Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, älä vielä menetä toivoa, voihan se plussa kohta vasta pärähtää! Eihän tuo nyt vielä merkkaa sitä ettet olisi raskaana. Eikös se yleensä vasta näy sinä päivänä kun kuukautiset pitäisi alkaa, joillain vaan aikaisemmin. Tsemppiä kuitenkin tosi paljon! 

Täällähän on käynnissä oikea tunteidein vuoristorata!

Nyytti: Voi ei! Mulle tuli ihan tippa linssiin sun puolesta :'( Oon tosi pahoillani, että teille piti käydä noin. Toivottavasti jakselet siellä. Ihanaa, että sun mies on noin kannustava. Saatko sä tehtyä sen keskeytyksen "rauhassa"? Vai täytyykö sun hoitaa poikaa samalla? Toivottavasti menee hyvin ja mahd. vähillä kivuilla.

Gatusalle pahoittelut negasta!

sand-ra: Turhauttavaa kyllä. Ihan helvetin turhauttavaa! Mulla ehkä kaikista pahin jakso oli vähän ennen kuin vuosi yrittämistä tuli täyteen. Kun tiesi, että kohta se vuosi on mennyt, mutta ettei vielä kannata luopua toivosta, että kyllähän se voikin tärpätä ja ne mahikset on korkeimmillaan. Mutta silti sitä kelas, että entä jos meidän täytyykin lähtee sinne tutkimuksiin ja entä jos me tarvitaankin tähän lääketieteen apua. Oli tosi epäonnistunut olo. Ja on tietysti edelleen... Mutta nyt oon jotenkin jo asennoitunut, ettei meillä tärppää luomusti. Nyt on kaikki jotenkin pysähtynyt ja odotellaan vaan, että päästään sinne tutkimuksiin. Sen takia ei hirveesti huvittais tässäkään kierrossa yrittää, kun se tuntuu niin turhalta. Mutta ei luovuteta, eihän? :)

della: Ihania uutisia! Oon ihan samaa mieltä, että kyllä se gynekäynti kannattaa. Ja valitettavaa kyllä, niin onhan nuo lääkärit yksityisellä paljon kiinnostuneempia potilaistaan (sietääkin olla niillä palkkioilla) ja KUUNTELEVAT! Mielenkiinnolla odotan, että minkälaisia ovat tuolla julkisen puolen lapsettomuuspolilla. Mitä mieltä gyne oli niistä hoidoista, että kannattaako niihin jo hakeutua aikaisemmin kuin yleensä?

On: Menee vaikeeksi... En tiedä missä välissä ehtis tai jaksais pupuilla. Ja sit oviksen tikuttelu... Mun tulee koko ajan juotua niin paljon, että pissakin on varmaan liian laimeaa. Ihan kuin tää urheilu yrittäis vähän syrjäyttää vauvaprojektin.

Voi Nyytti <3 Pahoittelut keskenmenosta! Toivottavasti et suutu ja voi pahemmin kun muistutan että useinhan keskenmenoille on luonnollinen selitys, vihje siitä ettei kaikki ollut kunnossa ja keskeytyminen on parempi vaihtoehto. :( Anteeksi jos tämä loukkasi, yritin vain jotenkin auttaa ymmärtämään tapahtunutta. Virtuaaliset jaksamishalit!

ON: Täällä aivan ymmyrkäisenä olen. Muutama päivä sitten tein testin eikä näkynyt mitään. Tänään aamulla uusi testi, ja ensin siihen tuli omituinen ohut haalea poikittainen viiva yläreunaan, tuli ikäänkun suomen lippu nurinpäin. Nyt kumma viiva poistunut ja testiin on ilmestynyt TOINEN VIIVA!? :o Viallinen testi vai TÄH?? Ei vahva viiva mutta ihan selvä viiva. Mitääääääääääää........ Ei mulla ole ennen ainakaan tullut jälkikäteenkään sitä toista viivaa vaikka miten olen säilyttänyt. En kyllä aamulla sitä tikkua minuuttitolkulla tuijottanut, ehkä se tuli piankin enkä enää sitä katsellut. Lisää siis testejä? HUI. Nyt pelottaa.

