Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bamboo tsemppiä tärppipäiviin :)
omppuf: ovis tuntemukset on aika selkeät, mut sen jälkeen yleensä on niin ettei mitäään oiretta oo.. mut nyt on ollut noita tuntemuksia tasaisesti.. mut huomenna sen pitäis nyt selvitä kun täin pitäis saapua.
Margeliini: kyllä se ei sana menee jakeluun ku vaan jaksaa sitä toistaa :) meidän poju on nyt koko ajan paremmin hoksannut ei sanan ja ihan oikeasti tottelee :D

kumpa se tätsy ei tuliskaan...mutta tulee se kumminkin... nyt ei mitään oiretta, vieläkin tää flunssa ihanasti vaivaa.. huomista ootelles :)

Tervetuloa Margeliini, toivottavasti miehesi lämpeisi ajatukselle toisesta pienestä, vaikka eihän tuo hirveen vastenmieliseltä vaikuta jos teillä ei tuo ehkäisyn käyttö oo varmaa :)

Bamboo: Kiitos tsempeistä, oikeessa oot. Pitää jatkaa ahkerasti vaan puuhastelua, jos vaikka se täti punainen ei osais enää sit paikalle :)

Vanilj: Kiertopäivä on 18, et eikös se olis liian aikasta? tsemppiä testaukseen, toivottasti plussa tulis :)

Erna: Voihan se olla niinkin, mut se jää arvoitukseksi koska ovistikut loppu eilen, eli sen näkee nyt sit kun menkat alkaa, et minkä pitunen kierto on kyseessä? Jos en sit muuten bongaa sitä ovista tässä kierrossa vielä (hope so)? Onnea kummiksi pääsystä, ei ainakaan helpota omaa kuumeilua :)

Omppuf: Mie en ikinä muista sitä lämpöä mitata ennen ylösnousuu, jot ei se taida toimii tuokaan mun kohalla! Toivottavasti siellä nyt rupeis kroppa pelaa ja teille se plussa sekä o-testiin että siihen mukavampaan :) Varmaan vaan turhaan hermoilen noiden testien kanssa, jos en vaan kertakaikkiaan osaa käyttää niitä oikein tai sit vaan on pitempi kierto tulossa, mut tikut loppu eilen eli eipä tartte testata enää :)

Onko kukaan kokeillu tollasta donnatestiä ovulaation testaukseen?
Arvelin vaan et tulisko edullisemmaks hankkia tollanen?

Plussatuulia

huli kp 18/?

Hei! Jospa minäkin tänne liityn kun kakkosta kerran ruvetaan yrittämään. Esikko meillä tulee tällä viikolla 7 kuukautta. Ja kovasti halutaan miehen kanssa poitsulle jo pikkusisarusta. Esikoinen sai alkunsa jo heti ensimmäisestä kierrosta. Joten nyt on jännä nähdä kuinka toisen kanssa käy...
Menkat mulla just loppu, että ens viikolla alkaa kunnon yrittäminen.. :)

Jenksbar kp 6/28

Ei hemmetti! Ota nyt tästäkin selvää... Aamupäivällä ovistestiin ilmestyi kaksi yhtä tummaa viivaa ja ajattelin, että no niin, vihdoinkin alkaa tapahtua. Iltapäivällä vielä testasin huvikseni, että josko se toinen viiva olis jo tummempi, niin sehän olikin VAALEAMPI! :( Siis se testiviiva. Aargh! Olin juomatta ennen testiä pari tuntia ja käymättä vessassa, tosin söin siinä välissä. Mutta voiko se muka vaikuttaa noin paljon? Vai sekoileeko se testi ihan omiaan? Hemmetin välineurheilua tämäkin! :D

vanilj: Juu, toistoa vaan, niin eiköhän kovapäisen neidin (tullut äitiinsä ;) jakeluun pikku hiljaa mene tuo ei-sana. Nähtävästi nyt testailee, onko edelleen samat asiat kiellettyjä.

