Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vesimeloni: Hmm... Voi olla, että pupuilu osui hyvään saumaan tai sitten ei. Kun se eka positiivinen tuli jo keskiviikkona. Kysyin gyneltä pari viikkoa sitten, että miksi mulla välillä näyttää testit monta päivää positiivista (viimeksi jopa viis päivää), että näyttääkö testi negatiivista heti oviksen jälkeen (kun lutenisoivan hormonin pitäisi mun lukemani perusteella laskea rajusti munasolun irtoamisen jälkeen). Mutta ilmeisesti ovulaatio tapahtuu 12-42 tunnin kuluessa ekasta positiivisesta testistä. Ja mitä voimakkaampi ovulaatio on ollut, niin sitä kauemmin ne hormonit näkyy testissä. Että jos se ovis onkin ollut pian sen positiivisen testin jälkeen... Mutta toisaalta vaikea uskoa, koska mulla on tänäänkin ollut tosi kovaa mahakipua ja tooosi limaiset oltavat.

Noi ovistestit on ilmeisesti erilaisia riippuen merkistä (siis toiset herkempiä kuin toiset). Mulla näyttää aina kahta viivaa sillä testillä, jolla yleensä testaan. Mutta hormonin noustessa sitten testiviiva on selvästi tummempi kuin kontrolli. Kerran mulla oli jotain apteekista ostettuja testejä ja niissä näkyi testiviiva vasta, kun se oli kontrollin kanssa yhtä tumma (eli positiivinen). Jos sulla ei oo tähän mennessä näkynyt kuin yksi viiva (ja oot tehnyt suurin piirtein samaan aikaa päivästä testit ja ollut sen pari tuntia syömättä ja juomatta ennen testaamista) ja tänään haamu, niin kyllä se hormoni on varmaan jo nousemassa :)

Täällä on vähän kelkka kääntynyt. Toivon niin etten olisi nyt raskaana. Toinen etuhampaista alkanut vihlomaan aivan jäätävästi, joten eiköhän matka jatku juurihoitoon. Ja ilman rauhoittavia, ilokaasua ja muita herkkuja en siihen suostu... Vähän hankaloittaa asiaa, jos oon nyt raskautunut ja mun tuurilla se on kuitenkin just nyt tärpännyt :P. Apua, pelottaa ihan hirveästi. Tuo samainen hammas paikattiin puolivuotta sitten ja eivät saaneet sitä tunnottomasti, vihloi koko toimenpiteen ajan tosi pahasti. Joten kidutusta tiedossa. Mä varmaan jään taas taustaileen siksi aikaa, että saadaan hammas kuntoon. Siihen ilmeisesti voi vain mennä pitkäkin aika. Mä en kestä tätä mun tuuria!

Margeliini:
Siinä ovistestien pakkauksessa vaan luki et haamuviiva tarkoittaa negatiivista. En sit tiiä. Mut tänäKIN aamuna tuli haamuviiva testipaikalle. Me ei kyl eilen tehty peiton alla muuta yhteistä, kun kuorsattu. Oltiin niin sairaan väsynyt vanha pariskunta et ei paljo muu kiinnostanu saada ku unta ;DD Tänään sit! Toivottavasti ei nyt ryssitty tätä hommaa olemalla eilen lahnoja :))

hattarainen:

Tiiän tunteen. Kammoan hammaslääkäriä mut silti en ihan vielä niin paljoo, et rauhottavaa/ilokaasua oisin tarvinnu. Mut yksityisellä käyn koska kun sanoo et pelkää niin se mun lääkäri on ollu tosi hyvin huomioiva. Mullahan on nyt paikattu tässä lähiaikoina 6 reikää, tehty yksi juurihoito sekä poistettu yks poskihammas, johon parin viikon päästä ruuvataan sinne leukaluuhun titaaniruuvi ja saan sit uuden hampaan siihen ku ien on toipunu! Lisäks on vielä kaks hammasta paikkaamatta. Ja juu, hoidan hampaitani hyvin (nykyään lankaankin aamuin, illoin) mut sylki ja bakteerikanta ei ole mun puolella :(

Mut tsemiä sulle, höh, mut en silti halua sanoa että toivottavasti et olis raskaana ;)

Mä jännitän sitä hammaslääkäris käyntiä raskauden aikana, koska en haluis puudutteita ja särkylääkkeitä raskauden aikana käyttää yhtään ylimäärästä.

