Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hattarainen: nyt meidän on jo pakko saada ne plussat, sitten saadaan nauttia koko loppukesä ;) pitäishän se nyt jo nauttia kesästä mutta kun sitä plussaa niin mahottomasti odottaa :)
Anmiha: sehän on vain hyvä että aika menee vauhdilla niin ei niin ehdi stressata raskautumista :)  Toivottavasti siellä tärppi kävisi :)
Margeliini: hyvä että siellä mahatauti helpannu :) Onnea 1-v tytölle :) josko e täti ei sinne löytäiskään? Oon noista miehen sukulaisista joistain huomannut että ei me oikeastaan olla missään tekemisissä ellei oo jotkut juhlat.. ei meillä mitään riitaa tai vastaavaa ikinä oo ollut mut, jotenkin tuntuu että ei niitä niin kiinnosta olla tekemisissä, koska me ollaan aina ne jotka käy kylässä...
Hele81: voi teidän poikaa, nyt ei kyllä pahitteeks olisi silmät selässä ;D Meidän poika on keksinyt kiipeilyn, ja varovaisuutta kun ei tuon ikäisellä vielä oo :o toivottavasti siellä ois tärppi käynyt :)
Omppuf: joo tikuttelu unohtu kokonaan tai alotin tikuttamaan oisko kp 12 mut siihen se jäi kun ei muistanut ja kun muisti niin ei ehtinyt :D Helmikuisiinhan meidän on nyt päästävä jatkamaan höpöttelyä ;D Toivottavasti siellä ois hyötyä tuosta käänteisjutusta :)
Kartenk: Toivottavasti leikkaus menee hyvin ja toipuminen tapahtuis nopeaa, niin pääsette pian takaisin kuumeilemaan :) ja saatte sitten tytöllenne leikkikaverin <3
Erna: pahoittelut tuntemuksista :/ 

on.. dpo 4? nyt vaan sit ootella että se täti ei saapuiskaan ja sais tehdä sen kauan odotetun testin... jooko..? :) on tää ihminen niin jännä että pakko on eksyä noihin laskureihin kattelemaan laskettu aika ja sehän vain nyt nostaakin toiveita pilviin.. :)

Kartenk: Hyvää kesää myös sinne! Ja voimia kaiken vaikean keskelle <3Ja toki toivotaan että porukka olis vaihtunu ensi vuoteen mennessä ;)
Margeliini: Hyvä etten ole ainut "hyvin vuotoon varautunut" :D Onko teillä tulossa isotkin 1-vee bileet? Meillä vähän sama, mut se ei johtunut tytön syntymästä.. vaan eräästä pettämis/rahasotku-episodista jossa niiden suhtautuminen asiaan oli perin kummallinen. Nyt oon sitten katsonu parhaaks pitää etäisyyttä (ennen oltiin tosi läheisiä).
Erna: Odotan alkavaksi ehkä lauantaina/sunnuntaina.. mä oon tänään taas varma että nää on vaan kuvitelmaa. :D Millon sä ajattelit testin uhrata?
vanilj: Voi ei :D Noh säästypähän vähän rahat! Millon sulla on virallinen testipäivä?

Heipat kaikille! Onhan täällä käynyt taas sutina, mutta ei yhtään plussaa vielä, pöh! Onpas ollut taas megahoppu, musta tuntuu että äippälomalla on kiireisempää kun duunissa aikanaan, aika pimeetä. :D Tsemppiä Kartenk ja toivotaan että teille tulee sitten plussa heti kun uudelleen pääsette alottamaan yrityksen. Niin ja tervetuloa kaikille uusille. :)

Täällä ei mitään uutta auringon alla, nyyh. Tosiaan sillonhan mulla oli ihan kun oviskivut, kauankohan siitä on? Ainakin kolme viikkoa jo.. Mutta en todellakaan odota menkkoja vielä, koska oon ihan varma ettei mulla ala menkat ennen ku lopetan kokonaan imetyksen. Noh, tyttö täyttää viikon päästä 8 kk, joten alkaa tää imetys kyllä oleen jo loppusuoralla muutenkin. Meen kuukauden päästä töihin 7 viikoksi, jollon mies on isäkuukaudella ja hetken tyttö on sit isovanhemmilla hoidossa, kun ollaan pari viikkoa päällekkäin töissä. Oikeesti vähän jopa elättelin toiveita siitä oviksesta, mutta oon hyljännyt sen ajatuksen jo. Harmittaa kun plussauutisia tippuu tyyliin joka viikko. Noh, kyllä se meillekin tulee pian, eikös juu?!?

