Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tinttura: Onko sulla omia hevosia? Kuulostaa ihanalta heppavauvat! <3 Toivottavasti nekin tärppäisivät pian. Olin lapsena ihan hevostyttö ja harrastin ratsastusta, mutta se sitten jäi teini-ikään mennessä. Mietin kyllä välillä, että jos nyt hevosen selkään pääsisin, niin vieläköhän osaisin ratsastaa... Ehkä kokeilen sitten joskus. Hirveen kallista lystiä se vaan on, kun yksi irtotuntikin maksaa lähemmäs satasen.

Kiki84: Ihan varmasti saat paljon irti 12 viikossa! Hyvältä kuulostaa sun treenisuunnitelmat. Mäkin pidin tehotreenijakson, kun mies oli kotona isäkuukautta viettämässä. Kävin 4 krt/vko salilla ja 2 krt/vko zumbassa. Ja kun käytiin maaliskuun lopussa Lapissa, niin siellä tuli viikon aikana liikuttua reilusti yli 12 h! :) Oli ihan mahtava fiilis. Ja nyt kesän alussa tytön kummitäti oli sitä mieltä, että oon kaventunut vyötäröstä ihan reippaasti! Toki tollanen pieni nahkapussi edelleen on muistuttamassa menneestä raskausajasta ;)

vanilj: Ehkä sä testasit liian aikaisin uudestaan? Ei ole vielä hcg ehtinyt nousta. Mutta hyvä, ettei se nyt ainakaan haaleampi haamu ollut :)

On: Eilinen Särkänniemen reissu meni kivasti :) Vaikka tyttö ei päässyt mihinkään laitteisiin, niin tykkäsi katsella, kun muut ihmiset kiljuivat ja pyörivät niissä ja tyttö kiljui rattaissa mukana :D Ihan hassu. Kotona sitten illalla ihmeteltiin miehen kanssa mun varmuusnegaa, jossa oli viivanpaikka/haamujen haamu :O Ja tällä kertaa mieskin näki sen. Kyllä se siinä jo aamupäivällä näkyi, mutta ajattelin, että mä vaan kuvittelen, kun toivon sitä toista vauvaa niin kovasti. En tiedä mitä pitäis ajatella... Löysin netistä ison määrän viestiketjuja, joissa haukutaan Cb:n herkät puikkotestit, koska antavat virheellisiä tuloksia ja noita viivanpaikkoja ilmeisesti tulee aika monille :( mulle vaan ei ole ennen tullut. Meni kyllä usko noihin testeihin. Kävin ostamassa Apteekin raskaustestejä kaappiin, jos se täti taas antaa odottaa itseään. Tää on kyllä taas niin epäreilua, kun tälläistä tapahtuu....

Vanilj toivottavasti siel ny vahvistuu!

Margeliini juu kyllä on omia neljä ja yks vuokralainen. Esikoisen syntymän myötä jouduin viime syksynä puottamaan määrää tuoho neljään ku olin yhoona ni tuol määräl viel meni. Oon omaa yritystä laittamassa pystyyn, suomenhevosjalostusta/kasvatusta, vuokratallipaikkoja ja nuorten ja vanhempienkin hevosten ratsutusta ja ajolle opetusta/käsittelytreeniä. Ainot et saa firma ootel toistaseks ku ei täs tilat ny oikee riitä eikä riittävästi menekkiä tällä kyläl, ni on paikkakunnan vaihos, ja isommat lantaasit etinnän eessä ny uuden miehen kanssa. :) Mut ensin ny yrittee luomuna saada alule se eka suomiheppavaavi täs kuus, ensimmäinen kasvatti (lämpönen) oli valittu kuukauden varsaksi, niin kyllä anto lisäpontta. :)

En kyl tiiä mikä tää juttu on, tädit oli, mut metalin maku suussa edelleen silloin tällöin (päivittäin josain välissä), kahvi yököttää, väsymystä ilmassa vaikka kuinka lepäis ja järkyttävä yökötys, tupakkahi meinasi tulla ylös, eikä o sidukkaka oikee maistunu  (väkisi alas) ollu jo ennen tätiä ja ny sama edelleen.. En tiiä ku tuntuu et mahaanki pistää nyttehi, iha ku joku neulala työntäs mahan läpi.. Endoko nostaa päätään? Tai si liekkö kroppa vaan niin sekasin ny jostai.

