Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hattarainen: Pikaista toipumista! Tulehan välillä kertomaan kuulumisia, vaikka ette yrittäisikään toista. Mun mielestä on tosi vastuullista tollanen ajattelu, että täytyy ensin pystyä huolehtimaan itsestään ja esikoisesta ennen kuin rupee lisää lapsia yrittämään. Toki niitä lipsahduksia ym. sattuu, mutta oon valitettavasti nähnyt töiden kautta paljon perheitä, joissa pusketaan koko ajan vuoden välein lapsia ja sitten (yleensä) äiti on ihan lopussa niiden kanssa, kun ei jaksa hoitaa :(

Kiki: Vuoden loppuun on hyvä ajoittaa opparinkin valmistuminen :)  Tsemppiä aikataulun kanssa. Ja toi laukku kuulostaa oikein hyvältä palkkiolta. Mä palkitsin viimeksi itseni vähän arvokkaammalla lompakolla ;) vaikka ale-kopasta sen pelastin, mutta olin jo pitkään haaveillut siitä.

alkoholista: Mä en tiedä mitä mulle on tapahtunut, mutta en oikein pysty enää käyttämään alkoholia sillä tavalla, että siitä olis mulle iloa :O Mua rupee aina väsyttämään ihan hirveesti tai päätä särkemään :( Lisäks alkoholin sietokyky on aika huono eli tuun pikku hiprakkaan tosi helposti. Kaikki tämä tytön syntymän jälkeen. Nykyään siis otan joskus vaan kotona illalla (kun ei haittaa se väsyttävä vaikutus) yhden saunakalja tai lasin viiniä tms. Mutta en pystyis todellakaan enää mihinkään baarikierrokselle lähtemään. No, eipä se haittaa mua. Ihmiset vaan ihmettelee, miksi en välttämättä juo mitään alkoholia, vaikka sitä olis tarjolla. Ja sit tietysti alkavat entistä enemmän kytätä, että oonko mahd. raskaana. Eilen kaverini häissä join yhden lasin punkkua ruuan kanssa ja loppuillan särki päätä :( Onneks tajusin pyytää onnittelumaljan alkoholittomana. Olis ollut aika rankkaa, jos olis jo alusta asti ollut kauhee jysäri päällä.

Kellitys: Sulla onkin paljon aktiviteettia. Oot reipas :) Mä en tajua, miten jaksan joskus työelämään palattuani enää harrastaa mitään, kun tuntuu, että nytkin olen välillä niin väsynyt. Ja kyllä mä kuitenkin kotona pääsen helpommalla kuin töissä. On vaan yksi lapsi hoidettavana.

On: En tiedä mikä kp, mutta ens viikon lopussa voi varmaan alkaa odottelemaan tätiä. Ei mitään ihmeellistä tänne. Mahaa nippailee ja jomottelee välillä, mutta ei muuta. Eilen oltiin tosiaan häissä. Oli aika raskas päivä ja nyt ollaan kaikki väsyneitä, tosin tyttö nukkui vaan vartin päikkärit (käy ihan kierroksilla siis) ja me miehen kans ollaan torkuttu vuorotellen tilaisuuden tullen.

Della: Toi lihaskipu on muuten parasta! :) Mä oon ihan addiktoitunut siihen kipuun (kuulostaapa muuten kauheelta sanoin noin, mut varmaan ymmärrätte mitä tarkotan). Tänään kävin ennen miehen töitä kahvakuulaamassa, ja nyt jo erittäin hyvin tunnen pakarani olemassaolot. :D ja tiedän että huomenna on enemmän ja vähemmän kipeä koko keho, on ollut ainakin tehokas tunti. Huomenna sitten vähän liikuntaa ja tiistaina lisää.. :D Keskiviikkona voisi ottaa relasti. :) Ja ah toi nousemisvaihe on niiiiiiin kiva, huoks. :) Nyt kun meillä asuu yksi kunnon riiviö, niin paljon ei ehdi muuta tehdä kun juosta perässä koko ajan.

