Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka hyppään teidän joukkoon jos sopii :) 

Itselläni toki on nyt jännä tilanne päällä,kuukautiset pian 2 viikkoa myöhässä eikä plussaa näy -.-  Viimeksi tein testin lauantaina ja uutta en nyt oo sitten tehnyt. 

Edellisestä synnytyksestä on pian 7kuukautta ja kuukautisia ehti tulla kolmet ja viimeiset tuli joulukuussa, sen jälkeen niitä ei ole näkynyt. Minulla on kokoajan lämpö yli 37,maha on turvoksissa,munasarjoissa nippailee,armoton väsymys mutta eii ainakaan testin mukaan raskaana olla . 

Millä viikoilla te olette plussanneet esikoisenne? Minä plussasin pari päivää siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa..  Nyt siis menossa kp 40/27

Minnaj, tervetuloa mukaan! Itse testasin esikosta plussan saman päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, toisesta keskenmenneestä sain plussan jo pari päivää ennen kuin tädin olisi pitänyt kurvata kylään..

Toivottavasti Mutru. bongaat oviksen. Vaikka eihän bongaamattomuus kuitenkaan tarkoita, ettet ovuloisi. Eivät kaikki huomaa ovulaatiota (en minäkään joka kuukausi huomaa merkkejä).

Varovaiset onnittelut hulille, tule kertomaan, vahvistuuko viiva!

Sukey yk 2 kp 16/25-33

Hui, nythän niitä plussia alkoi tulla! Toivottavasti saadaan pian lisää. :) Onnea siis Barbamama! Onnea myös Hulille ja toivotaan, että se plussa siitä vahvenee. Tulehan sitten ilmoittamaan jos/kun uuden testin teet. :)

Tervetuloa Minnaj. :) Toivottavasti tulit tänne kuumeilemaan "turhaan" ja kuukautiset olisivat raskauden takia myöhässä. :) Itse sain plussan testiin pari päivää sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

loro 18/28-32 (piinaavat kymmenen päivää vähintään edessä *huokaus*)

Meilläkin on piinapäivät meneillään.. Isännän sairasloman vuoksi ehdittiin pupuilla tänäänkin, eli mahdollisuudet tärppiin kasvoivat jälleen.

Mulla on toiveet marrasvauvasta vähän liian korkealla Oon jo listannut hirmuisen määrän hyviä puolia loppuvuoden vauvasta, ja nyt kun pupuiltiin myös arkena, niin vielä enemmän toivoo, että nyt tärppäisi. Toivottavasti en tipu korkealta ja kovaa..

Mietiskelin tänään jo, että koska uskaltaisi testata. Uskaltaisiko testata 25 päivän kierron mukaan, vai pitäsikö odottaa siihen, että 33 päivää on kasassa? Oon ihan varma, että jos 25 päivän kohdalla ei täti kurvaa kylään, niin en tod. jaksa odottaa siitä kahdeksaa tai yhdeksää päivää eteenpäin

Niinpä niin, vielä pitäisi jaksaa odottaa melkein pari viikkoa..

Sukey yk 2, kp 16/25-33

Huhhuh, oon ihan hengästynyt tästä tarina määrästä saatikka plussista! Ihanaa!

ONNEKSI OLKOON Barbamama ja varmaan Huliakin päästään pian onnittelemaan!!! Aivan ihanaa että saatiin vihdoinkin nämä meidän plussahanat auki :). Jospa me muut nyt tultas tähän iloiseen altoon mukaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vatuvatulle ja Minnaj:lle lämpimästi tervetuloa!

Mä en ole nyt muutamiin kiertoihin taas tikutellut. Ihan vaan sen tuoman ressin takia. Jotenkin se yritys pyöri liikaa mielessä, kun piti päivittäin tikutella. Mulle sopii paremmin tää joka toinen päivä -taktiikka, jolloin on melkein sama milloin se ovis on. Limoja kyllä oon tarkkaillut, mutta nekin on niin tulkinnan varaiset, kun on vähän vaikea erottaa siemennesteitä omista tuotoksista :D. Onko muilla samaa ongelmaa?  Varsinkin silloin kun mennään joka päivä tyylillä! Mulla on tässä kierrossa ollu aivan kummallista tunnetta mahassa. Viimeisen kolme-neljä päivää kipuillut tuo alavatsa. Vähän sellain en tunne kuin ois virtsarakko ihan täynnä ja sitten ihme repäisykipuja tietyissä liikkeissä. Ei kyllä mitään vatsatautia oo ainakaan vielä iskenyt. Nyt vois olla ovisajat käsillä, mutta ei kai sekään noin pitkään vois edes oireilla. Toivottavasti siellä ei ole mitään vialla! Ollaan kyllä siitä huolimatta pupuiltu, vauvakuume on kova! Nyt meneillään kp 17/27-32.

