Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saas nähdä pitääkö meidän laittaa yrittämiset vähäks aikaa hyllylle.... :( miehen krooninen sairaus taitaa ottaa pahenemisvaiheen...lekuri siitä parin viikon päästä, sit ollaan viisaampia ... onneks on tuo IHANA tyttö jo maailmassa :))))

täällä kans kuumeillaan toista lasta.esikoispoika on nyt 9.5kk.ensimmäistä yritettiin vajaa vuosi.ois mahtia jos tän vuoden puolella tärppäis pikku kakkonen:)

Tervetuloa Enzeli joukkoon, toivottavasti vierailusi on lyhyt!

Voi ei Kartenk, pahoittelut miehesi huonontuneesta tilanteesta! Tsemppi halit täältä!

Eipä ole vielä täti kurvannut tänne paikalle, enkä ole vielä sortunut testiäkään tekemään :)

Huli kp 28/?

Mergeliini: mikä kp on menossa? joko kohta testailet ;)

Kartenk: pahoittelut minunkin puolestani :( voimia ja haleja

enzeli: tervetuloa :) toivottavasti tärppäisi pian

huli: täälläkään ei ole testiä viel tehty, odottelen vapun jälkeen :) mut nyt tekis mieli jo tehdä, vaikka sanoin eilen vai toissapäivänä täällä että mulla riittää itsehillintä :D

nyt on menossa siis 25/28-32.. vielä olis aikaa testailuun..
aikaisemmin alkuviikosta kun mulla oli sellanen etova olo muutaman päivän, niin nekin oireet on kadonnu.. eli vissiin oli ihan omaa kuvitteluani vaan

Kartenk: Ikävä kuulla, että teillä on nyt tuollainen tilanne :( Kyllä meitä on näköjään jos jonkinlaisessa tilanteessa täällä kuumeilemassa. Tuota mäkin yritän aina ajatella pettymysten sattuessa, että onneksi meillä on kuitenkin meidän tyttö. Voimia sinne! Kerro sitten miten yrityksenne käy, kun olette viisaampia. Toivotaan nyt parasta.

huli: Hui, toivottavasti tajuais täti pysyä poissa. Meinaatko pitkäänkin pantata testiä? ;) Jännittävää!

Enzelille tervetuloa mukaan! Sullakin suht aikaisin kakkos-kuume noussut :)

Zer: Nyt on.. öö.. kp 22 eli en vielä testaile. Ens viikon lopulle voin odottaa menkkoja alkavaksi tai sit jos eivät ala, niin seuraavan viikon alussa saatan testailla. Mulla on näköjään viime aikoina joka toinen kierto ollut yli 30 pv pitkä ja joka toinen 25-26 pv. Viimeksi oli pidempi kierto, joten ehkä tämä olis nyt se lyhyempi taas.  Tsemppiä sullekin viimeisiin piinapäiviin!

Eilen jomotusta oli aika paljon ja sanoin miehellekin, että en kyllä varmasti kuvittele näitä tuntemuksia. Kyllä ne ihan aitoja on. Mies siihen vaan, että: "Joo-o." Eli varmaan ihan turhaa sen kanssa miettiä näitä ;) Sanoin kyllä, että voihan mulla olla myös joku kysta, joka ilmoittelee itsestään, johon mies että: "No kumpaa sä toivot? (siis raskautta vai kystaa)" Hoh hoijaa. Tiesi kyllä itsekin, että oli tyhmä kysymys, mutta sen ajatukset näköjään pyöri jossain muualla kuin mun oireissa, joten en vaivaa häntä niillä. Tänään on vihlaissut vaan muutaman kerran, aamulla oli jopa ihan normaali olo :(

Margeliini: Mie en tiiä millo mie uskallan testata? Kun tosiaankin ne munki oireet hävis, niin vähä epäilyttää et tokkopa oon raskaana, mut jos tätiä ei näy niin varmaanhan se "varmistus nega " pitää tehä ens viikon alussa :) Oi sulla on vielä pitkä aika oottaa menkkoja tai sitä mukavempaa asiaa :) Tsemppiä nyt siihen! Mie oon huomannu omassa miehessä vähä samaa vikaa et noi kommentit on välillä vähä tollasia, mut sit kummiski välillä on silleen et kyllähän sieltä on tulossa jo se toinen?  :)

Zer:
Tekis mieli kokoajan munkin testata mut sit en kummiskaan saa aikaseks, kun en haluu tehä liian aikaseen ja kun on vielä vähän epäselvää kierron pituuskin synnytyksen jälkeen...Ja kuten voit yltä lukea niin ei silleen huvita ees testata, kun ei oireitakaan ole ollu enää silleen.... :(

Kummasti vaan tulee notkuttua täällä kun oottaa ton ajan kuluvan vaan :)
Tylsää!!!

