Rakkaat kanssasisaret!
Suuret kiitokset kaikille onnittelijoille!

Kuten kaikki huomaatte olen hengannut täällä Vaussa vuodesta -99 lähtien...ja jos kaikki menee loppuun asti hyvin niin tämä toinen lapsi on viimeinen vauvamme. Tähän toiseen kertaan se jää.
Tämä sähköinen vertaistukiverkosto on ollut KORVAAMATON, ainakin minulle. KIITOS TEILLE KAIKILLE VERTAISTUESTA!
Älkää luovuttako! Vaikka kuinka masentaisi, uutta ovistikkua kehiin vaan. Me yritettiin esikoista 5 vuotta ja tätä tulevaa vauvaa 1,5 vuotta. Kertaakaan ei käytetty ehkäisyä näiden 2 ja puolen vuoden aikanakaan Jonathanin jälkeen. Ja nyt, vihdoinkin ... olen hyvää vauhtia matkalla kahden lapsen äidiksi!!
Minulle on kaksi lääkäriä sanonut että endometrioosni estää raskautumisen, että tarvitsen leikkaushoitoa ja hedelmöityshoitoja tullakseni raskaaksi. Kaikenlisäksi kohtuni on pahasti kallellaan taaksepäin, niin että jopa gynekologisessa tutkimuksessa kohdun kaulaa on vaikea löytää! Kuitenkin molemmat rakkaat lapseni ovat saaneet alkunsa täysin luonnollisin keinoin. Tsemppiä siis erityisesti kaikille Endottarille, kyllä te oonistutte!! Mulla on ollut endometrioosi 20 vuotta.
(olen juuri hinannut äitiyspakkauksen lastenhuoneesta alakertaan ja hypistelen täällä potkupukuja...Jonathan mummilassa kylässä, minä ajattelen tulevaa vauvaamme ja kuuntelen Elvistä...ja teitä!)
Mieleeni tuli sellainen vinkki (mitä itse tässä olen mielessäni tuumaillut, en tiedä onko tässä perää mutta jaan ajatuksen kuitenkin teille kaikille) että älkää tehkö raskaustestiä liian aikaisin, se vaan stressa mieltä se jatkuva testien tekeminen ja pettymys on ihan kauhea kun testiviivaa ei tule, silti mielessä kuitenkin pyörii pliis menkat älkää tulko, jos olen raskaana KUITENKIN...ja sitten kun ne menkat alkaa on olo ihan toivoton eikä vieläkään meinaa uskoa että vauvaa ei tule,vaikka tulee vuotoa. Sydän särkyy 12krt/vuodessa.

Sellaista henkistä painetta jos pyörittää joka kuukausi over and over again ei se voi olla kroppaan vaikuttamatta.(?)Tällaista minulla, monta kuukautta! Heti kun lopetin "vouhottamisen" ts.heitin suutuspäissäni hanskat tiskiin,tulin raskaaksi. Tämä oli todellakin ensimmäinen yrityskuukautemme kun en ostanut raskaustestejä ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää. Jatkuvat haamuviivat alkoi käydä hermoilleni. Käskin miehen apteekkikeikalle vasta kun menkat oli 2 päivää myöhässä. Ja muutenkin olen ottanut ihan ylirauhallisesti. Ovulaation aikaan olimme viikon lomalla - lorvailtiin ja syötiin ja nukuttiin paljon...mies antoi nukkua pitkään aamulla ja hoiti poikaa...päivittäisiä vaahtokylpyjä...lasillinen punaviiniä joka ilta....rauhallisia kävelylenkkejä...näistä on uuden pienen elämän alku tehty.
Toinen hyvä vinkki - erittäin toimivaksi koettu ainakin täällä meillä:
Kun olette rakastelleet: älkää menkö pesulle/pissalle. Älkää nousko sängystä ollenkaan!! Näin siitiöt pysyy läpi yön sisälläsi ja pääsevät uimaan kohtuun asti.

Pysy selälläsi ja pyydä miestä antamaan pyyhe, laita se "vaipaksi" jalkojen väliin koko yön ajaksi. Pyllyn ja "vaipan" alle laita pari tyynyä ja nuku selälläsi siinä tyynyvuoren päällä. Yritä jaksaa pysyä selälläsi, vaikka asento ei ole kovin mukava selälle, aamuyöstä voit ottaa tyynyt pois ja mennä kyljellesi kun selkä ei enää kestä. Näin siittiöiden "virtaus" menee kohdun suuntaan eikä emättimestä ulos.

Olen kuullut että jotkut urheilulliset tapaukset seisovat seksin jälkeen puoli tuntia päällään seinää vasten että siittiöt pääsee matkaan, näin kuulemma ennenvanhaan lapsia tehtiin.(?) Maan vetovoima auttaa!
Vessaan saat mennä pissille vasta aamuyöllä kun siittiöillä on ollut monta tuntia aikaa matkustaa sisälläsi. Tällä keinoin ovat molemmat lapsemme saaneet alkunsa! Luin tästä jostain lehdestä ennen Jonathanin odottamista ja 5 vuoden yrittämisen jälkeen tämä oli se keino joka vihdoin tepsi. Puhtausintoilijana olin aina aiemmin mennyt pesulle heti...ja pilasin siittiöiden pääsyn kohdun limakalvoille.
Juokaa punaviiniä lasillinen joka ilta viikon parin ajan ovulaatioajasta eteenpäin, se vilkastuttaa vatsanalueen verenkiertoa ja vahvistaa kohdun limakalvoa. Tein viimekuussa näin ja kun kävin tutkimuksissa hedelmättömyysklinikalla hoitsu ja lääkäri sanoivat että kohdun limakalvo näyttää esimerkillisen vahvalta ja paksulta - kiitos punaviini!
Greippejä myös kehutaan hyviksi hedelmällisyyden maksimoijiksi, purista mehu suoraan hedelmästä ja juo päivittäin!
Toivon sydämestäni plussatuulia teille kaikille, ehkä saan näillä vinkeillä vedettyä jonkun teistä mukaan Lokakuun lahjoihin tai Marraskuulaisiin, kokeilkaa!
Onnea matkaan siskoset,
Mutru, Mymme, Omppuf, Sukey, SaPaRo, Hattarainen, Loro, Sadepilvi ja muut!
Terveisin Barbamama