Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toivotaan parasta lucky plussatuulia oisha se aivan mahtavaa jos sieltä kuitenki tulis yllärinä plussa sittenki, kato mikä on sun pisin kierto ja sen jälkee vast testaat uudestaa jos ei menkkoi näy. itelläki on ollu joskus kunnon heittelyä välil oli kuukausia ettei ollu menkkoi ja sit yhtäkkiä tuli ja taas pois, terot autto mulla ja tulinpa raskaaksi mut meni kesken alussa jo, lääkäri totes. sit on ollu kierto tasasempi onneks paitti viime keväänä ku meni kroppa sekasin ja piti teroja vastaaval lääkkeel pistää taas käyntii normaalist ja sit parin kierron jälkee tuliki taas plussa ja se oliki tää viimeisin joka oli tuulimuna. eiks primojen pitäs auttaa jotenki? en ol ikinä käyttän ni en tiä asiasta, oon vaa lukenu tääl et jotku on käyttän primolutia.

Heippa kaikille! En oo hetkeen käyny lukemassa tai kirjoittamassa, on ollut niin kiirettä töissä ja kotosalla. Paljon onnea Dellalle, hienoa, että tärppäsi kuitenkin luomusti :)

Pahoittelut Aamulle ja Gatusalle menkoista :(

Täällä menossa dpo 7. Kävin viime viikolla gynellä kun mulla on ollut tosi lyhyt luteaalivaihe, hän määräsi nyt ensi avuksi lugesteronia eli keltarauhashormonia, jotta menkat pysyisivät poissa tarvittavan pitkään. Totesi kyllä, että voi olla että tarvitsen apua myös rakkulan kypsyttämiseen, ja kehotti varaamaan hänelle aikaa lapsettomuusklinikalle kun meistä tuntuu siltä eli vaikka heti. Miehen kanssa todettiin, että yritetään nyt muutama kierto noitten lugesteronien avulla ja jos ei sit tärppää niin varataan aikaa. Lisäksi määräsi labrakokeita alkukierron päiville, joilla tsekataan kilpparin toimintaa. Mulla otettiin kesällä jo noita arvoja ja gyne katto ne läpi ja totesi, että normaalin rajoissa, mutta yläkanttiin, kun ajatellaan lapsen yritystä eli hän haluaa vielä uudestaan tsekata ne arvot. Alotin noi luget tiistaina ja niitä pitäisi ottaa kymmenen päivän ajan, jotta luteaalivaiheesta tulisi 14 päivän mittainen. Normaalisti menkkojen pitäisi alkaa maanantaina, mutta toivotaan, että luget pitää ne loitolla ja saisinkin positiivisen testi tuloksen ensi viikolla :)

s1n1 kiva kuulla sinusta taas pitkästä aikaa. toivottavast lääkkeestä on apua sinulle ja plussa tulis pian :) ei tartte mulle pahotella menkkoi ku niitä mä toivoin, nyt tiedän taas kierron pituuden ja että kroppa toimii normaalisti, ehittii saada ukon tuloksetki testistä ja nyt pitää vaa käydä kuulees mun lääkärin mielipide niistä ennen ku aletaa yrittää uudestaa, tärppipäiväthä on vissii just ennen uutta vuotta.

on: jipii kp 5/32 menossa ja täti pakkaamassa, ens viikolla pääsee taas nauttimaan olosta, tosin harvinaista kyllä oon nauttinu siitä että mulla on menkat, kerranki kroppa toimii normaalisti :)

S1n1 taitaa meillä olla sun kans sama tilanne. Söin 10 päivää ja eilen loppu pillereiden syönti... Menkkojen pitäis alkaa ja varmaan alkaakin... Ei mitään tuntoja mihinkään suuntaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Nyt alkaa alavatsa turvotusta tuntumaan... Sieltä varmaan täti tulee ja rytinällä lähipäivinä...

Menkat saapui edellispäivänä tännekin 3pv myöhässä... Nyt oli eka kuukaus ku meni mieli matalaks ku alko menkat :( Mun monilta tutuilta on lähiaikoina tullu vauvauutisia niin tiuhaan tahtiin et alkaa ihan masentaa. Lucky87, mulla on kanssa epäsäännölliset menkat ja alavatsakipuja, mikä sulla todettiin ku kävit lääkärillä? Vai todettiinko mitään selkeetä syytä?