Katsoiko kukaan eilen yleltä suomalaista lapsettomuusdokumenttia "Hiljaa toivotut" (meniköhän tuo nimi oikein). Mä katoin sitä niin tippalinssissä. Oli kyllä ihanasti tehty!!!

Ihanaa olla samoilla päivillä loron ja Sukeyn kanssa (ainakin), Mutrunkin vois kyllä tähän junaan laskea ;)! Nyt plussataan kaikki niin että rysähtää!

haikarainen kp. 17/27-32 (tai jotain sinne päin)

Sukey: Minä jo etsiskelin netistä kaikkia laskureita, milloin raskauden pitäisi näkyä testissä ja löysinkin yhden. :D Sen mukaan voisin luotettavasti testata 18.2. jolloin olisi 29. kiertopäivä. Varmaan testailenkin ekan kerran juuri tuolloin, kun tuskin maltan odottaa menkkojen myöhästymistä. Niin, jos siis menkat ei ole tuolloin jo ehtineet alkaa... Vaikka on ihanaa kirjoitella ja jännätä täällä teidän kanssa, niin nämä vauvajutut pyörii melkein koko ajan mielessä ja malttia on kyllä siten entistäkin vähemmän. :D

hattarainen: Minäkin ajattelin, että onpa kiva, kun on muitakin samassa kiertovaiheessa. :) Ja tiiätkö, mulla on ollut myös väliin painontunnetta ja kipua alavatsalla. Mun ptäisi varmaan muutenkin varailla lääkäriaikaa, jos vauvaa ei ala kuulua, että saa papat ym. tsekattua.

Hiutale, just tuon dokumentin eilen katoin :)!

Loro, mäkin olen ajatellut että saiskohan jo tässä kierrossa soiteltua gynelle aikaa... Ihan vaan tekis mieli tarkistaa onko siellä kaikki okei. Ja jotenkin niin outoa tää kipukin. Mulla tosistaan tietyissä asennoissa (yhdynnässä) vielä tuntuu pientä kipua, kun tiettyihin arpiin osuu, samoin tamppoonia laittaessa. Ei varmaan kuuluis asiaan, kun synnytyksestä on jo se puolitoista vuotta. Mutta laiska ja pihi ei millään saa aikaseksi lääkärille mennä, kun ei ole  mitään elämää hallitsevaa haittaa. Vois olla tän vauvaprojentinkin takia kuitenkin hyvä vaivautua! 

Mullakin pyörii tää vauvaprojekti jatkuvasti mielessä! Jotenkin tän kierron alku otti taas pahasti voimille, mieli alkoi piristyä vasta kun ekat ovislimat pongasin, luullakseni :D. Mutta ei tosistaan pitäis valittaa!

Kiitos Hiutale! Luit ajatukseni. Juuri tuon ajattelin etsiä netistä, koska juuri myöhästyin telkkarin äärestä eilen illalla ja ajattelin katsoa sen tässä joku ilta. Kyynelhanat aukeaa, se on varma :(

Voi juku mitä iloisia uutisia olikaan täällä! ++ Onnea teille plussanneille!!!
Ja tervetuloa uudet kuumeilijat :)

ON: Huokaus. pupuilut meni syystä ja toisesta taas mönkään viime viikonloppuna. Mietin tuossa, että siirryn (myös) kuumeilua ilman yritystä -ketjuun koska ei tää homma nyt oikein etene. Parisuhteessa ei siis mitään vikaa, onnellisia ollaan ku mitkäkin mutta seksi ei vaan innosta kuin harvoin, ja kun innostais niin väsyttää, ja jos ei väsytä niin on suuret "paineet" onnistua ja aivot ei oo mukana eikä se oo kivaa jne. :( Haluttomuus voi osaltani kyllä johtua kilpparista, onneks enää vajaa kuukausi kun pääsee lekuriin, toivottavasti homma rupiais toimimaan jollain aikavälillä :( Buhuu.