Erna: Ovis oli reilut pari viikkoa sitten. Sunnuntaina olis pitänyt alkaa menkat oviksesta laskettuna. Kyllähän se kolmen prosentin mahdollisuus raskaudesta aina välillä käväisee mielessä, mutta luulen, että aika epätodennäköistä on, että raskaana olisin. Tein kaks ihan puhdasta negaa perjantaina. Meinaatko testailla vai odotella ihan rauhassa? Jännää... :) Jospa sitä tiputtelua ei tuliskaan.

vanilj: Noi LA-laskurit on kyllä niin tuttua hommaa. Oon vaan kieltänyt sen "herkuttelun" itseltäni. Mua niin houkutteli tossa piinaviikoilla käydä lukemassa sitä pieniä helmiä tulossa -ketjua, mutta onneks tajusin pysyä sieltä pois ;) Toivottavasti täti ei pääsekään tulemaan sinne. Vois tulla mieluummin tänne, että pääsis uutta kiertoa aloittelemaan.

omppuf: Ei meillä kovin isoja bileitä ole, mutta kahtena päivänä täytyy järjestää tilanpuutteen takia. Olisin kyl ollut valmis jättämään tytön isoisovanhemmatkin pois bileistä, mutta mies sitten ehti jo omalta puoleltaan kutsua, niin kutsuin mäkin omalta puoleltani (vaikka eipä noita niin tunnu kiinnostavan edes). Ja olisin mieluummin sitten kutsunut enemmän tuttavaperheitä lapsineen, mutta johonkin se raja nyt on vedettävä.

Kiki84: Toi on kyllä varmaan ärsyttävää, kun ei oo vielä menkat edes alkanut. Ja jos ei käytä ehkäisyä, niin miten tollasissa tapauksissa toimitaan? Pitääkö sitten vaan aina välillä tehdä raskaustestejä? Mulla alkoi menkat jo ennen jälkitarkastusta ja siitä lähtien aina ollut selkeet ovisoireetkin. Mutta en tiedä, jos olis imetys onnistunut, että kuinka kauan olisivat pysyneet poissa. En mä kyllä menkkoja varsinaisesti kaipaa, mutta nyt kun pikku kakkosta toivoo, niin on ihan kiva, että kierto on palautunut.

Omaa: Kp 34 eikä menkkoja näy :( Miks tästä piti nyt tulla tälläinen kierto? Alkaa olla jo epätavallisen pitkä mulle. Olisin sitä maalisvauvaa nyt halunnut jo pian päästä yrittämään, mutta kroppa näköjään kettuilee mulle ihan kunnolla. Eilen taas särki selkää vähän aikaa ja ajattelin, että nyt! Mutta ei ei ei. Käytiin tytön 1-vuotisneuvolassa tänään ja näin siellä odotushuoneessa niin syötävän suloisen vauvan, että hyvä, ettei itku tullut. Sillä vauvalla oli niin ihanan vaimea itkukin ja, kun pääsi äitinsä syliin, niin tyyntyi heti. Eli ihan erilainen vauva, kuin meidän prinsessa, joka on edelleenkin tulta ja tappuraa :D