Heinukka: monirakkula oireyhtymä jonka vuoksi erittäin epäsäännölliset menkat ja ajoittaiset alavatsa krampit munasajoissa... Mutta mulle nyt paljastu että ovat voineet johtua myös oviksesta... Tai niinku nyt et ennen menkkoja en esim. Uskalla aivastaa enkä niistä.. Varovasti vaihdettava asentoa ettei kramppaa ja sitten pistä... :o

Meillä pojalla ollut löysänä maha jo muutaman päivän syönyt kuitenki hyvin ja kakan määrä valtava (3v). Nyt itsellä illalla huono olo ja nälättää meni ohi vähän kun söin paahtiksen... Maha ei sekaisin kyllä ole ollut vielä toistaiseksi, mutta toivottavasti ei tuu mitään mahatautia!!! En kestäs!!! Sitä kun on nyt liikkeellä. Ja tuli mieleen että jos on maha tauti... Niin eikös se ala nopeesti ja eihän sillon maistu ruoka... Eikä se huono olo mee pois syömällä ja olo muutenki voimaton...

lucky toivottavast ei mahatauti iske sinuunki nyt. mul oli sellai tuuri et loppukesäst ku plussasin mul oli ruokamyrkytys eli vatsa löysällä, oksetti, kuume ja lihaskivut seurana, sit ku oli menny kesken tai siis tuulimuna tuli pois iteksee ni syksyn kunniaks muru sai rajun vatsataudin joka kesti monta päivää voi sitä oksennuksen määrää mut onneks ehti vessaan ja pyykkiä ei kertyny, sit mä sain ite vatsataudin ja ruoka ei todellakaa maistunu pari päivä meni oksennellessa ja pelkkää keitettyä riisiä syödessä, juomana lähinnä appelsiinimehua ja vettä. mutta ei onneks ollu niin paha oksennustauti kuin kerran kaverin lapselta saatu, sillo oksensin käytännössä tauotta 24h ja vatsa oli sekasin, oli kiva matkustaa, sit muru sai sen ja lopulta isäntä ja ku mein kaveri tuli kylää ni hän sai ja hän oksen 24h, totes jälkeepäin että hän ei ikinä unoha sitä vatsatautia.

on: kp 6/32 ja menkat loppumassa jipii, pääsisköhä kohta taas yrittää, vaikka aattelin että oon pidemmän aikaa etten yritä raskautta ni kyllä se toive saada pikkunen on niin kova että ei jaksa oottaa, kunpa ukko vaa menis mahollisimman pian lääkärii kyseleen sen mielipidettä tuloksista. mähä en kuulemma saa olla mukana kuulemassa tuloksia. hän kuulemma sit kertoo mulle eli varmaa maanantaina kyselee tuloksien tulkinnat jos saa aikaseks mennä lääkärille.

Pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan ja mitäs ihanaa täällä onkaan tapahtunut. Della, miten huisia!!! Ihan hirveesti ONNEA plussasta ja pikkuiselle tarrasukkia ja liimaa ja teippiä ja hurjasti tsemppiä! Ois kyllä ihanaa saada sut tuonne elokuisiin :) Ois edes joku tuttu siellä :)

TMJ:lle kans suuren suuret onnittelut pienen miehen syntymän johdosta <3

Mä oon ollut nyt töissä ja töissä ja töissä. Jo parikin iltavuoroa viikossa tekee sen tunteen, että mä asun työpaikalla. Omaa lastakaan en ehdi näkemään ollenkaan joka päivä :( Hän on jo nukkumassa, kun tulen töistä kotiin ja karmeasta väsymyksestä johtuen en välttämättä aamulla jaksa nousta ylös, kun poika on lähdössä isin kanssa hoitoon. Onneksi viikonloppu sentään on vapaa ja ens viikolla vaan kaks iltaa eikä nekään ole peräkkäin. Mut onpahan rankkaa olla töissä raskaana. Välillä iskee niin tajuton väsymys päälle, että tuntuu kuin voisi nukahtaa pystyyn hetkellä millä hyvänsä. Siinä vaiheessa ne tyhät sairaalan sängyt näyttää tosi houkuttelevilta. Huomaiskohan kukaan, jos ihan hetkeksi köllähtäis levähtämään :) Tää väsymys on jotain ihan älytöntä. Miten mä en ollenkaan muista, että ois ollut näin pahaa esikoista odottaessa. Vai tekeekö tää pimeä vuodenaika vielä tähän omat tepposensa lisäksi.

Hurjasti plussatuulia teille kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kiitos onnitteluista :) oon itseki hieman pyörällä päästäni, mutta kaikki ollut toistaiseksi ihan ok.

Maikkie: mulla on kans ihan tolkuton väsymys, torstaina menin iltapäikyille ja nukuin tunnin, sit pari tuntia hereillä ja iltaunille ja nukuin silloinki hyvät unet. vessassa ramppaan koko ajan, jopa yöllä ja viime yönä tyttö itki ensin äitiä sängyssä ja tuli sit etsii mua vessasta ja kävi potalla samalla. nyt ollut myös pahaa oloa enkä pysty syömään karkkia tai muutakaan makeaa, suolaista tai rasvaista, näin se kyl meni viimeksikin. kävin tänään pojan kans leffassa ja hän veti karkkia ja limpparia ja minä lipitin vettä. paha olo menee ohi, kun syö ja niin yritänkin tehdä 2-3h välein. ja töissäki nukuttaa, mut onneksi enää neljä päivää ja sit alkaa joululoma :)

hivuttauduin jo elokuisiinkin, mutta en "listautunut", koska haluan eka kuulla la:n ja onko tuolla oikeasti joku :) onko sulla muuten varhaisultraa tulossa?