Me tallennettiin Hiljaa toivotut boksille ja katsottiin se eilen. Itse jotenkin samaistuin siihen tummatukkaiseen naiseen, jotenkin ne tunteet tuli ilmi ihan samalla tavalla (vaikka en omaksi onnekseni ole koskaan lapsettomuudesta kärsinytkään).

Kävin yhdessä raskauslaskurissa eilen, ja sen mukaan raskaustestin tulos on luotettava 20.2. Pitäis yrittää keskittyä johonkin muuhun kuin tuollaisiin päiviin, kun eihän siitä ole minkään valtakunnan takuuta, että nyt olisi tärpännyt.

Olipa tää tällainen on-viesti tällä kertaa.

Sukey, yk 2 kp 17/25-33

Voi prkl, että osaakin korveta!

Tää kierto näyttäis venyvän taas tuonne 60 päivän hujakoille, eli bongaamani ovis olikin sitten ihan omaa toiveajattelua.

Mieli on ihan maassa ja kun tästä miehelle kerroin, niin tokaisi vaan: "että eihän sinä mitään. Yritetään seuraavalla kerralla uudestaan". Täytyi pitää pieni luento meidän lisääntymismahdollisuuksista kun ovuloin ehkä 5 kertaa vuodessa. Eipä tuo tajunnut, miksi mua harmitti. :(

Pitää kai kohta meikäläisenkin suunnata gynelle jos sieltä löytyisi apua. :( Tosin arvaan, että se sanoo, että sektiosta on liian vähän aikaa muutenkin ja täytyis nyt vaan sinnikkäästi yrittää ja palata kesällä asiaan.

Toivottavasti täällä plussanneet vetäisivät mukanaan muitakin.
*peukut ja varpaat pystyssä* jos ei tällä kertaa osunutkaan omalle kohdalle, niin monella muulla näyttää aika hyvältä :)

huli: Vau! Plussahan se haamukin on.. ootko lisää testaillu? :) Varovaiset onnittelut myös sinne
mutru: Pahoittelut ovistikkujen toimimattomuudesta! >:( Turhan ressin vaan tuollasesta saa :o Älä masennu *virtuaalihalaus*
minnaj: Tervetuloa! Ja onnea jännäilyihin ja testailuihin :)
loro: Tsempitykset piinapäiviin ;) 
sukey: Samoin sinne! ;) Varaa vaan tarpeeks monta testiä niin ei harmita vaikka testaiskin liian aikasin :) Voih marrasvauvat on ihania <3 (kokemusta ei muista vielä löydy ;))
hattarainen: Ovistärppejä toivottelen teillekkin :)!! Minä katsoin se oli ihan surullinen samalla onnellinen tarina. Kyllä sai jännäillä ja itkeskellä! Ne toisethan oli mun käsittääkseni ollu rankemmissa hoidoissa vuodesta 2001 :o En yhtään ihmettele kun suhtautuivat jo melko kyynisesti mahdollisuuksiinsa! 
sadepilvi: Ei älä siirry! Pysy vaan täällä juttelemassa meidän kanssa :) Ei kait sille mitään voi jos välillä tuntuu ettei jaksa :o Meillä ollut nyt tässä vähän sama onkelma, tuntuu vähän pakolta välillä.. hyvä että saat kilpirauhaseen vihdoin hoitoa!
vatuvatu: Höh! Eihän ne miehet aina ajattele mitään oviksia ja yrityskiertoja :o :D Kannattaa tarkentaa, eihän siitä takeita tosin ole että viesti menee perille.. x)
mymme: jokos siellä on "valmistelut" aloitettu? :o Vilkaisin noita kustannuksia hoitoihin ja teillä varmaan iso summa jo mennyt rahaa hoitoihin! :o Toivotaan että nyt tarvittaisiin vaan yksi huurunenä :)

Näyttää aika hyvältä mahdollisuudelta muittenkin plussailla (aaltoinahan tämä hommeli toimii täällä palstalla ;) !)

