Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tinttura: mulla on menkkoja ennen ollut kyl alavatsakipuja samallai aaltoillen kuin edellisessä alkuraskaudessa. lopetin yöimetyksen pari viikkoa sitten ja n. viikko sitten vähensin päiväimetyskertoja yhdellä, mut menkkoja ei oo vielä siis näkynyt. ton alavatsajuilimisen vuoksi oon kyl odotellut niitä saapuvaksi enkä siksi oo testannutkaan, mut nyt se kipuilu on jatkunut jo viikon eikä mitään ole tapahtunut. oon pohtinut et katsoisin vielä tulevan viikon ja jos ei sillonkaan mitään, sit apteekkiin ja r-testi. mullahan ei oo menkkoja ollut vielä kertaakaan synnytyksen jälkeen.

mulla meinasi just tossa aikaisemmin katketa piuha noiden lasten kanssa, kun pienempi kitisee ja isompi marisee. tuli eka kerran mieleen et oon niin väsynyt et juoksen ovesta ulos (mut täällä mä silti olen vauva sylissä). pakko lopettaa vellominen ja yrittää nukkua hetki. mies lähti bänditreeneihin ja tulee vasta joskus 19-20 aikaan eli mä joudun skarppaamaan et jaksan lasten kans.

zemiä sulleki Tinttura et jaksat puuhailla!

Della_79 aivaan! Niin olikin.. Ei kaikkea tahdo muistaa ku täs on ni paljo näitä asioita taas ruvennu olemaan mitä hoitaa... Mut kannattaa varmaan se testi tehä, tiiä vaikka oissi tärppiny. :) Tääl tosiaa ku on säännöllisten menkkojen ka eletty jo pitkään, imetin jonku kuukauden ku tuntu et ei alun alkainka riittäny pelkkä rintamaito ku korviketta joutu antaa lisäks kauheita määriä.. Mut yrittee tsempata!

Oho. Teillähän on della ja Tinttura mielenkiintoisia oireita! Toivottavasti lupaisivat jotain hyvää : )

Täällä olis vielä ainakin viikko menkkoihin. Voi tosin mennä kauemminkin, kun on noi kierrot nyt pidentyneet loppupäästä viime aikoina : ( Toivottavasti se lääkäri sitten osais ottaa jotain kantaa siihenkin asiaan... Anyway, mulla olis ens lauantaina kaverin polttarit ja oon taas siinä tilanteessa, että menkat ei välttämättä ole vielä silloin alkaneet, mutta jos en ole raskaana, niin haluaisin kenties ottaa vähän alkoholia. Eli pitäis sit raskaustesti tehdä : / Mutta kun en haluais niitä varmistusnegoja tehdä.

Margeliini toivotaan joo! ;) Polttareissa tuskin tekee mielikään sitä holii jos ootat? Miula ainehi tyssäs sillo esikoista oottaes ja nyt kevääl sillo ku oli se km... Tosin oha tuo nyttehi, eilen viel yks pieni sidu meni, mut si tyssäs.. Tänääki arvelin et tuone remppajuomaks otan yhen ni vaihtu nopsaan mehuun ku meinas hömy tulla ylös.. Olikos siul millo se lääkäri? Dementiko taas tääl liikkeellä...

Täällähän on jännät paikat menossa dellalla ja tintturalla! Kuulostaa molemmilla kyllä aikas lupaavalta <3