Ainiin unohdin kommentoida tuohon työ asiaan kun muutamat mietti alanvaihtoa, kun ovat päiväkodissa töissä ja kotona saa hoidella myös omia pikkuisia..
Itse aloitin työt kun lapsi oli 1v1kk, aloitin perhepäivähoitajana. Olen tykännyt työstäni todella paljon eikä ole mieleen tullut alanvaihto :) se on kiva kun saa tehdä työtä kotona ja samalla saa kasvattaa oman lapsensa ja näkee sitä kehitystä joka päivä :)
Mut on siinä toki myös huonot puolensa, lapsi kiukuttelee mulle paljon enemmän kuin isälleen, mut näinhän se muutenkin menee aika lailla kaikilla. Päivisin ulos lähtö on hirveää taistelua, saan muut lapset puettua niin oman kanssa joutuu sit alkaa vääntämään kun lapsi juoksee karkuun ja kiukuttelee. Sit kun joku muu pukee sen kun minä niin kaikki menee päälle heittämällä :D mut ainakin toistaiseksi, olen ihan tyytyväinen työhöni ja jaksan painia oman lapseni kanssa, muita lapsia hoitaessa :)

huli: Heh. "Varmistusnega" on aika osuva ilmaus :D mulla on nyt pari kertaa tytön syntymän jälkeen ollut tilanne, että on täytynyt tehdä raskaustesti, koska ehkäisy on siinä kierrossa jäänyt käyttämättä. Ja viimeksi sen negan jälkeen alkoi samana iltana menkat. Tulipa tyhmä olo, enkö olis vielä voinut päivän odottaa, niin olis testikin säästynyt. Seuraavan kerran testailen vasta, kun menkat on kunnolla myöhässä.

Zer: Mä olen itse asiassa vähän ihmeissäni, että mulla on nyt näin vahvat fiilikset alan vaihdosta,koska mäkin oon tykännyt työstäni. Kai mulla on sit ollut niin suuri hoivavietti tms. että siitä on riittänyt monelle lapselle. Nyt siitä riittää vaan omalle ja toki vielä toisellekin omalle riittäis. Mutta en mä jaksa edes innostua kavereidenkaan lapsista ihan hirveesti. En esim. tunne luontevaksi mennä sylittelemään niitä. Outoa? Mutta näin tämä nyt on. Toki pidän lapsista edelleen ja haluan, että tyttö tutustuu eri ikäisiin lapsiin jne.

Mulla on varmaan kans liikaa aikaa palloilla täällä.. Mutta eihän nuo tiskit tuolta keittiöstä mihinkään katoa sillä aikaa ;) Mulle on nyt tullut alakerran limaisuuttakin, joka yleensä alkaa muutama päivä ennen menkkoja. Ja jos nyt on kp 22 ja tämä on taas lyhyt kierto, niin kai mun täytyy kohta ruveta kulkemaan taas rätti housuissa. Miksei menkkoihin voi liittyä vaan tietyt oireet ja raskauteen ihan toisenlaiset? Olis helpompaa... Luontoäiti keksinyt hyvän keinon ivailla meille naisille.

Huui, pitää ihan tulla kirjotteleen, kun on taas tullut niin paljon juttua että tipun kärryiltä kohta :)!

Margeliini, isot onnittelut miehen vakinaistamisesta, se on iso juttu se! Ja kun puhelit että ei makeaa mahan täydeltä, niin eikös sitä aina puhuta että ongelmat kasautuu aina yhteen perheeseen/tilanteeseen. Jospa tällä kerralla hyvä onni kasaantuis samalla tavalla :)!!! Kuulostaa kyllä hyvälle nuo sun kivut, jos niin voi sanoa. Sulla siis voi olla jo ihan kierron loppupäivät käsillä? Oon sun kans samalla alalla ja vähän kans miettinyt, että pitäskö kouluja jatkaa. Tykkään kyllä siitä lasten hoidosta, mutta en siitä akkojen selän takana supatuksista!

