Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
margeliini: ihan vapaast voit meille purkaa, nuo tunteet on varmaa meille kaikille aika tuttuja joten ymmärretään aika hyvin, itellä miehen kans sama juttu ennen ku tulin raskaaks ja kkm jälkeenki ku oli mieli maassa, itketti ärsytti jne... miehet ei joudu kokemaan hormonimyrskyjä, kipuja ja muita ja ne ei joudu tuntemaan fyysisest kaikkea mitä me joudutaa ni ei ne pysty kunnol ymmärtämää ja olettavat usein automaattisest et paril pään silityksel ja helläl sanal kaikki unohtuu ja ollaan taas naantalin aurinko.
ite en nyt saa omast kropast mitää selvää, saa nähä miten täs käy, oletan et menkat sielt tulee varmaa reilun viikon pääst. enpä ainakaa pety. jos alkaa laatta lentää ni sit voi epäillä toista vaihtoehtoa.

Margeliini : Meillä kans monesti ollut riitaa silloin, kun yritettiin. Lopetimme yrittämisen, koska mulla oli jatkuva stressi päällä. Nyt en ole puhunut oikein mitään ja vaikka kyselenkin onko rintani muuttuneet niin ei sitä kiinnosta.

Ärsyttävinta on, että serkkunsa kuumeilee samaan aikaan, ja mieheni on enempi kiinnostunut hänen kuumeilustaan ja ehtii googlesta vastauksia hänen pulmiin :(

On: Tein easy cup testin ja sain negatiivisen. Rinnat on arat vieläkin. Eipä oikein muita merkkejä enää ookkaan. Nyt oottelen vain tätiä kylään :(

merinak: harmi että tuli nega. onko muute menkat myöhäs?
eetula: tervetuloa joukkoon :) toivottavasti tärppää pian.
on: ne ihanat pms oireet vaan lisääntyy ja mulla ku ne on samanlaiset ku raskausoireet joten aina vaan uutta tulee. alavatsaa juilii välillä, alkuillasta etoi jonki verran, päätä särkee, rintoi aristaa, ruokahalu lisääntyy vaan ja ärsyttää pienetki asiat. lisäks tukkonen olo ja yskä johon ei lääkkeet auta (oli sama toukokuus). kiva ku näist joutuu kärsii menkkojen alkuun asti eikä tietoa mikä on kierron vaihe. ei meil näin nopeest kuitenkaa ole voinu tärpätä, olis liian hyvää ollaksee totta.

Gatusa: Ei mitään tietoo millo menkkojen täytyisi alkaa, tein tänään aamupissasta ja nyt yritän tulkita onko tuossa haamuviiva.

Testi on apteekin oma testi, onko siihen luottaminen :( Nyt on siis vähänkuin lihakset kipeät painellessa, vaikken mitään vatsalihaksia ole tehnytkään!

Eetulalle tervetuola mukaan!

Gatusa: Miehet ja niiden putkiaivot! Noista oireista vielä... Mullahan jäi tytön odotusajasta sellainen hajuällötys päälle ja varsinkin menkkojen lähestyessä rupee esim. kakkavaipat ällöttämään tosi paljon. Eli mun olis noista sun oireista omalla kohdalla ihan mahdotonta päätellä yhtään mitään. Varmaan tosi rassaavaa, kun ei tiedä tota kierron vaihetta. Mä oon kyl kuullut, että joillakin tärppää keskenmenon jälkeen piankin :)

Merinak: Mä luotan kaikista eniten Apteekin raskaustestiin. Vaikka se ei ilmeisesti ole ihan yhtä herkkä kuin esim. Clearblue. Mutta siihen ei kyllä tule mitään haamua tai viivanpaikkaa ellei se oikeasti havaitse pissasta raskaushormonia. Mä tilasin Halpatesti.fi:stä Cb:n testejä ja ne on varmaan jostain viallisesta erästä, koska niihin tulee aina se viivanpaikka, vaikka ei olis raskaana :/

On: Kp 5 ja toivottavasti alkais pöly vähän laskeutua. Aika viilee ilmapiiri ollut :( Ärsyttää tällänen mykkäkoulu, aikuiset ihmiset! Mutta ehkä se on parempi kuin se toinen epäkypsä tapa riidella eli huudetaan ja raivotaan pää punaisena. Ollaan nyt kolmatta päivää tytön kans räkätaudissa. Kuumetta ei onneks ole kummallakaan, mut sais jo riittää tää tauti. Johan mä sen keuhkokuumeen jälkeen ehdin kerran käymään jumpassa ja taas kipeenä.