omppuf: Meillä on sit molemmilla jännä vkonloppu, kun mäkin odotan menkkoja juurikin lauantai/sunnuntai akselilla. Tosin olen varma, että tulee vaan pettymys kylään :(. En aio testailla, odotan rauhassa.
Kiki84: Voihan pahus. Imetätkö vielä öisin? Mulla tuli ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen, kun lopetin pojan yöimetyksen hänen ollessa 8kk. Siitä kyllä kesti useempi kuukausi ennen kuin kierto palautui normaaliksi, varmaan päiväimetyksestä johtuen.
Margeliini: Uskallanko yllyttää sua tekemään vielä uuden testin.. ;) Eikös kuitenkin aika harvoin oviksesta menkkojen alkamiseen kiertopäiviä ole enemmän kuin se 14pvää jos munasolu on irronnut? Että ennemminkin saattaa olla vähemmän päiviä. Vai olenko ihan hakoteillä? Jos olisin sinä niin olisin aika tulisilla hiilillä :). Huomenna testaat jos ei oo menkat tulleet! :D Me tarvitaan nyt kesäkuulle ensimmäinen plussa :). Vkonloppuna pitäs omien menkkojen alkaa, mut odottelen rauhassa, kun en usko mitään tapahtuneen. Esikoisestakin testasin vasta, kun menkat oli 4pvää myöhässä :). Teilläkin siis tytöllä temperamenttia?:) Meidän poika on niin omapäinen ja oman tiensä kulkija, että alta pois! Ei mulla oo hajuakaan, mistä se sen on perinyt... ;)

Aika hyvä jomotus alavatsalla ja -selässä eli :( :( :( :( :(... Tietty sitä hetkittäin ajattelee, että jos nää onkin jotain raskauteen liittyvää, mutta pyh ja pah, tuskin. Mun mieshän näki sillon joskus talvella unta, että meille synty toukokuun viimeinen päivä tyttö, niin kai mun on sit vaan odoteltava sinne toukokuuhun :D.

Erna: Saa nähdä mitä tässä tehdään... En mä kyllä kovin hermostunut asiasta ole, kun on jotenkin sellainen olo, etten ole raskaana, koska negan oon jo tehnyt ja luotto Clearbluen testeihin on kova. Lähinnä ketuttaa vaan, että tämän kierron piti mennä näin epänormaaliksi :( Mutta minkäs sille voi. Tää on niin ironista. Lasta on yritetty tehdä, ajoitus ollut täydellinen, raskaustesti nega ja sitten kuitenkin menkat myöhässä. Noh, katsotaan katsotaan...

Nyt mua ketuttaa kyllä muutenkin.. Kuulin meidän tytön kummitädiltä taannoin erään arkaluontoisen asian mieheni eräästä kaverista. Kerroin sen miehelleni sen takia, että mieheni on joskus kuvitellut kuinka hyvä isä se kyseinen kaveri on ja kuinka miehestäni tuntuu, ettei hän itse ole yhtä hyvä, niin ihan vaan halusin selventää, ettei ne asiat vissiin olekaan kulissien takana ihan niin hyvin. Suureksi pettymyksekseni mieheni meni kertomaan sen asian ÄIDILLEEN, joka on siis oikein pahemman luokan juoruakka. Sanoin kyllä miehelleni jälkeen päin, että kerroin asian alunperin hänelle luottamuksella, enkä olisi sitä tehnyt, jos olisin tiennyt, että hän menee äidilleen sen kertomaan. No, mies oli sitten sitä mieltä itsekin, että oli tyhmää kertoa äidilleen. Mies oli vaan niin tyrmistynyt kaverinsa käytöksestä, ettei tajunnut katsoa kenelle kertoi. Ymmärrän kyllä. No äsken miehen sisko rupes sitten kyselemään multa asiasta, kun oli kuullut äidiltään siitä.... Siis mitä helvettiä??! Oikeesti?!! Anoppi ja anopin suuri suu taas ollut asialla! Mua harmittaa tosi paljon, kun nyt mun takia siitä asiasta tietää sitten moni muukin, jolle se ei kuulu. Ja kerroin alunperin sen ihan hyvässä tarkoituksessa, lohduttaakseni omaa miestäni. Kauhee vuodatus! Sori, mutta pakko tää pato on johonkin purkaa emoticon Aargh! Hemmetti mikä akka se anoppi on! Eikö löydy mitään käytöstapoja!

