Touhuilu ja harrastukset vauvan kanssa

Ei voi kantaa naama menosuuntaan, ei oo kauheen ergonomista... Pointtina on että vauvan selkä on pyöreänä ja jalat sammakkoasennossa ja katsekontakti kantajaan. On muitakin kehuttuja kuin manduca, ja varmasti hyviä. Kunhan ei oo semmosia roikottimia ku Baby björn :P
 
Käytiin tänään Ikeassa ja mulla oli kantoreppu mukana, viihtyi sen viisi minsaa naama muhun päin, ja sitten alkoi kitinä joka helpotti kun käänsin vauvan menosuuntaan. Ei vaan tykkää kun joutuu niska vinossa kurkkimaan... Ja tuo ei tosiaan ole ergonominen asento vauvan selkärangalle, mutta enpä kyllä usein ja pitkiä aikoja ole niin päin kantanut.
 
Me ollaan kerran käyty mll perhekahvilassa poju istui sylissä ja seurasi tarkkaan muita lapsia. Oli ihan kiva itselle kun tutustui muihin alueen äiteihin. Värikylpy aloitettiin viime viikolla ja voi vitsi kun oli mukavaa poju kyllä seurasi silmät pyöreinä kun oli niin paljon muita vauvoja. Meidän lähellä on pulkkamäki ja siellä laavu ollaan usein käyty serkkupoikien kanssa siellä mäkeä laskemassa ja makkaraa grillaamassa. Kerran vedin pojun pulkassa niin että hän istui turvakaukalossa ja vaunujen kanssa ollaan oltu. Meillä myös kantoliina sitä olen miettinyt että seuraavaksi ottaisi käyttöön ulkoiluissa ja joku kantoreppukin on mutta ihan tyhmä molempien mielestä eikä lapsi sinne toppavaatteissa mahu.
 
Eilen käytiin Kangasalla kirpputorilla, oli pränikkä manduca 60 e hyllyssä. Tais olla ruskea ja omassa laatikossaankin vielä. Mietin et oisko pitäny porukat laittaa se ostaan mun veljenvaimolle mut ajattelin etten ehkä tuputa :D Kauhee kantoreppukeskustelu harrastusosiossa, mä sen taisin aikaansaada, mut toisaalta on tää nyt ainakin mulle harrastus...

Eilen mentiin autolla kaupoista toiseen (meille siis harvinaista koska meillä ei oo autoa, nyt mentiin mun vanhempien kanssa). Vauva nukku kaukalossa ja kaupoilla nostin sen manducaan. Hyvin nukku siinä sitten yli kolme tuntia, jossain kahvilan nurkassa sen herättelin ja syötin ettei ihan äkäänny jos sattuu kotimatkalla heräämään :D Hienosti suju kirppistelyt. Tänään menin kaupunkibussilla kaverin luo vauvan ollessa kantorepussa. Mukavasti sitä nukutti tänäänkin :D
 
Missäs Kangasalla tuollainen kirppis on? Jos vaikka joku päivä ehtisi ajelemaan ja nappaamaan vaikka itselle sen repun :wink
 
Näkyy tota manducaa torissakin olevan kohtuuhintaan. Mun täytyisi päästä liikkeeseen vertailemaan noita reppuja, mutta tiedä koska ehtisi ja missä olisi asiantuntevuutta... Kotona meinaan kantaisin mielellään naama menosuuntaan, niin ainakin sylissä kannattaa illat pitkät.

Mutta sitten muihin aiheisiin, to ja pe oltiin perhekahveilla, kovasti tykkää poika seurata muiden lasten puuhia. Ja nukkuu niiiiin hyvin noiden jälkeen. Eilen oltiin jumpassa ja pieniä kikatuksia saatiin osasta liikkeitä+ sielläkin seuraili kovasti muita lapsia. Tänään aloitettiin vauvauinti. Altaasta nautti kovasti, pukkarissa sitten alkoikin huuto. Saman tekee välillä kotona kylvyn jälkeen, mutta nyt nukkuu kaukalossa tyytyisenä kotimatkalla. Eiköhän nyt ole hyvä taas alkuviikko olla ihan rauhassa kotona.
 