Kellitys: Onpa ihanaa miten kivasti teillä on lähtenyt sujumaan työt ynnä muut. Ja ihanaa kun pääset ratsastamaan, mäkin haluan!! Pöh ja pah, ehkä joskus vielä. Ja tosta alkoholista, mulle jollain lailla käynyt samanmoisesti kun Margeliinilla, siis kyllä vielä alkoholia käytän, mut aika harvoin enää. Perjantaina join puoltoista lasia punaviiniä kun katottiin leffaa. Nyt ensi lauantaina olis tarkotus lähteä ulos mun ystävän kanssa, tajusin että viime kerrasta on parisen kuukautta, kun ihan bilettämässä ollut. Lady Gaga oli tietty välissä, mutta en sitä oikein kemutuskerraksi laske. :) Mutta ei kyllä missään nimessä entiseen tapaan toi viina maistu, joskus villeinä vuosina saatto tulla kemutettua perjantaina ja lauantaina, nyt kun pitäis vetää tollai, niin varmaan kuolisin. :D

Margeliini: Oliko teillä muuten kivat häät? :) Ja pitihän se lompakko nyt pelastaa, kun olis muuten saattanut jäädä kodittomaksi. ;) Mulla on kans ollu pari päivää masunippailuja ja ihme juimimisia, kai se ovis sieltä jotain sekoilee. :)

On: Niin siis juu, masu on juiminut välillä, en oikein enää tosta oviksesta tiedä, kun tuntuu että tänäänkin vähän ollu limanen olo, ääääh. En tiiä sitten yhtään! Enkä kyllä jaksa stressatakaan. :D Tärppää jos tärppää, mut jos ei, niin sit toivotaan seuraavasta kierrosta. :) En muutenkaan usko että tärppäis ainakaan nopsempaa kun tytöstä, joka siis nappas kolmannesta, eli siis nopsaa. Tänään taidan mennä aikasin nukkumaan, kun viime yönä kateltiin ja ihmeteltiin talojuttuja melkein yhteen saakka. Tyttö sit heräs tavalliseen tapaansa 6.30 ekan kerranja kunnolla klo 7, joten nyt alkaa jo vähän väsyttää. Huomenna onkin mun miehellä synttärit, joten meillä on sit juhlapäivä. <3 Lahjat odottaakin jo valmiina aamua, pitihän se ostaa tytöltäkin isille pieni paketti. <3

Tulen teidän kuumeilijoiden joukkoon. Esikoinen on reilun vuoden ja ehkäisy ei ole ollut käytössä ollenkaa synnytyksen jälkeen.

Täällä ovis oli viikko sitten ( pe.31.8 irtosi ovulaatiota edeltävä limatulppa ja siitä lauantaina alkoi alamahan nippailu,maanantaina oli todella kovat kivut) Olen rupenut tuntemaan ovulaation esikoisen syntymän jälkeen todella hyvin.

Siitä asti on alamahassa ollut kokoajan nippailua,jomotusta ja outoa tunnetta. Rinnat tuntuvat vähän kummallisilta.. Onko muilla jäänyt "ovulaatio "tuntemukset päälle raskauduttua? Nyt ois dbo7 eli vielä ei voi testaillakkaan.

Kiki84: mäki niin tykkään siitä lihaskivusta ja etenki treenin jälkeisestä venyttelystä, kun sillon tuntee oikein sen treenatun lihaksen :) elämän pieniä iloja :) kohta lähdetään tytön kans vauvajumppaan. onneksi tuo tyttö toimii vielä jonkin aikaa painona. tyttö liikkuu kaikkialle tarmokkaasti ryömien ja yrittää nousta tukea vasten. ollaan annettuki seisoa varmistaen itse takana ja 9v. isoveljellä on menossa joku hoivavietti et haluaa tukea pikkusiskoa seisomaan ja pitää sylissäki.. tyttöhän tykkää :)

mäki oon niin kade Kellitykselle ratsastuksesta, itsekin haluaisin niin taas ratsastaa. mäki luotan siihen, että pääsen taas joskus, viimeistään ensi kesänä ku ollaan suunniteltu Lapin reissua ja siellä asuu mun täti, jolla on kaksi hevosta. mun täti on innostunut western-ratsastuksesta ja viimeksi kolme vuotta sitten laittoi mut ratsastaa lännensatulalla :D oli siinä vähän totuttelua :D

Margeliini: multa kysellään vielä edelleen, miksi oon lopettanu alkoholin käytön. oon vaan kommentoinu, ettei oo mun juttu enää ja elämä on parempaa ilman, kun ei oo koskaan krapulaa ja aina jaksaa aamulla paremmin.