Margeliini: No kun mä oon vähän miettinyt samaa, että miten tässä pitäisi toimia? :D Hekumoin jo ajatuksella, että kävisin huvikseen ostamassa raskaustestin ja testaisin sen negan, mut en taas viitti heittää kyllä melkein 10 euroa kankkulankaivoonkaan, vaikka ei sillä niin väliä ole, lähinnä vaan periaatteesta. Ja siis kun ei todellakaan ole mitään oireita mihinkään suuntaan, eilen vähän vihloi alaselkää ja -vatsaa, ajattelin että tuliskohan menkat joskus. Ei varmaan tuu, kun tänään ei mitään. :D Ainoo kummallinen juttu, että jostain syystä makea ei oo oikein kauheesti maistunut. Onpahan sekin kummallista. :P Ja että mä vihaan tommosia ihmisiä, jotka kailottaa kaikki asiat koko maailmalle, argh! Mä varmaan sanoisin suoraan mitä ajattelen! Mä muutenkin oon aika suorapuheinen, jos on jotain asiaa, niin sanon sen. :D Tykätköön ken tykkää ja loput olkoon tykkäämättä.

Erna: Mä lopetin yösyötöt varmaan joskus kuukausi sitten? Mutta päivisin imetän 4-5 kertaa, mutta kuitenkin yöhön tulee se ab. 12 tunnin tauko. Ajattelinkin että jos alkais hormonit käynnistyä nyt ton yösyötön lopetuksen kautta. Kauan sulla meni menkkojen alkuun kun lopetit sen yöimetyksen? Joku kuukaus?

Mähän tosiaan meen nyt töihin sitten kuukauden päästä, joten just mietin miten ton imetyksen suhteen pitäis tehdä.. Alkaa vaan lopettelemaan nytkö? Toisaalta en tahtois siirtää tyttöä korviikkeelle, kun omastakin takaa tulee maitoa ja musta imettäminen on ihanaa, se on niinkun tytön ja mun oma juttu. :) Ainoa vaan, että kun mun työt alkaa näillä näkymin jo klo. 7, ja tyttö herää vasta klo. 7, niin pakkohan se on aamusta antaa aamumaidot kuitenkin. Jos sitä sitten aamulla pumppais yhden satsin ja sitten pääsenhän mä jo klo 15 töistä.. Että saan tietty imetettyä sen iltapäivän ja illan kyllä. Vaikka siihen aikaan tyttö on jo 9 kk kun meen töihin ja 10,5 kk kun lopetan työt.. Lopetan kyllä viimeistään vuoden iässä kun saa lehmänmaitoa antaa, sit ei enää tuu tissiä tarjolle. :D Odotan kyllä samalla sitä aikaa, kun saa lopettaa sen imetyksen, kun onhan se sillai tietenkin sitovampaa mulle, kun pitää olla paikalla. Onpas monimutkasta.

Taas kuulin uuden plussauutisen yhden tutun kautta, puolitutulle on tulossa toinen vauva. Harmittaa ja masentaa.. :/ No joo. Ja kaiken kukkuraks kun avasin tän vau:n sivuston, niin eka iso lööppi: Kakkosvauvan tekemisen vaikeus, vai mikä se oli, kun eka tulee ja toista ei.. :( Ei sais masistella. Lauantaina meen yhtiin illanistujaisiin, jossa tää mun kaveri on jo jollain rv 16 ja sen toinen kaveri viimesillä viikoilla. Jepajee..  Vamaan kiva ihastella vauvamasuja. Noh, toisaalta mulla näkyy kohta treenin tuloksena sixpack, mä esittelen sit sitä. :D

Anmiha, joko siellä on ovis ohitettu ja hyödynnetty? Tuliko mies kipeeksi lopulta?

Miten Hele81:llä on työt lähteny käyntiin?

Mikä on Omppuf:n tilanne? Onko oireita mihinkään suuntaan?

Kartenkille mahdollisimman iloista ja lämmintä kesää! Jospa saisit irtauduttua tästä kuumeesta ja pystyisit nauttimaan täysin siemauksin kesästä ja esikoisesta!

