Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
della: Voi että noita miehiä! Murr! :( Tuttua juttua, että valitetaan jostain asioista, mutta mitään ei sitten viitisitä tehdä niiden eteen... ajoissa. Musta kans välillä tuntuu siltä, että mun miestä kiinnostaa vaan omat jutut esim. nytkin on monta iltaa tehnyt kotona yhtä työjuttua, jonka vois tehdä työajallaan. No, onneks ei oo tärppipäivät. Menisivät varmaan taas ihan hukkaan.

Kellitys: Kyllähän näitä kiertoja rupee oleen takana aika monta, mikä lisää tietysti sitä pahaa mieltä, kun näkee raskaana olevia ja kuulee vauvauutisia tutuilta. Tänään mennään katsomaan yhtä pientä vauvaa, mutta olen ihan hyvillä mielin asiasta. Tiedän, että kyseisellä parilla on takana lapsettomuushoitoja esikoisesta, joten olen ihan vilpittömästi iloinen, että tämä toinen heille suotiin ihan ilman hoitoja :) Huomenna taas oltais menossa toiselle kaveripariskunnalle kylään ja sinne odotetaan esikoista. Jännittää vähän omat fiilikset, kun näkee taas jonkun pystymahaisen, vaikka se oliskin oma bestis :/ Hyvä, että sä oot positiivisella mielellä :) Toivottavasti kuitenkin teilläkin tärppäisi pian! Mekin aloitettiin yrittäminen vasta, kun tyttö oli lähellä vuoden ikään (olisin jo aikaisemminkin halunnut), koska halusin kunnolla toipua raskaudesta. Vaikka kyllä mulla jo aikaisemmin oli ihan toipunut olo. Mietin myös, että jos ihan hirveän pienellä ikäerolla olis toinen tullut, niin miten olisin jaksanut hoitaa kahta pientä. Nykyään kylläkin mietin välillä, että olisko sittenkin pitänyt aloittaa aikaisemmin, kun en kuitenkaan kovin isoa ikäeroa haluaisi.

On: Tein sitten huvikseni ovistestin, joka oli nega :/ Katotaan isänpäivänä uudestaan. Jos silloin jotain epäilyttävää, niin sitten teen r-testin. Muutoin odotan niitä pirun menkkoja vaan. Ens kiertoon otan kyllä kaikki vippaskonstit käyttöön ;) MÄ HALUUN VAUVAN! :)

riksuke: Kyllä mullakin alkoi jo kovasti vauvakuumeiluttaa keväällä, kun oma lapsi oli tuon 4kk... kun kuitenkin sen tietää, ettei se sit enään ole vauva siinä vaiheessa, kun se toinen lapsi sit syntyy. Vaikka toki pieni onkin vielä.

Margeliini: Ei kait siellä vaan ala olla kohta jännää? :) Mulla alkoi nuo kummalliset nipistelyt ja jomottelut melkolailla viikkoa ennen, kun ois menkkojen pitänyt alkaa ja sittenhän sitä oltiinkin niin raskaana :)

Gatusa: Mikäs sulla on tilanne siellä? 

Della: Voi että nuo miehet tosiaan osaa välillä olla niin ÄRSYTTÄVIÄ!!!! Kyllä mäkin harva se päivä manaan tota ukkoa, aina sen pitää saada jostain narista. Varsinkin jos mulla on jäänyt joku homma tekemättä niin kyllä tulee heti maininta asiasta, vaikka oisin 100 muuta hommaa sinä päivänä tehnyt. Mun ukkokulta ei vaan tunnu mitenkään käsittävän, ettei tää kotona oleminen mikään löhöloma ole. Nyt kun tuo lapsi nousee seisomaan kaikkea mahdollista vasten, ei pysty hetkeksikään silmiään kääntämään, kun jo ollaan repimässä sähköjohtoja, kukkia yms. semmoista. Koitetaan vaan kestää! 