Kiitos Margeliini vastauksesta! Ehkä mä vaan luotan siihen, että mullakin on jotain epäsymmetrisyyttä, enkä siksi tunne ovista oikealta. En mä aikasemmin kyllä tuntenut vasemmaltakaan, vasta esikoisen syntymän jälkeen alkoi tuntumaan.
Eikös tosta sun testistä vois nyt päätellä, että tärppipäivät alkais kuiteski olemaan tässä ja nyt?;D Ihan mutu-tuntumalta veikkaisin, että siihen testiviivan tummuuteen vaikuttaa varmaan monkikin asia, joten miksei syöminenkin? Jos siinä näkyy selkeesti kaks viivaa, niin eikös se oo sitten oviksen paikka :))

Oi voi, mua jännittää vanilj sun puolesta!! Tuuthan sitte heti huomenna kertomaan, kun oot testannut?:)) Meniskö la joulu- vai tammikuulle?

Tervetuloa Jenksbar! Ja tsemppiä tärppipäiviin ens viikolle! Peukut pystyssä, että natsais heti!:)

Ihanaa että tällänen ketjua pakoilevakin jaksetaan aina ottaa mukaan remmiin :)!

Omppuf, tosi mukava kuulla sun tuntemuksia! Sitä niin moni naureskelee, että ei niitä lapsia noin ressaamalla tehä, ota vaan rennosti äläkä laske mitään päiviä. Jotenkin mua nuo sanat loukkaa aina eniten, varsinkin kun usein niiden sanoja on itse raskautunut ihan parissa kierrossa. Helppohan se on sanoa ja en mäkään mielellään stressais. Kuume on vaan niin kova. Niin kiva kuulla, että muutkin reagoi tähän pitempään yritykseen, en oo hullu yksikseni ;)! Mä en oo itkuun asti päässyt muitten raskautumisista, mutta vähän on vaikeuksia olla rehellisesti ilonen toisen puolesta. Toivotaan että päänsäryt ois helpottanut!

Vanilj, täällä jännäillään sun puolesta! Jospa siellä ois sitkee sissi hoitanut työnsä! Paranemisia flunssasta.

Anmihallakin alkaa pian olla jännät päivät käsillä. Sä elät sitä vaihetta, kun aika kuluu jäätävän hitaasti! Meillä on melko saman ikäiset esikoiset, meijän neitillä ikää nyt rapiat 1v. ja 10kk. Tuleeko teillä jo kovasti puhetta?

Huli, kovasti yritän ittestäni kehittää veturia uudelle plussajunalle ;)!  Mulla on kans onnettomat kokomukset ovistikuista, en saanut ku haaleen toisen viivan kontrollin lisäksi. Heitin ne seinään kun alko ahistaan :D.

Erna, ihanaa kun olette saaneet lomailla! Kohtahan se kesäkin jo koittaa! Onnittelut kummitätiydestä!

Margeliinille, lämpimästi tervetuloa! Ihan samat ajatuksethan sielläkin kiertää, vaikka ei aina päästäiskään yritykseen asti. Toivotaan kovasti, että miehellä ois liian kiire tai huono muisti, jotta simpat pääsis perille asti ;)!

Bamboo, mahtavaa että eka hoitapäivä oli pikkusella mennyt mukavasti <3!

Mä tuun sit huomenna kertomaan testin tuloksen, sillon siis kp. 30/27-32(vai oliko se 33). Jospa kuukautiset ei enää alkaiskaan, pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisss! Näin viime yönä ihanaa unta, jossa tein positiivisen raskaustestin. Se oli sellanen digi-näyttöinen ja siihen tuli teksti "olet välivaiheessa, viikolla 2-3". Mä jäin ihmettelemään että mikä ihmeen välivaihe ja miten voin vasta tuollasilla viikoilla muka olla. Mieheltäkin kysyin vielä, että eihän tää negatiivinen ainakaan ole :D. Jospa uni kävis huomenna toteen, tosin en raskinut ostaa muuta ku apteekin oman testin. Pettymys on kyllä taas kova, kun sieltä vaan se yksi viiva tulee, snif. Itkettää jo valmiiksi. Mutta huomisiin, toivottavasti en ala yöllä vuotamaan!