Tintturalle tervetuloa! Teitkö tänään testin ja mitä näytti?

Vanilj, ihanaa että ei ole enää vauvakiloja karistettavana, onneksi olkoon!!! Mullakin loput lähti ku muksu oli vuoden ikänen, lähti yhtäkkiä ihan ittestään ja tosi nopeeta vauhtia. Sitä ennen ei imetys mua yhtään laihuttanut.

Kartenkille, lämmin halaus. Toivottavasti saatte apua sitten parin viikon päästä lääkärillä!

Enzel, tervetuloa turinoimaan! Jospa te uudet potkisitta meidän pitempään olleet täältä jo uusille vesille :D, ja toki ite tulisitta  mukana!

Hulille hatunnosto rautahermoista! Jospa sulla onkin niin varma olo ja lopulta se plussa sinne testiinkin piirtyis!

Zerilläkin alkaa olla jännät päivät käsillä, nyt plussatuulia kamalasti sinne! Mä kans mietin hetken tuota perhepäivähoitajan duunia, mutta en oo tarpeeksi ahkera siihen hommaan. En kyl jaksais pitää kämppää kunnossa ja laittaa ruokaa ym. Toki asiaa vaikeuttaa hissittön kerrostalo ja myös miehen sekavat työvuorot. Mutta ihanaa että sä oot siitä tykännyt!

Mä vielä ihmettelen millon tää vuoto loppus kokonaan. Tai siis ei tänään oon enää tullu kuin vähän sellasta ihanaa suklaakiisseliä :P, mut just silleen ettei ukko suostu vielä pupuileen. Täällä siis kp. 9/27-33. Olikin vähän kummalliset menkat, melkosen kivuttomat ja melko paljon hyytymiä, ei tosin isoja. Ja kestikin pidempään kuin yleensä. Kovasti on greippimehuja lipitetty!

hattarainen: Kiitos. Onhan se iso juttu ja miehelle kävi kyllä hyvin, kun valmistuu kesäkuun lopussa, niin on vakipaikka odottamassa :) Ei ollut mulla aikoinaan sama tilanne, vaikka en sitten kauan joutunutkaan sijaistamaan ennen vakinaistamista. Joo, se akkojen supattelu on kyllä valitettavan yleistä tällä alalla. Mun ryhmässä tosin oli mieshoitajakin ja oli kyllä yks parhaimmista työkavereista. Oon välillä miettinyt, jos ihan miesvaltaiselle alalle vaihtais, niin siellä varmaan enemmän sanotaan päin naamaa, jos joku ottaa päähän ja sitten ollaan sujut. Mutta joutuisko siellä nainen tekemään enemmän töitä, jotta ansaitsis paikkansa...? Mene ja tiedä.

Täällä joko kierron loppupäivät käsillä, siis jos on lyhyt kierto (sitä en kyllä toivo) tai sitten 28 päivän mukaan laskettuna ens pe pitäis alkaa menkat. Ovulaatiosta on arvioni mukaan nyt n. viikko, että ei mulla kyllä vielä tässä vaiheessa kiertoa pitäis olla mitään jomotuksia ja nipistelyjä mahassa. Nyt pitäis olla oireeton jakso ;) Tänään kun kävelin yhden mäen ylös työntäen tytön rattaita, niin hengästyin kamalasti. Sen jälkeen huomasin, että rupee tulemaan nälkä, mutta mentiin vielä puistoon. No, siellä sitten rupes etoon ja huimaan. Kotiin, kun tultiin ei olis tehnyt mieli syödä mitään, mutta oli pakko jotain kuitenkin yrittää... Tää on niin outoa... Jos en olis ennen tytön odotusta miljoona kertaa kuvitellut itselleni kaikkia oireita, niin voisin vaikka vannoa, että tää on nyt sitä itseään. Jos mun menkat alkaa, niin en kyllä voi sitten luottaa enää mihinkään kehoni merkkeihin. Miehelle taas erehdyin spekuloimaan ja vastaukset oli taas tyyliin: Joo-o, kyllä se aika sitten näyttää. Miten toi muka yhtään lohduttaa tässä tilanteessa??