Onko Ernan tilanne kääntynyt jo jompaan kumpaan suuntaan? Jomotukset ilmeisesti uhkailis sitä ärsyttävää tätiä, jospa ne ois väärässä.

Margeliinin mussukalle paljon onnea! Jospa tuo "pitkä kierto" tarkottaiskin jotain mukavaa?

Kiki84, tuo on kyllä ikävä tilanne kun ei vielä menkkoja kuulu eikä näy! En osaa sanoa, mitä tuon imetyksen ja töissä käynnin suhteen kannattas tehä... Ehkä vähentää ainakin "työaikana" imettämistä? vois kuvitella että rinnat ja muksu siihen nopeesti oppii, ainakin sitten kun ei ole enää vaihtoehtoja. Mä luulen, että sulle sitä vasta kateellisia ollaan ku alat sixpackia esitteleen, ainakin mä oisin ;)!

Itelleppä ei kummempia, pari päivää taas väsyttänyt enemmän, liekkö sitten johtuu tästä mun perussauraudesta vai mistä. Ei ainakaan voi vielä raskauteen liittyä :D! Onneksi tässä on muutaman päivän reissu tiedossa, niin ei tuu liikaa kyttäiltyä oireita. Nyt ois varmaan kinnittymisajat pikkuhiljaa. Punkku pääs unohtumaan :O! Jotenkin olo on tosi toiveikas, vaikka tiedostan sen 20% mahdollisuuden, vaikka kaikki ois mennyt niin kuin pitäs. Jospa saisin reilun viikon päästä revetä riemusta... Palailen tänne sitten ensviikon alussa, kun ollaan kotiuduttu!

Kiki: Meinasitko testata kuitenkin tässä kohtapuoliin? :o
Margeliini: Vieläkö pitkä kierto jatkuu? :/ Inhottavaa tuommonen arkaluontoisten asioiden levittely!
Erna: Toivotaan sitä plussaa ++++
hattarainen: Hirveesti tsemppiä jännäilypäiviin! :) Nythän on maaginen kesäkuu :)

Oma: PLUSSA :) Eilen selkeesti näkyvä haamu ja aamulla selkeemmin näkyvä plussa. Viikkoja olis tänään vasta 3+4. Olen aivan järkyttynyt/epäuskoinen. Että olen tehnyt yhteensä neljä testiä, joissa kaikissa selkeä viiva. Eihän tuo vielä kontrolliviivan vahvuinen ole, mutta toivon niin että saisin tämän onnen pitää. Kiitoksia kaikille tästä kuluneesta vuodesta <3 Siirryn taustalle hermoilemaan..

kp26/28 dpo 12 yk 14 rv3+4. Laskettu aika 17.2.2013

Paljon paljon paljon onnea plussasta, Omppuf!

Siirryt meidän muiden kanssa tuonne toisen vauvan kuumeilusta tärpänneet -keskusteluun

Omppuf, ei voi olla todellista, MAHTAVAAA!!!! Onneksi olkoon ihan hurjasti! Johan tuota tekin saitten odottaa ja yrittää, nyt eksy haikara oikeeseen paikkaan. Kyllä siellä taitaa olla olla riemunsekaiset tunnelmat. Eikö ollu mahtavaa nähä se toinenkin viiva testissä <3?

Muoks. Jos mä sit taas saan tädin luokseni, ni Omppuf, voit mulle myydä ne jo hankitut ovis- ja raskaustestit ;)! Vai joko ne kaikki on kulunu plussaa ihmetellessä :D?

OMPPUF; ONNEA PLUSSASTA! meleko potin paukautit tähän aamuun! Huippua! :D voi juma!