Gatusa: toivottavasti saatte luvan alkaa yrittää uudelleen!

lucky: ootko aikeissa testailla uudelleen?

S1N1: toivottavasti saatte apua lääkkeestä!

Aamu: toi turhautuminen on niin tuttua! mäki itkua nieleskelin ku tuli aina menkat ja muut vain raskautui. nyt tää kierto meni jotenki ihansama-meiningillä, ei välitetty oviksesta ja menkkojen alkuki ois ollut ihan sama.

muoks. tänä aamuna testattu digillä ja tulos oli raskaana 3+ :) eli kai sitä täytyy uskoa, että raskaana ollaan. huomenna soittelen neuvolaan ja ehkä myös aikaa varhaisultraan :)

Muokattu viimeksi:
Della: testasin eilen illalla. Negaa näytti. Vaikee testailla kun en mä tiedä millon mun menkkojen pitäis alkaa... Mut kait niitten kohta pitäis alkaa jos alkaa... Tänään tai huomenna olis ohjeiden mukaan alettava. Onpahan lutelaali vaihe ainakin ollut tarpeeksi pitkä :)

täti pakkasi kamansa ja täällä ollaan..
enpä muista koska täti olisi ollut 10pv kylässä, noh...nyt oli...nyt vaan tän viikon stressit pois pupuillen ;) to ja pe on konsertit joissa esiinnyt, jännittää...
olen ollut kiukunen ku mikä taas...ehkä hormioonit heittää kun täti poistui...huoh, kohta vikoihin harkkoihin :D

ihanaa lumisateista päivää <3 niin ja jos laskureita uskoen niin jouluviikolla tärppipäivät (23.12.2013-2.1.2014)

Hahaa!!! Sieltä se täti kurvas. Arvasin että ei tärppää kun nuo Primot aloitin... Sit 15pv päästä teroja syömään....eipähän mee rahat hukkaan!!! Kyllä v........!!!sori omanapailu

ihanaa della että kaikki on menny hyvin ja oireiden puolest kaikki kondikses :) pysyhän meidänki seurana ja piristyksenä.

jaksamista lucky, toivottavast lääkkeet auttaa ja plussa tulis sullekin :)

on: täti on lähtenyt jee!!! saas nähä miten tässä käy yritän saada ukon lääkärille et kuulee sen mielipiteen tuloksista ja tuleeko lupa yrittää. kp 7/32 menos.

Lucky ikävää, että ne menkat kuitenkin alkoi. Mulla menossa vasta kuudes pilleri eli vielä pitäisi neljänä iltana ottaa ja sitten odotellaan menkkoja. Jotenkin mustakin tuntuu siltä, että ei ole tärpännyt.

Oon tehnyt nyt lauantaina ja tänään aamulla testit ja molemmat näytti negaa. Tänään siis dpo 9. Tuntuu tosiaan siltä, että ei oo tärpännyt. Normaalisti menkkojen pitäisi alkaa tänään, mutta jos luget toimii niin vasta loppuviikosta pitäisi vuodon alkaa.

no sulla on sit piinaviikot kunnolla s1n1 toivotaa että sieltä kuitenki tuli iloinen ylläri, olis lahjaa kerraksee sit sulle ja perheelle kunnon plussatuulet :) ei tuos vaihees välttämättä näy viel plussa, ootapa rauhassa muutamia päiviä ja tee sit uus testi ku luteaalivaihe saatto pidentyä sulla nyt lääkeen ansiosta. oota dpo 13-14 asti ainaki ni sit pitäs näkyy ainaki. :)

Hei kaikki! Mä oon tarkoituksella pitänyt vähän etäisyyttä tänne kun alkoi masentaa niin paljon. No eihän se ole plussannaiden vika, ihanaa se on että plussia tulee. No, ymmärrätte varmasti mitä tarkoitan. Eikä se masentunut fiilis oo lähteny vieläkään. Pelkään omien mahdollisuuksien puolesta kun kaikki ympärillä raskautuu. En ole kauhean positiivinen ihminen ja ajattelen aina pahemman kautta joten ei mulle voi käydä hyvin jos muille käy. Nyt on menossa kuitenkin vasta yk5, toiset yrittää vuosia joten ei pitäisi vielä ahdistua. No, saa nähdä.

Onnea kaikille plussanneille! Tärppionnea meille yrittäville!

tsemppiä Aamu ja ymmärrän tunteen erittäin hyvin. toivottavasti sun mieliala kohenee ja ehkä se plussa tulee sit ku vähiten odottaa niihä se on ollu monella täällä. niin kauan ku ei ol menopaussi ni toivoa on eikös... juu no mulla käyny mieles vaihtoehdot kromosomien yhteensopimattomuudesta siihen että meille ei ol tarkotettu lasta ku mulla on yks jo. saa nähä mitä lääkäri tuumaa ku kattoo tulokset jossai vaihees sit tietää enemmä, kai se on turha murehtia jotai mitä ei tiedä.

Takaisin