Tänään: Pitäis hommailla, mutta ei kiinnosta :(. Pikkuihminen flunssassa ja nukuttu reippaat 3 tuntia yöllä! Plaah tuntuu vaan että ei kiinnosta mikään tällä hetkellä, pakkanenkin palasi päivän tauon jälkeen :( Meinasin käyttää tämän päivän opettelemalla villasukkien neulomista (semmosta perusmallia) :D Saas nähdä miten käy.. Kissakin viihtyy ulkona kerralla 2 minuuttia, jonka jälkeen se tuijottaa mua murhaavasti ruudun takaa jos en oo heti päästämässä sisälle! Lisäksi se ilkeä vuoden raja lähestyy taas uhkaavasti :o:o:o

hattarainen: Mulla on myös tuntunut tietyissä asennoissa kipua yhdynnän aikana (ihan siellä syvällä) pidemmän aikaa, mutta kun suurin osa asennoista kuitenkin onnistuu ja arkielämää ei haittaa, niin tämä saamaton laiskimus on myöskin siirtänyt sitä lääkärille menoa. Nyt kyllä päätin, että jos tähän kiertoon ei plussaa tule, niin pakkohan se on selvittää, onko kaikki ihan kunnossa. On se kumma, että näissä asioissa sinne lääkäriin on niin hankala mennä.

Sadepilvi: Kyllä täälläkin on väliin ollut noita hiljaisempia kausia. Jostain kumman syystä meillä halut nousee usein juuri silloin, kun lapsi pyörii jaloissa eikä ole mahdollista mitään puuhailla, ja sitten illalla, kun olis mahdollista, kumpikin on niin väsynyt, ettei tuu mitään. Tsemppiä!

kp.19/28-32.

omppuf : Se on kyllä harvinaisen totta mitä sanoit miehistä ja tuntuu, että mun ukkoni on vielä sitä tavallistakin luupäisempää mallia kun kyse on näistä asioista. :D Pääasia kai kuitenkin on, että on innolla suunnitelmissa mukana.

Loro : Meillä on vähän sama ongelma, iltaisin kun lapsi on mennyt nukkumaan olis aikaa mutta ei haluja eikä virtaa. Mulla kaikenlisäksi alkaa työt piakkoin ja sitten on vielä vaikeampi löytää sopivaa aikaa. Hiukan pakkopullan makua touhuissa tuppaa välillä olemaan.

Pitäis kai laittaa aktiiviyritykset vähäksi aikaa tauolle ja mennä tuurilla jonkin aikaa, keskittyis laittelemaan ton pikkusen päiväkotiin ja aloittelis taas työt. Viimeksi kun ehdin olla uudessa työssäni viikon ja sitten jo poitsu ilmoitteli tulostaan, jospa nyt kävis samoin. :)

Moikka moi!

Omppuf, onneksi julkisella puolella hoidoista selviää maksamalla poli käynnit ja lääkkeet. Tosin polilla joutuu välillä ramppaamaan montakin kertaa viikossa (23,70e/kerta).
Onneksi nyt ei ole lääkkeitä hetkeen tarvinnut, muuten joutuisi jättämään leikin kesken. Lääkkeitä tarvii siinä vaiheessa lähteä hakemaan, kun valmistaudutaan uuteen punktioon.

Huomenna ultra ja kartoitetaan missä vaiheessa ensi viikkoa siirto tehdään. Enää ei edes jännitä. Enemmänkin ketuttaa. Lapsia näköjään todellakin tehdään..

Kp 10/27, yk: ei laskutaito riitä

hattarainen ja loro: Yhdyntä (ja yhdynnänjälkeiset) kivut voivat toki monesta asiasta johtua, mutta itse juuri näiden "syväkipujen" vuoksi menin gynelle ja löytönä siis se jo mainitsemani endo.

omaa napaa vielä: ovistikuttelut vol.2 siis menossa täällä David liuskoilla. Nyt ensimmäistä kertaa (tikuttelin viime kierrosta ensimmäisen kerran ja se olikin lyhyin kiertoni vuosiin, joten ovis oli mennyt ohi jo ennen kuin aloin tikutella) olen saanut kaksi viivaa testiin, testiviiva vaan on todella haalea ainakin vielä. Nyt parin päivän sisällä pitäisi tummua, jos normikierto tulossa.