kellitys: Tsemppiä tähän kiertoon :) Ja paljon plussatuulia ++++++++++++++

on: Mä oon ihan pihalla. Ei mitään hajua, mikä kiertopäivä nyt on menossa. Sitä ovistakaan en saanut bongattua. Maanantaina ja tiistaina oli kyllä ihan kamalasti limaa, mut en mä sen koostumuksesta kyllä mitään pystynyt päättelemään. Se vaan, et keskiviikkona ei sit enään ollut mitään limaa, joten oisko se ovis sit kuitenkin ollut vasta tuossa ma-ti kohdalla. Nooh... perjantaina pupuiltiin, joten jonkinlainen tsäänssi on olemassa, jos siellä joku sitkeä simppa olis ollut, joka olis selvinnyt elinvoimaisena maanantaihin asti. Tällä kertaa ei ainakaan oltu myöhässä :) 

ihan ensin, kiitti myötätunnosta mies meniki jo eilen hammaslääkäriin ja vieläpä ihan itsenäisesti, koska ei kestänyt enää sitä särkyä. sai antibiootit tulehdukseen ja buranaa ja on nyt välillä ihan iskussakin ja pupuiltuaki saatiin eilen illalla :) ja ulosottoasiaki ratkesi parhain päin, sinne ei ole enää velkaa.

vauvakuumeasiasta taisi mullakin eka kerran vauvakuume nostaa päätään, kun tyttö oli jotain 4-5kk ja olin melkein unohtanut sen kaamean synnytyksen kaikkine hirveine vaiheineen :) miehen sain mukaan asiani taakse kesällä ja nyt syksyllä ollaan kuumeiltu yhdessä.

Margeliinilla
on kyl jännät paikat, toivottavasti isänpäivänä olisi iloinen ylläri tiedossa :)

on: kokeilen tänään, innostuisiko tuo mies pupuilemaan.. koitan pelata varman päälle, vaikkei mulla mitään tietoa oviksesta olekaan :)

no niin sairaalassa käyty ja lääkärille raivottu, teki ultran ja kohtu oli puhas!!! joten josko tässä alottas yrityksen uudestaan kun lupa tuli eli ekat lääkärit anto väärän diagnoosin. kontrolli kk:n päästä ja satun raskautuu (tuli ovislimat eli ovis vissii vast tulossa) ni hepariinia ja kontrolloidaan raskautta tehokkaast ettei menis kesken. ne myoomat oliki kuulemma sit vanhaa verta mikä näytti myoomilt eli kaikki hyvin ja yrityslupa tuli :) tuli vaan hitaast ulos tavara...

Maikkie: Kyllähän nyt simppojen pitäis ainakin perjantaista maanantaihin selvitä :) Niillähän menee se vuorokausi jo aikaa päästä sinne kisapaikalle. Joten peukkuja pidellään! Eipä niistä mun jomotuksista mitään taaskaan voinut päätellä :(

della: Hienoa, että siellä sai mies hoidettua asiansa :) Eikös sulla rupee ovis oleen kohta käsillä? Tärppionnea! Ei tullut mukavaa yllätystä meille isänpäiväksi, tuli se ikävämpi :(

Gatusa: Voi miten hieno uutinen! :) Ihanaa, että kaikki kääntyi lopulta parhain päin ja pääsette kohta yrittämään toista.

On: Tänään aamulla mietin pitkään teenkö raskaustestin. Päätin sitten olla tekemättä, koska se olis kuitenkin negatiivinen enkä halunnut viettää isänpäivää surullisissa merkeissä. No, vain mun tuurilla voikin sitten käydä niin, että iltapäivällä päätti se typerä täti ilmaantua ja totta kai se harmitti :( Oon yrittänyt olla reipas ja peittää pettymykseni, ettei miehestä tuntuis kurjalta. Onhan hän nyt päivänsankari tänään. Jouduin kuitenkin menemään vessaan itkemään pahimmat pettymykset pois :(

pahoittelut menkoista margeliini, toivoin et olisin saanu hyvii uutisia...
juu siis treenattii toissailtana mut ovist en ol varmuudel bongannu ku en tiedä onko kipui vai ei kuten ennen, ainoastaa limat ja kn on ne mist osaan päätellä täl hetkel. ens kierto on se yk1 taas... josko sais kuntoaki vähä paremmaks ennen ku plussaa...