Muoks. ja niin, tervetuloa Jenksbar!

Margeliini: Meillä vähän sama, ei-n kyllä ymmärtää mutta sitten kokeillaan vähän väliä rajoja eikä totella :D Jännä miten se näin pienellä kun tuokin meidän vasta vuosi ja neljä. :) Voihan se lh-piikki mennä nopeasti ohi? :o
vanilj: Testasitko??????!!!???
huli: Voi olla et mullakin semmonen muistamattomuus ongelma. :) En osaa sanoa noista donnista mitään :o. Ehkä muista keskusteluista löytyis?
Jenksbar: Tervetuloa, toivotaan että teille kakkonenkin tärppäisi nopeaa :)
hattarainen: Juu mullakin oli jokunen aika sitten vielä tuommosta vaikeutta olla onnellinen. Näitten lääkärivisiittien jälkeen on tullut noita itkukohtauksia :D Koko ajan pelottaa että joku mun siskoista kertoo vauvautumisuutisia ja sitten kaikki hajoaa. Toivottavasti siellä olis nyt pieni kyydissä :) Sen verran kauan haaveiltu, että osaapa ainakin arvostaa raskausoloja? :)

Tänään: Päänsärky helpotti (koputtaa puuta). Muuten ei mitään uutta.. tylsä loppukuu tulossa.
kp6 yk 13

huli; ei välttämättä liian aikaista :) donna-testeistä, mulla oli esikoista yrittäes ja täytyy sanoa että mä en osannut sitä käyttää, enkä siihen kyllä kunnolla edes perehtynyt...
Jensbar: tervetuloa, toivottavasti tärppi kävisi pian :)
Margeliini: toi on kyllä niin vaikeeta että arvuutella että no miten se testi nyt sit oikein on kun noin heittää.. mut mä kans sanoisin että sun o+ hetkes on tässä ja nyt just :) onko mitään tuntemuksia? :)
hattarainen: toivottavasti se uni ois totta <3
Omppuf: ei ehtinyt testata, tätihän päätti ilmaantua ennen.

on... no tottahan se täti tänne ehti ilmaantua, pyh pah.. no joo, ei onneksi oo niin mielimaas kun yritti asennoitua niin että kyllä se täti sieltä saapuuu.. jos ei nyt tästä kierrosta sit onnaa niin varmaan pidetään vähäsen taukoa koko yrittämisestä, alkaa liikaa jo raastaamaan ihmistä hajalle.. mut joo nyt sit ois kp1 ja yk 9...

Jeps, nega se tännekkin tuli. Nyt hulluille päiville nuolemaan haavoja, voi olla kukkaronnyörit löysällä kun niin paha mieli.

Hei naiset APUA! Testiin piirtyi sittenkin toinenkin viiva, mutta vasta testiajan jälkeen(siinä välissä söin aamupalan). Siis mitä häh. Siihen kai ei sais luottaa, mutta arvatkaapa nousiko mun toiveet kattoon. Ohjeissa kyllä lukee selvästi, että tulos pitää lukea viimeistään viisi minuuttia testin tekemisen jälkeen. No, kai se pitäs jaksaa huomisaamuun ja sitten tehä uusi testi. Sainpamahan kaksi viivaa piirtymään, oli sitten totta tai valetta!

vanilj: Pahoittelut tädistä!!!! 

hattarainen: Haamu?! <3 ei hitsi! :) Ei mulla ainakaan niihin oo mitään piirtyny testiajan jälkeenkään. Eli siis vahvasti veikkaisin että viiva vahvistuu. Varsinkin kun eikös kyseessä ollu apteekin testi?

hattarainen. voi hitsiläinen, huomis aamua odotellessa <3 toivottavasti se viiva piirtyis testiajalla huomenna.. oi kun on jännää :)