Pikainen päivitys vaan kp 29 ja tätiä ei vielä ainakaan näy... Mut jos on vaan pitempi kierto synnytyksen jälkeen, eli en vieläkään  uskalla testata...

Hattarainen: Ei mulla oo rautaisia hermoja, en vaan uskalla tehdä sitä negaa testiä etten pettys, mieluummin oottelen, jos vaikka se täti älyis tulla ja jos ei niin sitten vasta ehkä?:) Eikä mulla oo ees varmaa oloa, pikemminkin ihmettelen jos plussan saan, kuin ei tosiaan niitä oireitakaan ole enää ollu kotvilleen... Että eiköhän sitä pitäs rueta valmistautumaan henkisesti seuraavaan kiertoon :)
Pupustelu intoa nyt sinne, kunhan menis kokonaan pois :) Ja myöskin plussatuulia!

Kuten myös muille kuumeilijoille plussatuulia :)

Onpas tosiaan tullut tekstiä taas parissa päivässä, kiva lueskella teidän kuulumisia :).

Hulilla on jännät paikat... Peukut ja varpaat täällä pystyssä, että kp:den laskeminen loppuisi ja sait alkaa laskea rv:ja :)!

Zerillä ja Margeliininkin oireet kuulostaa lupaavilta! Menkääpäs te edeltä starttaamaan sitä tammikuisten ketjua, niin me muut tullaan täältä perästä :D!

Hattarainen: mä niin repesin tuolle sun "suklaakiisselille"! Kyllä meidän miehet vaan tipahtaisi tuoleiltaan, jos ne tietäis mitä me täällä kirjotellaan...:). Me mennään nyt taas sitten aika samaa tahtia tätä kiertoa ja päästään jännäilemään toukokuun puolen välin jälkeen...

Viime viikko oli aivan hullu töissä, kellon ympäri tehtiin käytännössä koko viikko ja täytyy kyllä sanoa ettei ehtinyt ajatustakaan tuhlata vauvahaaveille ;). Hyvä niin, koska muutenkin tää alkukierto on tylsä, onneksi ensi viikolla voi alkaa sitten jo paremmin hyödyntelemään ovista. Huomenna päästään pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan viettämään aikaa koko ip & ilta, kun tyttö menee kaveriperheen luoksi hoitoon. Wohoo :)!

Hei kaikille!

Uskaltaudun hissukseen mukaan.. Jos siis teille sopii? :)
Lopetin juuri pillerit, ja meneillään kp11/28(?). Eli en vielä tiedä miten käy kierron pituuden..

Meillä on ennestään kohta 6-vuotias tyttö ja nyt olemme alkaneet kuumeilemaan toista.. Ikää on kertynyt 32, eli ihan parikymppinen en enää ole. Se vähän jännittää, kuinka nyt käy..

Esikoinen tärppäsi toisessa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt jännitetään kävisikö yhtä onnekkaasti. Olen kuitenkin varautunut pidempään yritykseen, jo ihan tämän ikäni takia. (Vaikka en kyllä mielestäni ole vielä liian vanha..) :)

Olemme lähdössö etelään lomamatkalle huomenna, eli heti alkuunsa tulee viikon nettipimento, mutta heti reissun jälkeen olisi tarkoitus aktivoitua tänne.. :)
Jos eka luomukierto ei ole sekaisin, niin tärppipäivien pitäisi osua reisulle.. Yrittänyttä ei laiteta.. ;)

Mutta paljon plussaonnea jokaiselle ja "nähdään" reilu viikon päästä!

Kiihi

Paljon plussatuulia jännäilijöille! :) Nyt vois olla että tänne palstalle tuliskin paljon plussauutisia :D
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille ;)
Vähän nyt viikon aikana jääny vähemmälle kirjottelu kun oon täällä alkuperäispaikkakunnalla ollu porukoillani. Harmi ettei ole vielä kukaan teistä plussannut :/
Ovis on ollut jo (varmaan) ja ihmeellisiä vihlontoja melkein koko ajan. Ajattelen että siellä ei kuitenkaan olis tapahtunu mitään irtoamista vaan taas olis solu jumissa..Torstaina olis tarkotus mennä sinne verikokeisiin. Jotenkin ihan luovuttaja-fiilis.