miikkula onnittelut plussasta :)

nyytti olen todella pahoillani että jouduit kokemaan keskenmenon. halit sinulle.

täällä yritän tajuta mikä ihme on ku menkkoi ei kuulu ku normist kp 34 on eka vuotopäivä, kuinka pitkä kierto mulla oikei tulee ku testi oli kerran nega vai onko mun vähäinen venyvä kirkas/sameahko valkkari sit ovista enteilevää että kierto on joku  40+ tai 50+? ei hyvää päivää. mies veti pultit tänää ku ajettii päivällä kotii, totes et koht ei koske enää muhu jos jjoka kerta mahollisest km seurauksena tai alan elättelee toiveit raskaudest. kävi taas lisäks se mahis et mitä järkee olla sit yhes jos hän ei voikaa pistää alulle lasta. pikkusenko otti koville noin negatestin jälkee kuunnella tuollast. saa nähä mitä tapahtuu tässä ja kuinka pitkäks kierto menee. jos ei menkkoi ala näkyy viikonkaa pääst  ja mulla rahaa ni toteen kyl miehelle et viepäs mut klinikalle ultraan ni katotaa mikä on ettei menkkoi ole. mä vihaan epätietosuutta.

onnea plussasta miikkula :) tee ihmeessä lisää testejä, jos yhtään tuntuu olo epävarmalta :)

Margeliini ei se gyne muuta sanonut kuin et nyt ois hyvä hetki raskautua, kun endo on rauhallisimmillaan, mut käsitin kyllä et se mun suunnitelma kuulosti sen mielestä hyvältä et niinku tää kevät yritetään luomusti ja sit kesällä tutkimuksiin. nythän siellä ei näkyny isompia endopesäkkeitä, ja gyne sanoiki, ettei sitä ultrassa näykään, jollei siis tosiaan näy niitä isompia pesäkkeitä. eli alan nyt sit seuraavaksi työstämään sitä et tutkimuksiin mennään. en usko et tästä(kään) kierrosta mitään tuli, ehdittiin niin vähän pupuilemaan et yhtä tyhjän kanssa.

Gatusa no voi helvatan nega! ja miehesikin asenne on ärsyttävä :( toivottavasti nyt tapahtuisi edes jotain suuntaan tai toiseen, mieluiten tietty positiivinen testi.

on: ei mitään uutta auringon alla, alkaa pms-oireet nostaa päätään. mahaa juilinut tänä aamuna ja etova olo oli torstaina ja jouduin jättämään ruoan kesken, kun tuli vaan tunne et ygään jos yritän enempi. se jäiki sit kertaluonteiseksi etovaksi oloksi, meinaan eilen jo söin tyytyväisenä amarillon bolilloa vuohenjuustolla :D niinku tossa Margeliinille jo kommentoinki, en usko et tääkään kierto oli meidän kierto, jäi pupuilut niin vähäisiksi ja tällä viikolla ollaan vaan oltu miehen kaa niin väsyneitä, ettei oo vaan jaksanu edes pupuilun ilosta. osittain johtunee siitä, et tytöllä vaihteeksi poskihammas tulossa läpi ja hän huutaa yöllä, viime yönäkin helpotti, kun otin hänet meidän väliin nukkumaan. oon ollu niin laiska, etten oo koiratreenejä kummempia treenaillut, mut ensi viikolla sit ois paluu edessä molempiin lajeihin.

ai niin, en vissii sanonukaan aikaisemmin, mut gynen mielestä ne mun nivuskivut on normaaleja, koska synnytyksestä on niin vähän aikaa. ja kehotti treenaamaan lantionpohjalihaksia, kun valitin et kunnon rutistuksessa mulla karkailee pissa :/ nyt oonki sit alkanu ahkerasti päivittäin treenaamaan niitä.

