Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Margeliini jaksamisia, vaikkei se helppoa o todellakaan! Itehi taistelu näitte hormonien kanssa urakalla ni tuntuu nuppi sekoovan.. ja on tää olo kyl mitä kummallisin, huonoo oloo jatkuvaan, ei tupakka maistu ja turkasen väsyny tänäähi ollu, piti iha liueta yläkertaan jatkamaan puolentunnin tirsojen jälkeen unia muutamaks tuntia ja jättää muksut isännän ka alas.. Itkun kanssa sinnehi, en muista mitä lie isäntä olevinaa sanonu ku tuli jo itku.. Tehtävä varmaan se testi huomenaamuna ni suattas helpottaa. En oikee jaksa omal kohal uskoo siihe ihmeesee, et menkoista huolimat oisin, vaikkakin esikoisen kohal tuli vuotoo rv 8-9 reilun vkon..

vaniljille hyviä jatkoja, jos poistut täältä odottajien puolelle! Yritän kovasti tulla perässä ;)

Ootko Tinttura jo testaillut?

Täällä ei edelleenkään mitään ihmeellistä. Tätiä ei vieläkään näy, mutta olen jo tottunut tähän ajatukseen, että saan odotella vielä kauan. Lääkäriin menoa mietin, en ole vaan saanut aikaan mitään asian eteen. Eilen olin istumassa iltaa hyvän ystäväni kanssa. Oli ihanaa :) Mun toinen vapaa rillutteluilta tytön syntymän jälkeen. Ystäväni kertoi tehneensä positiivisen raskaustestin eikä sitten tietenkään juonut mitään. Olin ihan vilpittömästi iloinen siitä uutisesta. Heille on siis ensimmäinen lapsi tulossa. Toisesta olis saattanut kirpaista enemmän raskausuutinen. No, jospa meilläkin niitä uutisia vielä joskus olisi kerrottavana.

Kiitos kaikille :) tuun aina välillä kurkkimaan teidän kuulumisia! ei täältä malta pois olla :)

Margeliini: mä kyllä niin mielelläni ottaisin sut mukaani! :) Mukavaa että siellä on kiva ilta ollut, kyllä se uutinen teillekkin vielä tulee <3 toivottavasti pian heti nyt <3

Tinttura: joko oot testannut? 

Anskuliini: pahoittelut negasta! :( onko tätiä näkynyt, pääsetkö uudelleen testailemaan?

Testailin juu ennen illanviettoon lähtöä ja odotetusti nega. Samaa miettiny ku Margeliini et pitäs varmaa lähtee lekuris käymää.. va seki pitäs varata tuolta reilun sadan kilometrin päästä yksityiseltä kun tällä kyläl eivät ota tosissaan.. endolleka eivät o korvaasa lotkauttanu.. pelottaa vaan et onko se ny uusiutunu/edenny.. Mut jakselisimia Margeliinillekin! Tiiän tunteen ku itse haluais mut joutuu koko ajan pettymään.. Tuttuni sai vastikään vauvan, hänelle tosinkin jo viides, mutta hän on yhden jos toisenkin abortin tehnyt kun "vahingossa" odottanut yhtä jos toistakin hyvinkin usein (useita kertoja vuodessa).. Joilllakin va on sitte super vilkas hormonitoiminta vissii.. Kumpa ois itelki etes kerran yhtä helppoo.

Vanilj: Onnea plussasta:)

della_79: Hui kamala, mä varmaan linnottautuisin tollasen hörhöhäirikön jälkeen jonnekin komeroon lapsen ja koiran ja pesäpallomailan kanssa :( Meilläkin on muuten semmoinen vähän tossukka koira, mut jos illalla tai yöllä pihalla joku/jokin liikkuu, nii sillon kyllä nousee karvat pystyyn ja hampaita esitellään ikkunan läpi varsin äänekkäästi. Onneks meillä ne pihallaliikkujat on tähän asti aina ollu kissoja tai jotain mettäelukoita!

Mymme: voimia tulevaan!