Mähän söin viime raskaudes 2 ab-kuuria ja aika paljon panadolia ja allergialääkkeitä satunnaisesti ja kortisoni nenäsuihketta. Oli pakko kun oli puoli vuotta poskiontelontulehduskierre ja olo niin saakelin tukkoinen koko ajan. Ja jotenkin pelkään tai tunnen huonoo omatuntoo, siis aattelen et onko ne lääkkeet vaikuttaneet mun lapseen.. Ja seuraavan lapsen kohdalla en siis odotusaikana haluais yhtään mitään lääkityksiä. Meen ensin vyöhyketerapiaan ja homeopaatille jos tulee jotain vaivaa; niillä ei voi olla sikiöön haitallista vaikutusta.. Ainakin olen lukenut paljon positiivisia kokemuksia homeopatiasta raskausvaivoissa ja synnytyksen apuna.

Plääh. Tais mennä harakoille koko ovulaatio. =P
Meidän eilisestä yrittämisestä ei tullut mitään ja jätettiin homma sikseen, mun miehellä kun kestää tosi kauan, ja mulla taas kestää tosi kauan ennen kun pääsen tunnelmaan... Lopputulos oli siis oikeesti se, et oltiin 3 tuntia sängyssä ja juuri mitään ei tapahtunu, vois näyttää vaikka päiväsaikaan telkkarista. Puuh! Noh, se on sitä harjoituksen puutetta, ei ole pitkään aikaan tullut tuota aktiviteettiä tehtyä just sen takia kun ollaan niin väsyneitä ja kun siihen tosiaan menee aina monta tuntia.

Tänä aamuna ei sit tullu kuin haamuviiva vasta kun testausaika 3min oli ohi. Eli ne kaks edellisen päivän viivaa olivat vahvempia. Jos sitä tänään illalla koittais vielä, ei kai pitäis olla heti alkuunsa näin toivoton! Vaikka siis hiipumassahan se oli......

No, aina tulee uusi kuukausi.

Tsemppii teille kaikille muille siellä!

hattarainen: Voi ei :( Hammaslääkärit! Apua! Mä en oo käynyt kymmeneen vuoteen, tosin ei ole ollut mitään vaivojakaan, mutta kuitenkin. Mä pelkään ihan sairaasti hammaslääkäreitä. Joten ymmärrän kyllä, että nyt on aika hankala paikka siellä. Höh. Jos pääset pian juurihoitoon ym. niin voisiko olla, ettei mömmöt vielä vaikuttais alkioon, jos ootkin nyt raskaana?? Kun yleisesti ottaen kai voi elää ihan normaalia elämää ennen kuin on plussannut. Siis alkoholinkaan ei pitäis olla vielä siinä vaiheessa haitallista.

Vesimeloni: Siis toki haamuviiva on vielä nega. Mutta jos sitä ennen ei ole ollut toista viivaa ollenkaan, niin voisiko siitä päätellä, että hormoni on jonkin verran noussut? Mutta ei vielä tarpeeksi, että munasolu irtoaisi. Itselläni aina lähemmäs ovulaatiota tullessa, negatkin muuttuvat tummemmiksi, kunnes sitten positiivisiksi. Ja kyllähän ennen ovista jo kannattaa pupuilla, jotta munasolulle on sitten tuoreita siittiöitä.

On: Piinaviikot alkoivat :D En tiedä onnistuttiinko tässäkään kierrossa, mutta yritän olla nyt edes miettimättä sitä. Lauantaina oli vielä aika kovat mahakivut, joten voi olla, ettei ajoitus mennytkään ihan pyllylleen. Eilen ja tänään on taas ollut ihan normaali olo. Mutta se siitä... Kurja ilma ollut täällä eikä päästy tytön kans aamulla ulos :( Sehän sitten näkyi väsymyksenä ja kiukkuna. Tämän viikon mut pitää kiireisenä juhlamekon metsästys viikonlopun häitä varten. Miks kaikki aina pitää jättää näin viime tippaan??

Voiha vitsi että ihmisellä osaa pitää kiirettä... Yritän ny jotenki päi teile vastailla vihdoi!

Margeliinille tsemppiä että ois napannu! ;)

Hattarainen pärjäilyjä hampilääkärin kanssa! Ja onha se iha mahollista et ois kemiallinen ollu.. taas.. Kevääl vissii oli kans, sillo oli samanlainen olo ja loppuutlos oli sama, paitsi et alko jokusen päivän myöhempään vielä tästä.. Va oli tuskaset tädit, kipuja ny oli sinäsä aika normaalisti, mut se vuodon määrä! Toisena aamuna ku alko kunnon vuoto ni hulahti nii et en kerenny vessaan asti ja tuli yli ja housujen läpi ja patjaan asti imeyty... Järkyttävää..

