Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iltaa jälleen!

Mitään uutta ei auringon alla, tätiä odottelen. Kiertopäivä taitaa olla siinä 32 paremmalla puolella ja mitään merkkejä tädin vierailusta ei ole... Ketuttaa. Yleensä siis noin viikkoa aikaisemmin alan huomaamaan tutut merkit. Eli taas on megapitkä kierto tulossa.

Vanilj Kiva kun teillä oli reissussa hauskaa. Lapsillahan on aina kivointa hytissä <3 . Itekin ollaan haaveiltu risteilystä. Mä oon kyllä niin huono nukkumaan laivalla että taitaa jäädä reissut väliin :(

Vatuvatulle tsempit masutautipotilaan kanssa. Toivotaan että joku simppa on sinnitellyt siellä putkistossa jos tärppipäivinä ette olekaan päässeet puuhailemaan :)

Loro Toivottavasti tilanne selkiintyy ja asiat järjestyy parhain päin...

Omppuf Täällä kanssa on omat toiveet niin korkealla että mulle on herännyt pelko siitä, että joku mun ympärillä tulee raskaaksi ja en osaisi olla onnellinen. Samalla tunnen itseni kauheeksi petturiksi kun eihän se toisen raskaus minulta pois ole. Niin ja noista lääkkeiden sivuoireista pahoittelut. Itekin niitä joskus kärsineenä tiedän miten ketuttaa. Voimia.

Erna Täällä kanssa yksi joka haaveilee masussa potkijasta <3

mammu87 Oliko sulla siis kierto hakusessa? Jos rohkaistutaan molemmat gynevisiitille selvittämään tätä mysteeriä :)

Pitkään olen viettänyt palstailusta hiljaiseloa, en vaan millään ehdi kirjoittaa. Nyt sain luettua kaikki viestit (niitä olikin paaalllljoooonn :) ). Yritän ehtiä muutaman päivän välein edes lukemaan kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on nyt tuntunut ylitsepääsemättömän vaikealta. Tai ei niinkään se kirjoittaminen olisi tuntunut, mutta ajan löytäminen sitä varten.
Tyttö siis 1v3kk, hoidettavia eläimiä löytyy n.15kpl, koiranpennut pitäisi saada alulle, lopputyötä / työharjoittelua koitan tehdä, että valmistuisin toukokuussa, omakotitalo hoidettavana, sukulaisia lomalla, harrastuksia, muskaria ja ja ja...hirrrwwweeesti hommaa! ja mä oon sellanen, että mun pitää saada nukkua kunnon yöunet tai sitten mä en pärjää mitenkään päin kenenkään kanssa. Nyt tyttö nukkuu autossa, nukahti sinne, kun ajeltiin kotiin mummolasta. Saa nähdä koska itkarista kutsu kuuluu, ehdinköhän kirjoittaakaan mitään asiaa.
No, hhmmm, mistä lähtisin liikkeelle. Kp. nyt 15/33, ovista odotellaan. Tikutellut olen nyt parina päivänä, tänään tuli tosi tosi haalee haamu eli eiköhän se LH sieltä nousussa ole, toivottavasti. Mulla on luteaalivaihe n.12-13vrk eli menee tonne kp.20 se ovis. *huoh* odottavan aika on pitkä... Ja tosiaan nyt pari kiertoa tikuttelua takana David liuskoilla ja kertaakaan en ole ovisplussaa tikkuihin saanut :(
Mietinkin, että haluaisin jollakin digillä tms. testata esim. Clearblue. Mistä näitä sai netistä tilattua halvalla/halvimmalla? Olen tilannut liuskat Raskauskeijulta. Ja laittakaapa hintoja, mitä olette digitesteistä (ovis) maksaneet.

Onnittelut plussanneille! <3 voimahalit tädin/negan kohdanneille! Tervetuloa uusille!
Mulla muuten tuplattiin kilpirauhaslääkitys (vajaatoimintaan). Tänään kävin taas kontrolliverikokeissa ja ensviikolla lääkärin puhelinaika. Tuli sitten TK:n gynekologillekin aika huhtikuulle :) Ihana päästä.
Mulla myös viisurinpoisto olis toukokuussa edessä. Kirjoittelin tähän nyt laidasta laitaan huomioita, mitä muillakin näytti olevan, kun tekstejänne luin.