Margeliini: Toivotaan, että ei turhia näyttelis. En oikein uskalla iloita ku vasta sitten jos viiva vahvistuu tuossa parin päivän päästä.

Olo on alkanut olemaan etova, eli joka tapauksessa kaikki oireet mitä on ollut viittaa raskauteen. Nyt vain kun malttaisi pari päivää :) Jos näyttää sit viel hailakkaa viivaa niin meen verikokeisiin.

varovasti onnea Merinak :) mä oon kans aina ostanut just noita apteekin testejä, vaikuttavat luotettavimmilta eikä turhia viivoja kai tule.

Gatusa mulla kuuluu toi hajuällötys pms-oireisiin ja muina aikoina lihojen hajut inhottaa (lihatiskin ohi on tosi paha kävellä). mulla on vähän sama ku Margeliinilla et noi oireet, mitä sulla on, on mulla kaikki ennen menkkoja. siksipä en osannut edes kuvitella olevani raskaana, kun aloin tyttöä odottamaan.

Eetula, tervetuloa mukaan! mulla on kans kokemusta vuosien yrittämisestä raskautumiseksi, toi tyttö sai alkunsa vasta neljän vuoden yrityksen jälkeen, luomusti tosin.

Margeliini ompas kyl tilanne siellä. paranemisia sulle ja tytölle ja toivottavasti saatte selvitettyä asiat miehen kans.

on: mä oon kipeenä, eli pupuilut on toistaiseksi jäissä. yritän jaksaa hoitaa tyttöä ja oon käyttäny hyväksi kaikki päikkymahdollisuudet ja nukkunu tytön kans. oottelen kovasti viikonloppua et saan levättyä kunnolla ku mies hoitaa tyttöä. menkkojen kai pitäisi alkaa ensi viikolla, nyt jo tuntuu vihlontaa mahassa ja muniksia särkee (liittyy mulla yleensä kipeenä olemiseen). toivottavasti mun kierto ois palautunu entiseen, ois niin paljon helpompaa :)

täytyy tunnustaa, et ahdistaa vähän ku meidän tammikuussa synnyttäneiden fb-ryhmässä on useampi raskautunut jo uudelleen ja oon suorastaan kateellinen, vaikkei se oo multa pois. mietin just tänään et ne raskautuneet on niin paljon nuorempia, et niiden on kai vähän helpompaa raskautua (vaikka pitäisihän mun muistaa, ettei se ole aina iästä kiinni).

Lämmin kiitos kaikille tervetulotoivotuksista♥ Tuli hyvä mieli =)
Olisi tosiaan ihanaa päästä kokemaan toisenlainen raskaus, jossa asiat voi jakaa ja olla oikeasti onnellinen. Edellinen raskaus oli aivan kamalaa aikaa :/
Nyt on ihana mies, joka hellii mun masua jo ajatellessaan vauvaa ja tiedän että tämä jatkuis läpi raskauden, enkä todellakaan olis yksin.
Toivottavasti ei vaan menis kamalan kauan, miten niin malttamaton ;) Mut eihän tässä maailmassa mikään ole varmaa ja siihenkin kannattaa varautua.
Meillä on koko poppoo flunssassa. Minä pahiten, mutta mies ja poika myös. Jaksu aika nollissa.

