Touhuilu ja harrastukset vauvan kanssa

Ensimäinen vauvauinti takana. Ai että oli mukavaa. Yhtään ei tullu hutoa paitsi poislähtiessä kun ulkovaatteita puettiin. Neiti polski altaassa innoissaan ja etenkin masullaan potki jaloilla vauhtia ja katseli ympärilleen pää pystyssä. Hymyjä irtosi koko 20 min uimahetken ajan. Ja mä panikoin ihan turhaan puku- ja pesuhuonerumbaa. Se meni tosi hyvin!! :)
 
Me päästään alottaa vasta 1.5kk päästä vauvauinti. Ei oo lähihallissa tilaa, ni mennää sit vähä kauemas jossa alkaa huhtikuussa ryhmä.
 
Mä ajatteli lähteä huomenna pikku kävelylle ja ottaa vauvan mukaan kantoreppuun ihmettelemään. Kerran on käyty ihan pari minsaa ulkona katsomassa lumiukkoa, muutenhan ukko on ollut ihan unten mailla aina kun ollaan siirrytty ulos. Mulla ei taida olla riittävän väljää takkia että olisi saanut vauvan kantoliinassa takin sisään, mutta kantoreppu sitten vaan takin päälle ja vauva toppakamppeissa siihen, kokeillaan ainakin hetki mitä hän on mieltä. :)
 
mee.jpg
Mua ei vois vähempää kiinnostaa vauvauinnit ja -jumpat (ja siis ei nyt tosiaan millään pahalla teille jotka niitä harrastatte, harrastakaa! :) ..mä en vaan semmosista välitä) mutta tätä lisää! Ekaa kertaa oltiin keittelemässä kahvit notskilla ja leivoin korvapuusteja, joita otettiin mukaan. Manduca on mun harrastus, tyttö tykkää. Reissun jälkeen heitettiin koira kotiin ja käytiin pikasesti lähikaupassa, kaikineen neiti nukkui tässä kolme tuntia. Ihanaa, kun pääsee mettään :)
 
Ihanan tunnelmallinen kuva lilliputtis ! :) ja mäkään en ole yhtään sellanen joka tykkäis käydä vauvauinneissa tai jumpissa... :eek: toisekseen vihaan uimahalleja :P sitten kun vauva on alkanut maistella soseita niin ajateltiin järjestää kaverin kanssa ihan kotona värikylpy :D luultavasti vauvat sotkee lähinnä toisensa, mutta sehän vasta hauskaa varmasti onkin ! :D
 
Juu, siis mä oon muuten semmonen etten tosiaan kiinnostu mistään ohjatuista jumpista enkä tykkää käydä uimahallissa, en nyt ainakaan näiden arpien ja tän maharellukan kanssa (joo joo, ei se paljoo lohduta vaikka ois kuinka "rakkauden arpia" ja "elettyä elämää" ja "tärkeä naisen osa takana" :D). Tokihan esim. kuvis ja musatouhut lapsen kaa kiinnostaa, mut varmaan ehkä sit kun se on vähän vanhempi.

Eniveis kaikki tollaset ryhmäthän on myös ihan loistavia uusien ystävien ja vertaistuen hakupaikkoja, sama mitä niissä tehdään :)
 
Mua vähän harmittaa kun meidän ukko ei oikein hirveesti viihdy kantorepussa tai -liinassa, ainakaan vielä. Pikkukävely meni ihan ookoo, vähän nitinää tuli aluksi mutta sitten katseli hiljaa mitä ulkona näkyi. Kylmä pohjoistuuli tosin rajoitti reissua joten ihan vaan kymmenisen minsaa käppäiltiin pihapiirissä. Oli muuten järkkyliukasta, tosi varovasti sai köpötellä...
 
Muakin kiinnostaisi kokeilla kantoreppua! Mandukaa jo vilkuilin..on siis hyvä? Tai ei kai sitä etukäteen tiedä missä viihtyy..
 
Mulla on serkulta lainassa babybjörnin kantoreppu, siis sellainen jossa on kunnon lantiovyö ja leveä se osa joka jää pyllyn alle, eli jalat ei roiku suorina alaspäin vaan on sammakkoasennossa. Se on ihan ok, mutta jotenkin vauva humpsahtaa tosi alas sinne repun uumeniin. Ehkä sitten kun kasvaa niin on vähän sopivampi.

Tietääkö muuten kukaan minkä painoista lasta voi kantaa vielä trikookantoliinassa? En oikein ole löytänyt mitään infoa ja ostin oman liinani käytettynä.
 
Mä tilasin trikooliinan jossa voi kantaa 18kg saakka.