Margeliini: toivottavasti kierrot ei siellä venyisi enään enempää.. toivottavasti ei tarvitsisi tehdä negatestiä, että tulisi menkat ajoissa tai ei tulis ollenkaan ja saisit toivotun plussa testin.
kyselit tuolla aiemmin että onko miehellä mikä mielipide tämän yrittämisen ja työkuvion kanssa, niin sama mielipide kuin mulla. Töihin siis viimeistään tammikuussa ellen saisi siirto tuohon lähemmäs. ja mies myös toivoo että saisin lähemmäs siirron koska se helpottais pojan hoito järjestelyjä, mutta mies toivoo myös toista lasta mahollisimman pian. :)
Täällä kans kiehtoo ajatus opiskelusta, mahollisesti kokonaan alan vaihto, mut rahat ei anna mitenkään päin mahollisuutta lähteä opiskelemaan..
Kiki: niinpä tuo työmatka on hanurista, olis se jos sais siirron likemmäs niin se tietäisi sen melkein 2 tuntia enemmän aikaa pojan kanssa, se jos joku kuulostaisi ihan mahtavalta :)
Siellähän on mahtavan pitkä aika imetetty :) ja tsemppiä tähän kiertoon <3
Tinttura: mä ehdin olla töissä puolisen vuotta ennen ku jäin äippälomalle, ja on tässä nyt reilu 1,5 vuotta kotona oltu, ja olisin siihen asti kuin poika on 3 v. mut rahallisesti siihen ei oo mahollisuutta. Toivoin niin että oltaisiin saatu pikkuinen alkuvuoden puolella niin ei tarvitsisi mennä töihin tuossa välissä, mut nyt ei auta muuta ku mennä töihin. Tuo oman firman perustaminen kuulostaa todella mahtavalta! :) vielä jos jonain päivänä ite pystyi ryhtyä samaan.
Kaippa se ovulointi voi tapahtua noinki aikaisessa vaiheessa, en siis ite oo asiaan perehtynyt.. mut oireet kuulostaa toi lupaavalta, ootko ajatellut testailevan jossain vaiheessa? :)
mulla viime kierrossa jo raskauduin tuntu n. dpo4-6 menkkamaisia jomotuksia sitten se vaimeni muttei loppunut kokonaan, ja sit testasinkin plussan. Ja aiemmissa kierroissa mulla on ollut menkkajomotuksia vajaa 2 päivää ennen menkkoja, muuten ei tuntemuksia oo ollut.
della: Sinne jaksamisia väsyn kanssa, sunkin oireet kyllä kuulostais niin lupaavilta, malta oottaa teidän testailuja! <3

mitäs tänne.. pähkäilyä noiden töiden kanssa, mut siis tarkoitus on että haen tota lähellä olevaa työpaikkaa kun sinne haku vain alkaa.. ja ja vauvaa yritettään tai no yritetään olla mahollisimman rennolla mielin yrityksen kanssa.. 
mä kyllä haluaisin olla pojan kanssa kotona siihen saakka kun täyttää 3 v. mut hitsit kun ei vaan mitenkään rahallisesti oo mahollista.. no ei se auta ku köyhän mennä töihin :D  Sit oon myös miettinyt että jos sitä vain lähtis opiskeleen jotain uutta alaa, ja samalla sit tekis keikkahommia, niin sais olla enempi pojan kanssa kotona ja sit sis alan vaihdoksen tehtyä samaan syssyyn...
mut joo, kierrosta ei oikeastaan oo mitään hajuakaan, alamahassa vaihtelevasti juilinu tai vihlonu paristi. mut tiedä sitten onko jotain km jälkeisiä juttuja vai oisko ovista jo lykkäämässä vaikko mennyt jo..
Sori mahottomasti sekavasta tekstistä mut ajatus karkailee koko ajan, vissiin ois aika mennä maate..
Meidän esikoinen siirrettiin isojen lasten sänkyyn pari yötä sitten, ja meni kyllä niin kivuttomasti ('koputtaa puuta').. Ja eilen yöllä maalailtiin leivin uunia ja pirttikalustoa :) ja mun karppaus aloitus on muussaantunut heti alkuunsa, hoh koskahan sitä sais itteään niskasta kii..