Margeliini, sain olla rauhassa. Poika meni heti aamusta mummilaan hoitoon päiväksi ja oltiin miehen kanssa kaksin. Olin ihan kamalan kipeä, en tiedä sattuiko noin paljoa edes sektion jälkeen. Jatkuvia supistuksia ja polttoa, itkin ja huohotin vaan. Eilen tuli jonkin verran vuotoa, mutta vain vessassa käydessä. Eli se kunnon jäkivuoto ei ole vielä alkanut. Toivottavasti ei tarvitse uusia lääkkeitä, oli kyllä jotain todella kamalaa..
Kiitos kaikille osanotoista.
Ja ei, en loukkaannu Miikkula. Tiedän että elinkelvottomien on parempi tulla pois jo aikaisessa vaiheessa. Hieman vaan huolettaa että mikä on vialla, kun ed. kierrossahan hyvin luultavasti oli varhainen keskenmeno ja nyt sit tämä.
Mieli on kyllä maassa, mutta minkäs näille mahtaa.

nyytti sua kyl koetellaa nyt enemmä ku tarpeeks. :(

täällä ois menkkojen pitän alkaa ja mulla aina on aamusta heti alkan viimeistää mut eipä niitä näy. eikä oireitakaa että alkas. kuinkaha pitkä kierto tästä tulee, no kuun lopus sit varmaa kinuan miehelt et vie klinikalle että vilkastaa miks ei menkkoi jos ne nyt ei ala sit tässä ens viikon loppuu mennes. naama kukkii taas vauhteeks mikä ei ol normia, hormonit taas asial. menkkaoireit ei näy eikä kyllä oikei muutakaa. en tajuu, mua hengästyttää iha älyttömäst rappusten nouseminen, hengitän ku oisin juossu pidemmänki matkan, ei mul yleensä tätä ole.

Ooh! Kiitos optimistisesta plus-onnitelusta Gatusa ja Della_79.

Itse en pysty uskoa moista mahdolliseksi, toistaseksi pidän tätä testipuikon viallisuutena. Menkkoja tosin ei näy ja valkovuotoa senkun lirahtelee! Olisihan se hassua että ensin yrittää ja heti kun päättää pitää tauon niin sitten nappaisi ehkäisystä huolimatta? Kerran-pari ilman ehkäisyä eikä ne laskujen mukaan ihan tähän mahd plussaan osuisi. Toisaalta, esikoisen plussauskin tuli vasta tosi myöhään! Että. Palaan kertomaan sitten miten on, testit on loppu ja pitäisi kehdata taas hakea niitä lisää. Mulla on jokaisessa lähi-apteekissa joku tuttu/puolituttu töissä, kiva mennä eka vakoilemaan että onko ne vuorossa ja jos on niin muka-ostaa jotain muuta :) kun en halua kenenkään tietävän! Muilla samoja hidasteita?

Voi ei Gatusa, ikävä kuunnella varmaan miehen avautumista kun jo muutenkin tiukille ottaa nega! Höh. Toivottavasti jotain muutosta asiassa positiiviseen suuntaan pian, ettei ihan vaivu henkisesti maan rakoon.

Della_79 ai nivuskivut normaaleja sun tilanteessa.? Kääk, mitenhän sitte täällä kun esikoinen vasta 8kk. :/ Pissaa lirahtaa housuun edelleen kun pari juoksuaskelta ottaa :D muttei muuten merkkejä siitä että vauva on vielä noin pikkuinen. Vähän tietty epäilyttää kropan kunto uuteen raskauteen MUTTA, mielestäni oon kuitenkin "hyvässä kunnossa" ja pääsin ekassa raskaudessa kai jotenkin "helpolla". Joten uskallan yrittää näin nopeesti uudestaan :)

Nyytti, kyllä sä sieltä ylös kampeat! Aikansa ehkä ottaa mutta niin, eihän näille minkään mahda. Mäkin päätin sillon tammikuussa että oli pakko olla varhainen km, niin omituinen vuoto oli ja sitten se haamu joka katosi...