Margeliini: voihan se olla turhan aikaisin testailin, tai siis turhan aikaisin koko testailut aloitin kyllä. parin päivän päästä pitäis menkat alkaa ja todella toivon ettei niitä näkyisi.. mä oon kans kuullut noista cb herkistä ettei niin luotettavia olisi että antais noita viivanpaikkoja...mut josko se ois haamulainen kun ei ennemmin ole viivanpaikkoja sulle antanut.. toivottavasti pääset kuitenkin sen plussan testaamaan luotettavimmilla testeillä <3
Tinttura: ootko aatellut testailla? noi oireet kyllä kuulostais raskauden alkuoireilta..

on..kp 27/~30 aikaisessa siis olen testailujen kanssa mut kp 25 tuli haamulainen ja eilen myös. tänään selkeä nega.. pyh pah pikkaasen kirpaasi..  vihlontaa vattas aika ajoittain ja ihan kaamee väsy! Eilen heräsin vasta klo 10.00 ja nukuin 1,5 tunnin päikkärit ja olisin illalla ollut 19.00 ihan valmis nukkumaan..ei oo aikoihin tarvinnut päikkäreitä nukkua.. teetteleekö menkkoja vai voisko ihan oikeasti olla pikkuinen kyseessä.. no ei auta ku ootella ja testailla...

Tänään käytiin vaihtamassa vaunut uusiin rattaisiin, niin pääsen pojan kanssa liikenteeseen kun mun auto pistettiin pois. Ja käytiin tänään vaihtamassa miehen auto uudempaan.. saipa ajatukset vähä uutta puhtia :)

Vanilj tsemppiä sinne ja toivottavasti ei täti tu kylää! Ja kyl on käyny mielessä,  yks testi ois kaapissa jemiksessä viime kerrasta, mut en joteki uskalla.. Olo helpottu si yötä kohden ku rupes touhuu, mut ni kyl helpottu esikoistahi oottaes, vaikkakin esikoisen kohal podin järkyttävän huonoo oloo jo vko ennen ku piti tädin edes tulla ja vitsailin sen olevan uuden tyyppinen mahatauti.. toisaalta väsyttää, mut toisaalta ihme touhupiikki tullu, tänäänki purin entistä vanhaa uunia tuvasta pois, jotta saadaan syksyllä leivinuuni pystyyn tilale. En tiiä, vähä turhan kiukkunenki on tullu viime aikona oltuu isännälle ja pinna turhanni lyhyt välillä, tänää sai hammasta purra ettei itku tu kun isännän poika edellisestä suhteesta kaato limpparit puupenkille ja kasteli läjän vaatteita ja parit kirjat ymym siinä samalla.. Muttaah, kun ne tädit vasta oli.. Ei kait se auta ku keskittyy saamaa tamma tiineeks tässä väli ja ootel mite käy seuraavie tätien, ellei tästä olo ny huonone tai pysy tämmösenä ihmeellisenä.. :D :P Turhia toiveita oikee uskalla elätellä.. :(

Täällä on jos jollakin nyt todella lupaavia oireita ;) hienoa! Toivotaan että tädit pysyy nyt poissa. Mä en olekkaan pitkään aikaan nyt kerenny lukemaan täällä, saati sitten kirjoittamaan, kun on ollut muutto päällä. Nyt ollaan vihdoin saatu suurin osa tavaroista uuteen asuntoon ja pikkuhiljaa kotiuduttu tänne. Mulla on nyt 26päivää km.sta, eikä kuukautisia näy.. niinhän tuolla on mainittu että voi mennä 4-6 viikkoa ennenkuin alkaa. Ja kaikkihan on niin yksilöllistä. Tosin ollaan me peittojakin heiluteltu jo muutamaan otteeseen, kun lääkärin mukaan ei mitään estettä enään ollut kontrolli käynnin jälkeen kun multa otettiin uusi verikoe ja istukkahormooni oli tosi matala, joten uutta raskautta saa jo yrittää. Toivotaan että täti tulisi pian että pääsee uuteen kiertoon, tai jos on mitenkään mahdollista niin saisin plussan vielä lähiaikoina :) täällä jännäillään siis miten käy..

vanilj: Nega?? Testasitko eri testillä kuin haamut? Voi kun ei olis kemiallinen...