Margeliini ja Tinttura: kunpa se uus kierto siellä nyt alkais ni ei tarttis odotella ja ihmetellä ja huolehtia :(

Mulla kierto on nyt selvästikin normalisoitunut, viime maanantaina alkaneet menkat kesti normaalin viikon, eikä mitään järkkyä kahta viikkoa niinku edelliset. Ovulaatioita en edelleenkään ala testaamaan, kun siinä touhussa multa lähtee järki. Esikoista tehdessä sitäkin testausta ehdin kokeilla :( Musta muuten tuli viikoloppuna sylikummi herttaiselle pikkumiehelle <3   Kirkossa en kuullu puoliakaan papin puheista, kun tuijjottelin vaan sitä lapsosta ja pelkäsin koko ajan et onko se nyt hyvin tässä, onhan sillä hyvä olla. Ihan niinku ei olis ikinä ennen ollu semmosta sylissä :D

Margeliinille, Anskuliinille ja Tintturalle pöh negoista. Voi Margeliini, kyllä ne kierrot sieltä kohta tasottuu. Stressi varmaan vielä nyt pahentaa, kun koko ajan mietit ja odotat. :/ Mulla ainakin on monesti ollut niin.

Mymmelle tsemppiä ja isot voimapuhurit tulevaan.

Täällä vierähti toinen työviikko käyntiin, viikonloppu meni nopsaan kivoissa merkeissä. Oli muuten tosi outo viikonloppu sen suhteen, et alavatsa oli oudosti kipee, siis ei semmonen menkkakipee, vaan semmonen melkein tiettekö viiltävän virtsatientulehdus- kipee. En osaa nyt selittää oikein. :D Ei kummaltakaan puolelta, vaan keskeltä. Vähän oli hellää jopa kävely, kun tärähti. Mulla on ollut joskus olikos nelisen vuotta sitten tosi paha sisäsynnytintulehdus, hemmetti jos on jotain semmosta pukkaamassa. Sen lisäks mieletön valkovuoto ja kauheet limat (jonka puolesta vois kuvitella jotain ovista muka), mutta kipu oli niin outo, että enemmänkin tuntu että joku olis vialla. Nyt onneks on helpottanut kyllä, eikä tota vuotoakaan enää tuu sillai. Noh, katellaan. Jos alkaa uudelleen niin pitää sitten varaa vaikka lekuri. Viimekshän kun alko ne kipuilut, niin terveyskeskuslääkäri vaan sano ettei siellä mitään ole. Lopputulos oli tulehdusarvot yli 200 ja vatsatähystys meikussa ja kahden kuukauden tulehduskierre, johon söin neljään eri kertaan eri antibiootit. Että sillai!

Nipsu86: kyllä me oltiin se viikonloppu ihan extravarovaisia. jouduin lenkittämään koiraa tyttö rintarepussa, mut kyllä katseltiin ympärillemme, ettei kukaan epäilyttävä tyyppi tule vastaan tai seuraa meitä. mun mies muuten heti alkoi etsii ton 9vee pojan pesismailaa pojan huoneesta, mut ei löytänyt. mulla on itsellä toisen urheilulajini aseeksi luokiteltavia harjoitteluvälineitä (ns. ninja-aseita) ja lisäksi osaan tarpeen mukaan muutaman itsepuolustustaktiikan, joten ei sinänsä pelota. ja onhan meillä tuo sisäisen petonsa löytänyt koirakin :D

omaa.. mahaa turvottaa edelleen oudosti, näyttää ulospäin ihan siltä kuin siellä ois asukas, mut negaahan se testi näytti. viikonloppuna oli jopa oikealla puolella herkkä (ei niinkään kipeä) kohta, ja nyt ei sit mitään. mies painostaa lekuriin, mut mä en oo halukas menee, koska en ole kipeäkään. katellaan nyt. varmuuden vuoksi pupuiltu kuitenkin, kun ei tiedä mitä lie :D

Tinttura: Kyllähän se ikävältä tuntuu, kun toisille niitä lapsia sikiää tuosta noin vaan. Vaikka eihän se itseltä ole mitenkään pois. Mutta silti. Munkin työkaveri jää just äitiyslomalle, kolmas tulossa. Onnittelin tietysti, mutta jotenkin vähän taas hamittaa, kun tuntuu, että KAIKKI on raskaana. Paitsi minä.