Viikko sitten maanantaina aloitettiin Tanssitan vauvaa ryhmä, jossa äiti saa pikkasen kuntoa kohotettua ja neiti näkee muita vauvoja. Tänään taas tanssimaan :) Eilen meillä alkoi vauvauinti ja niin me kaikki kolme siitä tykättiin, ehkä tää äiti oli innoikkain siellä altaassa. Lisäksi käydään suurinpiirtein noin kolme kertaa viikossa vaunulenkeillä. Kotona neiti viihtyy hyvin leikkimatolla selällään leluja repien. Paljon lauletaan ja harjoitellaan kääntymisiä ja liikkeelle lähtöä.
 
Voi että toi vauvauinti on neidin mielestä niin kivaa. Melkoinen roiskiminen aina päällä ja sukeltaa ihan tosta vain. Kuulemma sitten kun oppii istumaan niin alkaa sukeltamaan oman tahdon mukaan altaan reunalta. Kuulostaa näin mamman korvaan hurjalta, mutta niin ne pienet kasvaa.
 
Me käydään maanantaisin jumpassa eli äiti kuntoilee ja vauva on painona. Tiistaisin on muskari, perjantaisin MLL:n perhekahvila ja lauantaisin vauvauinti. Joka päivä käydään vähintään yhdellä vaunulenkillä ellei ole ihan kamalan huono ilma.

Päivät menee kyl nopsaan ja paljon oon saanu uusia mammakavereita noiden harrastusten kautta. Heidän kanssaan sitten kahvitellaan ja kyläillään milloin kenenkin luona :)
 
Meijän pikkuruisella paikkakunnalla ei oo ku 2 mahollisuutta nähä muita äitejä, joko mennä nuorisotoimen järjestämään ipanaklubille jokatoinen tiistai tai joka viikko joku päivä seurakunnan vauvakerhoon. Näin nuorena äitinä mielummin käyn pelkästään ipanaklubilla kun sielä on enemmän tuttuja itelle :) ja joo tää kunta on sellanen että kaikki tuntee kaikki.. :D vauvauinteja ei oo ku yli 30 kilsan päässä tai mitään muutakaan "erikoisempaa"..
 
Meillä menee päivät hirveen nopeesti vaikka mitään ei tekiskään, en tiiä mihin se aika juoksee? :D Jotain harrastusta ois kiva pojun kanssa keksiä, mutta meilläpäin kaikki (mistä olen tietoinen) on niin aikasin aamulla että heräillään vasta siihen aikaan kun pitäisi jo olla esim. perhekerhossa. Enkä oikein nää siinäkään järkeä että herätän toisen tietentahtoen että päästään liikkeelle o_O

Kateellisena luen täällä teidän vauvauinti kokemuksia, sinne olisin niin halunnut, mutta alkaa "jo" 8.30 ja meillä yleensä nukutaan vielä tyytyväisenä.. Ja täytyy myöntää että itekkin mielellään nukun niin pitkään kun pojalla unta riittää :D
 
Me ollaan käyty nyt 2 krt vauvauinnissa, tai perheuinnissa - ryhmä on sama missä on käyty vajaa 5 vuotta meidän keskimmäisen vauvauinnista lähtien. Nyt jopa esikoinenkin pyysi tulla mukaan, vaikka onkin jo 9-vuotias. Ihan kivasti on nämä ekat kerrat menneet, vaikka eka kerta päätyikin huutoon kun suihkussa toinen lapsi sai hirveet raivarit eikä rauhoittunut millään. Loppu menikin kilpaa huutaen, mut mitäpä tuosta. Meidän ryhmä on onneksi vasta klo 11, ja siihenkin ehditään nippa nappa. Siis ollaan koko perhe vähän aamu-unisia. Isommat lapset heräävät leensä viikonloppuna joskus klo 8...10. Vauva on nyt alkanut heräämään ja menemään nukkumaan vähän aikaisemmin, nyt voidaan herätä jopa 9-10 aikaan.
 