.. anteeks oma napailu, mutta en jaksa nyt muutakuin kertoa, että menkat tulla tupsahti, kierto jäi taas aivan liian lyhyeks! Vatutuksen määrää ei voi kuvailla. Leuka ilmaan ja taas kohti uusia pettymyksiä. Kiitos ja anteeks!

sand-ra: pahoittelut menkoista :( toivottavasti ensi kierrossa tärppää. 

miikkula: no aattelen positiivisest, menkkoi ei näy joten kaikki mahollista viel ellei nyt sit ol sama ku 05-08/11 jolloin oli pillerien jätön takia kierto iha sekas eli 05/11 tuli oudot menkat en raskaana, sit meniki aikaa ja syksyl otettii terolut käyttöö et saatii menkat alkaan normaalist ja tulinki raskaaks mut meni kesken ja sen jälkee on ollu vuorotelle positiivisia testejä ja keskenmenoja. mullaha ei ol mitää ehkäsyä käytössä miehen kans eli jos pikkunen tulee ni saapi tulla ja on enemmä ku tervetullut :)

josko täs päätyy kuun loppupuolella sit klinikalle ultrattavaks ja saiski positiivisen yllärin. vaikka nippaileeki munasarjoi päivittäin, en tiä mist johtuu tehny sitä jo viikonpäivät.

Hmm... miikkulalla jännät paikat :) Ei muuta kuin lisää testejä. Toivottavasti et Cb:n testillä testannut.

Gatusa: Eikö se kierto saata alkaa heittelemään keskenmenon jälkeen? Mieluummin tietysti olis se mukavampi yllätys.

Nyytti: No hyvä, ettei pojan tarvinnut nähdä sun kärsimystä. Ja toivotaan ettet tarvitse uusia lääkkeitä, vaan kaikki tavara tulis ulos noilla.

della: Älä välitä, kyllä mullakin vielä puolisen vuotta sitten kovan aivastuksen yhteydessä saattoi lirahtaa jotain housuun ;) Kävin gynellä ekan kerran synnytyksen jälkeen, kun tyttö oli 9 kk ja silloin kysyin missähän kunnossa lantiopohjan lihakset on ja kuulemma olivat ihan hyvässä kunnossa. Treeniä se gyne mullekin suositteli ja oonkin enemmän tai vähemmän säännöllisesti treenaillut. Nyt en taas ole vähään aikaan, kun ei niin lirahtele enää.

sand-ra: Isot pahoittelut tädistä! :( Kuinka pitkäksi tai lyhyeksi tämä kierto nyt sitten jäi?

On: Täällä pukkaa ovisoireita. Eilen alkoi sellaiset jomotukset ja ihan etovaa oloakin oli. Mikähän mahtiovis sieltä nyt on tulossa. Kenties taas sellainen munis, jolle ei miehen simpat kelpaa? Oli miten oli, tänään oli testi vielä nega (onneksi). Mutta hei, kyllä ihmeitäkin tapahtuu. Täällä pupuiltiin eilen ihan pupuilun ilosta :) Mä luulin, että se on meillä nykyään tuntematon käsite. Toivottavasti nyt jaksettais oviksenkin yli näillä fiiliksillä.

kyllähä se kierto voi heitellä mut mulla ei sitä ol ennen ollu keskenmenon jälkee joten pelottaa millai megakierto on nyt menossa. ellen sit liian aikasin testannu. tänäähä ois menkkojen pitän alkaa mut eipä niitä nyt vieläkää ole näkyny mikä tietysti herättää toiveita mutta myös kauhua et jos ei ol tärpänny ni kui pitkä kierto mulla nyt sit on. en haluis vuoden 2011 toistuvan enää itelläni.

jaahas ja ukkonen tuli kylään, huomasin vast ku alko jyrisee :)

millaist säätä siel pitelee?