Nipsu86: Onnittelut kummiudesta! Ja hyvä, että kierrot lähteneet tasoittumaan. Täällä on päin vastoin :/ En tiedä pitäiskö jättää ovikset testailematta ens kerralla... Siinä tosiaan lähtee järki, kun niitä viivoja ihmettelee ja oon niin pihi, etten viitsi satsata digitestiin kuitenkaan. Toisaalta kaapissa on vielä muutama testi ;)

Kiki84: Hyi kamala! Kuulostaa ikävälle toi tulehdus. Munkin kohtutulehdus esikoisen syntymän jälkeen oli ihan kamala, mutta siihen riitti onneksi parit antibiootit viikon ajan. Toivottavasti sulla ei nyt uusiudu toi riesa. Sanoiko lääkärit sulle, että voiko se vaikeuttaa raskaaksi tulemista? Mulle ei kukaan oo sanonut mitään, mutta oon lukenut, että gynekologiset tulehdukset esim. kohtutulehdus voisi tukkia munatorvet. Ehkä tajuan kysyä asiasta ens kerralla, jos nyt joudun menemään lääkäriin näiden ihmekiertojeni takia.

della_79: Höh. Mitähän toi voisi olla? Mulla yleensä oviksen aikaan turpoo maha ja on toiselta puolelta herkkä, mutta sitä myös nipistelee...

Omaa: Vihdoinkin taas kp 1 :) Ja yk 3 lähti käyntiin. Vaikkakin esikoisen syntymän jälkeen kuudes kerta, kun on mahdollisuus tulla raskaaksi, jos lasketaan ne kaikki lipsahdukset mukaan. Mutta toi yk 3 kuulostaa kivemmalta ;)

RASKAANA :)
Ei pidä näköjään olla sellainen hätähousu ja tehdä testejä liian aikaisin. Ehdin jo harmitella aiempaa testiä, mut sit tänään tein testin kun oli menny pari päivää siitä kun olisi pitänyt menkkojen alkaa ja positiivinen se oli. Eli meikäläisen osalta jäi tämä visiitti kuumeilijoiden puolella vähiin. Erittäin erittäin varovaisesti siirryn nyt sitten odottajien puolelle. Ja toivottelen mahdottomasti tsemppiä kaikille ja onnea yrityksiin jotta niitä plussia alkaisi tulemaan!!

Anskuliini: onnea plussasta :)

Margeliini: hyvä että uusi kierto alkoi, ei tarvii enää huolehtia kadonneen tädin tai seonneen kierron kohtaloa :)

Onnea Anskuliini <3!

Täällä naama on taas kuin kynnöspelto, mikä siis tietää sitä, että ensi viikolla pääsen ihan aikataulussa soittamaan polille ja alotetaan taas hoidot! Tällä hetkellä mieli on iloinen, saa nähdä mitä se on taas huomenna :p
Kiitos teille kaikille tsempeistä, ne merkitsee minulle todella paljon! Kaveripiirissä olen päättänyt tällä kertaa pitää asian suhteen hyvin matalaa profiilia..

heippa kaikki!

onpa ollu tohinaa. dellalla varsinkin! meijän taloyhtiössä oli toissayönä kans tommonen välikohtaus, ku joku oli käyny lyömässä nyrkillä (!) ovipuhelimen paskaksi niin, että vielä roikkui lihaa (YÄK!) niissä säpäleissä kun poliisi tuli. Tyyppi oli käyny myös valuttelemassa verta naapurirapun oven eteen ja toisessa naapurissa olevan kaupan edustalle... no onpa taloyhtiön mummoilla taas puhuttavaa. Mä oon menny nukkuu tyyliin puoli kahdelta yöllä enkä oo kuullu mitään. Mut silti vähä ahistaa että tämmösessä ympäristössä lapsen (ja toivottavasti pian myös toisen) kanssa asustetaan. Asuntokuume kasvaa samaa mittaa vauvakuumeen kanssa!

Onnea vanilj ja Anskuliini!  oon vähän kade! mutta onnea kuitenkin!

ja hei Mymme! tsemppiä sinulle ja tervetuloa keskusteluun takaisin.

Tinttura: minkäs rotuinen tamma sulla on? Iteki olen ollut heppatyttö pienenä, sitte harrastus jäi vuosikausiksi ja tein paluun satulaan joitakin vuosia sitten. Vuokrasin yhtä sh-tammaa ja kävin ratsastuskoulussa tunneilla erikseen mutta sitten heppahommat jäi vissiin rv 13 tms. Ei kai siinä muuten mutta sh-tamma tökki ja kihnutti niin kovasti päällä että en tohtinu hoitaa.