Menny aika kyl nuita paikkoja fiksaillessa... Joteki tuli taas semmonen olo et p**** unohan tosissaan koko vauvapuuhan ny hetkeksi (tai yritän ainaki), ja keskityn nuihi elukoihi.. Ny ku ei oikee enää kannata hetkeen yrittää, etten va varso tamman ka samaan aikaan ja en rupee varsan opetukseen maha pystyssä. Toiseksee tuos ens talvena on kolme ratsastettavaa, mut periaattees ens vuoden puolel vois aluile laittoohi, jos pystys ratsastaa taas ainehi puoleen väliin asti. Siin sais ekan varsan maailmaan ja pohjaopetuksen mallilleen, seuraavat varsat aluile ja ratsastettavia oisi kaks.. Jos sitä ruvettas si sitä uutta paikkaahi jo kattelee ni siin ois muutot ja muut sopivasti.. ;) Sais si mammalomal laittaa sen isomman firman pystyyn. :) Jos täs välil ny si isännälle otettas se metätyskoira (pentuna tottakai) ja samal vähä miu vaavikuumet lievittää.. ;) Tosin ei helppoo tu olemaan, niiku huomas kevään jälkee, painaa ja kalvaa koko ajan mieltä noi asiat ni tulee oltuu tosi kiukkune.. :(

jääny mullaki vähän kirjoittelu vähemmälle, oon kuitenki lukenu teidän juttuja. täällä räkätaudin kourissa pyristellään, tyttö on melkein terve, mut nyt me ollaan miehen kanssa saatu osamme ja sehän tietty vähentää pupuiluhaluja merkittävästi :(

hammaslääkäriasioista olette näemmä puhuneet :) kävin itse heinäkuussa mun enon yksityisvastaanotolla normissa tarkastuksessa sekä arvioituttamassa, mitä mun suussa oleville muutamalle maitohampaalle voisi tehdä. niiden tilalle ei ole tulossa pysyviä hampaita, joten kun ne päättävät irrota, korvataan ne implanteilla. vaadin puudutusta, koska porattiin ja jopa yläriviin, vaikka siellä oleva maitohammas on kuulemma kuollut eikä minkään pitäisi enää tuntua miltään. vähän oli leuat kipeänä käsittelyn jälkeen, mutta olo onnellinen, koska eno teki ihan kunnollisen tarkastuksen ja huolsi hampaat hyvin. seuraavan kerran pitää käydä kuulemma ensi vuonna eli mahdollista raskautta ajatellen hampaat on hoidettu kuntoon. ja enon mielestä mun hampaat on tosi hyväkuntoiset :) mut hattaraiselle tsemppiä hampilääkäriin mut en mäkään halua toivoa, ettet raskautuisi :)

peukutan Margeliinille, siellä on jännät paikat :) kyllä nyt joku meistä saisi luvan plussata ja tempaista meidät muut mukaan. omalle kohdalleni en plussaa edes usko, koska imetys pitää edelleenkin menkkoja poissa.. eipä kyl haittaakaan, päätinkin että imetän nyt vielä jonkin aikaa, kun en vaan voi evätä tytöltä tissiä ja nyt hänen sairasteluaikanaan tissi on ollu ainoa tapa rauhoittaa tyttöä yöllä :/ joka tapauksessa testaan keskiviikkona varmuuden vuoksi, ettei ainakaan käy niin et masussa oiski joku ja minä vaan treenailen hiki hatussa :)

Tinttura: energiaa kannattaakin suunnata muuhun kuin vauvautumiseen, sillai tuo meidän tyttö sai alkunsa ja niin munkin täytyy toimia. hienoa, että siellä hevosjutut etenee ja suunnitelmia on siihen suuntaan :) mäkin oon hevostyttöjä, ratsastus tosin jäänyt, koska täällä pääkaupunkiseudulla on niin kallista ratsastaa, mut josko tuo tyttö innostuu isompana hevosista, lähden kyllä kaveriksi tunneille :)

eipä mulla tän enempiä tällä erää. kohta nukkumaan ja sitä ennen niistämään :(

Vesimeloni: Onko sulla ollut mitään oireita oviksesta? Ootko kokeillut limojen tarkkailua? Onhan se vähän ällöä, mutta ilmeisesti kertoo aika hyvin missä vaiheessa kiertoa mennään...

della: Höh. Nyt on oikein kunnon räkätautia taas liikkeellä :( Toivottavasti paranette pian. Täällä rupee helpottamaan, mutta mä sain ilmeisesti jonkun jälkitaudin, kun tuntui viikonloppuna alkavan uudestaan ja eilen yskitti ihan hirveästi :( Tänään ollut taas parempi päivä.