Tinttura: Meinaatko testailla? Jos sulla on ovis? Siis jos tätikin on vasta hiljattain vieraillut... Mulla on välillä ovikset aika ärhäköitä. Jomottaa ja vihloo ja olen tosi kiukkuinen ja jopa ihan huonovointinenkin. Esikoisen synnytyksen jälkeen ihan ekoja oviksia taisi olla, kun mietin, että olenkohan raskaana, kun oksetti ja mahaa vihlloin. Mutta ovis se kuitenkin vaan oli ;)

Zer: Kiva kuulla, että siellä on saatu lupa uudelle raskaudelle :) Toivotaan, että kierto käynnistyisi pian!

On: Kp 30/28 täti perkele teki taas temput! :( Mikä helvetti mun kropassa oikein on? Välillä on kauhee selkäkipu ja mahaa jomottaa ja ehdin jo iloita, että kohta yk 3 starttaa, mutta sitten kaikki loppuukin kuin seinään. Ihan samalla tavalla kuin viime kierrossa. Apteekin testillä tehty tyylipuhdas nega :) Ei mitään haamuja tai viivanpaikkoja ja hyvä niin, että loppuu tää arpominen. Se Cb tais olla viallinen tai sit mulla oli kemiallinen. Mutta minä lopetan nyt testailut ja viikonloppuna menen hyvällä omallatunnolla terassille, jos säät sallii :) Ja täti tule taas kun viitsii tulla, enpä mä paljon voi asiaa auttaa.

Margeliini: Pahoittelut negasta ja siitä että täti antaa itteänsä odotuttaa.. :( toivotaan hyviä terassi kelejä :) nega kyllä vain samat testit koko ajan käytössä.. mut tänään testasin niin haalea viivanpaikka.. en kuitenkaan noihin testeihin täysin sokeasti luota, kun tilailin niitä ison läjän ebaysta, ja ainkain yksi erä ovisliuskoista oli viallisia..
oottelen tuon digin testauksen ainakin ylihuomiseen
Zer: Toivottavasti siellä kierto lähtis käyntiin pian ja  peiton heilutuksetkin jo aloitettu :)
Tinttura: maltatko olla testaamatta? :) kuulostaa vaan niin lupaavalta noi oireet :)

on. tänään testattu taas, haalea viivanpaikka.. testailen noilla testeillä vielä huomenna ja luultavasti ylihuomennakin. ja jos ei tätiä näy niin testailen sit digillä :)

Tänne täti tuli kp 26. Eli vaikka v**utti, vilutti, väsytti ja oli vähän paha olokin, niin eipä mitään raskautumisia kuitenkaan. Pöh, mielikuvittelua kaikki :( Ja sitten on vielä sukulaisia yms jotka kovasti odottaa meiltä vauvauutisia. Kivaa mennä kylään kun tuntee kuinka kaikki tuijottaa meikäläisen mahaa, että "onko se jo?". Ja kun vielä otetaan huomioon, etten ole saanut kaikkea tota löysää tosta mahan kohdalta pois raskauden jälkeen, ni joissakin vaatteissa se jopa näyttää vähän vauvamahalta. Viikonloppuna yks puolituttu kys ihan suoraan et "kun teillehän on nyt vauva tulossa?". No ei oo. Kettu sentään. Argh, menen nyt siivoamaan, jos se makkara sillä lähtis sulamaan tosta vyötäröltä...