Minustakin tuntuu, että kaikki raskaanaolevat eksyy mun näköpiiriin, niitä on jokapuolella. Ei haluais olla kade, mutta aina tuntuu, että jonkinverran vihreetä tulee naamaan... Mäkin "pelkään" että kohta lähipiirissä joku kertoo vauvauutisia ja mä en voisi olla niin niin niin aidosti onnellinen heidän puolesta. Mutta tuulia päin ja pää pystyyn. Ehkä joku päivä siunataan vielä lapsella meitäkin toivottavasti. Onneksi tuo yksi piipertäjä tuossa sulostuttaa päiviämme!
Tsemppiä kaikille!

mammu: TESTI TESTI!! 
vanilj: jepjep :D valinnanvaraa nääs ;) hyvä että ootte samassa veneessä mun kaa noista ärsytyksistä, sitten kun itse plussaa niin ei haittaa enää mikään!!!(ovisjutuista laitoin jo tonne toiseen ketjuun)
Suppi: Ootko testaillu?? jos et niin kipikipi :) Tulis plussia tällekkin kuulle
Hiutale: Toivotaan sinne O+ssaa saapuvaksi :) Täällä tuntuu myös että jokapuolella pisaa pallomahoja :O
Huhuilee hän: Missä kaikki?? Ahistaa et tää menee ihan yksinpuheluks kun heti tulee monta omaa viestiä yhdelle sivulle.. -.-

On: Miks mun paino ei tipu? O-testi ekaa kertaa ikinä täys nega *tuulettaa* Hyvää naistenpäivää naisille <3 Me vietetään täällä tuon röllipeikkolapsen kanssa kahdestaan tätä päivää kun isä-ihminen raataa tehtaalla ;)

muokkaus: hiutale oli ehtinyt vielä kommentoida samaan aikaan ;)

kp19/23-36? dpo 9

Mammu ja Suppi testailemaan! Jospa tällainen ryhmäpainostus saisi edes toisen teistä plussaamaan!

Vanilj: Ihana kuulla, että reissu meni mukavasti! Oliko teillä ihan normikokoinen hytti? Oliko teillä lapselle joku matkasänky mukana vai nukkuiko hän teidän kanssa? Niin kuin aikasemmin jo kirjottelin, munkin tekis hirveesti mieli lähtee risteilemään. Mietityttää vaan miten pojan saa nukkumaan jos ei oo mahdollisuutta ottaa hänelle sänkyä. Kun ei suostu isänsä tai mun vieressä nukkumaan. Ja sit pitäs varmaan olla isompi hytti, että sinne matkasänky mahtuis..

Omppuf: Täällä ollaan! :)Hyvä, että edes joku pitää keskustelua yllä ;). Taitaa nämä upeat kelit pitää porukkaa ulkosalla, niinkuin aiemmin on jo todettu :).Onko sullakin ongelmia painonpudotuksessa..? Tuntuu, että saa raataa vaikka  kuinka eikä tuloksia näy. TURHAUTTAVAA!

Ei meille mitään uuttaa. Ulkoilua, ulkoilua ja ulkoilua. Keväinen fiilis! Miten omaa lasta voikin rakastaa niin paljon!

Aurinkoista naistenpäivää kaikille mahtaville naisille!

Hei vaan, täältä "taustalta", pakkohan sitä tulla kattomaan joko niitä plussia ois tullu teille :) emoticon