Mutta ihanaa vappua teille kaikille <3

kp18 yk 13

Anmiha: Kuulostaa ihanalle tuo yhteinen illanvietto miehes kanssa. Koskakohan me oltais oltu viimeks...? Kuukausi sitten oltiin Lapissa miehen porukoitten kanssa ja päästiin pari kertaa miehen kans hiihtämään kaksin. Se oli ihanaa <3 Tuntuu vaan kurjalta jättää tyttöä nyt mihinkään hoitoon, kun on tuota kovaa eroahdistusta ollut.

Kiihille tervetuloa!

omppuf:
Sori, multa on mennyt ohi, mutta mihin verikokeisiin oot menossa? Liittyen kakkosen kuumeiluun? Ei kai siitä tarvitse tuntea oloansa luovuttajaksi.

Omaa: Edelleen oireet jatkuu. Vaikka kuinka yritän olla niitä ajattelematta, niin en pysty :( Ne pakottautuu koko ajan mieleen ja kun eilen kolmeen otteeseen olin huonovointinen, niin itkeskelin jo miehelle, että en mä mitään kuvittele. Kyllä mä muistan minkälaista se oli silloin viimeksi. Koko ajan se vetämätön olo ja vihlonta ja nipistely mahassa ja jos vähänkin pääsi nälkä yllättämään, niin heti rupes etoon. Tänään hampaita pestessä tuli yökkäysrefleksi.. Vaihdoinkin jo puheessa tämän "jos menkat alkaa" siihen, että "jos tämä menee kesken". Ja vaikkaen mitään varmistusnegoja halua tehdä, niin mietin jo pitäiskö käydä ostamassa Clearblue, että voin tehdä jo ens viikolla testin. Vaikka tuskin mä edes mitään negaa uskoisin, kun on niin vahva fiilis tästä.

Päivää leidit!

En jaksanut illalla käydä enää kertoilemassa...
Eli siis en jaksanut enää odottaa ja ihan senkin takia tein siis eilen r-testin, sen "varmistus negan", kun ajateltiin tänään ukon kanssa lämmitellä rantasauna ja ottaa saunaoluet, että uskaltaa ottaa sen oluen :). Ja siis kiertopäivähän oli eilen 29/? Ja se minun varmistus nega testi sitten eli siihen piirtyi testiajan sisällä tosi tosi haalea TOINEN viiva, mutta mieskin siis sen näki! APUA! Pelottaa!
Tein tänä aamuna uuden testin ja siihenkin tuli samanlainen haamulainen
Että enpä nyt taida sit ottaa sitä saunaolutta tänää :)
En kyllä usko että olisin raskaana, koska oireita ei juurikaan ole, ajoittaista rintojen vihlaisuja, mahan nippailu ja kuvottavaa oloa lukuunottamatta? Enpä nyt tiedä mitä pitäisi ajatella, on vähän tuntee sekaisin, jos toi viiva tosiaankin tosta vahvistuu?

Margeliinille tsemppiä!!!
Ja Omppufille lohtuhali!

Plussatuulia muille jännäilijöille nyt!

Huli, ihanaa mahtavaaaa!!!!!!! Eikö se mee niin, että se raskaushormooni ei vuorokauden aikana kerkee vielä ihan hirveesti nousta, eli suosittelevatkin että toinen testi tehtäs vasta kahen vuorokauden päästä.? Tuskin sulla mitään hätää sen suhteen on, kun selvä plussa sieltä pärähtänyt kaksi kertaa, oon oikeesti tosi ilonen sun puolesta! Tuuhaan sitten kertomaan, kun ja toivottavasti plussa lähtee vahvistumaan. Mulla sillosessa kemiallisessa raskaudessa, ekana tosiaan tuli plussa vasta testiajan jälkeen ja seuraavana päivä testiajalla, mutta haaleahan se oli, joskin selvästi nähtävissä. Toivotaan että siellä ollaan myös kiinnitytty turvallisesti <3!