Gatusa hienoja uutisia oot saanu! :) nyt sit vain varovaisesti yrittämään uudelleen ja ennenkaikkea hoitamaan itseäsi kuntoon, jotta kroppa kestää uuden raskauden :)

Maikkie mäki ehdin jo vaipua epätoivoon tässä oletettua ovista odotellessa, etku me pupuiltiin maanantaina ja jos perjantaina ois ollu ovis, niin mitä sitten josjajos ei ehditäkään kunnolla hoitaa hommaa kotiinpäin.

Margeliini jos mun kierto on samanlainen ku ennen raskautta, ovispäivä ois vaun laskurin mukaan ollu perjantaina. voi kurjuus, että tuli nega ja pettymys isänpäivälle :/

on: mies siis sai itsensä antibiooteilla ja buranalla iskuun ja pupuiltiin sit torstaina ja eilen (lauantaina). nyt sit ootellaan. veikkaanpa kyllä et menkat sieltä tulee, eikä se mua sinänsä haittaakaan, koska selviääpä sit jotai suuntaa siihen, millainen kierto tulee olemaan. täytyy nyt kuitenki pupustaa ahkerasti tän viikon jälkeenkin, jottei nyt ihan tulisi joku outo keskittymä näin kierron n. puoliväliin :)

Uusi kuumeilija ilmoittautuu =)
Ehdin jo tuonne yhteen toiseen ketjuun kirjoittaa, kun huomasin että täällä on tällainenkin, joka sopii itselle vielä paremmin :-)
Pikainen esittäytyminen, eli olen 32v ja mies 39, yhdessä ollaan oltu vasta viime kesästä asti. Olen yksinhuoltaja maaliskuussa 3v täyttävällä ihanalle pojalle, ja hänestä olen huolehtinut yksin alusta asti. Takana todella huono suhde ja mies joka aiheuttaa pelkkiä ongelmia, aina vaan. Pitkän yksinolon jälkeen löytyi uusi onni ja kerta ei kumpikaan enää nuoria olla ja molemmat tiedetään mitä halutaan, niin tässä ollaan :)
Mies ehdotti viime vkl että lopettaisin pillerit ja sen teinkin malttamattomana samoin tein, noin viikkoa ennen liuskan loppumista. Saas nähdä miten kierto nyt asettuu.
En ollut varma pääsenkö toista lasta enää koskaan kuumeilemaan ja nyt olo on aika uskomaton..Olisi ihanaa päästä kokemaan raskausaika yhdessä ihanan, rakastavan miehen kanssa. Edellinen raskausaika oli varsinkin henkisesti vaikea ja sain selvitä siitä yksin. Eli minkäänlaisia kokemuksia mukavasta odotuksesta ei ole. Toiveena olisi myös päästä synnyttämään alakautta.
Edellisen kanssa jouduin sektioon etisen istukan takia ja lapsi syntyi vielä ennenaikaisena rv 36 lapsiveden mentyä ja verisen vuodon takia.

Kiva että tällainen palsta löytyi ja tsemppiä kaikille yritykseen :)

nopee huikkaus vaan: JIHUUUUU, menkat alko tänään!! Johan niitä viikon verran ehdin odottaakin, vaikka sen pillerikuurin jälkeen piti mennä max 3 päivää ennen vuodon alkua. No, nyt siis kuitenkin uuteen kiertoon nro. 7? tai 8.

Minä kanssa haluan ilmoittautua.

Olen 22v ja mieheni 23v

Meillä on 2vuotias poika. Olen kuumeillut vuosi sitten koko vuoden toisesta lapsesta, kunnes jätin suunnitelmat hetkeksi. Nyt kuumeilu tuli takaisin ja nyt on sitten joitakin oireita: Rinnat arat, närästys, väsymys ja iholla ihmeellisiä "paukamia" on kuin allergiasta olisi tulleet, mutta en ole millekkään allerginen. Yksi vaikuttaa ihan ihottuman tapaiselle läikälle, eikä minulla ole koskaan ollut ihottumaakaan.