Omanapainen viesti...Kiitokset teille myötätunnosta :) Täällä on fiilikset jo nousseet, kun on asiaa miettinyt, kun ei tälle kerran mitään voi niin sitten eletään asian kanssa. Ruvetaan käyttämään kumiukkeleita seuraavasta kerrasta vaikka se pirulauta ottaakin päähän. Niin, heti tona diagnoosipäivänä tottakai EI käytetty ehkäisyä, niin oon ihan varma että nyt on tärpännyt emoticon  Olihan se viikonloppu siis lasketun ovulaation aikaa, mahassa tuntui silloin alavatsakipuja - ja sen jälkeenhän on tuntunut repäisykipuja ylös noustessa, nippailua, outoa oloa mahassa jne. Että sepä oliskin vasta kohtalon ivaa!!! Ei se nyt maailmaa onneksi kaatais, tän lääkekombon käyttö pitäis heti lopettaa ja koittaa säätää oman terveydentilan kanssa, mutta lukemani perusteella vaikea raskaus tulisi joka tapauksessa, kohonnut keskenmenon vaara jne... Mutta joka tapauksessa oon hyväksynyt että ennen kuin mun terveydentila on kunnossa ni meille ei vauvaa nyt olla tekemässä ainakaan vuoteen. Hoidetaan oma kroppa kuntoon ekka. (jos ei menkat ala päivälleen oletetussa ajassa niin pakko ruveta testaileen hyvissä ajoin ihan tän takia)

Vaan hyvää naistenpäivän iltaa kaikille, vielä kerkiää toivottamaan!

Aamulla löysin itseni testi kädessä ja se oli.... jännitys tiivistyy viisi minuuttia... negatiivinen. Siitä alkoikin sitten itkeskelyt ja manaamiset ja marssin vanhalle keltarauhashormonikätkölle. Nyt se täti tänne ja asia pois mielestä niin voi alkaa onnistumaankin. Parissa kierrossa oon siis taas ollut ilman noita teroja ja hyvin on tulleet menkat ilmankin. Nyt taisin taas jännittää sen oviksen hukkaan. Ajattelin sen gynevisiitin kuitenkin siirtää tonne keväämmälle. Jos tää ei siis muuten tärppää. Lähipiirissä ononneksi yksi toinenkin pidemmän kaavan mukaan yrittänyt. Voi vähän jakaa tätä painetta.

Ajattelin sitten purkaa mun herkkulakkoani ja söin tänään kakkupalan, jätskiä ja pari palaa pizzaa. Ihan vaan siksi että suututti.

Paljon plussatuulia teille muille!

Muoks HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

Hiutale: sulla on siellä paljon ohjelmaa, välillä kyllä tuntuu ettei vuorokaudessa oo riittävästi tunteja. Sinne tsemppiä oviksen bonggailuun :)
omppuf: täällä kyllä on ollut aika hiljaista :) painon tippumattomuutta täälläkin ihmetellään.. nyt oon herkut jättänyt pois aika hyvin, ja liikuntaa oon lisänny, mu ei oo tippunu..
Erna: oli kyllä tosi kätevä matkustaa pienen lapsen kanssa, laivan infosta saa pyydettyä matkasängyn hyttiin (ei maksa mitään). jos oman ruuan tuo niin sen saa lämmitettyä siä mihinä on lasten leikkipaikka. ruokailut ei näin pienellä ainakaan maksanu mitään käytiin buffetis syömäs. se matka sänky on normaalin matkasängyn pituunen mut se on kapeampi että se mahtuu kahden levitetyn vuoteen väliin. mut meilläkin oli neljä vuodetta siellä niin mies nukku sit yläpedissä niin alhaalla oli riittävästi tilaa.. ja matkarattaat sai kätevästi sinne suihkun puolelle niin oli enempi tilaa hytis. :)
sadepilvi: kiva että mieliala kohonnu :) ei varmasti helppoa ole, mutta se on kun asioille aina ite vaan voi mitään ja niiden mukaan on mentävä. toivottavasti siellä se kroppa palautuis kuntoon mahollisimman pian <3
Suppi: pahoittelut negasta! :( se on helpottavaa ku saa puhua jollekkin joka oikeesti tietää että ei ne lapset niin vain tuu, vaikka kuinka toivoo...

vielä ehdin.. hyvät naistenpäivät! :)

on: täällä ei ovis testiin mitään...kp16/30 testailen varooksi viä paripäivää..(vaun ovislaskurin mukaan, huomenna pitäis olla h-hetki..) mahaa nippailu tänään.. mut joo tänään on ollut tekemistä mukavasti. Kävin naistenillassa uimahallissa, oli kaiken näköstä ohjelmaa.. nyt saa hyvällä omalla tunnolla syödä :S :D no ei nyt pupuileen ihan vaan vaikka varoiksi :)