Vaikka luinkin muiden jutut läpi tänne saapumisen jälkeen, niin nimimerkit ynnä muut ei vaan pysy vielä mielessä, mutta mukana olen ja kaikille toivon pikaista raskautumista ja rauhaa maahan miehen kanssa stressistä huolimatta :)

Meillä ei vielä kamalasti riidellä. Mies osallistuu aika hyvin pojan kanssa touhuiluun. Ei kyllä vaihda vaippoja ja mä hoidan melkein aina syöttämiset yms. Mutta kyllä se pojan kanssa leikkii, ottaa sitä mukaan esim mökillä saunan lämmitykseen, että saan hetken omaa aikaa. On jokusen kerran nukuttanut ja vienyt kerhoon yms. Työntää rattaita pihalla ja hoitaa kyl kaikenalisia pikkujuttuja ja on apuna.
Mutta pääosin mä hoidan pojan enkä muuta vaadikkaan, koska eihän se meidän yhteinen ole. Mielissäni olen kun osallistuu ja mun poika on mieheen todella tykästyny.

jep itelläki päiväkirjassa lukee noit oireit jo ennen ovistakin. no tänää alko sit oikeeta munasarjaa vihloo siihe malliin että kyllä se ovis sielt on vast tulossa eli oletan että kierto mahollisest n. 37pvä kuten ennen vikaa raskautta. no nyt sit toivotaa et tässä kierrossa tärppäis...

Eetula: Tervetuloa palstalle :) Ja tsemppiä yritykseen!

Margeliini: Voih noita räkätauteja. Paranemisia teille sinne! Meillä kerkesi poistu olla pari viikkoa terve ja nyt on taas uusi flunssa ja korvatulehdus päällä :(

Merinak: Mikä siellä on tilanne? Joko olet testannut uudestaan?

della: Parenemisia sinnekin kovasti! Meilläkin on tuolla helmikuisten ryhmässä joku uudestaan jo raskaana. Kyllä se melkoisesti kirpaisee, kun itsekin sitä toista lasta niin kovasti jo toivoo. Mä niin arvasin sen, ettei se toisenkaan alkuun saaminen tule olemaan helppoa. Koitetaan vaan jaksaa!

Nyytti: Täällä nämä tilanteet vaihtelee niin nopeasti, ettei näissä tahdo aina pysyä perässä. Ja aina ei ehdi/jaksa lukea kaikkia juttuja uudestaan. 

On: Mulla tuli eilen illalla ihan pikkiriikkisen aivan aavistuksen punertavaa tuhrua normaalin valkovuodon seassa. ??? Olin ihan, mitä kummaa??? Ei ole sen jälkeen tullut... eikä kyllä koskaan ennen ole noin tullut aikaisemminkaan. Tokihan tässä alkaa olla kierto loppusuoralla, josko siellä täti jo virittelisi kaasujalkaansa polkimille.
Huoh, poika on taas flunssassa ja korvatulehduskin on taas. Nyt ei vaan tiedetä, onko edellinen tulehdus pitkittynyt vai onko nyt heti tullut jo uusi. Taas syödään sitten antibioottia ja koitetaan niistää nenää lapselta, joka karjuu kuin päätä leikattais. 
Muutenkin meillä on menossa sellainen -roikun koko ajan äidin lahkeessa- vaihe. Tosi raskasta, kun mitään ei saa tehtyä. Jos istun tässä sohvalla koneella, poika saattaa leikkiä tuossa lattialla leluillaan, mutta auta armias, kun nousen tästä ja lähden vaikka kuorimaan perunoita. Tyyppi tulee heti perässä ja kiipeä jalkaa vasten seisomaan, roikkuu housun puntissa ja kitisee niin kauan, että pääsee syliin. Tämä on siis joka kerta, kun koitan tehdä jotain. Toisinaan onnistun keittiössä huijaamaan pojan leikkimään jollain vispilällä, joka jaksaa kiinnostaa minuutin. Sitten pitää olla taas joku uusi juttu katseltavaksi. Onneksi kuitenkin isi on ihan yhtä kiva, kun äitikin ja äiti saa jotain touhuta rauhassa illalla, kun isikin on kotona :) 

täällä selvis eile kierron vaihe ku oli niin selvä ovis kipu ettei voi erehtyä, nyt vaan jännätää miten käy. alkaaks menkat 13pvä kuluttua vai ei. ja en voi olla hehkuttamatta onnea siitä et eile miehen setä sano et saadaa heidän yks talo ja se maa jolla talo on. kohta vihdoin asutaa okt:ssa ja pääsen alottelee puutarhan suunnitteluu ja viljelee kasvimaata inshallah ihanaa!!! lisäks meinataa istuttaa oliivipuita, ehkä mantelei, graaattiomenia jne...