Margeliini sulla on muuten jännät paikat siellä, pidän peukkuja pystyssä et ois tärppiä :)

Pikkukakkosen kuumeilija, tervetuloa tänne! mä en tunnista ovulaatiota, en tosin usko, et sellaisia on ollutkaan raskauden jälkeen, kun imetän vielä eikä menkkoja näy.

ON: saatiin miehen kans pupuiltua ja nyt sit kohtuusäännöllistä rytmiä täytyy saada siihen, kun eihän sitä koskaan tiedä. tytön kanssa otti taas yöt takapakkia, liekö hampaita tulossa, mutta tyttö herää kitisemään jo ennen klo 2 yöllä eikä rauhoitu ennenkuin otan viereen. toissayönä oli selkeästi nälissään ja joi korviketta melkei pullollisen ja halusi sit putkeen tissiä (ja roikkuu rinnuksissa, jollei saa). viime yönä en jaksanut edes hakee pulloa vaan annoin suosiolla tissiä ja nukkua loppuyön vieressä, saadaan nukuttua edes vähän pitempi pätkä (2h) kuin mitä tyttö suostuu nukkumaan omassa sängyssä (30min-1h). ehkäpä tää menee ohi, kun saadaan lisää hampaita suuhun. viimeksihän niitä tuli kerralla kolme yläriviin.

Pikkukkosen kuumeilijalle tervetuloa joukkoon! :) Sulla on ollut ovis samoihin aikoihin kuin mulla. Mulla jäi esikoisen odotusaikana oviksen jälkeen vasen munasarja kipuilemaan aika voimakkaasti. Ovulaatio tapahtui vasemmalta ja keltarauhasen toimintaahan se kipuilu sitten oli. Toi oli oikeastaan ensimmäinen raskausoire esikoisesta, vaikka en sitä silloin vielä tajunnut ennen plussaa. Parissa muussakin kierrossa on jäänyt ovisoireita päälle jatkuen ihan menkkoihin asti, mutta en siis ole ollut tietääkseni silloin raskaana.

Kiki: Onpa kiva kuulla, että jollekin toiselle on käynyt alkoholin kanssa näin. Oon ihmetellyt tätä muutosta tosi paljon ja vähän se on harmittanutkin. Olis musta kiva ottaa alkoholia joskus esim. jossain juhlissa, niin ehkä vähän rohkeammin sitten tulis juteltua muiden vieraiden kanssa (ei siis mitään känniörvellystä), mutta ei siitä yhestä lasillisestakaan ole hyötyä, jos sit vaan tulee väsy ja pää pipiks :/ Oli ihan mukavat häät. Liikutuin vihkimisen aikana niin, että tuli tippa linssiin. Minä, joka en edes omissa häissäni ruvennut itkemään :O Hormonit, hormonit... Koittakaa nyt kuitenkin nukkuakin taloprojektiltanne :D Minkä ikäinen sun tyttö muuten on? En nyt muista. Ihanan rento asenne sulla tuohon yrittämiseen :) Osaisinpa mäkin!

della: Meillä on kans nukuttu nyt levottomasti, mutta ei pitäis just nyt olla tulossa hampaita. Just oltiin 1-vuotistarkastuksessa ja siellä hammashoitaja tunnusteli. Meidän tytölle on tullut hampaat tosi hitaasti ja niitä on tälläkin hetkellä vaan kuusi kappaletta ja ikää neidillä on 1v 3 kk. Toivottavasti teidän yöt pian rauhoittuu. Mä otan yleensä aika raskaasti nää levottomat yöt, kun oon jo tottunut siihen, että tyttö herää n. kerran eikä enää edes joka yö. Eikä mun välttämättä tarvitse tehdä yöllä mitään, kun tyttö herää. Saattaa nukahtaa ihan itsestään, mutta tietysti herään kans, koska pinnasänky on meidän sängyn vieressä ja oon tosi herkkäuninen.

On: Tarkistin kp:n, se on 27/en oikein osaa sanoa, koska tämän piti olla lyhyempi kierto, mutta ovis oli vasta puolivälin jälkeen. Tosiaan menkkamaista jomotusta on ja molemmista munasarjoista nipistelee. Limakin alkaa lisääntyä eli kai se täti sieltä kohta kurvaa paikalle :( Tulis sitten ajoissa, jos on tullakseen...