Moi kaikille!
Olen uusi täällä ja meillä on 6,5 kk ikäinen ihana tyttövauva. Ehkäisyä ei aloitettu synnytyksen jälkeen lainkaan, menkkojakin on tullut jo kolmet vaikka imetän edelleen. Ovis-testejäkin olen jo tehnyt viime kierrosta ja kohta pitäisi aloittaa tämän kierron osalta. Toista vauvaa siis toivotaan :)
Ikää mulla on jo 40-v. mutta ei tuota ensimmäistäkään tarvinnut tehdä kuin 9 kk, josta gyne sanoi, että nopeesti tärppäs. Toki realiteetit on mielessä, että ikä jo vähän painaa, mutta toivoisin kuitenkin vielä neidolle leikkikaveria..

Kartenk: tervetuloa mukaan :) toivottavasti siellä tärppäisi pian :)

on: tää bongas ny oviksen ja kyllä se mahaski sen verta tuntuu.. ihmekkös tuo että mies on just tänään iltavuoros töissä!.. :D ihme ettei eilen illallakaan vielä testiin tullut viivaakaan.. ja nyt tuli selkeesti tummempi mitä tuo kontrolli viiva on.
no iltaa ootelles :D

Käyn täällä omanapailemassa... Niinhän tässä tosiaan kävi, että tämä kierto meni hukkaan (ovulaatio taitaa olla parhaillaan ohi). Eli meille ei marrasvauvaa suotu. Itselleni oli todella kova paikka ylipäätään tulla tänne käymään, kun vauvakuume nousee niin järjettömän korkealle. Samalla pillahdan itkuun, kun te saatte sentään kuumeilla ja yrittää, mutta minun osalta tämä laitettiin toistaiseksi jäihin. Tai eihän sitä kuumetta kukaan pysty poistamaan, mutta enhän minä sitä vauvaa voi yksin tehdä. Tuntuu niin epäreilulta. Ajattelin kyllä kuitenkin olla niin itsekäs, että jätän ehkäisystä huolehtimisen miehen vastuulle, kun sieltä puolelta tämä stoppi yritykselle tulikin. Mutta kyllä minä kuikuilen teitä täältä taustalta, kun ei täältä osaa olla enää kokonaan poiskaan. Jospa minäkin vielä pääsisin pelkän kuumeilun sijasta takaisin teidän yrittäjien pariin ja tämä olisi vain väliaikaista. Onneksi on kuitenkin tämä yksi napero, äidin kullannuppu. <3

Erna: Mä voisin luulla että tuo paino ei siks tipu kun tulee lisää lihaksia :o Niin eikö oo jännä, ei sitä olis voinu kuvitellakkaan sillon kun ei ollu vielä omaa lasta ;D Ja kyllähän me ne toisetkin saadaan ainakin <3 Hyvä että kevät on piristäny sinua ainakin :)
Sadepilvi: Voin uskoo miten ottaa aivoon käyttää kelmua.. :S Toivotaan että asiat lutvaantuis nyt sitten hetimiten kuntoon ja pääsisitte odottelemaan sitä toista :)
Suppi: Pahoittelut negasta :( Hyvä et sulla on läheisissäkin vertaistukiryhmä se on yllättävän ihanaa <3 Paljon voimia sinne ja toivotaan että hormoonilääkitys auttais parhaalla mahdollisella tavalla!!
vanilj: Onnittelut oviksen löytymisestä!! :):) Jeee!! Sulla kyllä nousee tuo Lh nopeeta :o
Kartenk: Tervetuloa! Meillä on vähän samanlainen juttu, ehkäisyä ei olla käytetty ollenkaan synnytyksen jälkeen ja vieläkään paketti ei oo löytäny perille :o Toivotaan että teillä olis vähän suuntavaistoisempi haikara :)
loro: Ihanaa kuulla sinustakin <3 vaikka viesti olikin vähemmän iloinen.. voi kumpa sun mies kääntäis äkkiä kelkkansa ja pääsisit takasin oikein yritysmielessä ja pian :)