Tinttura: Hyvä, että sulla on puuhaa siellä. Mä arvostan kovasti yrittäjänaisia, vaikka musta itsestäni ei yrittäjäksi oliskaan. Mutta on hienoa, kun naisella on kunnianhimoa ja tavoitteita eikä pelkää tehdä töitä niiden eteen :) Voihan se olla, että pieni tauko vauvakuumeilusta vois tehdä hyvää. Ymmärrän tosi hyvin miltä tuntuu katsella oman kropan temppuilua ja pettyä kerta toisensa jälkeen siihen, ettei se toimi niin kuin pitää :( Mä olin kans koko kesän tosi kiukkuinen jo ihan senkin takia kuinka paljon stressasin heitteleviä kuukautiskiertoja. Ja se ei ollut kivaa kenellekään!

On: Toiveet on korkealla taas. Milläköhän palauttaisin itseni maan pinnalle? Ovis oli ilmeisesti taas aika voimakas, koska mitään kuivaa kautta ei ole vielä havaittavissa ;) Mä nyt oon yrittänyt tietoisesti vältellä meidän puistossa yhtä äitiä, joka aina tuntuu jauhavan siitä kuinka toisen lapsen kohdalla sitten sitä ja tätä ja tota... Samaa, joka jokin aika sitten letkautti, että mähän oon kohta ainoa yhden lapsen äiti siellä puistossa. Mä en vaan jaksa sitä, vaikka tälläinen on kai vähän typerää.

Margeliini:
No siis musta tuntuu et eilen alkoi sellainen limainen kausi.. Mut armottomat vatsa ja selkäsäryt mulla oli toissapäivänä ja sitä edellisenä (sekä maha sekaisin)... Et siis jossain tässä se ovis on nyt varmaan ollu. Lisäks mulla silloin toissapäivänä oli nenän ja kurkun limakalvot vähän turvoksissa ja estrogeenihän mulle tekee sen <--kärsin siitä koko raskausajan ja siit seuras poskiontelotulehduskierre.

Mut joo, ehkä nappas, ehkä ei. Jos ei, mikä on aika todennäköstä, niin tarvii olla aktiivisempi ja aikaisempi ens kierrossa.

Mut alan tästä kohta kuulosteleen kehoani. :DD Viime raskaudessa kun tunsin ensimmäisiä oireita viikko hedelmöitymisestä!

Heips taas kaikki!

Tänne kirjoitteleminen vähän jäi, kun ensin en päässyt kirjautumaan sisään varmaan kuukauteen ja sitten se suurin kuume vähän hiipui. Jotenkin olin niin varma et tärppäis ihan helposti, kunhan nyt jossain siellä kierron puolessa välissä vähän heilutellaan peittoja. No, ei tärpännyt. Pari kiertoa ehdittiin jo hommailla niin et koko touhu alkoin maistua puulta, eikä siltikään tullut plussaa, täti vaan saapui. Edellisessä kierrossa olin ihan varma tärpistä kun kierto venyi ja venyi, kunnes puf! kp34 täti tuli ihan puun takaa. Sen jälkeen ei oikeestaan edes ajateltu koko asiaa. Ja jälleen kerran kävi niin, et kun laskeminen ja stressaaminen jäi vähemmälle ni sieltähän se tuli tänään: kp25/yk5 (tai 6, en muista varmaks), haalea plussa. 

Innokkaana kirjottelin jo tonne toukomammojen puolelle, toivotaan vaan että pysyn siellä :)

Nipsu86: onnea haamulaisesta ja pidän täällä peukkuja et kaikki menee hyvin ja pienoinen pysyy kyydissä loppuun saakka :) niin se vaan taitaa olla, et kun lopettaa stressaamisen, syntyy tuloksia, tai ainakin itse uskoisin niin :)

Omaaaa: tein siis tarkistustestin nyt aamulla ja niinku arvelinki, et nega oli. eli nyt siis hyvillä mielin huomenna treenaamaan ja tänään maksan vielä lisenssin, et jos telon itseni niin on ainaki vakuutus turvana :) katselin just varustekassini läpi ja käydään tänään muskarin jälkeen hakemassa mulle vähän kamaa, ainaki hammassuojat ja käsisiteet, edelliset ovat nimittäin melko raadot :/ tietty haluaisin uusia koko varustekannan, mutta se tulee niin kalliiksi, etten heti pysty siihen, ainakaan äitiyspäivärahoilla ja myöhemmin hoitorahallakaan.

flunssa alkaa olla selätetty ja tytön kanssa harjoiteltiin taas viime yönä "yöllä ei oo maitobaari auki":a. hyvin rauhoittui silittelyllä, tosin klo 3 huuto meinasi vaan yltyä, mutta nukahti kuitenkin lopulta ja aamulla klo 5 otin viereen ja tissille. tekee hieman tiukkaa tuo imetys nyt, kun tytöllä on alhaalla kaksi ja ylhäällä ainaki kolme hammasta, meinaan imuote tulee ajoittain väärin ja joudun irrottelemaan tyttöä, jotta korjaisi otetta. en oo vielä päättäny, miten kauan jatkan imetystä, mutta annan nyt toistaiseksi mennä vaan. yöimetyksen jätän uudelleen pois.

taitaa pitää munki vaan keskittyä ihan kaikkeen muuhun kuin toisen vauvan suunnitteluun, jottei pupuilusta tulisi pakkopullaa ja ois oikeasti jotain mahdollisuuksia :)

Hieno uutinen Nipsu86!!!