no nyt mä oon onnistunu suggeroimaan itselle kuvotusolonki tai sit mua kuvottaa ihan oikeesti. tiedä häntä kumpaa lie. väsyttää taas ku pikkuneiti keksi eilen syömälakkoilla ruoka-aikoina ja ainoastaan välipala-hedelmäsose ja aamu- ja iltapuurot meni sekä pari lusikallista ruokasosetta. mulla paloi niin käämi tytön kiukuttelun kanssa et sorruin kiukuttelee itseki. no, tänään on rauhallisempaa, joskin viime yönä tyttö heräsi itkeskelemään kahden aikaan yöllä ja rauhoittui vasta, kun poistuin huoneesta hetkeksi koneelle. palasin takas sänkyyn kolmen aikaan ja mietiskelin taas ennenku nukahdin ja tyttö herätti uudelleen vaille viisi, jolloin otin viereen tissille ja lopulta herättiin klo 7.30. niin ja oli mulla nälkäki aamuyöllä! mietin vaan omaa mysliä et ku siinä on manteliaki et voii ku haluaisin niin sitä, mut en suostu alkaa mistään syystä yösyöpöttelijäksi, joten jäin sänkyyn.

pohdin tässä aamulla et milloin testaisin? mulla on menkkatuntemukset alkaneet joskus tän kuun alussa, ehkä 3-5.8 ja niitä on ollut siitä lähtien päivittäin. malttamattomana haluaisin heti paikalla testin, mut oiskohan sittenkin parempi odotella jonneki loppuviikkoon, jos kuitenki tuleeki menkat? ja mitäs sitte jos on positiivinen/negatiivinen? positiivisella kai uusintatestausta ja digi peliin, koska en osaa mitenkään edes arvioida, miten pitkällä olisin ja puhelua neuvolaan. negatiivisella kai lekurikäyntiä tai sit vaan menkkojen odottelua.

mietittiin eilen miehen kanssa hyviä lasten nimiä ja tällä kertaa keksittiin pojalle jo kaikki nimet (etunimestä kerrankin yksimielisyys ja kolme nimeä ja kummankin suvusta ne toka ja kolmas nimi) ja tytöllekin eka ja toka nimi. mietittiin myös (vitsinä), et jos nyt ei tulla saamaan tokaa yhteistä öbaut koskaan, niin aletaan kutsua meidän pojan/tytön mahdollista poikalasta tolla meidän päättämällä pojannimellä , julmaa pilaa, mut eipä kukaan olekaan meidän huumorintajuja terveiksi sanonutkaan 

Vanilj aaiivan.. tuo on inhottava tilanne ku joutuu taloutta miettimään.. Niipä se tosin oli täälki, mut kotiin jäämistä puolti ravintolatyötekijän ammatti (baarilla tällä hetkellä), jonka vuoksi työvuorot olisivat iltaa ja yötä, jonka myötä mahdolliset neidin hoitoajatkin ihan karmeita, kesken unien. Onneksi tässä oli mahdollisuus laajentaa pari paikkaa tallia, jolloin sain pari tallipaikkalaista (pidin hinnat edullisina), joilla rahoilla pääsen suunilleen samoihin, ellen jopa vähän parempiin tuloihin hoitotukien kanssa, kuin mammalomalla. Mut tiiä vaik teillähi tärppäis kunnolla ku ny suunitelmia lähtee takas töihin ja yritys rennompaa. ;)

Ja meinasin malttaa mieleni ens vkon loppuun ainakin, en haluis turhia negoja tehä.. :(

Della voihan vitsi! Eiköhä sitä uskaltas vaikka testinkin jo tehä? ;) Si jos sattus jostai syystä näyttää negaa ni oottelet niitä menkkoja ja jos ei kuulu ni uusit myöhemmin uuvestaa. :) Positiivinen jos tulee ni kyl ne aika hyvin useimmissa neuvoloissa osaa arvioida alkuraskaudesta et mones vko menossa suunilleen?:)

En tiiä, kyl jännittää vähän, hassu olo ja tuo mahan jomotus ja vihlominen on niin outoo.. ei meinaa illal saaha untaka vaikka kuinka väsyttää ku jomottaa.. ja isännällä on ehoton kielto menossa ettei o rintoihin asiaa koskea. :D yleisesti menee iha ok ku rintsikat piälä, mut välil iskee armoton jomotus ja tuntuu et tekee mieli litistää puristsaa tai jtn et sais paineen helpottaa. Let see! Ainehi tamma näyttäsi olevan tiine! Loppukuusta varmistusultra sillä si ees. :)