ON: Jahhas, vihlonnat yms jatkuu.. toivotaan että tämä kierto olis edes pidempi kun viimenen 23 päivänen! Haluis jo lisä-apuja lääkäriltä.. enää 3 viikkoa. Siinä lapussa joka polilta tuli kysyttiin kaikenlaista: Esim. millon ensimmäiset kuukautiset alkoi? ÖÖÖ en mä taida muistaa, vaikka eihän se haittaa jos siihen vaan veikkaa. :D Tahtoisin niiin marras/jouluvauvan <3 voisiko joku lähettää meidän haikaralle kompassin ja kartan kiitos :) Tuntuu nuo haikarat löytävän vaan sukulaisille :(

kp21/23-36? dpo 11

loro: toivottavasti miehes pian muuttais mielensä, ja tulisit takas kuumeilemaan meidän kanssa <3
omppuf: toivottavasti se haikra löyäis sinne pian heti nyt :) joo nousi tosi nopiasti, sitä ihmettelinki jot täällä ku on lueskellu että antaa haaleeta viivaa jo aiemmin.. tänään testailin niin alkaa haalenemaan päin :)

on: täällä tuo ovis viiva haalenemaan päin, joten sit saa alkaa ootellaa r-testiä tai tätiä kp18/30 joten oottelemista piiisaa :D no onneksi on esikoisen synttärien järjestämiset mukavasti tässä :)

Moi moi moi!

Ollut tosi kiireinen viikko, nyt viimein tännekkin kerkeän. Kävin pe lukasemassa nopeesti teidän juttuja. Ryhmäpainostuksesta sitten la aamuna tein testin ja tietysti se oli nega. Jonka kyllä arvasinkin. Ihmeellisiä tuntemuksia oli taas pari päivää alavatsalla. No mutta ei voi mitään.

Suppi: Joo siis kierto tosi hukassa. Synnytyksen jälkeen nuo yhdet menkat, alkoivat silloin tammikuun 1. kestivät pari päivää ja nyt sen jälkeen ei ole mitään ollut. Mietin noita teroja kannattaisko niitä jostain pyytää. Niitähän ei yleislääkäri voi kirjottaa.. vai?

Omppuf: Toivotaan että se haikara nyt kevään saapuessa hieman virkistyisi ja alkaisi toimittaa niitä nyyttejä oikeisiin osoitteisiin. Sinne vaikka eka ja sitten meille muillekkin...

Loro: Aika hankala tilanne teillä. Omaa kuumetta on vaikea hillitä ja tuntuu varmaan tosi pahalta jos toinen on ihan eri linjoilla. Toivottavasti tilanne vielä muuttuu.

Erna: Painon pudotus on yllättävän vaikeaa. En ole ennen joutunut laihduttamaan eikä nytkään tietenkään olisi mikään pakko mutt voisihan tuo paino vähän tippua. Uutenavuotena aloitin karkittoman elämän ja se päätös on pitänyt. Paino on tippunut varmaan  100 g mutta eipä ainakaan ole noussut. Jaksamista painonpudotus taisteluun sinulle. Kyllä se tippuu, vaatii vaan paljon sisua ja aikaa.

Ja tervetuloa uusi Kartenk!

Heipä hei täältä taustalta.

Tervetuloa Kartenk

Omppuf.: Niitä haikaroita saisi tulla kokonainen parvi. Mulla ei onneksi lähipiirissä tietääkseni ole kuin yksi raskautumistapaus ja senkin on innoittanut meidän poitsu ja ihminen on niin mukava, että ei voi olla kateellinen.

Erna: Painonpudottaminen on tälläkin sietämättömän vaikeaa, se onkin ainoa asia, jota en projektini aika pystynyt saavuttamaan, vajaa neljä kiloa tosin lähti...varmaankin puhtaasta ketutuksesta. :)

loro: Kurja kuulla, että sulla on tullut stoppi yrittämiselle. Jos oon ymmärtänyt oikein niin miehesi on pistänyt projektin jäähylle? Toivottavasti kyseessä olis vaan hetkellinen mielenhäiriö ja pelkotila miehesi puolelta ja tulee ennen pitkää järkiinsä. Sillä niin kuin sanoit, ei ole hyvä jos tuntuu, että on yksin tekemässä lasta, mutta ei tunnu hyvältä sekään, että rikkoo toisen toiveet. Joten eiköhän se miehesi asian vakavuuden pian ymmärrä ja palaa ruotuun.