Ja täällä taas... Oli muuten viimeinen kerta kun testailen Clear Bluella! Se viime viikon haalea plussa ei ollutkaan raskautta, nyt kun googlailin niin monelle on tullut siihen ei-digitestiin ohut plussa, vaikka raskaana ei olisikaan. Niiiiiin paljon ehdin jo innostua :( nyt kp 32/28-? ja aamun testi oli negatiivinen, menkkoja siis odotellaan. Yk 6 alkaa varmaan lähipäivinä.
Tiedän et tässäkin ryhmässä on moni yrittänyt paljon pidempään ja kun yrityksiä alkaa olla takana vaikkapa enemmän ku 15, ni turhautuminen on varmasti moninkertaista omaan tilanteeseeni verrattuna. Huudanpa nyt silti ääneen ärsytykseni siitä, kuinka paljon mua ottaa päähän että esim. neuvolasta ja sukulaisilta kuuli niitä VAROITUKSIA, kuinka helposti se toinen raskaus sitten alkaa ensimmäisen jälkeen. Neuvolassakin kysyttiin moneen kertaan et oletko nyt varma ettet halua mitään pilleriehkäisyä, jos ei ole tarkoitus tehdä seuraavaa vauvaa ihan heti ekan perään. 
Ja viikonloppuna oli pukujuhlat ja kuulin TAAS sen "onkos teille toinen vauva tulossa". Miksi ihmisten täytyy olla tollasia, että kysellään ihan suoraan? Miksei voida vaan suomalaiseen tapaan supista selän takana ja kyylätä mahanseutua?! Kyllä sen varmasti siellä rv30 paikkeilla viimeistään kaikki näkee, onko tulossa vauvaa vai ei.
Kiitos ja anteeksi tämä aamukiukku.

Nipsu86: Höh! :( Saattoihan se olla kemiallinenkin? Jos kerran haalean plussan sait... Mutta joo, noi Clearbluet on vähän kyseenalaisia testejä :/ Mulle tuli kans kesällä kyseisellä testillä haalea plussa/viivan paikka, kun menkat oli myöhässä muutaman päivän. Mieskin näki, että siinä testissä oli jotain pystyviivaa. Mutta sitten tein kaks ihan tyylipuhdasta negaa Apteekin testillä ja sit alkoikin menkat :( Joten tiedän tunteen. Ja toki jokainen saa mun mielestä purkaa kiukkua tänne. Meitä on täällä eri tilanteissa olevia, mutta kaikki halutaan se toinen vauva. Toiset on yrittäneet pidempään kuin toiset, mutta varmasti se nega/täti silti harmittaa. Ja mun oma (kuten varmaan monen muunkin täällä) kokemus on, että ei se toinen raskaus ala helpommin kuin eka. Meillä ainakin on mennyt ihan päinvastoin. Monet ihmiset on typeriä ja ajattelemattomia, kun utelevat toisten asioista. Mua ärsyttää se seläntakana jauhaminen melkein yhtä paljon kuin suoraan kysyminen. Ymmärrän, että läheisiä kiinnostaa meidän asiat, mutta itse oon viimeistään tässä reilun vuoden kuluessa ymmärtänyt, ettei noi loppujen lopuksi kuulu kenellekään. Niin kuin ei muidenkaan henk. koht. asiat kuulu mulle. Mutta yritetään kestää! Jaksamisia sinne pettymyksen kestämiseen.

höh Nipsu86 :( entä jos testaisit vielä erimerkkisellä testillä, jos menkkoja ei ala kuulua? ei voi kyl ymmärtää, miksi tuollaisia susi-testejä, jotka voi antaa myös väärän positiivisen, pidetään markkinoilla.. kyllä mäki raivoisin tuollaisen jälkeen et anna palaa vaan!

pitää vissii alkaa keksiin joku jäädyttävä vastaus liian uteliaille sukulaisille jne., et loppuu sellainen turhanpäiväinen kyttääminen ja ääneenutelu. "eiku ihan tahallani pullistelin mahaa ulospäin ku lyötiin miehen kans vetoa, et kuka tulee eka kyselee ekasta/toisesta/n:sta vauvasta.. taisin just voittaa" :D "meinasin just kysyy samaa, et jokos teille on tulossa n:s vauva", "mietittiin just työkavereiden/mammakavereiden/miehen kans, mikä on epähienoin kysymys, minkä toiselle voi esittää ja tultiin siihen tulokseen et kaikkinainen vauvoihin ja niiden tekoon liittyvä".