Hei te vauvauinnissa käyneet. Miten olette pesaisseet lapsukaisen ja missä vaiheessa pukeneet uimapuvun? Lisäksi ootteko rasvaillu uinnin päätteeksi?
 
Meillä on vauvauinti heti aamulla, joten ollaan kotona tehty jo kunnon aamupesut eikä vaippaan ole vielä välttämättä tullut pissaa, kun hallille päästään. Puen uikkarin tytölle pukkarin puolella (lattialla pyyhe, jonka päällä riisutaan ja puetaan) ja sitten suihkussa raotan haaraosaa ja huuhtasen vielä. Itselleni laitan uikkarin suihkussa. Uinnin jälkeen mennään saunaan istumaan alalauteelle eikä heitetä löylyä. Samalla saatan imettää, jos tytöllä on nälkä. Siellä, kun vaan kahdestaan ollaan oltu. Kun tyttö on lämmin, niin itse peseydyn ensin ja sitten tytön sylissä. Pukkarin puolella kuivaan ja puen itseni ensin, sillä aikaa tyttö makoilee tyytyväisenä ison pyyhkeen päällä lattialla ja hänet olen kietonut omaan pyyhkeeseen. Halli aukeaa, kun meidän ryhmä loppuu, joten hän tykkää seurata, kun ihmiset kulkee ohitse. Rasvataan iho ja puetaan. Me rasvataan perusvoiteella tytön iho aina uinnin/suihkun/kylvyn jälkeen ja joka ilta. Hänellä on hyvässä kunnossa pysynyt iho eikä iltaisia rasvauksia välttämättä tarvittaisi kuin käsiin, kun kuola niitä kuivattaa. Mutta tyttö niin nauttii koko vartalon rasvauksesta. Olipas taas selitys :D

Lisättäköön vielä, että pukkarissa olisi erikseen ns vauvapukkari, jossa on hoitotaso, mutta se on ihan täynnä vauvoja, kaukoloita ja äitejä, joten olen todennut helpommaksi tuon isopyyhe lattialla.
 
varmaan huomaa että alkaa väsymys painamaan... luin siis tota sun tekstiä JN89 ja sain kauheen naurukohtauksen kohdasta "...niin itse peseydyn ensin ja sitten tytön sylissä." Tajusin kyllä mitä tossa tarkoitetaan, mutta alko vaan niin naurattaa ku päähän tuli kuva aikuisesta joka peseytyy vauvan sylissä :D apua! anteeks. pakko mennä varmaan nukkumaan :D
 
Myö käydään perhekerhossa ja päivittäin vaunulenkeillä. Voiskin tytön kanssa lähtee joku päivä mettään koiran kanssa, kun miulla tuo kantoreppukin on.
Muuten ei ehitä harrastammaan, kun on nuita muitakin lapsia. Miusta ois niin ihana käyvä kahvittelemassa kavereitten luona, mutta ei vaan ehi.
 
Kolmas kerta vauvauintia takana ja kyllä neiti tykkää :)
On kyllä samanlainen haahuilija kun on tapana isänsä puolen sukua. Mualimma ihmetyttää nii kovasti että silmä kovana tuijottaa ympärilleen. :)
 
Meidän pönkylä tykkää kovasti vauvauinnista. Höpsö yrittää juoda altaan vettä. Se on jotenkin hassun näköistä kun peppu kelluu pinnalla kuin korkki. Nyt on ehditty tekemään jo muutama sukelluskin, eikä tyttö ollut moksiskaan. Saatiin jopa ihan ensimmäisenä sukelluskertana kuviakin otettua.
Tänään aloitin joogan vauvan kanssa. Ihanaa kehonhuoltoa ja tytärkin käyttäytyi oikein mallikelpoisesti. Kannatti siis rämpiä sateessa joogastudiolle, vaikka tulikin hieman hoppu keskimmäistä hakemaan päiväkodista.
 
Vähän uppailen tätä kun syksy lähestyy ja harrastukset taas alkaa :) mä ilmotan itteni ja neidin vauva muskariin :) mites muut?
 
Takaisin
Top