Pahoittelut kaikille negan saaneille, puna-armejan hyökkäyksen kohteeksi joutuneille ja niille, joilla yritys on syystä tai toisesta laitettu jäihin.

Omaa napaa: Meillä meni siis ovis onnellisesti ohi kun poika oli niin kipeänä, että toisen täytyi päivystää kellon ympäri. Vaan nyt kummaksuttaa, koskapa ennen ovista peittoja myllättiin ihan projektin mukaan jtp ja nyt on dpo 5-6 oletetusta oviksesta. alavatsaa nipisti eilen tavallista kovemmin sellaisen 7 kertaa perätysten toiselta puolelta ja nyt on alavatsalla jatkuvasti tunne, että menkat alkais. Tosin vessassa käydessä paperiin jäi aavistuksen hento vaaleanpunainen jälki, joten voi olla että luonto sieltä kuitenkin rynnii paikalle. Kummallista se kyllä olisi sillä mulla tuppaa nuo kierrot venymään, eikä koskaan olis näin lyhyttä ollut.

En uskalla toivoa, EN! Jonnekin vaan piti päästä höyryjä purkamaan. :) Miehelle olen jo sanonut, että hukkaan meni tämä kierto.

yk 7, kp 23/30-35

Vatuvatu: Kyllä juuri näin. Mies laittoi yrityksen toistaiseksi jäähylle. Sinänsä mua kyllä yhtä aikaa huvittaa ja surettaa, että juuri kun tuon aiemmin vuodatuksen kävin tänne kirjoittamassa, meillä puuhailtiin aikuisten kivaa ilman mitään ehkäisyä. En oikein tiedä, mitä mieltä mun pitäisi asiasta olla: tyytyväinen vai pettynyt, kun näin pompotellaan. Tiedän, että mieskin jossain vaiheessa sen toisen lapsen haluaa, mutta ei ilmeisesti tällä hetkellä. Asiasta on todella hankala puhua, sillä tuohonkin "lipsahdukseen" sain vain vastauksen "tulee, jos on tullakseen". Mulla olis kyllä pitänyt olla tärppipäivät jo ohitse, vaan eihän sitä ikinä tiedä. En uskalla itse edes toivoa onnistumista, kun tilanne on niin epäselvä, kun ei tiedä, miten se suhteeseen vaikuttaisi. Minusta muuten tuo kuulostaa siltä, että sulla saattais olla siellä juuri kiinnittyminen menossa. ;)

vaniljille malttia odotteluun. Tiiän, ettei ole helppoa. :)

Pahoittelut mammu87:lle negasta.

Minä voin omppuf sanoa sille haikaralle, että suunta sinne päin, jos tänne yrittää eksyä. :) Toivoisin niin kovasti teille plussaa. <3

Vanilj: Hyvä tietää, että asiat on järjestetty noinkin hyvin vauvojen kanssa matkaaville! Nyt kun sais miehen vielä suostuteltua mukaan :). Ja onnea oviksesta!
Kartenk: Tervetuloa! :)
Suppi: Pahuksen nega! Voimia kevääseen ja toivotaan, että kevät herättää myös sun hormonitoiminnan oikeille raiteille :).
omppuf: Eilen näin haikaran! Telkkarissa :). Lähetin sen teille ;)
Vatuvatu: Kuulostaa hyvältä noi sun tuntemukset.. Peukut pystyyn nyt!
loro: Voi miehet.. Ei halua, mutta kuitenkin haluaa.. Meilläkin mies pitkän aikaa sanoi haluavansa odottaa, muttei kuitenkaan koko aikana käytetty ehkäisyä. Ottaa noistakin selvää..Täytyyhän niiden tietää, että suojaamaton seksi voi johtaa vauvoihin :).