Kiki84: imetysasioista: meillä tehtiin niin, että kun tiesin että töihin lähtö koittaa niin vähensin päiväimetystä asteittain alkaen pari kuukautta ennen että ensin jätin pois klo 14 välipalan yhteydessä, sitte aamupuuron yhteydessä, sitte päivällisen yhteydessä. Pitkään mentiin niin että imetin vain nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä + yhden varasyötön jossain vaiheessa päivää. Sitten poika otti ja vieroitti itsensä niin ettei huoli enää iltatissiä, nyt saa rintaa enää vain aamulla heti kun herää. Mukavempaa olisi jos huolisi tuttipullon tai nokkamukin, ku nyt pitää piilottaa sitä korviketta joka mössöön ihan järkyttäviä määriä... Erna: meillä poika alko nukkua täysiä öitä jo joskus 2 kk vanhana, eli sillon loppu yösyötöt. Ekat soseet maisteltiin paria päivää vaille 4 kk ja mulla alko menkat ku hän oli n. 4,5 kk.

hattarainen: kiitos kysymästä! duuni on käynnistyny kivan leppoisasti. tykkään siitä että kun työpäivä on ohi, se on ihan oikeesti ohi ja mä meen kotiin, eikä silleen niinku kaikki nämä vuodet aina tähän saakka että jään roikkuu toimistolle ja teen vielä illalla kotona jotain. duunipaikka on tuttu, samaten käytännöt ja ihmiset, kaikki menee tosi kivasti. ja projekti on sisältöineenkin aivan tosi kiinnostava. Mukavaa reissua sinne teille!

Omaa: MITVIT?! menkat alko eilen! siis kp 27, kun normikierto on jotai 31-33. Mikähän mysteeriovulaatio se sitte oli tuossa kp 17 kohdalla... No, ei muuta ku uutta matoa koukkuun ja ratkesipa nyt se sangrian kohtalokin. Ja näiltä sijoilta töihin. Jospa lapsi ei kolauta itteään kovin pahasti päivän aikana. Laskettiin eilen pinnasängyn pohja matalimmalle tasolle, kun jätkä oli kiipeemässä laidan yli tukien siihen reunapehmusteeseen...

kp 2/27-33  yk 3

Aivan mahtavaa omppuf! Todella, todella, todella paljon onnea, olette niin ansainneet tuon plussan! :) Ja tosiaan, sinne odottajien ketjuun mars, tervetuloa! <3

Oi miten ihania uutisia tupsahti heti aamusta, onnea ihan mielettömästi Omppuf!!!! Katoinkin että teillä on ollut jo pitkän pitkä yritys, olette kyllä ansainneet tämän, toivon nyt miljoonaa tarrasukkaa pikkuiselle ja sitä, että kaikki menee hyvin. :) Ja en tosiaan tiedä testaanko vai enkö, ehkä varan vuoksi testaan ennen juhannusta, koska silloin varmaan tulisi otettua muutamat saunasiiderit mökillä. Vaikka tosiaan en tosiaan usko tulevan mitään muuta kun puhtaan negan.

Joko Margeliinilla on alkanut menkat?

Ja tuollain se varmaan pitäis alkaa meidänkin nyt Hele81 tekemään, että asteittain alkais vähentää.. Harmittaa kun en haluis siihen korvikerumbaan lähteä, vaikka ihan samahan se nyt olis, jos tuo sais sitä aamulla ja yhden kerran aamupäivästä, ennen kun oon kotona. Kuitenkin ottaa vettä ihan hyvin nokkiksesta, niin saa ainakin nestettä. Meillä on menty pelkästään tissimaidolla tähän saakka, 5 kk täysimetyksellä ja sitten siitä alettiin siirtymään kiinteisiin aika leppoisaan tahtiin. Mikään suursyömäri toi meidän tyttö ei ole vieläkään, ja viime neuvolassa paino oli -25%!!! Se tosin oli aika pitkälti sen pahan ripulin syytä, joka kuihdutti tyttöä aika paljon. Nyt mennään tiistaina 8 kk lääkäriin ja punnitukseen, yritän tuolle syöttää kaiken mitä menee ja vähän enemmänkin, jotta sais painoa. Kauheen stressavaa kun tuntuu että oma vauva on liian laiha. :/ Vaikka yksilöitähän nää kaikki on, ja me ollaan molemmat miehen kanssa pitkiä ja  hoikkia.

