Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Margeliini tää ei oo repäisykivun tuntuista, semmoosta ihmeellistä, vaikee selittää.. mut mulla on muutenki niin paljon kaikkee peeämässä oireita, etten yhtään ihmettelis vaikka tää olis vaan uus oire pitkällä listalla, hermotki on nyt niin kireellä, että huhhuijjaa :D Meillä ei mies kans tunnu oikeen ymmärtävän miten tää meidän yrittäminen kuukaudesta toiseen vaikuttaa kaikkeen, sama homma myös että mies on sitä mieltä, että meille se toinen vielä tulee, mut kun tässä näitä kuukausia on jo mennyt, niin itestä alkaa vaan tuntuu enempi siltä, että joudutaan kans sinne tutkimuksiin :/ mies ei tunnu stressaavan sitäkään, ei ainaskaan näytä sitä, kun onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa, että vois tärpätä. Mää oon muutenki luonteeltani sellainen, että jos jotain haluan niin haluan saada sen heti, eli maltti olis nytkin valttia, mutta silti.. Toivottavasti teillä margeliini vielä tärppäisi ennen sitä poli aikaa :)

..mitens te muuten laskette että kp 1 alkaa, jo tuhrusta vaiko sit kun vuotoa tulee kunnolla? Mulla alkaa aina yleensä aamusta ja sillain ettei tartte arpoo mitään, et alkoko vai ei, nyt sit viime kierrossa, tuli tuhrua pikkuisen vähän ennen puoltayötä ja sit ei mitään, muutakuin vasta seuraavana aamupäivänä..

sand-ra: tiedän miltä tuntuu koska me ollaa yritetty 04/2011 lähtien. raskaaks tullu 4 kertaa mut kaikki menny viimeistää 7+6 kesken tai 8+1. ja viel just ja just yli vuodes, joten kyllä siinä alkaa epätoivoseks tulla. toivottavast teille tulee se plussa pian ja saatte toisen lapsen. meillekin olis toinen haaveissa.

kp 31/34? millokoha uskaltas testata. ei pms oireita, ukkospäänsärky josta kärsin on tiessään kuten joka kerta kun raskautunut. nippailua munasarjoissa muutamia päiviä, tajuton väsymys ollu nyt muutaman päivän kuten lievää etomista välillä pari kertaa meinannu ihan kyl oksentaa ja aamunälkä josta en yleensä kärsi. hirveen malttamaton olo on kyl et haluis tehä sen testin jo.

sand-ra: Nythän teillä vielä on tilastollisesti hyvät mahikset ;) Jostain nettilähteestä katselin joskus, kun jotkut viisaammat ovat laskeskelleet raskautumismahiksia. Valitettavasti vuoden yrittämisen jälkeen tsäänssit luomuraskaudelle tippuu aika paljon :( Ja meillä tais olla tällä hetkellä jotain 36 % luokkaa. Toivottavasti nyt teille kuitenkin se tärppi kävis eikä tarttis lekuriin painella. Ja kierron laskemisesta, niin mä lasken sen alkaneeksi kunnon vuodosta. Eipä mulla kyl yleensä mitään tiputtelua ole. Yleensä yöllä tai aamulla alkaa menkat. Samoin kuin synnytyskin alkoi ensin aamulla (vedet meni mutta ei startannut kunnolla) ja sit kunnolla vasta yöllä. Kai mun kroppa sit tarttee rentoutuneen olon toimiakseen.

Gatusa: Eikös niillä herkimmillä testeillä voi testata jo nyt? Onko teillä päin sellaisia saatavilla?

margeliini: meil min on 25uI. joten kait itä ootetaa muutama päivä, oviksest laskurin mukaa 11pvä nyt. kp 32 menossa.
samat oireet mitä ennenki. mitä nyt heti veden juonnin päätteeks tuntuu et pitäs päästä vessaan.

mitäpä muille kuuluu?