Onko kellään ollut tälläistä?

pahoittelut niille jotka menkkoja ei toivonut ja onnittelut nipsu86 kun vuoto vihdoin alkoi mikäli sitä tekstsin mukaan odotit.
täällä taas nielutulehus oireet puskee päälle ihmeest, oli viimeks ennen plussaa sama juttu ei mitää järkee olossa mut nyt varmaa iha pelkkä flunssa koska yskittää. saas nähä kuinka pitkä kierto itellä on kunha vajaan parin vko:n pääst menkkojen pitäs alkaa mitä en kyl toivo eikä mieskää koska sen verra kauan ollaa lasta toivottu ja yritetty huonol menestyksel...

Nipsu onnea menkoista, nyt eiku uutta yritystä putkeen jne. :)

Gatusalle paranemisia! toivon, ettei menkat sinne tulisi :)

Nyytille Merinakille tervetuloa!

Merinak, mulla ei oo kyl kokemusta "paukamista" tai ihottumasta (epäiletkö että liittyisi alkuraskauden oireisiin?). loppuraskaudessa mulla oli kyllä kutiseva iho kauttaaltaan, muuten sain olla rauhassa. muuten olen aika herkkäihoinen ja joudun rasvailemaan ihoani melkein päivittäin, ettei se kuiva ja ala kutisemaan.

Nyytti, ihanaa että olet löytänyt hyvän miehen kuumeilemaan ja toivon teille pikaista raskautumista!

on: eilen ei pupuiltu, mut pelattiin miehen kanssa hänelle isänpäivälahjaksi ostamaani ps3-peliä :) onpahan jotain muutakin yhteistä harrastusta :D yritän nyt joka toinen päivä päästä pupuilemaan, saapa nähdä jaksetaanko ihan niin tiiviisti.

huonompia uutisia on, että meidän tytölle puhkesi mahavaivoja viikko sitten. tyttö alkoi oksennella ja ripuloida ensin puurojen jälkeen ja sitten myös ruokailujen päätteeksi. luulin ensin syylliseksi kaurahiutaleita, jotka jätin pois hetkeksi, ei ollut syyllinen, sitten ruokia, kunnes eilen tajuttiin kokeilla, onko korvike syyllinen, ja jätin päivälliseltä maidon kokonaan pois ja keitin iltapuuron eri paikasta ostettuun samanmerkkiseen korvikkeeseen. tytön maha ei reagoinut ollenkaan eilen, tänä aamuna tuli vähän vielä löysää kakkaa (vaippa ei pitänyt, yöpuku sotkeentui ja koira otti ja söi tytön minnihiiri-yöpuvun emoticon kakkoineen päivineen). nähtävästi kyseessä on jollain tavalla viallinen korvike-erä, joka lähtee huomenna valmistajan tutkittavaksi. tänään ostetaan erimerkkistä korviketta ja katsellaan, toimisiko se sitten paremmin. tyttö on kuitenkin ollut pirteä ja iloinen eikä ruokahalussakaan ole ollut moitittavaa. olen tarjonnut ruokailujen jälkeen vettä korvikkeen sijaan eikä maha ole reagoinut mitenkään.

Gatusa: Saitko muuten jonkun rautakuurin? Kun oot vuodellut niin paljon ja hemoglobiini ollut huono. Se varmaan kannattaa tosiaan hoitaa kuntoon ennen uutta raskautta. Mäkin otan aina välillä rautakuurin, koska on tosi runsaat menkat yleensä.

della: Oho! Meille ei onneksi koskaan käynyt niin, että olis osunut huono korvike-erä kohdalle, vaikka tyttöhän söi kolmeviikkoisesta lähtien pelkkää korviketta. Toivottavasti asia olisi nyt sillä selvä eikä teidän pienokaisen tarvitse enää kärsiä mahaoireista. Aika ahkera pupuilija sä olet ;) Mä en kyllä valitettavasti jaksa muuta kuin oviksen aikaan noin usein. Mutta luulenpa, ettei mieskään jaksaisi. Mutta kyllä meillä kuitenkin pupuillaan muulloinkin kuin tärppipäivinä.

Nipsulle onnea menkoista! Ja onneas uuteen kiertoon! Meilläkin starttaa yk 6 :/

Nyytille ja Merinakille tervetuloa!

