tapahtua vaikka tällaista:

Isoon huoneeseen on kokoontunut kymmenenkunta vauvaa vanhemman kanssa. Istutaan ympyrässä ja lorutellaan tuttuja loruja. Ohjaaja kaataa lasten ihmeteltäväksi ison kassillisen erilaisia palloja; kevyitä ilmapalloja, painavampia tennispalloja, isoja pehmopalloja, pieniä muovipalloja. Lapset tutustuvat palloihin, kokeilevat, maistelevat, pyörittävät, heittävät. Keskelle huoneen lattiaa on teipattu paperia. Taustalla soi klassinen musiikki ja värikylvyn ohjaaja nakkaa jokaisen lapsen eteen pakastemustikoita. Joku lapsista maistaa mustikkaa, joku litistää sen paperille ja riemastuu huomatessaan, että siitä jää jälki. Yksi taapertaa mustikkaisten käsiensä kanssa aikuisen syliin. Seuraavaksi paperille tuodaan pieniä kulhoja täynnä mustikkasosetta ja siveltimiä. "Nam, mitä herkkua", ajattelee muutama lapsi ja imeskelee autuaana sivellintä. Yksi maalaa aikuisen avustuksella kuvioita paperille ja toinen konttaa kulhon luokse ja lätkäisee innoissaan molemmat kätensä soseeseen.

Kopioitua tekstiä kun en jaksa kirjoittaa, kannattaa googlettaa :)
 
Mie nyt vähän kattelin ja listailin näitä, jotka itteäni kiinnostavat:
- vauvauinti (ilmoittautuminen jo tehty)
- vauvajumppa (vauvaa käytetään painona ja äippä kuntoilee, oon jo ilmoittautunut)
- vauvamuskari
- joogaa pienen vauvan äidille (vauva saa olla mukana, saa imettää jne.)
- vauvojen musiikkileikkikoulu

Onko muut jo ilmoittautunut johonkin tai onko tullu jotain uusia juttuja mieleen/esille, joita mie en oo tajunnu?
 
Vauvauintiin on ilmoittauduttu, vauvajumppa kiinnostaa, alkaa meillä pyöriä 6vko:n jaksoissa. Perhekerhot kiinnostavat myös... Mitään uutta ja erikoista harrastusta ei näin pikkukaupungista löydy.
 
Onko kellään muuten kokemuksia tuosta vauvakinosta? Miten toimii ihan pienen vauvan kanssa ja esitetäänkö siellä lasten vai aikuisten elokuvia. Ikäraja tietty S, mutta onko ne enemmän siis vaaville vai äidille suunnattuja tapahtumia?
 
Mä oon käyny muutaman kerran leffassa, meilläpäin babybio :)
Aikuisten leffa, mutta sali ei ole pimeenä ja äänet on "normaalivoimakkuudella" vaunut saa olla salissa jne ja siellon mikro ja sitä rataa eli 100% vauvan ehdoilla :) ihan kiva ja toimii yhden vauvan kans, kannattaa ainakin kerran käydä.
 
Me käytiin tänään Bailamama Baby -jumpassa, ai että oli kivaa äidillä ja vauvalla! Meitä oli vain kolme äiti-vauvaparia joten tilaa riitti. Meidän poika oli ilmeisen kiinnostunut muista kun koko ajan vilkuili ja ihmetteli. Naureskelikin moneen otteeseen kun jumpattiin ja äidillä repeili pokka.:grin
 
Me ruvetaan jäbän kanssa käymään MLL-perhekahviloissa ja vauva-aamuissa, joita järjestetään runsaasti täällä koillis-Helsingissä. Tarkoitus oli tänään mennä perhevalmennuksen 5. kerralle, mutta pakkasrajat estää liikkumisen :sad001
 
Meidän pitäisi torstaina mennä äiti-vauvajumppaan, saas nähdä kuinka tyttö viihtyy siellä. Harmittaa vaan kun se on kymmeneltä aamulla niin ei enään helmikuun jälkeen päästä, kun en saa isommille lapsille hoitajaa siihen aikaan päivästä :sad001
 
Meillä mennään vauvauintiin. Saatiin joululahaksi uikkarit ja pyyhekin :) Lattareita oon aikoinani harrastanu ja nyt löysin täältä latinomama ryhmän jota oon harkinnu :)
Täällä olis myös Mll:n perhekahvila jossa pitäisi piipahtaa :)
 
Tarkoituksena on mennä vauvauintiin, jos vaan mahdutaan ryhmään. Täällä pitää olla heti ilmoittautumassa, kun ilmoittautuminen alkaa tai ei mahdu mukaan. Sitten ajeteltiin käydä babytanssissa, teatterimuskarissa ja sirkustelemassa aina silloin, kun tuntuu siltä. Näissä on kertamaksu, joten ei tartte sitoutua :)
 
Me ollaan ilmoittauduttu vauvauintiin joka alkaa helmikuussa. Ryhmä oli kivasti lauantaina iltapäivästä niin isukkikin pääsee mukaan. Miinuspuolena on matka kun ei oo omaa autoa ja uinnit on Helsingissä Käpylässä (Espoon ryhmät oli jo täynnä), mutta eiköhän me pärjätä kun suurin osa matkasta ollaan junassa ja matka-aikakin on vähän reilu 30 min. Hankin myös vesiliinan, jota pitää nyt kotona neidin kanssa harkata että ollaan jo kokeneita sen käytössä kun mennään uinteihin. Eiköhän neiti tykkää kun rakastaa peruskantoliinaakin.
 
Meillä alkoi tänään muskari. Se oli perhe ryhmä eli meidän neiti oli selkeästi nuorin lapsi. Kyllä oli mukavaa!! Neiti kuunteli tarkkaavaisesti, naureskeli ja jutteli musiikin soidessa. Ihana oli päästä vähän kodin ulkopuolelle vaavin kanssa.

3kk iässä mennään vauvauintiin ja äiti-vauvajumppaan.
 
Me oltiin tänään ekoilla "mammakahveilla". Muilla oli kyllä jo isompia lapsia, mutta mukavaa oli silti. Poitsu sylistä aikansa seurasi ja sitten käänsi päänsä vasten mun rintaa "äiti, mä en jaksa enää" ja kävi nukkumaan hetkeksi :) sitten taas seurattiin hetki muiden touhuja ennen kotiin lähtöä :)
 
Synnytyslaulukurssia tarjolla! www.musawimma.com Myöhemmin keväällä tarkoitus myös käynnistää kokeiluna synnytysvalmennus ja synnytystarinaryhmiä. Jos olet kiinnostunut niin ota yhteyttä sähköpostilla. Osoitteen löydät musiikkikoulun yhteystiedoista!
Myös muuta puuhaa lasten ja vauvojen kanssa tarjolla. Käy kurkkaamassa!
 
Takaisin
Top