Gatusa, jännäksi menee sulla :) oireiden perusteella kuulostaa hyvältä ja toivottavasti sulla olisi pikkuinen matkassa ja tällä kertaa myös loppuun saakka kyydissä :)

sand-ra hienoa, että onnistui nimimerkin vaihto :)

mun mielestä mulla kp1 on se päivä, kun tulee eka rusehtava/punainen tippa siteeseen (pystyn yleensä jo ennakoimaan menkkani, kun mulla on niin säännöllinen kierto), koska mulla se enteilee yleensä ihan kunnon hanojen aukeamista jo samana päivänä.

tuli tosta miehestä mieleen, et oon itse jo omalleni ilmoittanu, etten kesää pitempään odottele raskautumisen kanssa, vaan maksan meidät heinä-elokuussa yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin. mä en ikäni puolesta pysty kauaa yrittämään, mullahan kolkuttelee se maaginen 35v. jo ensi vuonna :/

Margeliini, oon itseki yllättynyt puuhakkuudestani pääsiäisenä. tuo alusvaatteiden jne. läpikäynti oli aika helppoa sit, kun eka vedin ne alas hyllyltä laatikossaan ja sit vaan aloin heittelee eri kasoihin, jää ja ei jää. tyttö siinä sit avusti äitiä kuskaamalla rintsikoita ja pikkareita eri suuntiin pitkin asuntoa :) meidän varasto on jo ihan täyteen ammuttu eikä asunnossa ole kovin paljoa säilytystilaa, joten joudumme vuorottelemaan talvi- ja kevättakkeja. ja kuskautin miehellä varastoon tytön vaunukopan ja pieniä vaatteita et jos saan vielä toisen pienen, ei tarvii kaikkea ostaa uutena :)

miikkula, ei munkaan pitänyt olla näin aktiivinen täällä eikä yrittämässä, mut "tässä seistään eikä muuta voida" :D pitäs nyt vaan saada päähän mahtumaan et pupuilla voisi ihan pupuilun riemustaki eikä vaan laskemalla ovista ja ajoittamalla oikeaan ajankohtaan.

Celina, hemmetin menkat :/ no, eikai se auta kuin yrittää uudelleen, onnea siis uuteen kiertoon :)

on: huomenna ois siis jo se gyne, oottelen ihan innolla ja näin jo untaki siitä, tosin unessa olin jotenki hämärästi raskaana ja sit tuliki menkat/verta tms. ja panikoiduin :P ensi viikolla ti tai ke alkaa menkat eli sikäli on hyvin ajoitettu toi gyne.

tyttö tekee edelleen kulmahampaita ja herää itkemään ainaki kerran yössä. ollaanki nyt jo muutama yö nukuttu vierekkäin, kun saadaan molemmat paremmin nukuttua sillai. ilmeisesti äidin läheisyydellä on joku kipua lievittävä vaikutus, muistan itsekin kun pienenä tyttönä menin aina kipeänä äidin viereen yöksi, jollei siis isä ollut kotona ja sain nukuttua paremmin sillai :)

nii menee della eikä tässä hirveest malttais oottaa testauksen kans. saas nähä jos mies tuo tänää testin ni testaanko huomenna aamulla ku kierron pituudesta ei 100%varmuutta. oisha se ihanaa jos 2 viivaa piirtyis sinne. se vaa tietäs sit piikkejä kerran viikossa ekan kolmanneksen ja miniaspiriinia koko raskausajan. eipä se haittais jos pikkunen sillä keinolla saatas :) nyt kp 32 itseasias ja kierto 34pvä +1/-2pvä tietääkseni. vaikee sanoa ku oli vast ekat menkat keskenmenon jälkee.

della: Tsemppiä sinne gynelle! Toivottavasti saat vastauksia kysymyksiin. Mulla on vähän ristiriitainen olo kaikista tytön pieneksi jääneistä vaatteista ja muista tarvikkeista.. Haluaisin päästä niistä eroon, koska niiden olemassa olo jotenkin ahdistaa, mutta toisaalta toivon, että niille olis vielä joskus käyttöä. Eniten mua häiritsee hoitopöytä, joka meillä on vieläkin kylppärissä. Mutta en tiedä mihin sitten saatais mun ja tytön tavaroita laitettua, jos sen hoitopöydän heivais (nyt ne tavarat on hoitopöydän alatasolla koreissa). Peilikaappi meillä on jo ihan täynnä ;)