Ärsyttää tää lumen tulo ihan älyttömästi! kun odottaa että toi tie olis joskus siinä kunnos että pääsis pojan kanssa pyörälenkeille, mut ei vielä toivoakaan pitkään aikaan.. kelirikko mikä kelirikko :/ ärsyttää ku mihkää ei oikein pääse ku täältä on suht pitkä matka suuntaan jos toiseen ja miehellä on auto...

joo, siis apteekin testi oli ja oli kyllä ihan selvästi nähtävä "haamu", joskaa ei yhtän vahva ku kontrolli. Mitenhän nämä yleensä käyttäytyy, aikalailla jännittää!!!

Hattarainen: Voi että ihanaa, voi kumpa se vahvistuisi. Mulla ainakin esikoisen aikaan sinä päivänä kun menkkojen ois kuulunu alkaa nii sain vain haamun, mut seuraavana oli jo vahvistunu hieman. Jospa sie kummiskin saisit liikkeelle sen plussajunan tänne:)

Vanilj: Pahoittelut tädistä

Jenksbar tervetuloa joukkoon kuumeilemaan.

Margeliini: Mie en saanu ees sitä toista viivaa näkyviin niihin tikkuihin ja totesin et tää väline urheilu ei ollu mua varten :)

Mulla on ruennu vihloo mahaa (siis sellasta kun nostaa esim, lattialta tota muksuu nii vihlasee vasemmalle puolen mahaa),  mutta epäilempä et mulla vaan on kierto synnytyksen jälkeen niin sekasin, et kuvittelen vaan olemattomia!

KP 19/?

Hattarainen, jee! Sullahan on tosi jännät paikat siellä :). Ei mulla ainakaan ole koskaan tullut apteekin testiin haamua, ei testiajan sisällä eikä sen jälkeen paitsi silloin kun olin raskaana! Uutta testiä kehiin... Täällä peukut pystyssä :). Minne laskettuaika osuis, jos tämä nyt olisi THE kierto?

Kyselit puheenkehityksestä: meillä tyttö sanoi ekat sanat jo 9 kk iässä ja nyt se puhuu jo ihan 4-5 sanan lauseita. Puheenkehitys on siis ollut aika varhaista ja nyt saakin hyviä nauruja sen jutuista :). Just viime viikolla oli ihan loistava kun oltiin kaupoilla ja se yhtäkkiä hymyili myyjälle ja tokaisi: "Isi on komea mies." Kyllä repeiltiin myyjän kanssa, että onpa isä opettanut tytärtänsä...;). Mitenkäs teillä neiti puhuu? Onko teillä jo kuinka uhmaa tullut?

Ihanaa, että Omppufilla on helpottanut pääkivut.

Vanilj: voi kurjuus! Nyt olisi jo todellakin teidän pidempään yrittäneiden vuoro! Onko flunssa helpottanut jo kuitenkin?

Huli: sulla on kans kivat piinapäivät meneillään :). Toivotaan, että nuo vihlonnat kertoo jostain mukavasta...

Uusille tervetuloa mukaan ja kaikille tasapuolisesti positiivisempia ja plussarikkaampia kevättuulia :).

Omaa napaa: tyttö ja mies kun alkoi toipua flunssasta, niin kaaduin itse sängynpohjalle... Kauhee flunssa siis päällä, joten ei pahemmin ole ehtinyt tarkkailla (onneksi) omaa kehoa. Mutta vähän silti... ;). Mun "raskaus"oireena on tällä hetkellä oireettomuus :D. Yleensä mulla siis alkaa aika kovat PMS-oireet jo vähintään viikkoa ennen menkkoja, mutta nyt ei ole mitään oiretta! Parina päivänä on tuntunut jänniä pistoja alavatsalla, vähän kuin suikkapuikolla tökkis. Mutta mene ja tiedä, mikä on nyt flunssan aiheuttamaa ja mikä jotain muuta. Odotellaan...

hattarainen: Kyllähän toi testi nyt selvästikin johonkin reagoi :) Mulla ei myöskään ole koskaan tullut mitään roskishaamuja negoihin. Jos vaan millään pystyt, niin kannattaa varmaan odottaa pari päivää. Tai kokeilla esim. Clearbluen varhaisella raskaustestillä? Pidetään peukkuja!