Tinttura: ehkä sitä sit uskaltaisi jo tänään hakee apteekista testin :D voisi huomenna aamulla tehdä ja sit sen jälkeen oisi vähän viisaampi. niin jos se nega on niin onhan se nega sit loppuviikostakin et jos on pettymys niin sille ei voi sit mitään.

sullaki kyllä kandee testiä tehdä vaikka sit loppuviikosta :) ja onnea hevosvauvan tulosta :)

Nyt vaan sitten heti testiä kehiin Della ja Tinttura!! Oireet lupaa hyvää. :) Mulla oli Della ihan samanlaisia oireita sillon kun lopetin sen yöimetyksen, tein pari testiäkin sillon, mutta olivat negaa. En tiedä oliko sitten kropan hormonitoiminnan käynnistymistä kunnolla, joka oireita antoi. Mutta toivotaan että sulla olis tärpännyt. :) Sittenhän meni varmaan reilu kuukausi vai pari, kun ne menkat mulla alkoi. 

Vanilj: Tiedän tunteen kun haluis olla kotona pienen kanssa, mä oon kyllä siihen saakka kun tyttö täyttää kaksi, ellei sit tulis aiemmin toista vauvaa. Onneks on ainakin tohon saakka varaa olla. 

On: Täällä on kai ovis menossa, kun on taas ne samat ihmekivut, joista sillon viimeksikin valitin, siis tuntuu ihan kun olis virtsatientulehdus (siis ilman mitään pissivaivoja ym), jopa semmonen vähän olo, et jotain vois olla vikana. Mut viimeksihän se ei tosiaan kestänyt kauaa ja sitten vähän sen jälkeen alkoikin ne menkat. Niin tosiaan nyt on noi kipuilut alkanut tänään ja aikamoiset limatkin (yööök). Joten tosi kiva jos mun ovis alkaa olee tämmönen nyt synnytyksen jälkeen. :o Toisaalta onpa ainakin helppo tunnistaa :P En nyt tiedä yritetäänkö tätä hyödyntää, kun on ne mun veljen häät tulossa kohta, katsotaan katsotaan. Positiivista tietty olis, jos nyt tosiaan olis ovis, niin olis merkki siitä, että kierto alkais olee melko säännöllinen heti! :)

Viikonloppu meni täällä mukavasti (ja liian nopsaa tietty), nyt muhun on iskenyt vaan uusi kuumeilu, nimittäin TALOkuume. :D Surffailen asuntosivuja ihan tohkeissani, saa nähdä joutuuko mies kohta taas mua jarruttelemaan. :D

Kiki84: sehän tässä jännittääkin, et josko on vaan hormonitoiminnan käynnistymistä ja kun oikein kovasti toivoo, et tulisi pikkukakkonen niin mahdolliset oireetki korostuu :) päätin kuitenki et haen tänään apteekin testejä pari kappaletta ja jos on ihan selkeä nega, jään odottelemaan menkkoja, ja jos on pikkuisenkin arveluttava lopputulos, teen uusinnan loppuviikosta.

tuntuisi kyl oudolta, jos ihan yhtäkkiä tuosta vaan raskautuisin, koska tytön saamisessa kesti se neljä vuotta.

Kiki84: sehän tässä jännittääkin, et josko onkin vaan hormonitoiminnan käynnistymistä ja minä täällä mietin ekana et jospa oonki raskaana :/ kyllähän sitä jos oikein jotai odottaa niin kroppa alkaa kehittämään ihan omia oireita ja olemassaolevat korostuu. no, en taida selvitä tästä tekemättä testiä ja saapahan poissuljettua sitten sen raskausvaihtoehdon, jos näyttää negalta.

tuntuisi kyl oudolta et eka odotetaan tyttöä neljä vuotta ja nyt sit muka yhtäkkiä tulisinkin raskaaksi :)