Nyt sitten sellaisia raskautumistaikoja tasapuolisesti kaikille, et ollaan kaikki kuukauden sisään pullat uunissa, eiks je?

Moikat kaikille taas, onpas ollut kiirettä täällä, enkä oo päässyt lukee moneen päivään. :) Ihan nopsa päivitys vaan nyt, kun kouluhommat huutaa tossa vieressä ja nyt on sauma niitä tehdä, kun tyttö nukkuu. 

Aluksi Onnea Nipsulle plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! :)

Täällä on nyt kp 12, aamulla oli limat ainakin aika massiiviset, mut sen jälkeen rauhottunut eikä ovisolojakaan oo ollut sillai kun kahdessa viime kierrossa (jollon ei yritystä ollut, tai no eka ovishan vasta toi mukanaan ne menkatkin). En jaksa stressata enkä miettiä, huomaan vaan (toivottavasti) lähestyvän oviksen siitä, että tekee mieli pupuilla normaalia enemmän. :D Eilen olin mennyt jo miestä aiempaa sänkyyn ja nukkumaan, mutta sitten olikin pakko hakea mies kesken hammaspesun pupuilupuuhiin. :D Sitä ei jostain syystä haitannut ollenkaan. ;)

Mulla tosiaan loppui työt viime viikolla, nyt alan tekemään sitten keikkahommaa silloin tällöin, kun ei toi kotihoidontuki muuten niin kovasti päätä huimaa. Mutta nyt kouluhommien pariin, kirjotan huomenna paremmalla ajalla! :)

Nipsu86:lle isot onnittelut plussasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja toivottavasti tästä alkaa uusi plussa-aalto ;)

Vesimeloni: No sä osaat sitten kuulostella hyvin kroppaas. Mulla ei ollut esikoisesta mitään aavistusta ennen plussaa, vaikka näin jälkeen päin ajateltuna eka oire oli se, kun oviksen jälkeen vasen munasarja jäi kipuilemaan (ovis tapahtui siis vasemmalta) ja kuvittelin jo, että mulla on joku kasvain siellä :D Just ennen kuin menkat olis pitänyt alkaa, tuli tissit tosi kipeiksi, mutta en mä vieläkään mitään tajunnut, koska mulla muutenkin on tissit aika arat menkkojen yhteydessä. Esikoisen jälkeen parissa kierrossa on kans jäänyt vasen munasarja kipuilemaan (itse asiassa tässäkin kierrossa, vaikka ovis tapahtui nyt oikealta), mutta en ole kuitenkaan ollut raskaana. Joten en voi siitäkään mitään päätellä. Niin kuin en mistään muistakaan oireista :( Toivotaan tärppiä sinnekin silti!

Kiki84: Mullakin hoitaa luonto pupuiluinnostuksen oikeaan paikkaan kierrosta. Tekee mieli enemmän kuin yleensä ja jotenkin huomaan esim. kaupassakin kaikki hyvännäköiset miehet heti ;) Ei sillä, että niiden kanssa haluisin pupuilla, mutta kai ihminen on aika eläin jossain määrin... Miehelle aina vitsailen oviksen aikoihin, ettei tartte mitään alkulämmittelyjä tms. kunhan antaa mennä vaan. Oon koko ajan sillä tuulella. Onnea oviksen hyödyntämiseen! Mitä kouluhommia sulla on?

dellalle treenailun iloa! Pitäis munkin taas ryhdistäytyä ja käydä lataamassa salikortti.

On: Aika matelee jo nyt (yleensä vasta vikalla piinaviikolla) :( Mahassa ollut ihme nipistelyjä taas ja kuten jo Vesimelonille kerroin, niin taas vasen munasarja elää ihan omaa elämäänsä :/ ja ilmoittelee koko ajan itsestään... Noh, katsellaan. Väsyttääkin, mutta sen siitä saa kun ei nuku tarpeeksi. Kyllähän näistä kaikkea vois keksiä, jos ei olis mitään oppinut viime kierroista ;)

Vesimeloni ja Margeliini: mä en tunnista edes ovulaatiota, tai en ainakaan muista, oonko tuntenu sellaista. en kyl tajunnut raskauden oireita, mut ihmettelin vaan ku treeni "kulki" jotenki huonosti ja olin niin törkeän väsyny, etten meinannu jaksaa mennä treeneihin tai jaksoin vasta, kunhan sain nukuttua pienet päikyt. luotankin nyt siihen, että kroppa kertoo vähintäänkin vastaavalla tavalla, jos raskaana ollaan.