Inhottavaa kyllä tollanen töksäyttelymäinen kysely.. Eri asia udella ystäviltä hienovaraisesti (tai jos muutenkin keskustellaan asioista juurevasti ja pohjustaa kysymyksen niin että ei ole pakko vastata/älä loukkaannu jne.. Mä ainakin itse koen että on mukavaa kun ystävät haluavat tietää elämästäni ja jakavat omaansa myös mulle niin että ei juurikaan salaisuuksia ole ja voi olla tukena toiselle vaikeissa asioissa..

Mua vaan ärsyttää et töissä kysellään multa koko ajan että koska palaan KUNNOLLA töihin. Olen siis viikonloppukeikkaa tehnyt kolmisen kuukautta.. Aikomuksenani ei ole palata töihin kunnolla tässä välissä ollenkaan, mutta en sellaista viitsi sanoa ääneen ennen kuin tosiaan olen raskaana.

Puuh, menis nyt äkkiä noin viikko niin pääsis testaileen/näkis alkaako menkat. Tai niitä jälkimmäisiä tässä nyt lähinnä odottelen ja uutta ovista... *realisti*

Tervetuloa pikkukakkosen kuumeilija! :) Itsekin oon ihan uus tässä..

Della_79 ja Margeliini: sen ClearBluen jälkeen testasin Apteekin Raskaustestillä, kun ajattelin et kyllähän se 5 päivää haaleen viivan jälkeen näkyy jo semmosella vähemmän herkälläkin. No, eipä oo näkyny :-/

Vesimeloni: eipä mua varmaan niin se kysely edes harmittais, jos kysyjä olis edes sukulainen tai hyvä kaveri, mutta kun tää kyselijä ei oo kumpaakaan. Ja sama tyyppi kyseli kesällä yksissä juhlissa samaa, vieläpä kahteen kertaan. Ärrinmurrin...

^No, tyhmiä kyselijöitä on maailma pullollaan! Yritä olla välittämättä.. <3

Mä oon järjestämässä työkaverille baby showereita ja huomenna meen osteleen tarvikkeita vaippakakun askarteluun. Vähänkö huippua!! Oliks kellään teistä baby showereita? Mulla ei, enkä oo koskaan osallistunut. Me mennään ihan vaan nyyttikesti-idealla ja kaikki vie jonkun pienen lahjan, ei varsinaisesti mitään ohjelmaa.

Vesimeloni: ei ollu mulla babyshowereita, ois kyl näin jälkeenpäin aateltuna ollu ihan kiva juttu, siis vaikkapa siinä kohtaa, kun jäin mammalomalle :) työkaverit osti mulle kyllä vauvakirjan mammalomalahjaksi ja tarjosi herkkuja mun vikana työpäivänä ja sit uudelleen osti tytölle bodyn, mekon ja soittorasian, kun kävin eka kerran näyttämässä vauvaa työpaikalla :)

harmi, ettei voi oikein toivoa babyshowereita eikä voi kovin vihjaillakaan et haluaisin mahdollisen pikkukakkosen kohdalla sellaiset, koska en tahdo paljastaa kenellekään, että yritetään toista vauvaa.. paljastin viime viikolla treenivalmentajalle, kun hän alkoi kyselee, et kai te nyt toisenki teette et joo kyllähän tässä ikää alkaa jo olla, et pitää yrittää saada toinen aika samaan putkeen.