Ihanaa kun tulee viikonloppu, vaikka eihän se niin näistä arkipäivistä mitenkään eroa, kun mieskin on vuorotöissä ja vapaalla miten sattuu. :D Jotenkin se on kuitenkin aina olevinaan jotenkin vähän juhlavampaa..

Ihanaa Omppuf, vihdoikin teille plussa :) Nyt kaikki mahdolliset tarrasukat sinne et pieni pysyy matkassa! Onnea aivan älyttömästi!

Plussatuulia myös muille!

Huli

omppufille lämpimät onnittelut! :) Tulihan se plussa sieltä!  emoticon Nyt vaan kovasti tarrasukkia ja -lapasia ja -haalareita sinne. Toivottavasti sulla lähtee raskaus hyvin ja onnellisesti käyntiin. Varmaan ihan uskomaton tunne, kun pitkän yrityksen jälkeen noin hieno palkinto tulossa.

Hele81: Tyhmä täti! :( Mutta kuten sanoit, niin uutta matoa vaan koukkuun. Niin mäkin tekisin, jos se täti tajuais tulla tänne päin. Nauti sangriastasi :D

Kiki84: Mikä siinä korvikerumbassa mietityttää? Meillähän se alkoi siis jo tytön syntymästä ja jatkuu edelleen. Nopeasti siihen tottui. Nyt tyttö vois tosin jo juoda tavallista maitoa, mutta kun annoin sitä yhtenä päivänä, niin tytöllä meni maha löysälle. Saattaa johtua myös rokotusten aiheuttamasta kuumeesta, joten kokeillaan taas kuumeen jälkeen uudestaan. Meillä on ollut myös neidin painon kanssa huolta :( Tai lähinnä minä kai sitä murehdin. Neuvolasta on koko ajan sanottu, että ei hätää, tyttö kasvaa ihan hyvin omaa tahtiaan, vaikka painon kehitys ollut laskusuunnassa. Nytkin 1-vuotisneuvolassa tyttö painoi 8,2 kg. Mutta minkäs teet, kun ei syö enempää eikä väkisin voi syöttää. Eli ymmärrän kyllä miltä susta tuntuu, vaikka lapset yksilöitä ovatkin. Ei sitä pysty olemaan murehtimatta.

hattaraiselle hyvää reissua! Ihanaa, että pääset vaihtamaan vapaalle hetkeksi kuumeilusta ja oireiden kyttäämisestä. Toivotaan silti plussaa sinnekin :)

Omaa: Kp 36 :( Tänään aamulla testasin negan :( En ole raskaana :( Pakko se on jo uskoa! Oon ollut jotenkin tosi ahdistunut tästä tilanteesta. Tuntuu epäreilulta, että aluksi kuukautiskierrot olivat ihan normaaleja synnytyksen jälkeen ja nyt kun sitä toista lasta niin kovasti toivoo ja yrittää, niin sitten tämä menee tälläiseksi. Meille pikku kakkonen ei tule näköjään yhtä helposti kuin esikoinen :( Ei siinä sinänsä mitään, jos kierrot vaan olisivat kunnossa, mutta kun ei. Kysyin tänään aamulla mun mieheltä, että entä jos me ei saada toista lasta ollenkaan (joo, tiedän, että on vielä ihan turhan aikaista sellaista kysyä, enkä halua nyt kääntää veistä kenenkään kauemmin yrittäneen haavassa) ja mies vaan tokaisi, että sitten ei saada ja ollaan tyytyväisiä yhteen. Jaa että noin yksinkertaista se on. No ei ole! Kyllä mä haluan toisen ja haluan sen pian! Tiedän, ettei kaikkea voi tässä elämässä saada ja se, että haluan toisen ja olen pettynyt tähän tilanteeseen, ei mitenkään vähennä mun kiitollisuutta esikoisesta. Tuntuu vaan, etten sais edes olla pettynyt, vaikka tuntuu, ettei omaan kroppaan voi enää luottaa emoticon