On: Jokohan mä uskaltaisin passittaa miehen sinne simppatestiin...? Tuskin tässä mitään tärppiä kuitenkaan käy, niin turhaa tälläinen vitkuttelu. Huomasin eilen, että tuolla meidän kuntokeskuksella olis ens kuussa spinning maraton. Pitäisköhän ruveta treenaan siihen... Josko sitten tärppäis, niin etten voiskaan osallistua ;)

On didden muuden piggaden duggonen olo!!!! Pojan tauti päätti sitten iskeä minuunkin ja voi luoja minkä nuhan sain. Tänään oon niistänyt varmaan yhden talouspaperirullallisen verran ja siihen päälle eilen ostamani nessupaketin tyhjäksi. Nokka vuotaa ihan koko ajan ja jos ei vuoda niin sit se on ihan tukossa. Nyt illan päälle alkoi vielä toisella puolen poskessakin tuntua lievää jomottelua. Toivottavasti ei iske poskiontelon tulehdus. Ei mulla kyllä se ole ollut, kun tasan yhden kerran aikaisemmin... 

Nyt kp4 menossa ja tällä kertaa menkat on olleet suht. normaalit, tai no... runsaahkot muutamiin edellisiin verrattuna. Tänään on taas tuntunut tuolla oikealla puolella jotain nippailua, mitäköhän sekin sitten on, kun ei se nyt mitään raskausjuttuja voi olla, eikä oikein ovistakaan tässä vaiheessa kiertoa. Omituista... 

Anteeksi taas omanapaisuus, en jaksa nyt sen kummempin paneutua tähän kirjoitteluun. Luin kyllä teidän jutut, mutta ei ihan kaikki jäänyt päähän. 

Gatusalle tsemppiä, josko ois tärppi käynyt. Pidän peukkuja! :)

Gatusa sulla on jännät paikat, toivottavasti saat plussan :)

Della_79 tsemppiä lääkäri käynnille :)

Margeliini samoja ajatuksia mulla noista vauvan vaatteista ja tarvikkeista jne.. oon miettinyt, että jos ne kaikki myy pois, niin tulisko se tärppi sitten, mutta en haluaisi niistä kyllä luopuakkaan jos sitä tarvetta niille vielä tulisikin.

Maikkielle pikaista paranemista!

..tänne ei mitään ihmeellistä, viimeks toissapäivänä alavatsaa nippaillut, rinnat on vaan arat, normaalisti melki oviksesta menkkoihin asti on jos jonkinlaista nippailua ja tuntemusta.Onks teistä kukaan mittaillut muuten lämpöjä, jos niin mihinaikaan vuorokaudesta jne..?

sand-ra:  kiitos tsempistä, jos sais ees sen testin mut enpä saa ees. normaalist huomen pitäs alkaa jos alkaa, pelottaa et tuun pettyy kunnol vaikka pms jäiki pois.

kp 33/34? mikäli oikein laskettu ja ovis ollu suht ajallaan. ei pms oireit. nyt muuttun siis iha oudoks taas, hermot pinnas, eile ku mies sano ettei testii tuu ni paruttii, väsy ja muut aiemmin mainitut vieraat on tallel. pitäsköhä otattaa varoiks se progesterone piikki vaikken tiä oonko raskaana. vai kattosko huomisen viel et alkaaks menkat vai ei.

Saakos tänne tulla taustalle huutelemaan? Mulla kiireellinen sektio tehty marraskuussa ja nyt minä jo kuumeilen toista pikkuista tuon meidän ihanan pojan pikkusisarukseksi... :) Mies tahtois vielä toppuutella hetken mutta uskon et hänkin jo vähän toista mietiskelee. Heh! :)

tervetuloa Kisskiss tänne mahtuu ja kaikki on tervetulleita juttelemaan :)

täällä hiipii vahva pelko että huomen alkaa menkat vaikkei mitää menkkaoireita olekaan. valkkari vaa vähentyn huomattavast mut se on niin vaihtelevaa muutenki ollu mulla aina...saas nähä mitä tapahtuu...

Voi ei! Maikkielle pikaista paranemista! Mulla on oikeastaan koko kuukautiskierron aina jotain nippailuja ja tuntemuksia, joten en osaa niihin sanoa mitään.