Della testiä va tekemää. ;) Mie kaupassa käydes otin jemmaan kaupan testiliuskapaketin mis on kaks testii, alle kolme euroo ja ainut testi millä saanut plussat aikaseks, en enää luota apteekin testeihi ja saa ihtesä kipeeks maksaa. :( Va saavat oottaa viel kaapis ainehi ens vkoon, kahtoo jos ekan kerran testais, ens vkon loppulaha si pitäs jo menkatti alkaa jos on alkaaksee. Väsymys on kyl ni kauheeta ja maha krampit ja jomotukset semmosia ollu et ei kyl tee mieli tiukkoja housuja pitää. Mutta, oottelen tääl uutisia Dellalta! ;) Lähettävä jo nukkumaa, huomen kenkievaihtoreissu neidillä (tankokengät) saahaa vähä lomaahi päiväks ku neitin mummolaan mennään, suunitelmis koko aamu pvä iltapäivään asti va nukkuu ja syödä ja makoil minkä neiti va malttaa itekseenki ehkä toivottavasti leikkii ja tutkisklla koiraa. :D

nonii testattu on ja negaahan se näytti. ei edes mitään haamua vaan ihan blanco se testipuoli eli ei epäselvyyksiä. ns. oireetki loppui eilen ku seinään ku aloin miettimään sitä hormonitoiminnan käynnistymis-vaihtoehtoa eli taisi kroppa toimia, miten halusin toimivan. eli nyt sit ootellaan menkkoja ja testaan vasta sit seuraavan kerran ku ne on pelissä mukana ja oireita ollu vähintään pari viikkoa+menkat saman ajan myöhässä. mut yritys jatkukoot kuitenkin, jospa sitä nyt tulisi plussa nopeammin kuin viimeksi :)

mut Tinttura nyt sit ootellaan sua ja sun testauksia :)

Höh dellan negalle :( Jospa ne oireet sit tarkoittaisivat sitä mitä Kiki sanoi, että hormonitoiminta käynnistelee itseään. Tosin jos liian aikaisin testasit, niin sittenhän on vielä toivoa. Kun ei kerta ole tietoa, koska ovis on ollut, jos sellainen on ollut.

Tintturalle tsemppiä olojen kanssa! Noi epämääräiset mahaoireet on inhottavia :( Mullakin oli viime kierrossa ihan kauheet jomotukset viikko oviksen jälkeen. Silloinhan mä rupesin ihan tosissani miettimään, että voiko tää olla enää normaalia. Nyt näyttäis siltä, että tässä kierrossa säästyin niiltä :O Ootko ajatellut sitä lekuriin menoa vielä?

Kiki84: Hmm.. Mulla ei oo koskaan ollut virtsatietulehdusta, niin en tiedä miltä se tuntuu. Mutta ennen esikoista mulla oli aika kipeät ovikset ja esikoisen syntymänkin jälkeen ovat olleet. Ennen esikoista oli yks ovis, joka oli niin kipeä, että teki kävelykin pahaa joka askeleella :( Ja se kierto, josta sit tärppäs sisälsi kans tosi kipeän oviksen. Mutta ilmeisesti on ihan normaalia. Mun munasarjoja on ultrattu ties kuinka monta kertaa eikä niistä mitään vikaa ole koskaan löytynyt, mutta kyllähän sun kannattaa kysyä lääkärin mielipidettä, jos kauheesti mietityttää. Oma mielenrauha on aika tärkeä kuitenkin. Mutta lykkyä nyt, jos päätätte hyödyntää oviksen!