Margeliini: anna tulla valivalia vaan. Tännehän se kuuluu purkaa se paha olo,  eikä esim. kotijoukkoihin :) joka ei jaksa valivalia lukea, skippaa sen kohan ;)

Täällä on kp 14 menossa. ovisoireet oli jo maanantaina, mutta testi negaa. Laskeskelin tossa aiempien kiertojen ja testien perusteella että ovis näyttää plussaa joko 10 päivän kohdalla tai 17 päivän kohdalla. Prhn. Pitäis vaan puputtaa menemään, mutta mies on nyt ylistressaantunu ku hänellä on työviikko. Ens viikolla taas toisinpäin, minä töihin ja hän hoitaa poikaa. Ja sehän se vasta stressaavaa onkin :F

Eipä muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! No eikä vaineskaan. Plussatuulia kaikille!

kp 14/27-33 yk 4

Anskuliinille onnittelut!

Margeliinille tsemppiä tähän kiertoon! Meillä näyttää taas käyvän niiku useinki, et just ovisten aikaan tulee yhtä jos toistakin häppeninkiä ni ei pääse  lakanoita heiluttaa tai etes sohvan jousia testaa.. Viime aikoina muutenkin ollu vähä semmosta heti ku muksut nukkumaan ni pikasesti sohvalla.. Ankeeta.. Ny on taas enää tää "kuopus", minun esikko ainoostaan täs, mut si on porukkaa lapannu sitä tehen.. Oli tosin hyvä syy hipelöidä vauvan vaatteita ku kaveri oottaa kaksosia ni sille si joitahi annoin.. Va kyl tuli semmone olo et kyl semmone pikku paketti ois kiva mikä mahtus semmosee 50cm potkariin.. Jos vaikka seuraavalla ei ois kampurajalkojaka ni voitas pitää kaikkia mahollisia vaatteita, mitä esikoisen ka jäi pitämät. :)

Hele81 suokki tamma, niiku pari oriahi ja si rist. poni. :) Mie taisin jonnehi rv20-22 asti ratsastella, mut se olihi si se vika lenkki vähä köpöttelyy osittai ku ei oikee keventämine mahan ka ollu mtn herkkua, eikä orit mitää pieniä ni selkään kiipeeminen rupes hankalaks käymää. :D Mut si kärrit perää ja ajelulle! Meil kyl nuo hienosti osas olla kyhnyttämät, varsinki loppuajasta, itehä mie hoidin iltatallin viel samana iltana ku lähin synnyttämään reilu vko lan jälkeen. :D Et hienosti kyl ovat käyttäytyny, ny tosin välil rellestetään si senki eestä ku ei o puoleen vuoteen masua ollu.. :/

Mut tuossapa tuo Margeliinille kirjottaes tulihi vähä omaahi jo.. No hope, let it be.. :'( Ei se auta ku ootella syssympää ja keskittyy nuihi muihi hommiin minkä kykenee.

onnea Anskuliinille!!

täällä jatkuu same old, same old. huomasin tässä imetyksen lopun alussa, että eipä tuo tyttö osaakaan ottaa maitoa pullosta, joten aloitetaan siis ihan alusta kaikkinainen pulloharjoittelu. mehän ollaan oltu ihan alusta lähtien osittaisimetyksellä ja korvike jäi, kun päästiin aloittamaan soseet ja rintamaito riitti. oon nyt tarjonnu tytölle ruokailujen yhteydessä vähän korviketta pullosta, muuten imetän edelleen päiväsaikaan n. 2-4 krt, yöllä n. 4-5 krt. tyttö tekee hampaita ja haluaa öisin roikkua tississä melkei koko ajan ja muutenki yöt on levottomia eikä me kumpikaan oikein nukuta. mies muutti kuumien kesäöiden ajaksi sohvalle omasta halustaan, joten me hikoillaan tytön kanssa kahdelleen makkarissa.

Tinttura kuulostaa muuten tosi tutulta tuo "sohvaromantiikka" !