Mulla oli babyshowerit. Sanoin miehelle jossain vaiheessa, et mä en sitte halua semmosia, ihan hölmöä amerikkalaista hapatusta. Noh, tytöthän oli sitte jo suunniteleet niitä siinä vaiheessa, joten mies ei kertonu niille mun mielipidettä asiasta. Kutsut tuli mulle yllätyksenä muistaakseni samana päivänä kun äitiysloma alkoi. Oli ihan älyttömän kivaa: nyyttärimeiningillä, osallistujat oli leiponu pikkusuolaista ja -makeaa, siinä ihan rauhallisesti jutellessa herkuteltiin ja juotiin teetä. Sitten oli vaippakakku, missä oli pari pientä lelua vauvalle myös (ja äidille oli piilotettu pohjalle 3 suklaalevyä :D ). Kakku oli muutaman kaverin yhteislahja ja muutama antoi jotain pientä, esim body tai lelun vauvalle. Vaikka olin ensin ajatusta vastaan, ilta oli kuitenkin tosi kiva.

Vesimeloni: Kyllä mäkin parin hyvän ystävän kanssa oon puhunut meidän yrittämispuuhista ja välillä kyselevät, että miten sen asian kanssa menee. Se ei mua haittaa ollenkaan. Ja on ihan kivakin, että voi jonkun kanssa puhua ihan kasvotusten vauvahaaveista ja näistä turhautumisista epäsäännöllisen kierron kanssa. Enemmän mua ärsyttää sukulaisten utelut ja puolituttujen vihjailut. Eli sellaisten ihmisten, jotka eivät ole ensimmäisten joukossa kuulemassa, jos jotain tapahtuu. Miehen sisko on ehkä kaikista pahin tapaus. Joskus tuntuu, että se haluaa nähdäkin ja änkeä mukaan joka juttuun ihan vaan sen takia, että pysyy kärryillä asioista ja on heti kuulemassa uusimmat "juorut" :(

babyshowereita ei mullakaan ollut, koska en oo koskaan välittänyt sellaisesta mukamas turhasta hössötyksestä. Näin jälkeen päin ajatellen, niin olisin kyllä sittenkin halunnut ;) Ehkä sitten ensi kerralla...

On: Mä oon taas sortunut keksimään itselleni kaikenlaisia oireita :P Luulis, että oon jo jotain oppinut: luotan oireisiin vasta, jos näen ensin positiivisen raskaustestin!!! Taas tullaan korkealta ja kovaa alas, mutta minkäs teet, kun täytyy olla näin tyhmä :(

Minä taas jo ennen aikoja luulen ja pelkään että maailmankaikkeus ei suo mulle ikinä toista lasta. hei haloo, mistä tulee näin synkät näkymät kun mennään ensimmäisessä yk:ssa ja kuitenkin edellinen lapsi synty ekan yrityksen lopputuloksena? :D Antakaa anteeksi mulle nää ajatukset, te jotka siis ootte yrittänyt kauan... Mä olen HIEMAN malttamaton luonne.

hei vaan, täällä liityttäisiin kanssa tänne kakkosta yrittäjien joukkoon : )
olen siis 28 vuotias avoliitossa asuva naisenalku : ) ja meillä on ennestään 1v2kk poika. Ja ehkäisy ollaan jätetty jo hyvissä ajoin pois, mutta tarkoituksella yk 1 takana, ja menkkoja odotellaan..tosin veikkaan että tässä saattaa kestää pidempään..ensimmäistä odoteltiin lähes 2 vuotta...

Satuliinulle tervetuloa joukkoon!

Vesimeloni: ihan samaa mä täällä ressaan, et jos se toinen ei ala ollenkaan, vaikka toi ekakin tuli ihan luomusti. Ja jotenkin sen on jo "unohtanut" et ei esikoinenkaan ihan tosta vaan alkanut, puolisen vuotta siihenkin meni. Nyt on yritetty vasta keskäkuusta. 

Margeliini: mä mietin just eilen et kun tarpeeks paljon odottaa niitä ekoja raskausoireita ni sit niitä alkaa mukamas tuntuakin. Niinkun eilen illallla ja tänään aamulla, kun oli jotenkin vähän kuvottava olo, ni vähän jo hiljaa sisäisesti hihkuin "jee, raskauspahoinvointia!". Mutta...

Omanapa: täti saapui tänään, kp34=1. Koitin tsempata itteäni pois tästä vauvakuumeesta ja lueskelin tuolta vauvantekovinkkikeskustelusta niitä tarinoita, kuinka luovuttamisen jälkeen on tullut heti raskaaksi. Niinpä koitan nyt keskittyy vaan nää viimiset kotonaoloviikot siivoomiseen ja ulkoiluun, työt kun alkaa parin viikon päästä. Loppukuusta on tyttöjenilta ja mamma lähtee ekaa kertaa viihteelle, kun se nyt sitten on mahdollista ottaa pari sateenvarjo-tähtisädetikkudrinkkiäkin. Siivosin vaatekaapista kesävaatteet pois ja samalla laitoin viimisetkin kaapin perukoille jääneet äitiysvaatteet pois. Plääh, melkosen masentavan tuntuista.