Margeliini, käy varmasti jo kuumana noiden oireiden kanssa. Hyvin ymmärrän että päähän ei oikein muita ajatuksia mahukkaan.

Omppuf:le, sylikaupalla lämpimiä halauksia!

Kiihille tervetuloa! Oishan se aika mahtavaa ku lomamatkalta sais tuliaisiksi pikkuisen!

Kiitos Hattarainen! Mie en tienny tota, et se hormoni vuorokaudessa ei hirveesti nouse eli pitää testata ti tai ke uudestaan ja toivoa et täti ei tule sitä ennen! On kuitenkin noita testejä tullu hamstrattuu tonne kaappiin :)
Hui nyt rupes jännittää vielä enemmän :)
Enkä mä varmaan täältä ihan heti uskalla siirtyy odottajiin :)

Voi vitsit huli! :) Hieno uutinen! Kerrassaan upeeta! Mutta jos sulla kerran on oireitakin, niin ei kai mitään hätää pitäis olla? Ja jos kerran kaks haamua ja oireet, niin eiköhän se toinen viiva siitä vahvistu. Raskaushormonipitoisuus tuplaantuu parin päivän välein alkuraskaudessa eli se varmaan selittää ne haamut. Malta nyt vielä odottaa ja sitten uutta testiä kehiin. Ja noista oireista... Kyllähän sulla niitä on ihan tarpeeksi. Eihän toisille tule mitään oireita.

Mulla tällä hetkellä aika normaali olo. Välillä nippasee mahasta, päikkärit nukuttu ja kerran voitu huonosti. Aikaisintaan ylihuomenna vois testata, mutta tarttis käydä sit ostamassa herkempi testi. Nyt mulla on kaapissa vaan apteekin oma testi, jota ei käsittääkseni kannata kokeilla ennen kuin menkat myöhässä. Meidän lähiapteekissa ei oo niitä herkkiä testejä, joten en tiedä jaksanko nähdä sitä vaivaa, että lähden bussilla toiseen apteekkiin... :(

Tännehän on tullut tarinaa aivan mahottomasti :))

Ihan ekaks: MAHTAVAA huli!! Plussahan se on, kun kerta toisen viivan antoi (vaikka oliskin haalea). Ihan huippua! Nyt vaan peukut pystyyn, että vahvistuu ja pikkuselle tarrasukat jalkaan :D Ihana vapun alotus!

Margeliinille tsemppiä vielä viimesiin piinapäiviin ennen testausta! Oireet kuulostaa kyllä lupaavilta, joten luotetaan siihen, että täti pysyy poissa ja plussa tulee tilalle!

omppuf: mulla on myös mennyt ohi, minkä vuoks käyt verikokeissa. Täytyykin käydä lukemassa reilusti taaksepäin, niin tiedän sinunkin tilanteen. Tsemppiä ja jaksamista kuitenkin - luovuttaa ei saa koskaan ;)

Tervetuloa Kiihi ja ihanaa lomaa! Tai siis lomaltapaluuta, jos luet tän vasta reissun jälkeen ;) Peukut pystyssä, että saatte tuotua pikkutuliaisen mukananne ;)

Sulla on hattarainen ihana tsemppiasenne ♥

Kartenkille kovasti tsemppiä ja jaksamista ikävään tilanteeseen!

Meillä on ollut niin kauheeta hulinaa viimeset puoltoista viikkoa, ettei oo paljoo kiertopäiviä kerennyt miettimään.. :) On ollu koiranäyttelyä, sukulointia, synttäreitä, grillijuhlia jne jne! Ihana viikko ♥

Nyt sitten havahduin, että tänäänhän on kp28!
Mitään suurempia oireita ei ole.. Väsyttää ehkä enemmän, mutta voi hyvin mennä kyllä noiden aikaisten aamuherätysten piikkiin. Ja maissinaksujen haju on alkanut etomaan oikein huolella :D Mutta ei mitään masunippailuja tms. Ei tosin ollenkaan sellasta menkkoja edeltävää mahakipua myöskään.
Ehkä testaan tän viikon lopulla, jos ei menkat oo siihen mennessä alkaneet. Jännittää mahottomasti ;))

Ihanaa Vappua kaikille ja kovasti plussia :)))

Takaisin