Pikainen omanapapäivitys. Tai oikeastaan tuon pikkuihmisen, mun pikkuvauvani on yhtäkkiä viikossa kasvanu hurjasti. Hän oppi ryömimään ja nousee istumaan ja hampaitakin putkahti yhtäkkiä kolme lisää. Voih, kyllä se täytyy seuraava pikkunen saada aluilleen kun edellinen alkaa kasvaa äidin sylistä ulos kokonaan :')  Laskeskelin jollain nettlaskurilla et ovis olis lauantaina ja sitä silmällä pitäen on pupusteltu. Katsotaan mitä siitä seuraa :)

Viikonloppuja kaikille !!!

Anskuliinille onnittelut! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mymme: Mäkin oon nyt pitänyt matalaa profiilia. Aluksi olin tosi iloinen, kun mies halusi aloittaa yrittämisen ja olisin voinut kaikille sitä iloani toitottaa, mutta kun ei tässä nyt ole vielä mitään tapahtunut, niin en jaksa enää jauhaa asiasta :/ Tyydyn mieluummin purkamaan tunteitani tänne :)

Hele81: Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä! Eikö se seksi voisi toimia stressin lievittäjänä? Mutta onhan se tietysti välillä hankalaa löytää sille aikaa tai voimia. Juu, jospa nää valitusvirret olis taas vähäksi aikaa laulettu, kun ei tarvitse menkkoja stressata. Nyt vaan odotellaan ovista ;)

Tinttura: Kuulostaa kyllä niin tutulta toi "pikaiset sohvalla" -meininki :D Meidän tyttö on vielä niin herkkäuninenkin, ettei makkarissa oikein viitsi mitään touhuilla. Joten niitä sohvan jousia usein testataan. Ja sekin kuulostaa tutulta, että just tärppipäiviin osuu jotain kyläilyjä tai sitten meille tulee vieraita. Onneksi juhannuksena saatiin ovis hyödynnettyä, vaikka oltiinkin mökillä isolla porukalla. Toivottavasti tällä kertaa ovis tulee vasta tiedossa olevan reissun jälkeen.

della_79: Meillä on kans makkarissa tosi kuuma :( Onneksi nyt on ollut vähän viileämmät kelit ainakin täällä. Ostettiin pimennysverhokin muutama viikko sitten, kun aamuaurinko paistaa suoraan makkariin, niin eipä neiti enää pystynyt nukkumaan kunnolla. Me joudutaan myös pitämään makkarin ovi kiinni, ettei kissat mene sinne, koska ovat tosi kiinnostuneita tytön sängystä. Joten sekin vaikuttaa sitten ilmanlaatuun. Tsemppiä sinne pulloharjoitteluun!

Nipsu86: Kyllähän noi pirpanat kasvaa niin mahdotonta vauhtia... Vaikka silloin tytön pikkuvauva-aikana toivoin, että aika kuluisi nopeammin ja ongelmat alkaisivat helpottaa. Nyt taas tuntuu siltä, että aika vois kulua hitaammin. Teillä onkin tapahtunut yhdellä kertaa paljon :) Meillä on nyt selvästi puheenkehityksen herkkyyskausi menossa. Neiti toistelee kaikkea mahdollista, mitä hänelle sanoo. Vaikka kyllähän tuo tänään kiipesi keittiöjakkaraa pitkin pöydälle ja konttaili juuri lieden päällä, kun yllätin hänet keittiöstä. Onneksi ei ollut liesi ollut pitkään aikaan päällä.

On: Täti kylässä vielä. Nyt on taas pidempi kierto, joten jospa ovis ei sattuisi ensi viikon lopulle vaan mieluummin seuraavan alkuun. Ollaan menossa kylään ja siellä ei kyllä pysty hyödyntämään sitten millään ovista. Mutta tytön kummit lupautuivat hoitamaan tyttöä hetken, että päästään miehen kanssa kaksin ravintolaan <3 En millään malta odottaa! :)

Margeliini, meillä esikoinen tuli ihan ilman yrittämistä.. Ensimmäisen kerran kuulin viime kesänä lauseen "koskahan sulle tulee kaveri.." Voi jos vain saisin sen hetken pyyhittyä pois lapsen (ja omasta) mielestä. Muutenkin on niin ihmeissään miksi hän ei saa pikkuveikkaa tai -siskoa :(

Ensimmäisestä IVF:stä jutustelin lähimmille ystäville sekä muutamalle kaverille. Nyt he ovat suurin osa siinä uskossa, että ei enää jatketa hoitoja epäonnistumisten jälkeen. Ts. halutaan pitää tämä ihan omana asianamme! Toki on muutama hyvä ystävä joille olen kertonut, aika iso asia "yksin" kannettavaksi. Oma napa- paras napa. Ugh.