Nipsu: pahoittelut tätipirulaisesta! :( toi mahan tuijotus on raivostuttavaa! eiköhän jokainen kerro raskaudestaan sit ku kertoo eikä tartte kytätä asiaa... Tuosta tulikin mieleene että kun esikoisen syntymästä oli puolisen vuotta, niin isäni jo kyseli että kuinka pitkällä oon raskaana, vaikka vatsa oli pyöreä ihan vain synnytyksen jäljiltä.. se hiukan kirpaasi... mut täytyy vain yrittää toisesta korvasta sisään ja toisesta nopiaa ulos. Jaksamista sinne!

koittakaa kestää näitä mun testailun päivityksiä.. :s piti taas testata, nyt illasta ja viivan paikka tuli, mutta ei sitä voi edes haamuksi sanoa, mutta mieskin sen näki, etten sitä siihen kuvitellu.. huomenna vielä testaan noilla testeillä ja sit otan kyllä digin kaapista.

käytiin tytön kans reissussa pari päivää ihan kahdellemme. muuten hyvä, mut tyttö ei oikein malttanu nukkua kylässä ja nyt muaki väsyttää (pakko painella kohta petiin et saa pari hassua tuntia nukuttua ennenku tyttö haluaa tissiä). viime yö meni jotenki sillai, et nukuin parin tunnin pätkissä ja sit ku nukahdin, mies yritti soittaa kiihtyneenä et meidän kotiin oli joku ulkomaalaistaustainen yrittäny tulla ilmeisesti huumepäissään. mies oli käännyttänyt tyypin ovelta ja tilanne oli ollu sen verta uhkaava et meidän koira otti ja puri tyyppiä nilkkaan ja päästi sit kehotuksesta irti, jotta mies sai vietyä tunkeutujan ulos meidän rappukäytävästä. tyyppi oli kuulemma käyttäytyny tosi sekavasti ja oli tulossa meille asumaan :( onneksi on koira.

no, omia vointeja: valvoin viime yönä senki vuoksi, että maha murisi ja kurisi nälkää (en kyl harrasta yösyöpöttelyä ja eno ja hänen vaimo tarjosi kyl niin hyvän iltapalan ettei mulla ois pitäny olla nälkä!). tänä aamuna sit väsytti ja iltapäivällä oli kuvotusolo (söin kyl hyvin ennen kotiinlähtöä ja joinki kunnolla). vastoin aikaisempaa lupaustani tein raskaustestin tiistaina (iltapäivällä enkä varmasti ohjeiden mukaan), näytti negaa. päädyin testin tekoon, koska nyt on taas alkanut joku kumma turvotus mahassa ja nippaileeki välillä. menkkoja ei oo näkyny edelleenkään, mutta runsasta valkovuotoa kyllä on. en kyl jaksa koko ajan testailla, nyt ootan sit ainaki sen kaksi viikkoa ennen seuraavaa ja alan tehdä paluuta treeneihin, jos siinäkään testissä ei mitään ilmene :)

Margeliini voehan vitsi! :( Tsemppiä sinne ja nauti terassista! Pirun kliseistä vai eiköhä se siitä iloksi muutu, koht ne loppuu ja pääsee uuestaa yrittää ja jännää.

Vanilj nuo haamuset on kyl turhauttavia! En ihmettele yhtään että et malta olla testaamatta kerta nuiki jo näkyy! :) Lykkyy sinne viel viimesiin jännityspäiviin! :) Ja maltan olla vielä toistaseks. :D ei auta muu ei, vaikka olo onki mikä on. En va haluu "turhanpäiten" tehä sitä testiä..:/

Della ehkäpä siis... ;)

Itelä ei olo kyl o helpottanu mihkä suuntaa, toisaalta ois voinu oviski olla, mutta ei miula yleesä näi aikases vaihees kiertoo o ja si jos oireilee vahvana, kestää sen yhen päivän. Ny oon kuunnellu tätä oloo kuiteki jo useita päiviä, jo ennen tätiä jotai oli, mut ny va entistä huonompi olo ollu, vaikka kuinka muistas syyä (aiheuttaa va pahemman huonon olon..) ja yrittäs verensokeritti pitää balanssissa. Aamutupikki jäi puolitiehen ja vessanpönttöä piti lähtee koittaa morjestamaan ennen ku aamurehujen jakoon pääsin. Illasta molempia muksuja (molempien esikoiset edellisistä suhteista) nukuttaessa oli pakko jäähä iteki nukkumaan hetkeksi ku tuntu et ei vaan jaksa nousta ylös.. Ja della ku mainihti tuosta reilusta valkovuodosta, oon samaa tuskastellu taas iteki sitte tädin jälkeen, kun välil joutunu alushousujahi vaihtamaan.. Muttei kuitenka o ovismaisen venyvää.. Nou kän duu. Ei auta ku kattella ja kuulostella. Katotaa va ni taas on jotkut hormonit sekasi tai jtn muuta!