KissKiss tervetuloa!

sand-ra: Eipä se käänteisyys välttämättä toimi, joten ehkä ne vaatteet ja tarvikkeet on hyvä vielä säilyttää ;) Juuri tänään taas laitoin pieneksi jääneitä vaatteita varastoon... Enää se ei kumma kyllä jaska itkettää, pelkästään ketuttaa. En oo koskaan mittaillut lämpöjä kiertojen seurantamielessä. Mä koen sen aika hankalaksi, kun se kai pitäis aamulla aina samaan aikaan tehdä ennen kuin nousee sängystä jne. Ja ilmeisesti siihen tulokseen voi vaikuttaa niin moni ulkopuolinenkin asia esim. huoneilman lämpö.

Gatusa: Höh...  Toivottavasti se täti ei kuitenkaan ilmestyisi. Tsemppiä!

On: Täällä kp 8 alkaa jo munasarjat taas heräillä. Ovis tulee varmaan ihan suht ajoissa tälläkin kertaa, joten taas "pitäis" aloittaa pupuilut :/

tervetuloa KissKiss ja toivottavasti vierailusi ei tule olemaan pitkä :)

Gatusa pidän peukkuja et ois kaikki just toivotulla tavalla, oireet sulla on ainaki lupaavat ja menkkojen puuttuminen yleensä tietää hyvää :)

Maikkielle pikaista paranemista!

sand-ra lupaavalta se sullaki kuulostaa :) en oo kyl lämpöjä mittaillut, aina tulee vähän viluinen olo menkkojen lähestyessä. niin ja sithän mun kroppa saattaisi keksiä siitä taas uuden pms-oireen ja kiusata mua sit silläki :P

Margeliini, jaksamista uuteen yritykseen, tiedän kyllä, ettei varmaan meinaa napata, mut jos vaikka pupuilun ilosta pupuilisitte? :)

on: en meinannu malttaa tähän asti et pääsen kertomaan gyne-käynnistä :) ihan alkuun täytyy sanoa, että kyllä kannattaa maksaa yksityiselle "oikealle" lääkärille, että saa asiantuntevaa palvelua :) mulla on kuulemma kaikki kunnossa ja siistit, endo ei ole kasvattanut pesäkkeitä, munasolu oli irronnut oikeasta munasarjasta ja kohdun limakalvo paksuuntunut. lääkäri sanoi vielä erikseen et nyt on endon kannalta hyvä hetki "tehdä toinen lapsi", koska se on hissukseen raskauden ja synnytyksen jäljiltä, mutta se alkaa pikkuhiljaa sit taas kasvattaa pesäkkeitä, jolloin voi hankaloittaa raskaaksitulemista. kerroinki sit mun kesän suunnitelmasta eli yksityiselle hakeutumisesta tutkimuksiin ja hänen mielestä se oli hyvä idea, lisäksi hän sanoi et voidaan käydä yksityisellä tutkimuksissa ja sit ivf:ssä julkisella puolella. lääkäri tutki vielä tissitki ja neki oli kunnossa ja sanoi, et kaikin puolin hyvät mahdollisuudet on raskautua, koska kierto säännöllinen, vaikkakin pitkähkö mut kuitenki normaalin mitoissa, ja ovuloin. mä olin niin onnellinen tosta tiedosta ja vielä onnellisempi siitä, etten köyhtynytkään kuin 89 eur ja aikaa tutkimus vei 20min :)

miehelleki iloisena uutiset kerroin nyt äsken, kun muksut on nukkumassa, koira makaa kanttuvei (oltiin koirakoulussa sen kans 20-30km päässä ja matkustettiin eka täältä sinne bussilla ja kahdella lähijunalla ja takas kahdella junalla ja käveltiin 3km iltalenkki, normaalisti mennään toi matka autolla) ja on aikaa istua rauhassa. mieskin vaikutti olevan tyytyväinen et vermeet on kunnossa ja sanoi et on hyvä mahdollisuus saada vauva :)

Kiitoksia kaikille! :) 

Hitsi, nyt kun liityin tänne ja luin teidän tekstejänne niin innostuin oikeen kunnolla.. :( Kävin greippimehutkin hakemassa kaupasta et sit jos saan miehen puhuttua silleen et alettas jo nyt yrittämään niin ois paikat valmiina. Viimeksi kun greippimehulla oli mun mielestä selvästi suurta vaikutusta! :) Vedinkin sitä kyllä varmaan litran päivässä parin kk ajan, ja tärppäskin sit tokasta kierrosta. Vauvakuume on kyl siitä kumma juttu et mä ainakin meen ihan sekasin kun se iskee, enkä pysty ajattelemaa mitään muuta (ellen väkisin keskity johonkin) kun sitä että tahdon raskaaksi mahd pian. 