On: Kp 2/26-31 ja yk 6. Vielä on fiilis aika matalalla :( Mutta oon käyttänyt mun vitutusenergiani tehokkaasti hyväksi ja siivoillut oikein urakalla. Vitamiinit otettu ja greippimehun juominen aloitettu. Vähän rupee jo tuntumaan naurettavalta tää kikkailu, mutta näin paljon mä sitä toista lasta haluan. Ei kai siitä greippimehusta mitään haittaakaan ole ja kun se mun mielestä on ihan hyvääkin... Kyllä tää tästä taas, kunhan seuraava ovis alkaa lähestyä.

Nyyti ja Merinak: Tervetuloa :) 

Nipsu: Onnittelut menkoista, harvoin voi tällä palstalla niistä onnitella, mutta sulle ne taisi nyt tulla mieluisina :)

Gatusa: Tsemppistä nyt yritykseen, mutta hoidahan ensin itses kuntoon. Jaksaa sitten sen raskausajan paremmin. 

Della: enpä ole minkään kuullut että korvikkeissa voisi olla jotain pilalle menneitä eriä. Toivottavasti tytön masuvaivat helpottaa pian kokonaan. Me ei kyllä jakseta olla edes oviksen aikaan noin reippaita pupuiljoita ;)

Margeliini: Mä oon kans harkinnu greippimehun aloittamista. Join sitä ekaa yrittäessäkin, mut oli sen verta kallista mehua, että lopulta hylkäsin sen jossain vaiheessa ja tulin sitten raskaaksi ilman mehuja. Mut ihan hyvää se on, joten mikäs siinä. Tsemppiä tähän kiertoon! 

On: Meidän poika päätti ihan yhtäkkiä viime viikolla lopettaa kokonaan iltamaidon juomisen. Sen jälkeen on muukin maidon juominen vähentynyt koko ajan ja nyt ollaan siinä tilanteessa, ettei maitoa mene enään ollenkaan. Ei suostu juomaan sitä mistään ja olen kokeillut eri merkkistä korvikettakin, mutta ei. Hieman huolettaa tilanne, kun ei muutakaan nestettä oikein saa menemään. Ei uppoa kun pikkuisen vettä nokkamukista, pullosta ei mene mitään. 
Ja sitten mua nyt niin ärsyttää toi mies! AAAARGH!!!!! Taidan pitää kinttuni ristissä niin kauan, että alkaa tuo lapsen oma-alotteinen hoitaminen kiinnostaa. Välillä tuntuu niin pahalta, että olen ylipäätään sille edes lapsen tehnyt. Mies ei siis meillä juuri lasta hoida. Tosin on meillä näissä iltatoimissa vuoropäivät ja kyllä se lapsen kanssa leikkii ja touhuaa. Mutta, kun pitäisi vaihtaa vaippoja, syöttää, niistää, nukuttaa yms. niin ei mitään tee ilman erillistä pyyntöä. Ja toisinaan tuntuu, ettei se kykene mihinkään ilman mua. Nyt räkäaikana esim. se lapsen nenän niistäminen on semmoinen, ettei se vitsi edes yksin yrittää. Ja jumankauta, kuinkahan monesti mä niistän sitä nokkaa täällä yksin päivän aikana??? Tuon ukon asenne on niin väärä. Sen mielestä mulla on täällä aikaa levätä ja löhötä päivisin ja hänen pitää saada kans levätä, kun tulee töistä kotiin. Tajuaakohan se ollaan, millaista se elämä tulee kahden lapsen kanssa olemaan. Ei siinä paljon löhöillä silloin. Kumpikaan, Koskaan! Ugh... olen puhunut!

juu rautaa ja foolihappoa syön. olo huomattavast pirteempi ja parempi ku ollu kunnos vähä aikaa ja saanu kunnon ravintoaki. yskä vaan vaivaa.

Tervetuloa Nyytti ja Merinak! Toivotaan teille pikaista plussautumista! :) Etenkin Nyytin toivon pääsevän kokemaan sen odotusajan yhdessä miehen kanssa. Onhan se paljon kivempi jakaa kaikki ne ilot ja huoletkin siltä ajalta jonkun toisen kanssa.