Uups.. töttöröö tekstit.. pitkä teksti ilman suurempia ajatuksen juoksuja.

della: voi ei mikä hemmo teillä käynyt! onneksi oli koira paikalla! Täällä kans esikoinen viihtyy hyvin reissuassa, muuten mutta nuo nukkumiset aina menee vähän niin ja näin... pahoittelut negasta! :( oireet kuulostaa kyllä lupaavalta :)
Tinttura: kiitos tsempeistä :) nostan kyllä hattua sun kärsivällisyydelle :)

aina vain vaivaan teitä mun testailuilla, ajattelin että nyt testaan kyllä digillä, siihen voi sit luottaa minkä tuloksen se nyt antakaan... Ja kyllä vain siihen tuli "raskaana 1-2" emoticon ja LA on juuri esikoisen syntymäpäivänä <3

Onnea vanilj!
Paljon on tullut tekstiä minun viime visiitin jälkeen, silloin päätin että jätän palstan ja koko aiheen hetkeksi taka-alalle. Mutta täällä taasen. Jokunen tovi menee, että pääsen teidän jutuissa ajantasalle :D

Posti toi alkuviikosta reseptejä nivaskan, ihan uusilla lääkkeillä lähdetään toiselle kierrokselle hoitoja. Tarkempaa ajankohtaa toiselle IVF:lle en vielä tiedä, seuraavat menkat pitää ilmoittaa polille ja siitähän se sitten taas lähtee.. Vielä kun jostain löytyisi se kipinä tsempata itseään tulevaan. Se on nähty, ettei pikkukakkonen luomusti tahdo tulla.

-Mymme kp.16 yk.montako niitä mahtuu 5,5 vuoteen..?-

Oi, onnea Vanilj!! Ihania uutisia. :) Ja aika hassua, että osui samalle päivälle, se oliskin aikamoista, jos syntyisivät samana päivänä. :D

Vanilj onnee!! :) Tääledelline mikä oli ny siis kemiallinen, ois kans osunu esikoisen kanssa samale päivälle, vaikkakin vuotta myöhemmin. :D ois ollu hianoo.. va ny kattella, kovasti mahaa nipistellöö ja juilii, mut ei mitään "hälyttävää" kipua o et tuntus et jotain ois pieles. Järkyttävän väsyny ollu, tuntuu et ei mtn jaksa ja koko ajan nälkä.. en tiiä, ei auta ku ootella, oon ni monesti kokenu pettymyksen et en uskalla sen suurempia haaveita tai toiveita viritellä.. :( siks maltan ehkä oottaki, ELLEN ny si "joudu" (:D) testaamaan huomen aamuna, kun ois tarkotus lähtee isännän ka ensimmäistä kertaa kahenkesken yhteistä aikaa viettämään (tunnettu 5kk ja elämä pyöriny kaiken muun ympärillä, kahenkeskiset ajat ollu iltasin vasta kun muksut nukkumassa, onneks likka ni pien et nukku paljo ni kerkes tutustuu. :D ). Ois hyvä syy et miks en ottas, eilen illalla tarjotteli rentoutussidukkaa useaa otteesee tai hörppyä saunaoluesta, ni ei kyl tehny mieli, pelkkä ajatus ällötti.. :( katsellaan.. kroppa va sekasi!

Ihanaa vanilj! =D  Hyvä, että otit digin käyttöön! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja teille syntyy terve vaavi. Meinaatko käydä varhaisultrassa?