Kiva kun Della_79:llä oli kivoja uutisia, helpottaa varmasti mieltä kun saa asioihin selvyyttä. 

Tsemppiä kaikille! :)

Minä palailen tänne kuumeilemaan..
Eilen ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno ja tänään lääkkeellinen tyhjennys.
Hajalla.com....
Kävin aamupäivällä siis yksityisellä ja sykettä ei löytynyt ja sikiö vastasin viikkoja 6+1. Eli on mennyt kesken ihan niillä teinoilla kun viimeksi ultrassa kävin. Sain lähetteen keskussairaalaan jossa verikokeet ja monen tunnin odottelun jälkeen lääkärin tutkimuksiin ja uuteen ultraan, siellä arvioitu 6+0 ja hcg 14000
Sain 4kpl pillereitä sisuksiin laitettavaksi nyt aamulla ettei kivut ja vuoto ala yöllä.
Kohta tuohon kai pitäisi ryhtyä, meinaa vaan itkettää.. Surullinen ei ihan riitä kuvaamaan.
Mies on ollut todella hyvin tukena ja sanoi että aletaan yrittämään uutta kun tästä on selvitty.

voi ei nyytti, olen niin pahoillani tuosta uutisesta. :(

muut tsemppiä kiertoon.

della: hyvä että kaikki kunnossa.

yli 2h valvonu jo ja lieväst sanottuna inhottava olo ku pitäs päästä vessaan. ei menkkaoireit, yleensä on jo kunnon kivut alkamispäivänä tai päivää ennen. illal meinattii sit parii otteesee oksentaaki. mies kyl ois halunnu pupuilla illal ku sai rahaa mut ei voinu hakee testiä, sano hän käy enne klo 6 yöapteeks no kävi nukkuu eikä käyny ku heräs vähä enne kuutta mun sadatteluu. päiväapteekki aukee vissii klo 8 joten viel reilu tunti pitää pidätellä.

KissKiss tervetuloa :)

Margeliini Joo eipä se käänteisyys ehkä toimi, mua vaan turhauttaa tää, kun mitään ei tapahdu, niin kaikkee on tullut mietittyä ja jossiteltua. Kovasti tsemppiä teille uuteen yritykseen, mulla on viimeaikoina ollut vähä sama fiilis, että taas "pitäis", mutta toivotaan että se tuottaa vielä tulosta :D

Della_79 Voi ihanaa kun sait hyviä uutisia :) :) Sullahan on ollut melkoinen reissu koiran kanssa :D

Nyytti Kovasti voimia ja voima haleja teille!!

Gatusa täällä jännätään sun puolesta, tuu kertoon heti kun oot testannut :)

kp 34/X  en tiä mikä vahvuus testissä oli mut niin selvä nega ku voi olla ei ees haamun haamua näkyny. itkettää... menkat ei alkan viel joten ootellaa et kuin pikä kierto ja ovuloinko tässä kierrossa ensinnäkää vai onko kierto sittenki "vähä" pidempi ku mitä oletin. kova takaisku mulle, mies ekaks meni sit viel sanoo et aah siinä meni reilu 5 dinaaria turhaan. että ottaa päähän ja haluisin itkee kokoajan. lisäks mies totes et mun pahoinvointi iltasin johtuu todennäköisimminki hänen laittamastaan teestä ja kahvista, oonko mä kärsin huonost olost siis ihan turhaa mun miehen tyhmyyden takia!!!
no leuka rintaan mut jos pitää ajatella positiivisest ni eipä tartte kärsii suoraa perää uutta keskenmenoa. silti ketuttaa kympillä. eli menkkoja ja uutta kiertoa odotellessa. näin meni yk1. kohta koululle pitää esikoinen kurissa ja sit ootetaa 2h ja sen jälkee töitä voi elämä miks mun mies ei voi ees yhtenä päivänä ite olla koululla ku ei ol töissä että mä voisin tehä töitä kerranki kunnolla.

Takaisin