Kiva, että Gatusa voi jo paremmin! Toivottavasti vointisi jatkaa paranemistaan ja pääsette pian onnellisesti odottamaan loppuun asti. :)

Onpas dellalla ollut siellä taas ikävää. Onneksi meillä ei ole pienen mahavaivat johtuneet muusta kuin pöpöistä. Tai no onneksi ja onneksi. Mutta ikävää olisi ruveta allergiaa epäilemään ja sitten tutkimaan, eikä tuollainen viallisen tuotteenkaan aiheuttama reaktio kiva ole. Oletteko muuten della ja maikkie milloin ajatelleet siirtyä tavalliseen maitoon? Meillä ei käytetty ollenkaan korvikkeita. Kun rupesin vähentämään imetystä, sai neiti jo tilalle ihan tavallista rasvatonta maitoa. Alkuun kerran päivässä ja sitten vuoden iässä, kun lopetin imetyksen, joi jo pelkästään maitoa. Tai no vettä toki välillä, kun piti siihenkin totuttaa kesää varten. En vaan nyt kyllä muista sitten yhtään, minkä ikäinen neiti oli, kun rupesin imetystä vähentämään. :D Mutta pikkuhiljaa kuitenkin siirryttiin rintamaidosta lehmän maitoon. Miten sitä onkin voinut nyt jo unohtaa tuollaisia asioita?

Niin, ja maikkie. Meillä siirryttiin aika pian juomaan ihan suoraan tavallisesta mukista, kun neitiä ei oikein nokkamukista juominen huvittanut. Aika kauan joi toki avustettuna siitä, mutta se oli selkeästi neidistä mukavampaa, kuin nokkamukista juominen. Kannattaa ainakin kokeilla erilaisia juoma-astioita, jos jokin miellyttää enemmän kuin toinen! :) Niin, ja tuohon miehen suhtautumiseen piti vielä sanoa, että varmaan meilläkin mies vasta nyt oikeasti ymmärtää, millaista on lapsen kanssa yksin kotona, kun on itse koti-isänä. Ei ne varmaan muuten pysty sitä täysin käsittämään.

Tänne ei ihmeempiä. Kp 6, vuoto loppunut, mutta vielä menee varmaan pari viikkoa, ennen kuin on oviksen aika. Meikäläisen kierrot kun ovat normaalisti n. 32-35 päivää. Mutta eipähän tässä hoppua ole. Kai. Hirveä hevoskuume vain iskenyt, kun onnistuin sitten löytämään ilmoituksen juuri sellaisesta hevosesta, josta olen itse haaveillut. :D Olenhan minä jo pitkään siitä haaveillut, mutta ei koskaan ole oikeasti näin kuumottanut oman pollen osto. Harmi vaan, että ei varmaan järki anna vielä pollea ostaa. Snif. Sitä lottovoittoa odotellessa... ;) Muuten täällä ihan hyvillä fiiliksillä ja vielä mennään ihan tjot-taktiikalla. Vaikka toivottavasti se on kuitenkin "tulee-KUN-on-tullakseen"-taktiikka. ;)

kiitän teitä kaikki kun tuitte minua ja siitäkin että ootte iloisia mun puolest ku sain hyviä uutisia :) ihana että on joitain jotka välittää. miten muute muilla, onko teil ollu missää vaihees kiertoa rintojen kipeytymist/arkuutta? alko vaan mietityttää ku on nyt vihdoin normaalitilassa ite ni tuli 4pvä sit pupuiltua ja toissailtanaki, ovislimoi oli tuos viime viikon loppupuolel useampana päivänä ja pe oli kans jonki verra ku tsekkasin uteliaisuuttani mut kipui ei ollu kuten yleensä oviksen aikaa on. nyt rintoi aristaa aika lailla kauttaaltaa mut etenki nännei ja lisäks viimeks ku raskauduin ni yskä vaivas eikä antibioottikaa auttan, loppu plussauksen jälkeen yskä ja nyt ei yskänlääke auta yskään... välil lisäks kuumeinen olo, ei kylmä mut otsa tuntuu välil kuumalt. oisko tää vaa sitä pms:ää taas vai kenties muuta? kierron pituudest en osaa sanoo mitää täl hetkel.

Ääh... pakko purkaa johonkin tätä jännäilyä, kun en miehelleni voi purkaa (se ei jaksa kuunnella) :D

Tein tänään testin ja se mielestäni oli ihan pienen pieni haamu viiva.