On: Kp 29/34-41? Niin kuin tuossa Tinturalle mainitsin, niin mä ilmeisesti säästyin nyt tässä kierrossa niiltä viikko oviksesta -mahajomotuksilta :) Jotain pieniä nipistelyjä on tuntunut, mutta ei muuta... Ei siis mitään raskausfiiliksiäkään. Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta en mä oikein jaksa enää arvuutella oireita, kun ei niihin voi kuitenkaan luottaa. Enkä jaksa enää niin jännittääkään, että tärppäsikö tässä kierrossa, kun on jo valmiiksi sellainen olo, että kaikkemme tehtiin ja oikein ahkeria oltiin, mutta tuskin tärppäs. Johan tässä ollaan puoli vuotta oltu ilman ehkäisyä eikä vauvaa ole kuulunut, niin kai tässä sitten vierähtää vähän pidempikin tovi. Enkä tarkoita nyt mitenkään olla pessimistinen tai valittaa. Mulle vaan oli kova paikka (juu, kuulostaa tyhmältä) huomata, ettei se pikku kakkonen tule yhtä helposti kuin esikoinen. Ja nyt oon sitten vidoinkin hyväksynyt sen ja huomannut, ettei mun kiukuttelu mitään auta. Vaikka kyllä mua silti harmittaa, mitä se yks puistotuttu sanoi, että olen kohta ainoa yhden lapsen äiti siellä puistossa. Ja pelkään jääväni ulkopuolelle, kun muut kohta juttelevat siellä minkälaista on kahden lapsen kanssa. No, ei voi mitään. Elämä on. Ai niin, meillä on tytön kans nyt yötutista vieroittaminen menossa. Ollut jo reilun viikon. Kylläpä ottaa koville. Tyttö on ollut asiasta tosi vihainen ja nukahtaminen ollut vaikeaa :( Välillä on itsellekin tullut epätoivoinen olo, vaikka munhan pitäis lastenhoitajana osata tämä homma. Eipä paljoo siltä tunnu ;) Oho, tuli oikein romaani. Mutta en tiedä koska ehdin taas kirjoittelemaan.

Margeliini: luulen vähän kans et hormonitoiminta on se, mikä mun kehoa koettelee, ei noihin ns. oireisiin voi luottaa. mua vaan hämää ne niin paljon, koska samanlaista se oli sillon, kun aloin odottaa tyttöä et niinku menkkamaisia jomotuksia, väsymystä ja vetämättömyyttä. kattelen vielä, viitsinkö testata enää, vai odottelenko menkat vaan ja sit saa ainaki selkeät systeemit ja kierrot, ehkä.

mä niin tiedän, miltä susta tuntuu, kun kaikki kaikkialla saa pikkukakkosia helposti. mulla nyt on ennestään toi poika ns. esikoisena, mut enhän mä osaa hänen vauva-ajoistaan puhua mitään ja hän on jo sen verran isompi ja omatoimisempi ja itsenäisempikin. olen nyt itsekin skeptinen uuden raskauden suhteen (tyhmää valitella tämmöistä ku yritän vasta odotella ekoja menkkoja synnytyksen jälkeen), kun eipähän tuo ekakaan biologinen niin helposti tullut. no, tiedänpä, että tästäkin saa kiitellä endoa, miehellähän on jo kolme lasta niin ei hänessä vikaa oo.

pitää keskittyä tuohon olemassaolevaan vauvaan :D me täällä tapellaan syömisen kanssa, kun tytölle ei yhtäkkiä maistukaan ruokasoseet, ei vihannes- eikä lihasoseet, ei kylmänä, huoneenlämpöisenä eikä lämmitettynä, vaan maito menee kyllä ja hedelmä- ja välipalasoseet sekä puuro. kolmas päivä jo menossa tätä taistelua ja neuvolaan soitettu ja konsultoitu myös serkkua, joka epäili et tyttö haluaisi vain syödä hyvänmakuisia ja makeita soseita. neuvola veikkasi hampaiden tuloa. jumankavita, mietin mä eilen, että tässä jos ois toinenki pikkuipana kitisemässä jotain niin hermothan mulla menis.

Della voihan vitsi.. :/ toivottavasti ne menkat ny etes vaikka si sieltä tulis jos ei muuta. Ja se endon ka elämä ei kyl o helppoo.. :( onko muute tullu puheeks, mut ootko huomannu et onko helpottanu yhtää synnytyksen jälkeen?