Tinttura: Aikamoiset oireet siellä! Mistäköhän mahtaa johtua....? Mulla on kans ihan kummalista toi valkovuodon määrä välillä. Viime kierrossahan sitä oli oviksesta lähtien menkkoihin saakka. Ja niin paljon, että piti joko pikkuhousunsuojaa käyttää tai vaihdella pikkareita päivän mittaan. Eli ei oo kyl hormonit täälläkään ihan kohdillaan.

della_79: Hyi kamala! Teillekin oli joku tunkeutumassa. Kylläpäs näitä nyt sattuu. Ei kai sun miehelles sattunut mitään? Hyvä tosiaan, että oli koira pitämässä puolia :) Meidän tyttö nukkuu hyvin vaihtelevasti reissussa. Välillä paremmin kuin kotona (on varmaan niin väsynyt kaikesta erilaisesta) ja välillä huonommin. Mutta yleensä reissujen jälkeen on kotona pari päivää kiukkuinen, kun on kuitenkin ottanut koville kyläilyt.

Mymme: Kuulostaa siltä, että teillä on alkamassa raskas taival. Paljon voimia siihen koko perheelle! Toivottavasti teitä onnistaisi pian.

On: Tänään on ollut hankala päivä :( Olen ollut niin pettynyt taas omaan kroppaani. Kaikki näytti vielä muutama kuukausi sitten olevan ihan hyvin. Viime gynekäynniltäkin lähdin iloisena, kun mulle oli sanottu, että kaikki on niin kuin pitääkin. Sitten se ihan ihmeellinen kuukautiskierto tuli ja muutti kaiken. Koko kroppa meni ihan sekaisin enkä voi luottaa enää mihinkään. Kaikista vähiten siihen, että menkat tulis ajallaan. Haluan mennä lääkäriin! Haluan, että joku kertoo mulle mikä mulla on! emoticon Valivali... Koittakaa kestää. Tässä on varmaan menkkahormonit nyt päällä, ilman menkkoja.

miehelle ei käyny kuinkaan, oli enemmänki järkyttyny siitä et joku yrittää tunkeutua meidän kotiin. jäädään nyt vuorostaan tytön kanssa kotiin ja koira jää myös meidän kanssa, kun mies ja poika lähtevät telttaretkelle Turkuun. koira on kyl meidän perheen uusi sankari, ei ois kyl tosin ikinä uskonut, että se pystyy puolustamaan meitä tuolla tavalla, kun se on yleensä kiltti ja arkakin vieraita kohtaan. koirahan ei ole mikään suurensuuri, säkä ehkä n. 43-45cm eikä koira ole luonteeltaan mikään suojelija, vaan enemmänkin paimen ja talonvahti. onneksi on koira :)

kiitos teille ihanille ihan korvaamattomasta tuesta! :)
mahottomat plussapuhurit kaikille tasapuolisesti <3

Mymme: Kyllä sinne pikkuinen saisi tulla pikimmiten, ootte ihan luvattoman kauan joutunut jo odottamaan. Sinne isot tsempit hoitoihin ja toivotaan että teitä onni viimeinkin suosisi <3
Tinttura: testaa ihmeessa huomenna! :) jännäilen sun puolesta :P
Margeliini: pahoittelut sinne olotilasta ja sekavasta kierrosta :( paljon voimia sinne!<3
En aatellut varhaisultraan erikseen mennä. Meidän neuvolatädin käytössä on ultra, millä katsoo että syke löytyy, jos me niin halutaan (ja tietenkin halutaan :)) mut siinä se ei katso mittoja tai vastaavia, vaan ihan että sen että siellä varmasti on jotain ja sen sykkeen :) Tai ainakin se meni niin esikoisen aikana..  :)
della: hyvä että mies selvisi säikähdyksellä, toivottavasti ei enään tuu tuollaisia vieraita. Onneksi on sankarikoira <3 kyllä koira vain tietää milloin on hätä.

Paljon onnea vanilj!

Täällä meikäläinen meni tekemään pari päivää sitten negatiivisen testin (hätähousu kun olen). No menkat pitäis vast huomenna alkaa, et katsellaan uutta testiä sit vkonlopun jälkeen jos ei ala kuulua. En millään pysty uskomaan että heti tästä ensimmäisestä yrityksestä tärppäis (esikoisen kohdalla onneksemme näin kyllä kävi), mutta tuntuu vaan että olis kaikenlaisia oireita. Taitaa olla mielikuvituksen tuotosta...

Plussatuulia meille kaikille!!

Takaisin