Merinak: Tuosta maidontulosta piti vielä sanoa... Mullahan keväällä yhdessä kierrossa, josta itse luulin raskautuneeni, alkoi tihkua maitoa. Tästä tytön nauvolan täti päätteli, että kyseessä saattoi olla kemiallinen raskaus, koska jokin hormonaalinen muutos sen maidon tihkumisen kuulemma käynnistää. Toivottavasti sun kohdalla tarkottais ihan oikeaa raskautta! :) Mullahan meni kierrot ihan sekaisin sen kyseisen kierron jälkeen, joten sekin tukee teoriaa, että olis ollut kemiallinen.

della: Voi ei, sielläkin kipeenä :( Mulla särkee kans muniksia yleensä jos oon kuumeessa. Vaikkakin ne tuntuvat ilmoittelevan jatkuvasti itsestään jollain lailla. Kai ne vaan reagoi kierron vaiheisiin. On niitä niin paljon syynätty, ettei niissä mitään vikaa pitäis olla. Mullekin tekee vähän tiukkaan, kun suurin osa tuolta ketjusta, josta siirryin tänne, ovat joko saaneet jo vauvan tai raskautuneet :/ Siis toki sen heille ilomielin suon, mutta kyllä se silti kirpaisee.

Nyytti: Paranemisia sinnekin! Kyllähän se on raskausaikana tärkeää, että saa jakaa ilot ja surut jonkun kanssa. Toivottavasti pääset sen pian kokemaan. Ja etköhän saa kohta kiinni näistä jutuistakin :)

Gatusa: Tiedätkö yhtään kuinka mones kp menossa? Mullahan eka raskausoire tytöstä oli toisen munasarjan kipuilu. En vaan silloin tajunnut, että johtui raskaudesta. Kuvittelin, että mulla on joku kasvain tms. Varhaisultrassa gyne sanoi mulla, että se on vaan keltarauhasen toiminta, kun sitä kipua aiheuttaa.

Maikkie: Onkohan sun pojalla mahdollisesti eroahdistuskausi? Muistelisin, että meillä oli noihin aikoihin sellainen. En saanut hävitä tytön näkyvistä hetkeksikään. Oli myös kovasti mun perään niihin aikoihin. Toivottavasti täti nyt tajuais pysyä poissa. Meinaatko testailla vai odotteletko vaan kuinka käy?

On: Tänään oltiin jo puistossa aamulla. Alkaa flunssa helpottaa :) Ovikseen olis vielä aikaa reilusti, mutta pupuiluhalut rupee jo heräämään ;) Kai tää parin viikon tauko tekee tehtävänsä. Viikonlopulle on taas ohjelmaa ihan kiitettävästi. Kyläilyä, messut, shoppailua ja tätä tavallista pyöritystä. Joten hyvät viikonloput kaikille!

ei mitää tietoa mikä kp mut aika pitkäl jotai 22 oletan. mul enne viime raskautta kierto jotai 35-37 nyt näköjää samaa luokkaa. saa nähä tuleeko menkat vai ei.

Margeliini: Kyllä se varmasti jotain sen tyypistä on. Tosin ei meillä se huuto ala, jos mä katoan näkyvistä. Se huuto alkaa vasta sitten, jos en ota syliin kun on ensin tarpeeksi kauan roikkunut mun lahkeessa. Ja ei välttämättä joka kerta edes aloita huutoa, saattaa keksiä jotain muuta touhuamista. Eikä tuo poitsu aina lähde mun perään, mutta melko usein kuitenkin. Yleensä viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa että meinaan alkaa tekemään jotain. Ei kuitenkaan huuda mun perään silloinkaan, jos jää isän kanssa kahdestaan. Mut kyllä se varmaan silti jotenkin tuohon eroahdistukseen liittyy. 