älkää nyt naurako, mut mä muuten mietin joku aika sitten, edesautoinkohan raskautumista silloin aikoinaan ku pelleilin semmoisella ns. rekillä ja kokeilin, osaanko vielä tehdä päinsuistunnan (meilläpäin puhuttiin myös "akankiepistä") ja muita temppuja. osasinhan minä :D

meillä flunssa on väistynyt ja mä en saanutkaan osakseni kuin ihan muutaman päivän nenätukkoisuutta ja kurkkukipua. mies-parka on sairastanu jo n. viikon eikä ole yhtään pupuiluintoinen :/ no, eipä voi pakottaakaan ja antaa parannella rauhassa.

Nipsu86:lle lämpimtä onnittelut!

Nämä on nyt sit mun osalta hyvästit teille ihanille tukisisarille. Ja valitettavan syyn vuoksi. Menkat alkoivat (onneksi) ja nyt jätetään koko yritys touhu sikseen. Mun oma kunto romahti totaalisesti, joten keskitytään nyt minun paranemiseen sekä esikoisen hoitamiseen. Siinä on meille nyt tarpeeksi hommia. Katsotaan sitten vaikka vuoden päästä uudelleen, joko olen siinä kunnossa että pystyisin ottamaan vastuun toisestakin ihmeestä. (Sen verran vielä, että en joutunutkaan juurihoitoon, ainakaan vielä, jes!)

Kiitos teille ihanasta juttuseurasta ja ihan mielettömästi kaikille plussia! Toivon kovasti että kaikki saatte pienet nyytit syliinne mahdollisimman pian!

Ehkä käyn täällä välillä kurkkimassa, kuinka te yksitellen siirrytte tuonne mahankasvattajien puolelle ;)!

Voi hattaraista.. Pidähän itsestäsi sitten huoli ja parantele :)
Mä kävin juurihoidossa sun puolesta eilen. ;) Ei muuten sattunut yhtään, kun pyysin lisää puudutetta, joten älä pelkää jos ja kun sulla on se edessä!

niin ja della, en minäkään aina ihan varma siitä oviksestani ole. Kuten esim tässä kierrossa aika epäselvää, jos tosiaan limojen perusteella pitäs jotain sanoo niin mulla alkoi eilen sellanen hmm limainen kausi :D (ihania nää limajutut :D), vaikka mulla oli ne ovisfiilikset jo moooonta päivää sit.

ON: ihan on sellanen intuitiivinen tunne et ei ole tässä kierrossa tärpännyt ja oikeestaan oon ihan hyvin mielin siitä, koska nyt saan huoletta käytyä pari kertaa vielä hammaslääkärissäkin ilman et tarvii huolehtii röntgenkuvista ja puudutteista.

Lisäks ajattelin jättää nyt ENNEN raskautta jo kahvin pois (minimiin) ja lisätä luomua ja kasviksia ja karsia e-koodeja ja vähentää sokeria. Tahdon seuraavassa raskaudessa varmistaa et oma terveys on hyvä ja suoliston kunto myös (koska lapselle periytyy ne äidin elimistön hyvät bakteerit, jos äidillä huono bakteerikanta niin ei ihme jos vauvastaKIN tulee piereskelijä ;D) ja mähän siis oon tällainen suolistovammainen ihminen koska syön itselleni epäsopivia ruokia, kuten viljaa...

Hattarainen: Koita saada itsesi kuntoon ja toivottavasti teillekin suodaan sitten se toinen nyytti! :)

Margeliini: Siis mulla on oppari jäljellä mun koulusta enää, kävin kattomassa mun opintorekisteriä, opintopisteitä oli 198/210. :D Eli sitä vaille valmis. Nyt oon saanutkin kyllä tehtyä, ja nyt tiedän vaan jotenkin pääni sisällä, että se tulee tehtyä nyt. :) Aikaraja olis mulla itellä niin, että olis valmis jouluun mennessä. :) Sitten menen ja hemmottelen itseäni ostamalla itelleni kalliin laukun. ;) Ja tosiaan toi ovis (joka toivottavasti on ollut, kun kipuja ei ollut) on hoitanut pupuilut ainakin meillä. ;) Toivottavasti aika menis nyt nopsaa ja sieltä pärähtäis plussa!!!