Kiitoksia kaikille onnitteluista <3. Oon kohta kuluttanu mun raskaustesti-varaston loppuun.. hei kuka testaa 3 kertaa päivässä??????Olo on edelleen epäuskoinen, eilisen illan vaan tärisin ja tänään oon tuijotellu typerästi kaukaisuuteen. :)

hattarainen: Sinut minä nappaan nyt mukaani niin et tarvii enää ovistestejä ;)
margeliini: Pahoittelut negasta! :( Älä vielä luovuta, vaikka välillä tuleekin epätoivoinen olo :)

MITÄ MITÄ minun silmäni näkevätkään! Sydämelliset onnittelut omppuf!!! Vihdoinkin oli teidän vuoro. Onnellista odotusta! <3

Kiki84: Mulla meni joku vähän päälle 3 viikkoa, että menkat tuli yöimetyksen lopetuksen jälkeen. Eiköhän sullakin kohta ala kierto palautua, vaikka tietenkin sekin on yksilöllistä. Ellei sitten ole sattunut jokin mukavempi ylläri.. ;)
hattarainen: Kivaa reissua! Tänne ei mitään positiivista.. :(
Hele81: Prkl menkat. Aina yhtä iso rasite :)
Margeliini: Missäs ne sun menkat oikein kuppaa.. On kyllä varmasti rasittavaa, kun kierto poikkeaa noinkin monta päivää normaalista. Saa olla pettynyt.. Kyllä se pettymys on aina suuri, oli sitten yrittänyt kuukauden tai vuoden.

Tänään on manattu kaikki veet ja hoot ja peet.. Eli tiputtelu alko tänään kp 34/33-35, ihan odotettavissa, mutta silti se kirpasee. Me niin kovasti halutaan sitä toista lasta.. Pitäskö haluta vähemmän, auttaisko se? Tässä on kuitenki oltu täysin ilman ehkäsyä viime elokuusta asti ja yrittämällä yritetty jokunen kuukausi.. Ja helvatan kuukautiskiertokin, kun on niin pitkä! Täytyy taas odottaa se kolmisen viikkoa ennen kuin pääsee yrittämään.

Ihanaa viikonloppua kaikille, vuodatuksesta riippumatta! :)

Erna: En tosiaan tiedä missä menkat viipyy :/ Kurjaa, että sulle on täti tulossa kylään. Jotenkin ironista, mutta mä olisin hyvin iloinen ja helpottunut, jos se tulis mun luo. Enpä olis uskonut ajattelevani näin. Tärppäsikö teillä esikoinen pian vai yritittekö kauan?

On: Kp 37 eli epänormaalin pitkän kierron puolelle on ihan virallisesti menty. Tai ainakin oon lukenut monesta lähteestä, että 35 olis se raja, jonka jälkeen ei enää ole normaali kierto :( En tiedä yhtään mitä pitäis tehdä. Kun tuntuu, ettei ne menkat ole edes tulossa. Mutta miksi? Kyllä mä tiedän, että esim. stressin takia voi kokonaan jäädä menkat tulematta, mutta mulle ei ole koskaan käynyt niin ja on mulla nyt sentään ollut elämässäni pahempaakin stressiä kuin tytön synttärijuhlien valmistelu. Ja silti ovat aina tulleet. Paitsi silloin kun olin raskaana. Mutta nythän en ole. Ajattelin maanantaina neuvolassa kysyä asiaa (mennään ottamaan neidille vielä yksi piikki), mutta siellä on tällä kertaa joku sijainen, joka tod. näk. ei taas tiedä mistään mitään ja mun käsittääkseni niillä on muutenkin sellainen politiikka, että täytyy menkat olla ainakin kaks viikkoa myöhässä ennen kuin ottavat verikokeeseen. Eli varmaan käskevät vaan odottaa :( Mutta jos ne menkat nyt sitten vaan jäävät pois, niin ovuloinko mä kuitenkin ens kierrossa? Ja mistä se ens kierto alkaa? Ja voiko kohdunlimakalvo olla liian paksu, kun ei ole ollut menkkoja, niin että munasolu ei joka tapauksessa pääsisi kiinnittymään? Tietääkö kukaan?

Takaisin