Ukkonen... Voi että kun olis täälläkin jo :D Meillä paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ja lämpötila on -0,4 tällä hetkellä. Kesää ja lomaa odotellssa... Jokohan vois aamukamman ostaa... Kesäloma alkaa 1.6.13 :D

sen ku ostat tmj :) mein kevät on näköjää aika ukkosen sävyttämä tällä kertaa oli kyl iha hirvee myrsky äsken ja se ilmaantu kirjaimellisest ku salama kirkkaalt taivaalt. tai no yhtäkkiä meni iha pimeeks ja hirvee tuuli, sade ja ukkonen.

mä täs pidän vapaata tasan sillo ku tuntuu silt et pahoinvointi iskeny. eli tänään oli vapaapäivä, jotta sais ajatukset pois pahoinvoinnist mä neuloin makuupussia :)

Jospas sitä nyt taas vaikka kunnolla kirjottelis..

Gatusa: Jännää, et kierto pitkittyy.. mut toivotaan että ois positiivisia uutisia jossain vaiheessa :)

Margeliini: Kuulostaa hyvältä ;D Voi kunpa itseltäkin löytyisi intoa kammarin puolelle :D hehh.. Tsemppiä oviksen bongailuun + hyödyntämiseen ;)

Sandralle pahoittelut uuden kierron alkamisesta :(

Miikkulalle varovaiset onnittelut, jos se nyt kerran plussa oli :) Ja tiedän tunteen joo, saa hiippailla apteekissa ja kytätä olkansa yli ettei VAAAAN ketään tuttua sattuis olee apteekissa samaan aikaan :D ..

Tänne ei kuulu yhtään mitään erityistä :/
No tosin poika on kyllä muutamia öitä nukkunu putkeen ja kellojen siirron jälkeen kun nukkumaanmeno on myöhästynyt niin herätyskin ollut pari kertaa vasta klo 8 :) Kivaa :)
Olin viime viikolla yhden iltavuoron töissä ja nyt pe-su illoissa myös :) Ihan kivaa vaihtelua välillä! Saa ainakin jostain vähän rahaa :S
Ei oo vaan jääny jaksamista sit miehen kanssa :/ Ovis alkais mitä ilmeisimmin olee nyt ja tässä, vähän myöhemmin näköjään kuin viime kierrossa :o Tosi vähän ollu mitään "oireita".. Kummallisia raskausoireiden oloisia on kyllä ollu :D Mut sehän nyt on ihan mahdotonta, kun tossa tuli ihan kunnolliset menkat välissä..

Nyytti/ Tsemppiä sinne!

Hei mitenkäs nää termit menee :D Oon uus kuumeileva... Eli jätin pillerit ja mulla alko menkat ja nyt tuli tokat menkat taas niin onko tää yrityskerta eli yk 2 ? 

Niin ja joku tais kysellä synnytyksestä.

Mulla alko noin rv 34 raskausmyrkytys ja jouduin 36+2 sairaalaan. Alettiin käynnistää rv 36+4. Poika syntyi 36+6 klo 2:07 kiireellisellä sektiolla kun pojalle tuli ahdinkotila enkä auennut ollenkaan. Itse paranin nopeasti sektiosta ja oli hyvä kokemus. Poika joutui "keskosuuden" takia olemaan sairaalassa seuraavaan viikkoon ja oli yllättävän rankka juttu. Hyvä kokoinen oli kun oli 3630g, mutta ei osannut syödä ja oli sokeritipassa.

Kammottaa jo etukäteen uusi raskaus. Tuleeko myrkytys, meneekö sektiolla, enkö taaskaan saa vauvaa heti itselleni jne...

Sen lisäksi oon huolissani kun sairastan ykkös tyypin diabetestä joka aiheuttaa suurella prosentilla herkästi keskenmenoja ja erilaisia kehitysvikoja. Mitenhän kaikki nyt menee? 

Eka kuitenkin tuli yllätyksenä ja huomasin vasta rv 9. Ja kaikki meni loistavasti rv  34 asti. 