Tänään sitten ovistesti koreili taas kahdella punaisella viivalla ja testiviiva oli nyt selvästi tummempi :) Simpat ovat matkalla kisapaikalle ja toivottavasti munis tajuais irrota ennen kuin simppojen kisakunto laskee. Viime yönä siis heiluteltiin peittoja ja kortsut pysyivät visusti paketissa. Jee! Oli ihanaa, kun mies ei edes kysynyt, että missä vaiheessa mun kierto on. <3 Siis selvennettäköön nyt, että kyllä mä ihan rehellisesti aina kerron mikä tilanne on. En ole aikeissa huijata itseäni raskaaksi, mutta jos toista ei kiinnosta, niin en mä ala tunnelmaa pilaamaan ja kyselemään, että laitetaanko kumi vai ei ja nyt on se ja se päivä.

huli: Mä aloin ihan huvikseni testailemaan jo kp 7 ja koko ajan on se toinenkin viiva näkynyt haaleampana tai lähes yhtä vahvana. Outoa :O Kerran, kun testailin jollain apteekista ostetulla testillä, niin mitään toista viivaa ei näkynyt ennen kuin sinä päivänä, kun tuli kaksi viivaa, joista testiviiva oli selvästi tummempi. Tieto lisää tuskaa!

Kiitos taas ihanilla mammoille kommenteista! Ei kai se auta ku heittää jäitä hattuun ja testata vasta ylihuomenna seuraavan kerran. Mikäli menkat ei ennen sitä ala. Jännitystä elämään :).

Anmiha, siis tä? Teillä puhuttaan jo noin hienosti, vautsi! Mäkin repeilin tuolle komeelle iskälle :D! Meillä on yks samanikäinen leikkikaveri, joka kans puhuu jo ihan mielettömiä lauseita. Meillä ei kyllä tuu, ku sellasia kolmen sanan lauseita, mutta yhdistelee niitä jo taitavasti. Ja siis pulittaa aivan jatkuvalla syötöllä! Meinannu jo eräätkin kerrat mennä hermot, kun yrität johonkin keskittyä ja toinen pulittaa vieressä. Uusin juttu on jatkuvaa "äiiiitiiii, äiiiitiii, äiiitiiii, äiiitiiiiii" joka jatkuvaa vaikka siihen miten reagoisit/et reagois. Kai se äiti on vaan niin ihana, että sitä on kiva hokea ;). Kyllä se välillä osaa söpöilläkin sanoen "äiti rakas, äiti ihana, äiti mukava" <3. Meillä ei kyllä oo vielä uhmasta tietokaan, sellanen pikku enkeli (toistaiseksi) joka tosi hyvin uskoo, kun sanotaan. Miten teillä? Jospa tuo sun oireettomuus oiskin sitä toivottua..!

hattarainen: Upeeta mahtavaa! En ole minäkään saanut minkäänlaisia roskishaamuja apteekin testeillä. Voi, kyllä nyt taitaa olla tosi kyseessä <3. Mutta maltetaan nyt vielä jännäillä :).
Margeliini: Tervetuloa minunkin puolesta :). Ainakin puuhat on sattuneet oikeeseen aikaan teillä! Nyt muutama vko piinapenkissä :).
Vanilj: pahoittelut menkoista. Ymmärrän hyvin tuon yrityksen tauolle laittamisen hetkeksi. Antaa mielenkin levätä hetken kaiken yrittämisen jälkeen. Toivotaan nyt kuitenkin, että viimeinen kierto olisi se plussan antava.
Bamboo: Saitteko oviksen hyödynnettyä? ;) Ihana kuulla, että pikkuneidillä hoito alkanut noin kivasti! :)
omppuf: Mulle on nyt tämä tuleva kummilapsi neljäs, miehelle kolmas :).
Jenksbar: Tervetuloa! Toivottavasti toinen tärppää yhtä nopeasti kuin esikoinenkin :).
huli: Voisko olla ovis meneillään? Mulla nimittäin aina vihloo/repii oviksen aikaan toista puolta. Nyt pikapikaa kellistämään mies ;).
Anmiha: Ihania puhelee teidän mimmi :D. Ehkäpä hattarainen vie sut mukanaan tammikuun odottajiin ;). Ja pahoittelut flunssasta!