Meillä on sellanen pienempi Baby Björn ja ei kyl tykätä siitä yhtään. Ei me vanhemmat eikä liioin vauvakaan. Jää just ne jalat silleen tökösti alaspäin. Tollanen kunnollinen ois parempi. Täytyy varmaan myydä oi ja ostaa Manduca kun sitä moni kehuu :)
 
Meillä on Manduca ja tykkään kyllä kovin. Vauvakin viihtyy siinä. Varsinkin, jos kaupoilla ollaan. Näkee hyvin ympärilleen. Itse kehun pehmeitä kantohihnoja, ei paina ja niskat ei mene jumiin. Sen saa melko pieneen tilaan, niin on helppo ottaa mukaan varmuuden vuoksi. Mies ei ole kuin kerran tai kaksi sillä kantanut tyttöä, mutta itse olen kerran pari viikossa.
 
Löysinpä tiedon kun kurkkasin minkä merkkinen liina on ja menin valmistajan sivulle... 15 kg oli suositeltu painoraja mun liinassa, eli kyllähän silläkin vielä jonkin aikaa kantelee. :). harmi vaan että meidän ukolle tulee siinä niin helposti kuuma vaikka olisi ihan vaippasilteen liinassa.
 
Onko teillä rengasliinoista kokemusta? Minä ostin sellaisen käytettynä mut ei ole kuin paristi kokeiltu. Perusrintareppu löytyy myös mut se tuntuu jostain syystä hankalalta. Manduca käsittääkseni on aika kallis vaikka sitä kyllä kehutaankin kovasti. Ajatuksena ois vaan niin mahtavaa jos tyttö viihtyis liinassa tai repussa. Ois helpompaa ulkoilla ja käydä vaikka missä kun sais tytön kyytiin ja kädet vapaaksi! :-)
 
Manduca on kyllä kallis, käytettynäkin maksaa 80-90€, mutta ainakin Ozbaby myy niitä nyt tarjouksessa 94,50€.
 
Ennen ostoa kannattaa kattoo toimiiko omalla alueella kantovälinelainaamo. Esim toi manduca on kallis ostos jos bebe ei siinä viihdykkään. Mulle on nyt tulosss lainaan ja on kyllä edulline 20e pantiksi ja viikkovuokra 5e. Rintarepussa ei meidän neiti ainakaan viihdy, niin testataan manducaa. Facessa on kantovälinekirppis jossa olen jopa käyttämättömiä manducoita nähnyt menevän 50 eurolla :)
 
Tahtoisin koittaa tuota vauvauintia, mutta meillä ei täällä paikkakunnalla ole uimahallia ja kahdessa lähikaupungissa on joko ryhmät täynnä tai tosi kallista. Koitan ehkä seuraaviin ryhmiin uudelleen mutta muuten jää kokeilematta. :sad001
Neiti tykkää kanniskelusta joten ollaan repussa kannettu. Meidän kantoreppu vaan on aika huono joten Manduca on täälläkin haaveissa, sellainen on EHKÄ tulossa ristiäislahjaksi parilta sukulaiselta.
Täällä meidän kylällä on aika huonosti toimintaa vauvoille, melkeimpä ainoa taitaa tällä hetkellä olla MLL perhekahvila joka toinen viikko mutta on tyllerö vielä niin pieni ettei hälle siellä kauheesti ois tekemistä.
 
Mä taas olen henkeen ja vereen jumppaihminen ja täällä alkoikin nyt Bailamama baby-jumppa. Tai viime la oli kokeilutunti ja tämän viikon lauantaista sitten 6viikon kurssi. Poika kovasti seurasi muita vauvoja, mutta sitten tuli nälkä ja väsy niin lopputunti meni vähän kitinäksi. Mutta aiotaan silti jatkaa.
Vauvauintiin on myös aikomus lähteä, täällä pikkupaikalla on enemmän "hei me tullaan nyt" tyyppinen ilmoittautuminen :)
Mammakahveilla on käyty myös kerran viikossa, sielläkin tykkää pieni seurailla muiden lasten touhuja. Kotona laululeikit on ihan pop. Vielä kun äiti muistaisikin enemmän kuin kaksi :D
Nyt kyllä tuo manducakin alkoi kiinnostaa. Voiko sillä kantaa kasvot menosuuntaan?? Niin meinaan meillä kanniskellaan illat pitkät... Helpottaisi väsyneitä käsiä.
Mitäs muuta. Kesäksi haaveilen juoksurattaista, pääsisi hölkälle...
 
manducassa on aina kasvot kantajaan päin. Sillä voi kantaa edessä, selässä ja lonkalla. Olkaimet saa myös ristiin. Itse kannan olkaimet ristissä, tuntuu niin tukevammalta :) kannatta youtubesta katsoa videoita, sieltä näkee hyvin miten laitetaan päälle yms. http://kantajat.ning.com/video/video/listTagged?tag=manduca

Jotkut taas vannoo Tulan nimeen tai Stokken. Stokken rintarepulla voi kantaa kasvot menosuuntaan. Itsellä ei ole kokemusta kuin Manducasta, mutta oon sen kanto-ominaisuuksiin tyytyväinen. Ainoa miinus tulee kankaasta, kun siihen jää meidän kissaneidin karvat helposti kiinni. Mutta sehän on ihan pikkuseikka, varsinkin kun reppu on valmistettu luomupuuvillasta.
 
Takaisin
Top