Margeliini en aineka vielä, meinasin ensin tuon orin laittaa kantakirjaan ja si jos olot vielähi jatkuu outona ni sitte, eli menee sinne syyskuulle varmaan. :D :P

Ja niit tänpään testailuja saa viel ootel, ens vko su ois kp28, mut jos se venähtää taas ni en tiiä malttasko ootella si viel sen pari pvää et ois sen kp30, jos ei vieläkä o alkan, ni si ellei si olo muutu radikaalisti lisää. Edelleen juilii mahasta, järkyttävä väsy, tuntuu et vois nukkuu koko päivän, rintoihi ajoittai kolottaa iha turkasesti ja isäntä jaksaa kauhistella harva se ilta mite kauheesti ne on turvonnu! Sidukkaa oon kokeillu maistella illal ain et jos yhen ottas, mut riitti tänähi iltana et kieltä kostutti ja meinas tulla ylimäärästähi ylös... :/ Eikä kyl kovin kuivaka meininki o ollu, kirkas valkovuoto jatkuu edelleen aikas runsaana, ei suojia tarvi mut vessassa käydes saa varata normaalia enemmän paperia valmiiks.. En muista tuliko mainittuu tos joku pvä, mut isäntä ihmetteli et oon kuumeisen olone ja lämmin, ei ollu kuumetta mut harvase aamu ollu lämmöt koholla (norm. 35,2-35,5, nyt ollu 36,8.) jos menee yli 37 ni sillo oon yleesä punkan pohjal ja kolottaa joka paikkaan.. Nooh, katellaa, outoo kyl on mut jospa se siit rupeis selviimää. Tuntuu et voiko ihminen olla näin vainoharhanen, vai voiko oikeesti olla todellista tää ny!

Margeliini tätä tekstiä helposti tulee! Sama vika rahikaisella. :D Tulee va kirjotettuu ja hups.. :D

Tinttura: menkkojen osalta en voi vielä sanoa, onko endon kans helpottanu, mut jos ne menkkoja edeltävät kivut on tuollaisia, mitä nyt on ollut, niin on helpottanut ja paljon :) aikaisemmin endokivut oli niin hirveitä ja etenkin ennen menkkoja, et välillä teki mieli operoida itse itsensä keittiöveitsellä et saa sen kivun pois. mulla toisaalta auttoi ne kaksi laparoskopiaakin niihin kipuihin ja eka niistä tasoitti kierrot 28 päivään, kun sitä ennen ne oli kaikkea 21-35 päivän väliltä. toi toka leikkaus vissii auttoi just sen verran et siimahännät pääsi uiskentelemaan ja hedelmöityshommiin ja tyttö syntyi :)

ei mulla kyl oo ollukaan mitään ylimääräisiä kipuja eikä oikeastaan pupustellessakaan niinku ennen oli et sitä niinku itseki jännitti kehoa tietyissä asennoissa kivun pelossa. mut semmoisen huomion oon tehny et mulla on nivuset kärsiny synnytyksestä, meinaan eilen käveltiin yli 4km tuohon meidän lähikeskustaan (Vantaalla ne menee vähän jännästi et asutaan jonku isomman keskuksen lähiössä, meilläki on tohon Korsoon matkaa just joku vähän päälle 2km) kauppaan, kun auto otti ja meni paskaksi, ja mulla oli nivuset ihan tulessa sen reissun jälkeen.

mä alan kyllä taipua Tinttura sille kantille, et sulla on kyytiläinen mukana :D älä kiirehdi kuitenkaan testauksen kans vaan ihan rauhassa vaan :)

Tsemppiä nyt teille Tinttura ja della! Olispa teillä käynyt tärppi :) Täällä ei käynyt, ihan niin kuin arvelinkin :( Tänään täti tulla tupsahti eli kp 1/28-30? ja yk 4(tai 7). Eilen kun tiputteli jo, niin arvasin, että ne menkat alkaa pian ja ensireaktio oli, että kettu sentään! Pitääkö seistä päällä vai mitä, että sen toisen vauvan sais alulle? No, sitten nopeasti rauhoituin ja olin taas sillä mielellä, että kyllähän mä tämän arvasin. Nyt voin polttareissa ottaa alkoholia ja onhan mulla se lekuri maanantaina :) Kumma kyllä, viime kierto piti olla se pidempi ja kesti 29 pv eli ei todellakaan ollut pitkä. Nää kierrot menee nyt ihan miten sattuu, totaalisen sekaisin!