Miten kauan teillä on ollut yritystä?

Onnea hirmuisesti vanilj :)
Anteeksi taas kauheasti kun tulee vaan omaa nopsaa.. ei ole vieläkään keskenmenon jälkeen kuulunut kuukautisia, ajattelin huomenna aamulla testailla on kulunut sitten 37 päivää jo kmstä. Tuntemuksia tosin ei ole mitään :/ olenkohan turhan hätäinen nyt.. mut pieni toive olis, joka sit polttaa kovasti testailemaan ;)

Mymme: Meillä on nyt vasta kolmas yrityskerta tulossa, mutta jos lasketaan mukaan kaikki lipsahdukset ehkäisystä tässä tytön syntymän jälkeen, niin kuudes kerta, kun raskautuminen olis mahdollista. Ennen esikoista oli kans muutama lipsahdus, mutta esikoinen sai alkunsa sitten ekasta "virallisesta" yrityksestä. Saanko kysyä teidän lapsettomuuden syytä? Kun teillä kuitenkin on jo yksi lapsi... Mua harmittaa, kun jotkut tutut sanovat mulle, että kyllä se pikku kakkonen sieltä tulee, kun teillä on jo yksi lapsi. Yrittävät tietysti lohduttaa, kun mua välillä harmittaa, että se toinen ei näköjään tulekaan yhtä helposti, mutta en mä osaa silti pitää tuota ensimmäistä takeena siitä, että me se toinenkin saadaan :/ En todellakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Zer: On varmaan ihan hyvä testata. Jos ei kerta kuukautisia ole kuulunut. Kyllähän se raskauden mahdollisuus kuitenkin on olemassa ja mä oon kuullut paljon niitä tarinoita, että heti keskenmenon jälkeen on alkanut uusi raskaus. Omassakin tuttavapiirissä yksi tällainen tapaus on. Peukut pystyyn siis! :)

On: Kp 6/jotain välillä 30 ja 41 ;) Nämä menkat on jotenkin olleet vähän normaalimmat kuin parit edelliset. Taas näitä ihania alapääerite-juttuja, mutta oon ihmetellyt, kun pari viime kertaa on tullut kauheesti jotain hyytymiä... Viime kierrossa oli tosi paljon ja mietin jo, että onko ihan normaalia. No nyt on tullut ehkä muutama ihan pieni. No niin, se näistä eritteistä sitten. Toivon, että kierto alkais muutenkin nyt normalisoitua taas. Ajattelin huomenna käydä hakemassa Floradix-litkua (onko kukaan muu käyttänyt?), kun on väsyttänyt nyt ihan hirveesti. Jospa johtuu runsaista menkoista... Eli rautatasoja olis tarkoitus nostaa. Greippimehut jää varmaan tässä kierrossa nauttimatta, kun mies osti (alennuksessa kun oli) appelsiinimehua kolme litraa :O

meillä tuo esikoinen tuli vähän niinkuin ilman varsinaista yritystä, ei meinaan 2,5 vuoteen tapahtunut mitään yrityksistä huolimatta ja sit vaan luovutettiin, et eikai meille sit tullut yhteistä lasta. mulla sattui vielä työpaikan vaihdosta edellisestä huono työilmapiiri-paikasta nykyiseen hyvää paikkaan, jossa ehdin sit ollakin vain kaksi viikkoa, kunnes aloin ihmettelee et menkkoja ei vaan tuu.

mä oon kuullut, että kakkonen tulisi helpommin kuin esikoinen, mut olen minäkin skeptinen enkä tuudittaudu väärään turvallisuuden tunteeseen. yritän kokeilla elää samalla tavalla kuin ennen esikoisen ilmoitettua tulostaan, josko siellä ois jotakin vaikutusta raskautumiseen. uskon kyllä, että mulla toi imetys pitää raskautumismahdollisuudet nollissa, joten sen siis lopetan. aattelin sen verran tehdä, että jatkan raskaus- ja imetysvitamiinien syöntiä jatkossakin sen foolihapon vuoksi, josko siitä sitten olisi jotain apua.

Takaisin