Della: Kiva kun flunssa ei sulla kestänyt kauaa, tylsää tietty että mies on sitten saanut kärsiä siitä kunnolla. Ihanaa kun pääset taas treenaamaan. Mä oon käynyt tällä viikolla tosi ahkerasti, uimassa, pilateksessa, spinnaamassa ja eilen kahvakuulassa ekaa kertaa. Siis ihan mielettömän kivaa, meen heti sunnuntaina uudelleen. :D

Vesimeloni: Älä nyt vielä mieti ettei olis tärpännyt, ehkä nyt onkin päinvastoin ja oliskin. :) Ja tosiaan toi ruokavaliomuutos ei kuulosta yhtään huonolta! Mä oon kans nyt vähentänyt viljan syömistä todella paljon (esim. pastaa en oo syönyt ollenkaan melkein kolmeen viikkoon), kun kokeilen vähän kaikkia keinoja tähän mun naaman ihoon. Nyt se onkin kyl jo musta parempi, mies sanoi ihan samaa. Nyt kun auttais vielä sen verran, ettei enää räjähtäis päälle toi akne kun menkat alkaa lähestymään.

Ihanaa kun on viikonloppu. :) Huomenna mennään tytön kans vauvatreffaileen, kun mieskin on töissä. Tosiaan pupuiltu on, joten jos joku ovis on ollut tai tulossa, niin ei ainakaan ajoituksesta ole kiinni. Löydettiin tontti (en muista kerroinko jo) ja siitä tehdään tarjous varmaan alkuviikosta. :) Taloinnostus on nyt kova ja tänään kävelyllä mietittiinkin miehen kanssa kaikkea taloon liittyvää. :D Nyt se tuolla huhuilee mua kattomaan leffan ja punaviinilasillisen pariin, joten taidan hyökätä tuonne kainaloon rapsetettavaksi. :) Ihanaa viikonloppua meille kaikille!

hattaraiselle pikaista paranemista ja muutenkin parempia vointeja! toivon lisäksi, että saisitte sen toisen pienen, kunhan aika on sopiva :)

Vesimeloni, älä vielä huolehdi, et onko nega, vaan testailet rauhassa ja jollei ollut positiivinen nii eiku uutta yritystä vaan (helppopa tuoki on sanoa ihan vaan näin lonkalta). pitäis vissii joskus kokeilla edes huvikseen tikuttaa lima-aikana et onko ovista vai nou, oispa taas niitä once-in-a-lifetime-kokemuksia :D mulla on myös tavoitteena noudattaa tarkasti ns. karkkipäiviä ja alkaa syömään kunnolla. oon tehny raskausajasta lähtien pääasiassa itse kaikki ruokani, koska valmisruoatki on liian suolaisia ja mausteisia nykyiseen makuuni. mun hieno tavoite ois alkaa syödä kahdesti päivässä lämmin ruoka ja normit aamu- ja iltapalat ja terveellisesti kans. karkkipäivä tuppaa vaan jatkumaan kahdelle päivälle, koska sitä karkkia vaan jää varsinaiselta päivältä :)

Kiki84: mä olin siis torstaina potkis-treeneissä ja olin kyllä ihan fiiliksissä treenien jälkeen, kun koutsi ja treenikaverit otti niin hyvin vastaan ja treenit oli just sopivat mun kunnolle, joka ei yllättäen niin huono ollutkaan, olin vaan ärsyttävän hidas kaikissa reagointia vaativissa harjoituksissa :D nyt on vieläki käsi-, selkä- ja kylkilihakset hellinä, mut oon vaan iloinen, kun tietää, mistä ne on tullu :D ensi viikolla aloitetaan tytön kanssa uusi vauvajumppa "isommille" vauvoille (7kk->), tiistaina ois taas kb ja keskiviikkona palaan bujinkaniin. luulen, että tuo kolmesti viikossa liikuntaa riittää mulle nyt toistaiseksi ja eiköhän nämä jäljellejääneet vauvakilotki poistu pikkuhiljaa :D tai eihän mulla paljoa ole enää, mut huomasi, että jotai hyllyy vyötäröllä ku en meinannu mahtua treenihousuihin :D

ja lopuksi ON: mies alkaa olla tervehtynyt tai ainakin siinä määrin, et päästään pupuiluhommiin :D toivon mukaan se ei vaan innostu nappaamaan soittokämpillä olutta, siinä tapauksessa meinaan aion pihdata huomiseen (en siis käytä alkoholia enkä pysty pupuilee, jos mies on ottanu). tyttöki muistaa taas, ettei yöllä saa maitoa ja saadaan nukuttuaki :)

meillä muuten riittää kiirettä tytön kanssa, hän meinaan alkoi harjoitella tukea vasten nousemista ja piti hankkia hänelle jarrusukkahousuja, ettei olisi koko ajan naamallaan jossain :D yksi kaveri jo kommentoi mulle, ettei meidän tyttö oo enää vauva, mihin mä sit sanoin, et on se vauva ja en hyväksy, et ois muka taapero :D tyttö on mun vauva ainaki vuoden ikään asti ja sit voi olla taapero, jolloin mä tarviin uuden vauvan :D