Ihan vain pikaisesti... Hiutale, olenkin oikeastaan diagnosoinut tuon ihan itse itselleni :D sillä mulla on välillä todella kipeät kuukautiset ja siksi syönkin heti särkylääkettä, kun huomaan menkkojen alkavan, jotta kipu ei ehdi iskeä edes kunnolla päälle. Mutta kaipa siellä lääkärissä olisi ihan hyvä silti käydä...

Rakkaat kanssasisaret!

Suuret kiitokset kaikille onnittelijoille! emoticon Kuten kaikki huomaatte olen hengannut täällä Vaussa vuodesta -99 lähtien...ja jos kaikki menee loppuun asti hyvin niin tämä toinen lapsi on viimeinen vauvamme. Tähän toiseen kertaan se jää.

Tämä sähköinen vertaistukiverkosto on ollut KORVAAMATON, ainakin minulle. KIITOS TEILLE KAIKILLE VERTAISTUESTA!

Älkää luovuttako! Vaikka kuinka masentaisi, uutta ovistikkua kehiin vaan. Me yritettiin esikoista 5 vuotta ja tätä tulevaa vauvaa 1,5 vuotta. Kertaakaan ei käytetty ehkäisyä näiden 2 ja puolen vuoden aikanakaan Jonathanin jälkeen. Ja nyt, vihdoinkin ... olen hyvää vauhtia matkalla kahden lapsen äidiksi!!

Minulle on kaksi lääkäriä sanonut että endometrioosni estää raskautumisen, että tarvitsen leikkaushoitoa ja hedelmöityshoitoja tullakseni raskaaksi. Kaikenlisäksi kohtuni on pahasti kallellaan taaksepäin, niin että jopa gynekologisessa tutkimuksessa kohdun kaulaa on vaikea löytää! Kuitenkin molemmat rakkaat lapseni ovat saaneet alkunsa täysin luonnollisin keinoin. Tsemppiä siis erityisesti kaikille Endottarille, kyllä te oonistutte!! Mulla on ollut endometrioosi 20 vuotta.

(olen juuri hinannut äitiyspakkauksen lastenhuoneesta alakertaan ja hypistelen täällä potkupukuja...Jonathan mummilassa kylässä, minä ajattelen tulevaa vauvaamme ja kuuntelen Elvistä...ja teitä!)

Mieleeni tuli sellainen vinkki (mitä itse tässä olen mielessäni tuumaillut, en tiedä onko tässä perää mutta jaan ajatuksen kuitenkin teille kaikille) että älkää tehkö raskaustestiä liian aikaisin, se vaan stressa mieltä se jatkuva testien tekeminen ja pettymys on ihan kauhea kun testiviivaa ei tule, silti mielessä kuitenkin pyörii pliis menkat älkää tulko, jos olen raskaana KUITENKIN...ja sitten kun ne menkat alkaa on olo ihan toivoton eikä vieläkään meinaa uskoa että vauvaa ei tule,vaikka tulee vuotoa. Sydän särkyy 12krt/vuodessa. emoticon Sellaista henkistä painetta jos pyörittää joka kuukausi over and over again ei se voi olla kroppaan vaikuttamatta.(?)Tällaista minulla, monta kuukautta! Heti kun lopetin "vouhottamisen" ts.heitin suutuspäissäni hanskat tiskiin,tulin raskaaksi. Tämä oli todellakin ensimmäinen yrityskuukautemme kun en ostanut raskaustestejä ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää. Jatkuvat haamuviivat alkoi käydä hermoilleni. Käskin miehen apteekkikeikalle vasta kun menkat oli 2 päivää myöhässä. Ja muutenkin olen ottanut ihan ylirauhallisesti. Ovulaation aikaan olimme viikon lomalla - lorvailtiin ja syötiin ja nukuttiin paljon...mies antoi nukkua pitkään aamulla ja hoiti poikaa...päivittäisiä vaahtokylpyjä...lasillinen punaviiniä joka ilta....rauhallisia kävelylenkkejä...näistä on uuden pienen elämän alku tehty.