En tosiaan muista milloin minulla oli viime menkat, koska en pistänyt ollenkaan merkillekkään.

Eilen kaupassa huomasin, että karkin tuoksu tuli voimakkaasti vaikkei ennen ole niin käynyt. Enkä ollut edes karkkiosastolla :D

Väsymys painoi eilen niin paljon, että ihan nukahdin sohvalle!
Närästys on jatkunut ja nyt muistankin, että miehen kanssa istuessani autossa 29.10 minulle tuli aamusella järkyttävä kipu mahaan, joka viilsi ihan alaselkäänkin. Se vaimeni pikkuhiljaa sitten. Mutta olisiko tämä voinut olla liittymiskipu?! I hope so :)

merinak: toivotaan että viiva vahvistuu siitä viel, onnea. itellä oli ku selasin noit omii merkintöi päiväkirjas ni aika lailla vastaavaa.
on: lisäyksenä nyt alavatsaa viiltelee etenki oikeel puolel. mistä lie johtuu.

Maikkie: Ootko kysellyt neuvolasta tuosta, ettei nestettä meinaa mennä?? Toivottavasti tilanne ratkeaa pian. Meillä on toiminut aika hyvin just se, että on vuorot kumpi laittaa tytön nukkumaan ja hoitaa muut iltajutut. Ja automaattisestihan mies joutuu ne tekemään, jos mä oon illalla jumpassa tms. Mutta jotkut asiat mua ihmetyttää silti. Esim. mies ei koskaan kampaa tytön hiuksia, ei muka muista, vaikka oon sanonut, että ne täytyy aina aamuisin ja päikkäreitten jälkeen kammata, koska menevät takkuun niin helposti. Tytön ihoa pitäis muistaa rasvata, koska on atoppinen, ettei mene huonoon kuntoon, niin eipä mies muista useinkaan tehdä sitäkään... Ei huomaa pyyhkiä tytön silmiä, jos ovat rähmäiset tai niistää nenää... Kaikkia tälläisiä pieniä yleiseen hygieniaan liittyviä asioita. Mä pidän niitä aika lailla itsestään selvyytenä.

Kellitys: Tsemppiä hevoskuumeen kanssa! Ootko kuitenkin joskus aikeissa ostaa oman hepan?

Gatusa: Mä en osaa sanoa noista oireista. Mullahan ovisoireet ja pms-oireet on hyvin samanlaisia eli mahaa jomottaa, kiukuttaa, rinnat kipeytyy, mielialat muutenkin heittelee... Ja kyllähän ne myös alkuraskauteen sopii. Pidetään peukkuja!

Merinak: Jännää! :) Toivottavasti viiva vahvistuu. Pura tänne vaan, ei ne miehet tosiaan jaksa kuunnella ;)

On: Ja paska fiilis vaan jatkuu :( Riideltiin taas vaihteeksi miehen kans eilen... Tää hemmetin vauvakuume (siis mun) alkaa jo kiristää meidän välejä. Tai lähinnä tää tilanne, kun kuukaudesta toiseen mennään ja mitään ei tapahdu ja sitten mua surettaa. Ja muahan ei sais surettaa, vaan mun pitäis olla aina hyvällä tuulella ja kämppä kiiltää ja pullan tuoksua. Tai saahan toki niitä huonoja päiviä olla, mutta kun mies on ystävällisesti vähän paijannut mun päätä ja todennut, että kyllä mäkin sen toisen lapsen vielä saan (eli on siis lohduttanut mua ja ollut tukena), niin sitten mun harmituksen pitäis olla jo historiaa. Ja jos ei näin ole, niin saan kuulla syyllistämistä ym. valitusta, kun oon muka aina huonolla tuulella. Että näin. Ihan kuin mä oikein nauttisin tästä pahasta mielestä mitä tää raskaudettomuus aiheuttaa ja tekisin tän vaan kiusatakseni muita. Kurjinta tässä kuitenkin on se, ettei mulla oikein ole ketään kenelle tästä puhua, kun mies on tuolla asenteella ja mun muutamat ystävät sitten... no, kaikilla on jo ihan omat surunsa ja murheensa, ei kai ne mun ongelmia enää kaipaa.

Takaisin