Nipsu86:lle onnittelut plussasta! :) Eiköhän se siitä vahvistu. Toivottavasti odotusaika sujuu hyvin ja ensi keväänä saat pienen nyytin syliin asti. :)

hattaraiselle tsemppiä ja voimia! Kyllähän se itsestä huolehtiminen on todella tärkeää myös. Jos ei itse jaksa fyysisesti tai henkisesti, niin yritäpä siinä vielä huolehtia muista. Kyllä teille varmasti se toinen pieni sitten suodaan, kun aika on sopiva. Näin me täällä ainakin jaksetaan uskoa! :) Ja tule ihmeessä kertomaan kuulumisia välillä, saahan tähän ketjuun "tunkeilla", vaikka yritys ei silloin ihan ajankohtainen vielä olisikaan. ;)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti eri tilanteisiin ja kierron vaiheisiin! ;) Täälläkin on tuo limakausi ollut nyt, en ole kovin tarkkaan miettinyt, onko ovisoireita ollut ja milloin, kun sain itseni ylipuhuttua malttamaan vielä tämän kierron. Limoja vaan ei voi olla huomaamatta. :D Tytön kanssa meillä on ollut pientä sitkeää flunssaa. Välillä kurkku on vähän karhea, ei kunnolla kipeä kuitenkaan, ja nenä vähän vuotaa. Tytöllä sitten mahakin vähän löysällä. Onneksi ei olla kumpikaan kunnolla sairastettu, vaikka ei tämä pieni jatkuva flunssaisuuskaan kivaa ole.

Mutta muuten tuntuu kyllä hyvältä. :) Työssä viihdyn ja nyt on mukavasti päässyt harrastustenkin makuun ja pian pääsee vielä lisää! Ratsastamassa käyn nyt tosiaan kahdesti viikossa. On kyllä ollut mukavaa tunneillakin, vaikka taso nyt ei päätä huimaakaan. Opettaja on kuitenkin pikkutarkka, kuten miekin, joten meillä synkkaa kyllä hyvin. Ja itsenäisen tunnin ratsuksi on aina sovittu se heppa, jolla olen mennyt edellisellä tunnilla, niin pääsee jatkamaan työskentelyä siitä, mihin edelliskerralla jäi. On ollut kivaa! Kollegoidenkin kanssa on viikoittain käyty liikkumassa, ja ensi viikolla päätettiin alkaa käydä salillakin kerta/pari viikkoon, joten sinnekin pääsen taas! Oikein innolla odotan sitä, että pääsen salille rehkimään ja että lihakset olisivat kipeät sitten seuraavana päivänä. :D Tietääpähän tehneensä. Koirankin kanssa päästään nyt sitten se agility aloittamaan naapurikunnan puolella lokakuun alussa! Ainokainen kissanpentukin kasvaa ja pulskistuu emonsa hoivissa, se on niin hyvännäköinen pentu ainakin tällä hetkellä, että tekisi melkein mieli jättää se kotiin. Mutta ehkä se viisi kissaa riittää meille vielä muutamaksi vuodeksi. Ehkä.

Pahoitteluni paljosta omanapailusta! Ei vain nyt viikolla yleensä ehdi tai jaksa kirjoitella, niin viikonloppuna tulee sitten koko viikon asiat. Eikä kaikkien teksteihin muista kommentoida kuitenkaan... Mutta Kikille onnea opiskelujen loppuun saattamiseen! :) Tuntuu kyllä hyvältä, kun sen etapin saa suoritettua! Tsemppiä sinne! Ja kiva, että della olet taas päässyt treenaamaan. Ja tuo suhtautuminen alkoholiin on muuten miullakin sama. Kun en itse sitä yhtään käytä, niin en kyllä halua pupuillakaan, jos mies on ottanut. Harvoinpa se kyllä mitään ottaakaan, joten ei onneksi koidu ongelmaksi. ;) Muuten juokoon silloin tällöin, kunhan ei överiksi mene, mutta turha sitten on lähennellä "viinahuuruissa". :D Ja Margeliinille toivotaan sitä plussaa! Ja tuosta "puistoäidistä" sanoisin, että typerää mielestäni enemmän se hänen käytöksensä. Vaikka olisihan se helpompaa ja itselle mukavampaa, jos osaisi jättää nuo omaan arvoonsa, mutta aina se ei onnistu.

Nyt hiljenen taas hetkeksi, onneksi on työt ja seuraaville viikonlopuille kyllä puuhaa, niin varmaan se eka yrityskierto koittaa yllättävän pian! :D Plussatuulia!

Takaisin