Toinen hyvä vinkki - erittäin toimivaksi koettu ainakin täällä meillä:

Kun olette rakastelleet: älkää menkö pesulle/pissalle. Älkää nousko sängystä ollenkaan!! Näin siitiöt pysyy läpi yön sisälläsi ja pääsevät uimaan kohtuun asti. Pysy selälläsi ja pyydä miestä antamaan pyyhe, laita se "vaipaksi" jalkojen väliin koko yön ajaksi. Pyllyn ja "vaipan" alle laita pari tyynyä ja nuku selälläsi siinä tyynyvuoren päällä. Yritä jaksaa pysyä selälläsi, vaikka asento ei ole kovin mukava selälle, aamuyöstä voit ottaa tyynyt pois ja mennä kyljellesi kun selkä ei enää kestä. Näin siittiöiden "virtaus" menee kohdun suuntaan eikä emättimestä ulos.emoticon emoticon  Olen kuullut että jotkut urheilulliset tapaukset seisovat seksin jälkeen puoli tuntia päällään seinää vasten että siittiöt pääsee matkaan, näin kuulemma ennenvanhaan lapsia tehtiin.(?) Maan vetovoima auttaa!
Vessaan saat mennä pissille vasta aamuyöllä kun siittiöillä on ollut monta tuntia aikaa matkustaa sisälläsi. Tällä keinoin ovat molemmat lapsemme saaneet alkunsa! Luin tästä jostain lehdestä ennen Jonathanin odottamista ja 5 vuoden yrittämisen jälkeen tämä oli se keino joka vihdoin tepsi. Puhtausintoilijana olin aina aiemmin mennyt pesulle heti...ja pilasin siittiöiden pääsyn kohdun limakalvoille.

Juokaa punaviiniä lasillinen joka ilta viikon parin ajan ovulaatioajasta eteenpäin, se vilkastuttaa vatsanalueen verenkiertoa ja vahvistaa kohdun limakalvoa. Tein viimekuussa näin ja kun kävin tutkimuksissa hedelmättömyysklinikalla hoitsu ja lääkäri sanoivat että kohdun limakalvo näyttää esimerkillisen vahvalta ja paksulta - kiitos punaviini!

Greippejä myös kehutaan hyviksi hedelmällisyyden maksimoijiksi, purista mehu suoraan hedelmästä ja juo päivittäin!

Toivon sydämestäni plussatuulia teille kaikille, ehkä saan näillä vinkeillä vedettyä jonkun teistä mukaan Lokakuun lahjoihin tai Marraskuulaisiin, kokeilkaa!

Onnea matkaan siskoset, Mutru, Mymme, Omppuf, Sukey, SaPaRo, Hattarainen, Loro, Sadepilvi ja muut!

Terveisin Barbamama emoticon

Vatuvatu : Näin on! Mies vaan mukana suunnitelmissa ja tänne palstalle saa sitten käydä purkamassa kaikkia numeroita ja epäonnistumisia. Viimeksi taidettiin täällä kotosalla molemmat tirauttaa pari pettymyksen kyyneltä, mutta eiköhän tuo kuulu asiaan :)

Mymme : Ai.. huh minä luulin että tuo julkinenkin on melko saman hintasta kun katoin noita hintoja väestöliiton sivuilta. x) Hyvä että et tässä kierrossa tarvii lääkkeitä, voi tärppäispä teillä nyt!

Hiutale : Ovisplussaa sinne +++ Onpas sinulla myöhään kierrossssa jos tuo laskuri menee oikeessa kohtaa :o Ps. meillä on melkein samanikäiset muksut ;D

Yrittämisestä ja yrittämättä olemisesta: Melkein kaikki kotikonstit täällä kokeiltu sitten vuoden 2008. Luulen että niillä ei täällä mitään vaikutusta ole ollut. Esikoinen tärppäsi sillon kun samalla tavalla yrittämällä yritettiin niinkun usein aikasemminkin. :) Punaviiniä en tosin ole kokeillut (enkä aio x)) yyh.

Ps. Tiiättekö mitään hyvää konstia saada tuollasen 1+v:n yskä taltutettua?

Takaisin