Margeliini: pahoittelut tädistä :( toi päällä seisominen on tullut tännekkin jo mieleen! täälläkin oli kova paikka huomata ettei toinen tuukkaan niin helposti, en osannut odottaa että tää yrittäminen syö näin paljon voimia ja ajatuksia koko ajan. Täällä piäis kans jossain vaiheessa alkaa toto tuttia ottaan pois..
Mahottoman railakkaat polttarit sinne :) ja toivottavasti maanantaina asiat alkaa selkeytyä! :)
della: isot pahoittelut negasta :/ mut josko se vaan ei vielä näy testissä..
mulla kans esikoisen ajoilta nivuset oli raskaus aikana ihan älyttömän kipeet, ja synnytyksen jälkeen ne oli kauan kipeät. nyt pysty tekemään pitkää lenkkiä kivutta, että vuosi siinä meni ennen ku helppas kokonaan :) onko tyttö tänään suostunut syömään paremmin?
Tinttura: joo täällä kans vuorotyö, kaamee suunnittelu hoitopäivien kanssa. vooi hitsiläinen kun sun oireet on niin lupaavat! <3 tsemppiä mahottomasti ootteluun ja toivottavasti sen plussan pääse testailemaan! :)
Kiki84: täällä ollaan kotona siihen asti kun poika on 1v 10kk, mut nyt jo ahistaa töihin paluu, vaikka siihen on vielä usiampi kuukausi :D

Kattoo nyt miten nuo työkuviot menee, se siis saapi riippua täysin siitä miten tuo raskautuminen joskus onnistuisi, jos onnistuu.. on ihan aivot miettiny puhki, ettei jaksa enään..
Täällä on alamaha ollut viimesen viikon hellänä.. siis välillä on ottanut reilummin kipeetä, normi oviskipuja ne ei kuitenkaa oo ollut, liekö sit km vaikuttaa asiaan jotenkin? Yhtää en tiedä missä vaiheessa menkat alkais, toisaalta ärsyttävää, kun ei tiedä meneekö viikko vai useampi..
Kp 22 suurinpiirtein on menossa, haluis vaan mahollisimman pian aloittaa yrityksen. ehkä hiukan malttamattoon oon näiden odottamisien kanssa..

vanilj: mulla tyttö asettui rt jo kauan ennen synnytystä ja sit laskeutui hyvissä ajoin lähtökuoppiin massaa keräämään ja se sit kipeytti alakertaa ja painoi pissarakkoa. loppupelissä tyttö meni yliaikaiseksi ja syntyi käynnistyksellä. lopputuloksena sieltä sit syntyi yli 4kg vonkale et oli siinä synnyttämistä ja ei ihme, jos paikat vieläki hellinä :D

tyttö luopui eilen ruokalakostaan ja suostui syömään aamupäivällä muutaman lusikallisen ja iltapäivällä sit enemmän. kävin eilen yhden mammakaverin kans vaunulenkillä (huonosti tulee ulkoiltua muuten) ja lenkin jälkeen kokeilin tytön kanssa vauvakeinua tossa pihassa. pitää tänäänkin viedä tyttö keinumaan, josko siitä ulkoilusta olisi apua ruokahalun herättäjänä :)

mä oon vähän skeptinen, että testi enää mitään plussaa näyttäisi. edelleen kyl mahaa juilii ja eilen oli huono olo ja nälkäkin (vedin tytöltä päärynäsoseen kun en ehtinyt laittaa itselle ruokaa). katellaan, josko sit uusin testin parin viikon kuluttua, jos mitään ei tapahdu. veikkaan kyllä, että sieltä pamahtaa menkat päälle :/

Takaisin