Vielä pitäis ainakin viikko odottaa ovista. Kp 13/~35. Vkonloppu oli ihanan rentouttava. Miehen kanssa iltaisin juotiin vähän viiniä ja nautittiin toistemme seurasta ;). Tänään ollu tosi lötkö olo.. Ei sais mitään aikaseksi. Kai se on välillä ihan sallittua, vai? :)

Onko täällä muita kaksikielisiä perheitä? Meillä siis mun äidinkieli on suomi, sitten on isänkieli ja keskenään miehen kanssa puhutaan suomi-englanti sekamelskaa :). Mietin vain sellaista, että miten teidän lasten kielenkehitys on sujunut? Itse en ole huolestunut kielenkehityksestä, kun eihän lasta voi pakottaa oppimaan.. Muut tuntuu olevan sitten huolestuneita meidänkin edestä. Poika ymmärtää hyvin suomea ja sanoo muutaman sanan suomeksi, mutta luonnollisesti ymmärtää isänsä äidinkieltä vähemmän eikä sanoja vielä tule.

Linnut laulaa ja räystäältä tippuu vesi! Voisko jo sanoa, että on KEVÄT? :)

mä olen nyt testaillut pari päivää ovista, mutta ei merkkejä, eilen ihan haalea viiva..täytyy koetella kohta uudelleen... tuntuu, että menee nää kuukaudet niin nopeesti, tahtoisin raskautua niin, ettei tarviis välillä mennä duuniin..pitäkää peukkuja ovikselle :))

mammu87: pahoittelut negasta :( ootko aatellut mahollisesti testaavan uudestaan? täälläkin uutena vuota tehty karkkilakko. laivareissun ajan armahdin ittiäni, mut nyt taas en oo karkkia syöny, enkä syö :)
vatuvatu: kuullostaa kyllä kiinnitymiseltä :) mut jos ois tärpännyt kun ei ressannut liikaa? toivottavasti <3
loro: joo tuo odottelu ei kyllä oo yhtään mun alaa :)
kartenk: tsemppiä oviksen bongaukseen :) kyllä se siitä alkaa vahvistua :)
on: kp20/30, dpo 3 (?) miten loppukierrossa tää aika alkaa aina näin madella.. emoticon
no joo nää illat on vaan niin tylsiä jos mies on töis ja poika nukkuu kauan päikkäreitä ja ei oo autoa käytös, silloin siis ei oo mitään muuta kuin aikaa miettiä omaa napaa...

Mutta aurinkoiset päivän jatkot! :)

Tulin vaan päivitteleen omaa napaa tänään... 
Olen saanut taas jonku ihme viiruksen.. yleensä en oo koskaan kipeenä niin nyt kuukauden sisällä pari kertaa. Kuumetta on jotain 38 kieppeillä ja oksettaa ihan kiitettävästi. Yrittäny tänään vaan selviytyä, huominen aamuvuorokin piti mennä perumaan :(
Jos vuoto ei huomenna ala, niin oon erittäin tyytyväinen..tuleepahan pitempi kierto edes kun viimeks. Sitten kuukausi ollaan kait ilman lisähormoonia, luulempa että kroppa yrittää tällä tavalla anoa taukoa. :o

kp23/23-36 dpo en ees tiiä

Kuin myös omppuf, olen tosi harvoin kipeänä ja nyt on toinen tauti lyhyen ajan sisällä. Kuumetta tosin ei ole noussut, mutta flunssa ja lämpöilyä. Paranemisia sinne. :) Milloin muuten teet testin? Kiertojesi perusteellahan voisit vaikka ihan tässä kokeilla onnea ensimmäisen kerran. ;)

Erna: Puheenkehityksestä ihan yleisesti. En kyllä olisi kovin huolestunut, vaikkei lapsesi puhuisi vielä mitään. Meille sanottiin 1,5-vuotisneuvolassa, että silloinkin vielä ollaan normaalin rajoissa, vaikkei sanoja tulisi ollenkaan, jos lapsi kuitenkin selvästi ymmärtää puhetta. Itse asiassa meillä alkoi tulla yksittäisiä sanoja hyvinhyvin hitaasti juuri tuossa vajaan 1,5 vuoden iässä. Mikäli teillä on lapsen kanssa useampi kieli käytössä, sekin varmasti sitten osaltaan hidastaa puheen tuloa. Mutta en usko, että teillä on hätää, jos siis lapsesi on tuon 1v. 1kk ikäinen, kun tosiaan ei meilläkään lapsi puhunut tuolloin vielä mitään. :)

loro kp. 21/31. Joskaan en edelleenkään usko tässä kierrossa mitään tulevan.

Takaisin