Gatusa: Ihanaa, te saatte oman talon :) Ja nuo puutarha suunnitelmat kuulostaa tosi ihanilta. Oispa ihanaa jos täälläkin vois kasvattaa manteleita ja oliiveja :)

On: Vieläkään ei ole menkat alkaneet, mutta välillä on tuhrua tullut. Eilen tuli vähän enemmän ja tänään sitten taas ei oikeastaan ollenkaan. Tosi ärsyttävää tämä tämmöinen. Mulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut tämmöistä monen päivän tuhruilua ennen menkkoja. Mikäköhän tässä nyt on vikana kun yhtäkkiä on tämmöiseksi mennyt? Ja ei, en todellakaan epäile yhtään, että olisin raskaana. Mitään oireita ei ole. Olo on välillä ihan kummallinen, mutta se on ollut sitä jo kesästä asti. Mulla menee välillä maha ihan sekaisin ja sit seuraavana päivänä voi olla, ettei taas ole mitään ja viikko menee hyvin, kunnes taas on koko pakki ihan sekaisin ja on huono olo ja saattaa olla pikkuisen lämpöäkin ja sitten taas se menee yhdessä yössä itsestään ohi. Pitäis varmaan varata aika lääkäriin, mutta se on niin hankalaa nykyisin. Ensin saa tuntikausia koittaa saada tk:sta joku langan päähän ja sitten ne ajat menee jonnekin tulevaisuuteen, kun ei ole kiireellinen tapaus. Kävin sentään labrassa otattamassa kilpirauhaskokeet varmuuden vuoksi. Niistäkin pitäis tuloksia kysellä, mutta edelleen se että sais jonkun sinne langan toiseen päähän, on ihan mahdottomuus. Huoh... 

Anteeksi valitus... 

maikkie: jep jep mut paljon tulee olee työtä ku pitää maa muokata, kivet poistaa jne. mies sano et hän haluu rakentaa meille ikioman kodinki että kukaa ei voi tulla sanoo et menkääs pois ku me tarvitaa se talo. alan varmaa suunnittelee koht sitäki ku löytyy 3d mallinnusohjelma koneelt, mies totes suoraa hyväksyvänsä ku sanoin et eurooppalaistyylinen talo tulee sit (mä en tasakattost haluu) eli tää nainen suunittelee talon ja sisustuksen sekä puutarhan ja kasvimaan. varmaan teen ite huonekalutki sit heh. 
oisko muute mahollist et sulla on tärpänny?
on: vessarumba alko sit eilen ja yölläki mentii vessaa. saa nähä mikä lopputulos on. mies sano et rinnat kasvan. olot muute samat ku edellisinä päivinä.

Maikkie: Höh :( Tollanen tuhruttelu on ärsyttävää! Tiedän kyllä tunteen. Mulla oli kesällä useammassa kierrossa just sellaista, että ei menkat alkaneet kunnolla, mut vessassa saattoi tulla jotain pyyhkiessä ja sit taas monta päivää niin, ettei mitään. Mut kai se johtui siitä, että kroppa oli sekaisin, koska yleensä kyllä menkat alkaa kunnolla heti. Niitten kiertojen takiahan mäkin siellä kilpparikokeissa kävin. Toivottavasti sunkin tulokset on hyvät.

On: Kp 9/26-31. Tänään rupes munasarjat ilmoittelemaan itsestään :) Rupee vähän mielialakin kohenemaan, kun tietää, että taas on ovis tulossa ja uusi mahdollisuus raskautua. Tyttökin on ollut tänään hyvällä tuulella. Sain viime yönä nukuttuakin kohtuullisen hyvin :) Mulla on viime aikoina ollut ihan hirveän vaikeeta nukahtaminen, kun kaikki ajatukset pyörii päässä :( Oon aina ollut huono nukkuja, varsinkin jos jokin stressaa, mutta tytön syntymän jälkeen oon ollut ihan superhuono nukkuja. Herään pienimpäänkin äännähdykseen, jonka tyttö päästää (nukutaan siis kaikki samassa makuuhuoneessa) ja sen lisäksi kaikki omat ongelmat. Joten univelkaa on kertynyt aika paljon. Päiväunia en osaa oikein nukkua, kun siitä seuraa yleensä vaan huono olo, joten niistäkään ei ole apua. Jos tiedätte jotain hyviä vinkkejä, niin saa kertoa :)

iltaa täältäkinpäin :)

jopas Maikkiella on kummallista tuhruttelua! raskaus mulleki tuli ekana mieleen, ootko testaillu? kyllähän sun lääkäriin kandee hakeutua, jos tuommoista jatkuu.