Vesimeloni: Ymmärrän kyllä, mä oon myös tosi malttamaton luonne ;) Ja sorrun kans usein ajattelemaan pessimistisesti, että entä jos me ei saada toista lasta koskaan :( Vaikka oikeesti ei olla edes yritetty kuin vasta vähän aikaa. Mutta niin kuin oon jo aikaisemmin jollekin täällä sanonut, niin toi esikoinen tärppäs ekasta yrityksestä ja varmaan sen takia nyt jo maalailen piruja seinille, kun ei sitä kakkosta ole vielä kuulunut.

satuliinulle tervetuloa! Mulla on tyttö 1 v 3 kk :)

Nipsu86: No niinpä! Mulla kuuluu väsymys ja huonovointisuus ihan normi menkkaoloihin, niin sellaisesta ei oikein voi mitään päätellä. Enemmän mua ihmetyttää toi munasarjojen nipistely, koska sitä ei ole yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Eikä varsinkaan oikea munasarja juuri koskaan oireile millään lailla ja nyt se on oviksesta asti kipuillut.... Mutta eipä mua kyllä yllättäis juuri mikään oire, kun kroppa on ollut tässä kesän sen verra sekaisin, ettei mihinkään voi enää luottaa :( No hyvä (tavallaan), että se täti sieltä saapui, niin ei tarvi enää miettiä, että entä jos kuitenkin... Ja pääset uuteen kiertoon, jossa on uudet mahikset :) Mäkin oon miettinyt pitäiskö viedä äitiysvaatteet varastoon... jos sit heti tärppäis, kun ajattelee, että eihän niitä pitkään aikaan tarvitse ;)

On: Ei mitään ihmeellistä. Kaikille meille malttamattomille pieni muistutuksen sananen, jonka kuulin gynekologilta tässä taannoin, kun kävin: "Terveillä nuorilla ihmisillä raskautumisen mahdollisuus on aina se 20 % per kuukautiskierto. Muutaman kuukauden yritysaika on vielä tosi lyhyt." Ja tämän sanoi siis gyne, joka on erikoistunut lisääntymislääketieteeseen. Joo, koitetaan pitää mielessä eikä vaivuta epätoivoon :)

Mun matikan mukaan tuolla prosenttiennusteella melko takuuvarma tärppi siis tulee 5kk kuluessa. JOS siis hedelmällinen ja kaikki olosuhteet hyvät jne.

Nyt mä muuten oikeestaan toivon etten ois vielä raskaana, koska mulla on antibioottikuuri ja söin pari panacodia kipulääkkeeks ja paljon buranaa. Maanantaina upotettiin titaaniputki mun leukaluuhun ja poski edelleen turvoksissa... Tänään taas hammaslääkäriin, juurihoito loppuun ja kaks paikkausta. Sen jälkeen mulla on enää pari aikaa parin kuukauden päästä liittyen tohon hammasimplanttiin, mut ne on jo kevyempiä juttuja :)) (ei haittaa vaik oisin raskaana ;)

Voi vehje! Mä oon täällä syytellyt itteäni, et kun stressaan raskautumisyrityksen takia niin paljon, et sen takia se ei edes onnistu. Tänään sitten postia hakiessa tajusin et mullahan on järjetön huoli ja stressi ollu jo pitkään MIEHEN TÖITTEN TAKIA! Ja sen firman juttujen takia. Enkä ihan heti usko et tää ressi häviää, joten ainakaan pariin kuukauteen ei siis edes kannata jännittää, et poksahdanko paksuks. Lähemmpänä talvea pitäis helpottaa... Saatan siis herätä keskellä yötä miettimään jotain työjuttuja ja sit nukun koko yön aikana pari tuntia. Joo, tämmönen kauhee ahaa-elämys vaan tuli ja aattelin jakaa tämmösenkin mietelmän teiän kans :-/

Takaisin