Päätettiin ihan yhteisymmärryksessä miehen kanssa, että annetaan tämän kierron oviksen mennä menojaan. Tuntuu siltä, että haluan nyt ainakin pienen hetken keskittyä itseeni ja kuntoiluun. Toukokuussa on myös hyvän ystävän polttarit ja häät, niin saanpahan ainakin nostaa maljan ja toisenkin siellä :). Mutta siis älkää käsittäkö väärin, tämä "tauko" on vaan kuukauden mittainen ja olen varmasti paikalla jälleen seuraavan kierron myötä :). Käyn varmasti lueskelemassa useasti ja onnittelemassa plussaajia ;).

Nähdään kuukauden päästä, muiskis!

No höh, vanilj.. Typerä täti. Ens kierrosta sit tärppää, luotetaan siihen :))

hattarainen: ÄäääK! Nyt jännittää ja kovasti!!:) Meinaatko malttaa odottaa ylihuomiseen?! Jäätävää itsehillintää ;) Mä en meinaa jaksaa, vaikkei oo edes mun omasta testauksesta kyse.. :D Kaiketi turhaa vannottaa, että tuut sitten välittömästi kertomaan, kun oot testannu.

Anmiha: Ihana tyttö! Ihan horähdin nauruun täällä, kun luin ton "Isi on komea mies" ;D Ihan huippu!
Mulla iski muuten ekassa (meni kesken) ja tokassa raskaudessa molemmissa aika lailla tasan viikko ennen plussaa flunssa.. Jospa sunkin flunssa on plussaflunssa?;)

Erna: Saatiin ovis hyödynnettyä, kiitos kysymästä ;)) Mies totesi, että olis varmaan hyvä ottaa vielä varman päälle, ja heilutella peittoja vielä tänään.. ;) Luulen, että osittain taka-ajatuksena oli hyödyntää tää tiheän-touhuilun-kausi :D
Mukavaa kuukauden kuumeilutonta lomaa!:) Se tekee välillä hyvää!

Ovis tosiaan pyrittiin hyödyntämään, joten nyt alkaakin sitten nää niiiiiiin hitaasti matelevat päivät, ennen testaamista..
Kp 16 ja 12 päivän päästä vois testailla. Siis melkein 2 viikkoa! Ähh :)

Ja niinhän tämä repes jo tänään tekemään testin, ei varmaan ois kannattanut. Testiajan sisällä tuli haamujen haamu plussa, hui! Oli siis tosi haalee, mutta yhtä paksu kuin kontrolliviiva. Ei kai näihin mitään viivanpaikkoja pitäs tulla (edelleenkin tein apteekin testin)? Tässähän alkaa pikku hiljaa jo toivoa sitä parasta! Ois kyllä mahtavaa, laskettuaika ois nipinnapin joulukuulla, mutta mut tuntien ei kyllä ennen tammikuuta syntyis. Tulis jännät paikat ku LA jouluaattoviikolla :D! Odotan nyt sen pari päivää ja jos menkat ei ala, teen sitten seuraavan testin. Jospa ei olis sitten enää haamu. Vähän on perhosia vatsan pohjassa!!!

Muoks, lisätään vielä sen verran, että on melko voimakkaita kuukautiskipuja ollut eilisestä illasta asti. Olin aivan varma että yöllä alkavat.

Takaisin