Anteeksi avautuminen!

ei menkkoja ei menkkaoireitakaa mut yöllä TAAS VAIHTEEKS uni...sehä ei ikinä ole hyvä juttu mun kohalla. näin unta että must tuli ulos jotain isoa, tummaa ja paljon verta, ei kiva eli enteilisköhä se keskenmenoa, ekan kerran kyl tällai uni oli et näin et jotai isoa ja tummahkoa tuli. istukka mut ei mikää pieni sellai? kunha ei enteilis mitää pahaa etenkää tokan tai vikan kolmanneksen keskenmenoa. pikkusenko veti taas mut maihi. 
josko kuitenki olis vaa ollu tavallinen painajainen vaikka kaikki raskautee liittyvät unet onki AINA käyny toteen valitettavasti. en viittin kertoo miehelle unesta vaikka yleensä kerronki. anopille mainitsin ni totes vaa et mä pelkään.
pitäsköhä laitattaa se progesterone tänää jos kerran unen perusteel taidan ola raskaana, mä oikeest jossai määrin uskon mun uniin koska pitäny aina paikkansa. vai oonko mä sekasin ku uskon uniin?

pahoinvointia on löytyn heti aamusta tänää ja tukkonen olo sekä väsy.

Margeliini kierto jäi 25 päivään ja luteaalivaihe oli siis vaan vaivaiset 8 päivää :( ennen mullon ollut kierto 28 päivää, yli puoli vuotta ollut 25-26 päivää. Isot tsempit teille tähän kiertoon, josko nyt olis teidän vuoro vimein saada plussa :)

Riksuke Tsemppiä sinnekkin oviksen hyödyntämiseen :)

Tervetuloa Rosebud :)

Gatusa Sulla tosiaan on jännät paikat, toivottavasti olisi sulla pieni kyytiläinen matkassa :) ..lugethan sisältää tota progesteronia, voiskohan olla samaa ainetta siis? sehän on siis luonnollista keltarauhashormonia, niin tuskimpa siitä haittaakaan on? Pystytkö soittamaan lääkäriin ja kysyä onko siitä haittaa jos ottaa?

..täälä eilinen sulateltu taas pettymystä, yleensä mulla häviää rintojen arkuus vähä ennen kuin menkat alkaa, mutta eipä ole nyt hävinnyt, on tosi arat vieläkin :/ Hei Margeliini ootko laskenut sen vuoden yrittämisen sillain, että ootte sen 12 kertaa yrittänyt  (eli kerta per kuukausi) vaiko lasketaanko siihen vuoden yrittämiseen kaikki kerrat, mulla oli esim. viime kuussa ovis alku ja loppu kuusta, joten yrityskertojahan tulee vuoteen enemmän kuin 12, kun kierto on lyhyt.. tosi hyvin selitetty :D vastailkaa toki muutkin jos ootte mua viisaampia asiasta ;) Mää alan taas litkiin greippimehua ja taidan varata aikaa myös gynelle, pakko saada ny tolkkua tähän touhuun, kun noi lugetkaan ei pidennä kiertoa. Anteeks jos on kirjotuisvirheitä, en jaksa korjailla.

sand-ra: mille lääkärille mä soitan täällä ku aasi on yhtä pätevä ku lääkäri...saa saman vastauksen eli hirnumist.
toi progesterone retard 500mg/2ml on  muistaakseni synteettistä keltarauhashormonia, erityisest kehitetty vissii tuo vahvempi ehkäsee toistuvia keskenmenoja. kait mä tänää käyn otattaa sen piikin ku ei niit menkkoi näy eikä kuulu ja ei siitä haittaakaa ole. eli nyt sit se eka kolmannes kerran viikkoo piikille. jipii. vaikkei raskaudest olekaa varmuutta, hätäilin testaamisen kans. nyt oon alkan heräilee meinaa klo 4 pintaa aamulla ekaa kertaa vessaa jo muutamana päivänä ja normaalist mä nukun siihe aikaa.

Takaisin