mun tytöllä oli kans äitiäitiäiti-vaihe n. pari kuukautta sitten, sit se jäi ja tänään tyttö jäi ravintolassa mun äidin ja hänen ystävän seuraan sillä välin, ku kävin wc:ssä eikä kuulemma edes itkenyt perään. tyttö ei oo oikein nähny mun äitiä, viimeksi nimiäisissä, kun tyttö oli 2,5kk.

Gatusa ihanaa, että pääsette muuttamaan ja eroon niistä nykyisistä "kämppiksistä" :) ja puutarhaki <3 mä oon haaveillu eläkepäivistä Espanjan Aurinkorannikolla, missä mulla ois oma hacienda, pari hepoa sekä appelsiini- ja oliivipuita :) ihanaa, että teidän maassa voi kasvattaa sellaisia :)

jospas sinullaki ois tärpänny? :)

Margeliini toivottavasti unitilanteesi kohenisi. meillä on vähän sama tilanne et tyttö nukkuu samassa makkarissa eikä hänelle ole omaa huonetta tässä asunnossa. tyttö nukkuu nykyään aika rauhallisesti klo 20/20.30-5.30/6.00 eikä juuri heräile, mut mä sensijaan käyn hereillä monta kertaa yössä.

nyt eikun vain sitten ovista hyödyntämään :)

on: me ollaan parannuttu, oltiin tytön kans ainoat sairastuneet. pupuilutaukoki päättyi eilen. mulla on alkanu menkkoja edeltävät mahanjuilimiset jo perjantaina ja tänään mahaa jo turvotti (tai sitten syypää oli ikiaikainen ruokaviholliseni peruna! oon jostai lukenu, ettei peruna sovellu endo-ihmisille sen aiheuttaman turvotuksen vuoksi). huonojen öiden ja nukahtamisvaikeuksien vuoksi oon kaamean väsynyt ja nukun yleensä yhdet päikkärit päivässä, nyt suunnittelen nukkuvani sellaiset olohuoneen sohvassa, kun tyttö nukkuu makkarissa, että saa sen yhden imetyskerran pois ja imetyksen pudotettua kahteen kertaan päivässä.

loppuviikosta mulla kai pitäisi siis alkaa menkat, jos siis kierto on niinku ennen. tietty toivon, et tärppiä ois tullut, mut jotenki epäilen sitä. veikkaan vähän samalla tapaa kuin Maikkie tossa aikaisemmin, et toinen raskaus ei tule alkamaan yhtään sen helpommin kuin ekakaan (jos nyt sit ollenkaan..).

della: itellä alkaa sellai olo olla että voipi olla että tärppäs, pikkusenko tekis mieli hakee testi apteekist mut pitää oottaa, on vaa oireita, nokka tukos, herkkä, nälkä useammi, vessassa ravataa ympäri vuorokauden, etoo sen ku kerkee aika lailla jatkuvasti jne...
juu siis meil voi kasvattaa aikalailla mitä tahansa, sukulaisil on paljo oliivi ja mantelipuita. me aiotaa kans inshallah kasvattaa niitä ja lisäks granaattiomenaa, ite haluun appelsiinipuitaki ja persikkapuita ku tekis jo nyt mieli syödä persikoit (oisko mielihalui) lisäks pistän sit kasvimaan jossa perunaa, porkkanaa, sipulii, vesimelonii, hunajamelonii, paprikaa, chiliä, herneitä, kaalia, tomaattei, kurkkua jne... lisäks mansikoi ja vedelmia inshallah ja jos jotenki pystyis ni mustaherukoi että saa tehtyä mehua ja tietenki yrttei kuten minttua koska rakastan minttuteetä :) puutarhasuunnitelmat on kans tehty, löysin ihanan kuvan minkä haluun toteuttaa mut ainaka suunnitelmat saattaa muuttua. :)

Takaisin